Parkeringsbøder i København

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19646
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46291

Re: Parkeringsbøder i København

Indlægaf LadyFox » 25. aug 2018, 13:06

Madam skrev:
Confucius skrev:
Madam skrev:
Nicolait skrev:Jeg kan ikke se, at der skulle være noget galt med at udskrive en bøde til vedkommende.
Der er vedkommendes eget ansvar at have styr på at man køber parkeringsbillet til den rigtige bil.


Ikke det???

Hvis man f.eks. har flere biler eller evt. lige er skiftet til et andet registreringsnr., og man som i mit tilfælde kunne bevise, at det var en tanketorsk, og bilen, der var betalt for afgift for, befandt sig på et værksted?!

Er du selv bilist, eller bare den lykkelige indehaver af en cykel?


Men tanketorsk, glemsomhed eller selv almindelig idioti, fratager jo ikke folk deres ansvar eller undtager dem fra loven.


Tak for kaffe, er det hovedsageligt Dansk Cyklistforbund, der huserer herinde, og mener at bilister bare skal spytte i statskassen,foruden vægtafgift og alt det øvrige....??? :gruble: :fløjt:

Og det man har betalt for står på værksted, og det kan bevises, og ikke befinder sig i Nyropsgade, hvor afgiften er betalt den dag.

Er det retfærdighed, gælder bevisbyrden kun i volds- og mordsager?!


Hvis man overholder reglerne der hvor man er så slipper man jo for at betale parkeringsbøder.
2
...
Brugeravatar
Madam
Indlæg: 953
Tilmeldt: 7. jun 2018, 08:42
Kort karma: 21
Likede indlæg: 543

Re: Parkeringsbøder i København

Indlægaf Madam » 25. aug 2018, 13:17

abcd skrev:Jeg vil gerne bakke TS lidt op. Jeg synes de parkeringsautomater hvor man skal skrive nummerplade, er skod. Hvis man rammer en forkert tast ved en fejl, har man ikke betalt. Jeg gætter på at det er for at de kan undgå at skulle udskrive billetter man kan lægge i bilen, men jeg synes det stiller forbrugerne væsentligt ringere med det system, det er let at begå fejl, og bang så klapper fælden. Med en gammeldags billet er det meget sværere at gøre der forkert.


Netop, du HAR fattet pointen, at man gør det så besværligt så muligt for bilisterne, og det har udviklet sig til en pengemaskine, hvor man kan malke folk for ekstra skattebetaling. :)
0
Den, der går i andres fodspor, kommer aldrig foran ;)
Brugeravatar
NilleQ
Indlæg: 208
Tilmeldt: 18. aug 2015, 20:57
Kort karma: 6
Likede indlæg: 91

Re: Parkeringsbøder i København

Indlægaf NilleQ » 25. aug 2018, 13:26

Madam skrev:
abcd skrev:Jeg vil gerne bakke TS lidt op. Jeg synes de parkeringsautomater hvor man skal skrive nummerplade, er skod. Hvis man rammer en forkert tast ved en fejl, har man ikke betalt. Jeg gætter på at det er for at de kan undgå at skulle udskrive billetter man kan lægge i bilen, men jeg synes det stiller forbrugerne væsentligt ringere med det system, det er let at begå fejl, og bang så klapper fælden. Med en gammeldags billet er det meget sværere at gøre der forkert.


Netop, du HAR fattet pointen, at man gør det så besværligt så muligt for bilisterne, og det har udviklet sig til en pengemaskine, hvor man kan malke folk for ekstra skattebetaling. :)


Men det er jo ikke på grund af besværlige parkeringsregler at du får en bøde, men alene din egen fejl. Selv ved simple regler, havde du fået en bøde for at indtaste forkert.

Jeg har bil og synes det er fint med betaling i kbh da det blandt andet er en måde at holde det nede på.
6
Van Damme
Indlæg: 12
Tilmeldt: 25. aug 2018, 11:06
Kort karma: -1
Likede indlæg: 10

Re: Parkeringsbøder i København

Indlægaf Van Damme » 25. aug 2018, 13:29

Madam skrev:
abcd skrev:Jeg vil gerne bakke TS lidt op. Jeg synes de parkeringsautomater hvor man skal skrive nummerplade, er skod. Hvis man rammer en forkert tast ved en fejl, har man ikke betalt. Jeg gætter på at det er for at de kan undgå at skulle udskrive billetter man kan lægge i bilen, men jeg synes det stiller forbrugerne væsentligt ringere med det system, det er let at begå fejl, og bang så klapper fælden. Med en gammeldags billet er det meget sværere at gøre der forkert.


