Michael nægtede at lade ansat kigge i hans poser: Nu må han ikke handle i Bilka

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Michael nægtede at lade ansat kigge i hans poser: Nu må han ikke handle i Bilka

Indlægaf kidkomb » 5. sep 2018, 15:30

abcd skrev:
kidkomb skrev:Åh, der er jeg lidt på bar bund må jeg indrømme. Men jeg ved at vi ikke må have billeder hængende eller dele billeder rundt til personalet så de kan se det medmindre de er mistænkt for noget kriminelt (det er også kriminelt at overfalde folk fysisk i øvrigt)
Om det er vores interne retningslinjer (som er ret stramme, vi er ikke et svensk firma for ingenting) eller om det er dansk lovgivning, det ved jeg ikke.
Men man kan jo ikke bede folk om at slette informationer de har i deres hukommelse?


Der er også andre data man ikke beder virksomheder om at slette, specifikt backup. Man skal slette data fra hovedsystemet, og så accepterer man at det ikke er praktisk muligt at slette de tilsvarende data fra backuppen. Men man må aldrig bruge data fra backuppen til noget, man må gendanne backuppen hvis man får brug for det, og så skal man slette de slettede data igen. Jeg forestiller mig at det er det samme med menneske-hukommelse, man er nødt til at acceptere at man ikke kan slette information fra den, men hvis data ikke må være i firmaets IT-system, må de heller ikke processeres af et menneske, menneskene skal agere som om de ikke havde informationen. Så jeg har svært ved at forestille mig at butikken må handle på informationen "billede af Michael" hvis de ikke også må have et billede hængende af ham. Men der kan måske godt være omstændigheder hvor de må have billeder af besværlige kunder, men jeg gætter på at det kræver at de har gjort noget kriminelt som du siger, og det har manden i det her tilfælde vel ikke.

Jeg er ikke sikker på at du har helt ret.
Man skal også huske at en privat virksomhed selv må bestemme hvem de vil have som kunder.
Ligesom jeg, i mit private hjem, selv må bestemme hvem jeg lukker ind.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
In_your_eyes
Indlæg: 1015
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:40
Kort karma: 158
Geografisk sted: Midt i Jylland
Likede indlæg: 1942

Re: Michael nægtede at lade ansat kigge i hans poser: Nu må han ikke handle i Bilka

Indlægaf In_your_eyes » 5. sep 2018, 16:43

abcd skrev:
Mistermor skrev:Hendes arbejde bliver da nemmere, hvis jeg selv løfter mine poser/ eller folder dem sammen/ eller sørger for, at det er tydeligt, at de er tomme, når de nu er tomme. - Hun skal se til, at indkøbsvognen er tømt og alle varer bliver scannet ind.


Det er vanskeligt at bevise at plasticposer er tomme uden at åbne dem helt. Det ville f.eks. ikke være et stort tryllenummer at skjule en pakke barberblade dernede og få posen til at se tom ud.

Det er da ret let, tag fat i bunden og ryst posen. Man kan endda tage fat forskellige steder for at bevise at man ikke skjuler en pakke barberblade ;)
0
:pompom:

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"