Netop, du HAR fattet pointen, at man gør det så besværligt så muligt for bilisterne, og det har udviklet sig til en pengemaskine, hvor man kan malke folk for ekstra skattebetaling. :)

Det er der værste vrøvl jeg længe har hørt, det er da 1000 gange lettere at betale via en app, end der hejs med biletter op i forruden. Og ikke mindst mere fleksibelt i det du kan forlænge parkering løbende.

Stop dit tuderi og erkend at du har lavet en fejl, som der så koster en afgift. Faktum er at du ikke har betalt for den bil på det sted, alt det andet er bare en dårlig undskyldning for din egen dumhed.
1
Brugeravatar
Madam
Indlæg: 953
Tilmeldt: 7. jun 2018, 08:42
Kort karma: 21
Likede indlæg: 543

Re: Parkeringsbøder i København

Indlægaf Madam » 25. aug 2018, 13:43

Confucius skrev:
Madam skrev:Tak for kaffe, er det hovedsageligt Dansk Cyklistforbund, der huserer herinde, og mener at bilister bare skal spytte i statskassen,foruden vægtafgift og alt det øvrige....??? :gruble: :fløjt:


Ja, Madam. Det er den eneste mulige forklaring på hvorfor folk kritiserer din "tanketorsk".

Madam skrev:Og det man har betalt for står på værksted, og det kan bevises, og ikke befinder sig i Nyropsgade, hvor afgiften er betalt den dag. Er det retfærdighed, gælder bevisbyrden kun i volds- og mordsager?!


Det er parkeringsvagterne, der har bevisbyrden, hvis du nægter at betale. Den løfter de nemt og 100 %, når de i retten fremviser et foto af hele din forrude, hvor der ikke er en gyldig P-billet til det pågældende køretøj. Herefter får du lov at betale P-bøden, procesrente, samt egne og modpartens sagsomkostninger.

Det er fløjtene ligegyldigt om du kan bevise at din bil var på værksted. Det er ikke den det handler om, men om din lejebil. Der er ikke en undtagelse i lovens regler om parkering, der siger at du undgår en P-bøde, hvis det skyldes at du ikke har tænkt dig om.


Problemet med de nye P-automater er netop, at der IKKE skal ligge en billet i forruden. Det står på billetten....

Men nu forstår man jo bedre HVORFOR. :s
0
Den, der går i andres fodspor, kommer aldrig foran ;)
fisken80
Indlæg: 22342
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52575

Re: Parkeringsbøder i København

Indlægaf fisken80 » 25. aug 2018, 13:45

Ej okay, så er det altså heller ikke sværere at taste den rigtige nummerplade ind... og hvis man véd man ofte kommer til at trykke forkert, så kan man jo lige tjekke en ekstra gang.

Og vi har bil, og ja vi har som skrevet tidligere i tråden også prøvet at få en parkeringsbøde. Surt røv, men helt vores egen skyld.
6
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23795
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Parkeringsbøder i København

Indlægaf dgd2007 » 25. aug 2018, 13:51

Vi der bor her, kan knap nok finde ud af det! :tie:
Men det skal siges at de lidt yngre årgange bare downloader en eller anden app, og så er det vist ret enkelt.

Ja, Frederiksberg har sit helt eget system. Noget med en time gratis og så betaling resten af tiden (i hvert fald nogle steder). Det er nu for øvrigt en meget god ide, så man ikke skal til at muligt bare for lige at købe noget i en butik, men så man på den anden side ikke holder og blokkerer hele dagen.

Da vi fik betalingszone i vores område, var det skønt. Beboerabonnementet koster ikke alverden, og det har rettet op på at man næsten ikke kunne få parkeringsplads efter kl. 17 før betalingszonen blev indført.
0
fisken80
Indlæg: 22342
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52575

Re: Parkeringsbøder i København

Indlægaf fisken80 » 25. aug 2018, 13:57

dgd2007 skrev:Vi der bor her, kan knap nok finde ud af det! :tie:
Men det skal siges at de lidt yngre årgange bare downloader en eller anden app, og så er det vist ret enkelt.

Ja, Frederiksberg har sit helt eget system. Noget med en time gratis og så betaling resten af tiden (i hvert fald nogle steder). Det er nu for øvrigt en meget god ide, så man ikke skal til at muligt bare for lige at købe noget i en butik, men så man på den anden side ikke holder og blokkerer hele dagen.

Da vi fik betalingszone i vores område, var det skønt. Beboerabonnementet koster ikke alverden, og det har rettet op på at man næsten ikke kunne få parkeringsplads efter kl. 17 før betalingszonen blev indført.


De yngre årgange :lol: min mor på 63 bruger uproblematisk sin smartphone og diverse apps, og skulle det blive aktuelt med en p-app for hende så ville hun også bruge den. Så svært er det jo heller ikke.
3
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Madam
Indlæg: 953
Tilmeldt: 7. jun 2018, 08:42
Kort karma: 21
Likede indlæg: 543

Re: Parkeringsbøder i København

Indlægaf Madam » 25. aug 2018, 13:57

Mistermor skrev:
Madam skrev:Problemet med de nye P-automater er netop, at der IKKE skal ligge en billet i forruden. Det står på billetten....

Men nu forstår man jo bedre HVORFOR. :s


Det er da netop lettere, at man ikke behøver at gå tilbage til sin bil med billetten.

Problemet er, at vi er nogle mennesker, der ikke helt har fulgt med udviklingen, så vi synes, det er mere overskueligt med en billet, som jo passer i alle biler, og en p-skive med en pil vi drejer, for så skal vi ikke finde ud af at ændre fra sommer til vintertid osv. ;)


Det er jo forskellige parkerings foretagender, og alle de apps man skal ha' installeret, når man som jeg kun parkerer 2-3 gange årligt i København. :)

På Frederiksberg kan det som regel klares på de 2 timer, der er gratis parkering.
0
Den, der går i andres fodspor, kommer aldrig foran ;)
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23795
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Parkeringsbøder i København

Indlægaf dgd2007 » 25. aug 2018, 14:09

fisken80 skrev:De yngre årgange :lol: min mor på 63 bruger uproblematisk sin smartphone og diverse apps, og skulle det blive aktuelt med en p-app for hende så ville hun også bruge den. Så svært er det jo heller ikke.

Ok, "de lidt yngre så" - jeg er 64.
Men altså, jeg kan skam programmere smartphones og alt muligt, jeg synes bare det er så "invaderende" at man skal være nødt til at have apps til alt muligt på sin telefon, så jeg stritter imod så længe som muligt. Men du har ret: min kone på 63 har heller ikke de hæmninger. Hun var til gengæld mange år om at gå over til dankort i sin tid. :)
1
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Parkeringsbøder i København

Indlægaf Slettet bruger » 25. aug 2018, 14:19

Confucius skrev:
abcd skrev:Jeg vil gerne bakke TS lidt op. Jeg synes de parkeringsautomater hvor man skal skrive nummerplade, er skod. Hvis man rammer en forkert tast ved en fejl, har man ikke betalt.


Det bakker jo ikke TS op, for det er jo ikke dét, der er tale om. TS har ikke ramt én forkert tast ved en fejl. TS har indtastet en HEL forkert nummerplade, fordi hun ikke er opmærksom.


Ja, men hvis hun skulle have lagt en billet i vinduet, var fejlen ikke sket. Det virker oplagt at dette system vil give flere fejl. Man kan taste et enkelt ciffer forkert, eller man kan glemme at man kørte i en anden bil end man plejer - masser af mennesker har to biler, og kører i den ene 9/10 gange, og så får de tastet forkert d. 10. gang. Selvfølgelig bør de være op.ærksomme, men jeg synes ikke det er smart at lave et system som gør det væsentligt lettere for folk at begå fejl der giver bøder.
2
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19646
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46291

Re: Parkeringsbøder i København

Indlægaf LadyFox » 25. aug 2018, 14:38

fisken80 skrev:
dgd2007 skrev:Vi der bor her, kan knap nok finde ud af det! :tie:
Men det skal siges at de lidt yngre årgange bare downloader en eller anden app, og så er det vist ret enkelt.

Ja, Frederiksberg har sit helt eget system. Noget med en time gratis og så betaling resten af tiden (i hvert fald nogle steder). Det er nu for øvrigt en meget god ide, så man ikke skal til at muligt bare for lige at købe noget i en butik, men så man på den anden side ikke holder og blokkerer hele dagen.

Da vi fik betalingszone i vores område, var det skønt. Beboerabonnementet koster ikke alverden, og det har rettet op på at man næsten ikke kunne få parkeringsplads efter kl. 17 før betalingszonen blev indført.


De yngre årgange :lol: min mor på 63 bruger uproblematisk sin smartphone og diverse apps, og skulle det blive aktuelt med en p-app for hende så ville hun også bruge den. Så svært er det jo heller ikke.

Min eks svigermor på 75 er tæt på lige så fiks til det med telefoner og apps som jeg er, min farmor på 85 er ikke helt lige så fiks til det, men hun kan nu godt finde ud af det hvis der lige er et barnebarn der lige viser hende hvordan app'en bruges første gang.
Mit indtryk er også at de ældre generelt godt kan være med, især hvis det lige er nogen der kan instruerer dem i starten.
0
...
fisken80
Indlæg: 22342
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52575

Re: Parkeringsbøder i København

Indlægaf fisken80 » 25. aug 2018, 14:45

Mistermor skrev:
fisken80 skrev:
De yngre årgange :lol: min mor på 63 bruger uproblematisk sin smartphone og diverse apps, og skulle det blive aktuelt med en p-app for hende så ville hun også bruge den. Så svært er det jo heller ikke.


Jeg tror, det kommer lidt an på talent og arbejdserfaring osv.
Jeg er 57, og jeg har altså mine børn til at hjælpe mig med mange ting. F.eks. har jeg mobilepay, men det er min datter, der har downloadet den for mig og vist mig, hvordan jeg bruger den. (lige netop den er så ikke så avanceret) ligesom hun har installeret rejseplanen på min tlf.

Jeg har for lidt siden lige haft ringet til min søn, fordi jeg skulle have mine billeder, som min datter har sørget for på magisk vis kommer fra min telefon til google fotos, flyttet, så jeg kunne lægge dem ind på en annonce på facebook. Han forklarer det på to minutter, og så kan jeg også godt, - men det er som om jeg er "teknikblind" (som ordblind) og ikke helt selv kan gennemskue arbejdsgangene.

Når man har det sådan, er automater og den slags jo lidt skræmmende, når man står overfor dem alene. :D

Jeg hader også, når de laver ting om - f.eks. g.mail, eller når tankstationerne får nyt system, så jeg ikke har rutinen. :stoned: Og jeg er ellers normalbegavet. :D


Min mor har arbejdet som ufaglært hele sit liv. De sidste 25 som rengøringskone. Hun har aldrig i hele sit arbejdsliv haft brug for at benytte computer eller lignende. Så det er bestemt ikke den vej igennem hun har lært det. Teknikblind, måske. Men det har jo så ikke noget med alder at gøre.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
fisken80
Indlæg: 22342
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52575

Re: Parkeringsbøder i København

Indlægaf fisken80 » 25. aug 2018, 14:46

abcd skrev:
Confucius skrev:
abcd skrev:Jeg vil gerne bakke TS lidt op. Jeg synes de parkeringsautomater hvor man skal skrive nummerplade, er skod. Hvis man rammer en forkert tast ved en fejl, har man ikke betalt.


Det bakker jo ikke TS op, for det er jo ikke dét, der er tale om. TS har ikke ramt én forkert tast ved en fejl. TS har indtastet en HEL forkert nummerplade, fordi hun ikke er opmærksom.


Ja, men hvis hun skulle have lagt en billet i vinduet, var fejlen ikke sket. Det virker oplagt at dette system vil give flere fejl. Man kan taste et enkelt ciffer forkert, eller man kan glemme at man kørte i en anden bil end man plejer - masser af mennesker har to biler, og kører i den ene 9/10 gange, og så får de tastet forkert d. 10. gang. Selvfølgelig bør de være op.ærksomme, men jeg synes ikke det er smart at lave et system som gør det væsentligt lettere for folk at begå fejl der giver bøder.


Jeg køber den ikke. Når jeg tænker på, hvor mange sager der har været med folk, der ikke havde lagt p-billetten korrekt i vinduet og derfor fik en bøde. Så kan man jo lige så vel argumentere for, at det system var dårligt.
3
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Parkeringsbøder i København

Indlægaf Slettet bruger » 25. aug 2018, 15:21

fisken80 skrev:
abcd skrev:
Confucius skrev:
abcd skrev:Jeg vil gerne bakke TS lidt op. Jeg synes de parkeringsautomater hvor man skal skrive nummerplade, er skod. Hvis man rammer en forkert tast ved en fejl, har man ikke betalt.


Det bakker jo ikke TS op, for det er jo ikke dét, der er tale om. TS har ikke ramt én forkert tast ved en fejl. TS har indtastet en HEL forkert nummerplade, fordi hun ikke er opmærksom.


Ja, men hvis hun skulle have lagt en billet i vinduet, var fejlen ikke sket. Det virker oplagt at dette system vil give flere fejl. Man kan taste et enkelt ciffer forkert, eller man kan glemme at man kørte i en anden bil end man plejer - masser af mennesker har to biler, og kører i den ene 9/10 gange, og så får de tastet forkert d. 10. gang. Selvfølgelig bør de være op.ærksomme, men jeg synes ikke det er smart at lave et system som gør det væsentligt lettere for folk at begå fejl der giver bøder.


Jeg køber den ikke. Når jeg tænker på, hvor mange sager der har været med folk, der ikke havde lagt p-billetten korrekt i vinduet og derfor fik en bøde. Så kan man jo lige så vel argumentere for, at det system var dårligt.


Jeg har ikke fået bøder, men jeg har været lidt loren ved det når jeg har købt parkering på den måde. Jeg har ikke været 100% sikker på at jeg faktisk har gjort det rigtigt, jeg har ikke fået papir, SMS eller andet bevis for handlen. En parkeringsvagt ville fint have kunnet bilde mig ind at jeg havde tastet forkert selv om jeg havde tastet rigtigt.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"