Er der noget mystisk ved at være single...?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Petrix
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3646

Re: Er der noget mystisk ved at være single...?

Indlægaf Petrix » 1. sep 2018, 12:24

Jeg savnede intimitet i mit singleliv, så det er vel derfor har jeg en kæreste.
Synes også det er rart at have én som man bekymrer sig om, og hvor man har en følelse af gensidig kærlighed.
1
27102021
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Er der noget mystisk ved at være single...?

Indlægaf Viskelæder » 1. sep 2018, 13:44

Madam skrev:
Viskelæder skrev:Det er meget sjældent, jeg finder nogen, hvor jeg tænker, at de kan gøre mit liv bedre, end det allerede er alene, tværtimod.
Min kage er så god, at der allerede er flødeskum på toppen.


Jamen, det er måske her 'hunden ligger begravet', alle forventer at andre skal forskønne livet for dem, men det at være noget for en anden, er måske ligesom gået lidt af mode? ;)


Det forudsætter jo, at det skal være normen at have en partner. Det er det ikke for mig. Selvfølgelig vil jeg ikke gå all in på at lede efter en partner, hvis jeg er rigtig glad for mit liv, som det er :)
Det er ikke, fordi mænd er nogle kegler, der ikke kan finde ud af at gøre noget godt. Det er bare, at de ting, jeg gerne vil med mit liv, er dyr, rejser, måske en gård og nogle høns en dag. Ikke mand og børn.
1
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8735
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Er der noget mystisk ved at være single...?

Indlægaf Artem » 1. sep 2018, 14:14

annellaII skrev:
Artem skrev:For mig er det meget simpelt der er bare ingen som vil have mig...


Som du selv skriver under signatur: Utak er verdens løn :D :D :D

Seriøst vil som sådan gerne have en kæreste. Men vælter ikke ligefrem i tilbud, sammen med at jeg også selv er noget kræsen, og ikke så villig til at gå på kompromis.
Det sammen med at jeg nu i flere år har været kørt træt i kærestejagten og datinglivet, så sker der bare ikke noget mere og har reelt også så mange andre ting der fylder i mit liv.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4382
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 487
Likede indlæg: 10735

Re: Er der noget mystisk ved at være single...?

Indlægaf BlueBunny » 1. sep 2018, 14:44

Jeg er sammen med min mand fordi vi er et perfekt match. En clairvoyant påstår vi er noget som hedder twin flames og at vi vil være sammen altid. Og at vi er gamle sjæle der har været sammen i mange liv tidligere. Det æder jeg råt. Jeg føler han gør mig hel og til et bedre mig.
4
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19646
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46291

Re: Er der noget mystisk ved at være single...?

Indlægaf LadyFox » 1. sep 2018, 15:49

Madam skrev:
Viskelæder skrev:Det er meget sjældent, jeg finder nogen, hvor jeg tænker, at de kan gøre mit liv bedre, end det allerede er alene, tværtimod.
Min kage er så god, at der allerede er flødeskum på toppen.


Jamen, det er måske her 'hunden ligger begravet', alle forventer at andre skal forskønne livet for dem, men det at være noget for en anden, er måske ligesom gået lidt af mode? ;)

Jeg tager mange beslutninger. Alle fordi jeg har en forventning om at beslutningen vil forskønne mit liv enten nu eller senere. Det er lidt det mit liv går ud på, at leve og tage valg der et en forbedring i forhold til hvad jeg har nu. Hvorfor skulle jeg frivilligt opsøge det modsatte, eller bruge en masse energi på noget hvor resultatet er det samme som udgangspunktet.

Mon ikke de fleste prøver at få mest muligt ud af de muligheder som livet byder?
1
...
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24648

Re: Er der noget mystisk ved at være single...?

Indlægaf LaScrooge » 1. sep 2018, 15:56

Jeg tænker at hun ser en kompliment som kritik. "Hvordan kan du dog være single?" er jo et spørgsmål stillet til en man synes godt om og tænker burde have mange muligheder for at møde spændende mennesker. Så kan det godt være at det også udspringer af en norm om at alle må ønske sig en partner, men dét behøver heller ikke forstås nedladende, som i at hendes liv er trist fordi hun ikke har en kæreste.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Madam
Indlæg: 953
Tilmeldt: 7. jun 2018, 08:42
Kort karma: 21
Likede indlæg: 543

Re: Er der noget mystisk ved at være single...?

Indlægaf Madam » 1. sep 2018, 16:05

LaScrooge skrev:Jeg tænker at hun ser en kompliment som kritik. "Hvordan kan du dog være single?" er jo et spørgsmål stillet til en man synes godt om og tænker burde have mange muligheder for at møde spændende mennesker. Så kan det godt være at det også udspringer af en norm om at alle må ønske sig en partner, men dét behøver heller ikke forstås nedladende, som i at hendes liv er trist fordi hun ikke har en kæreste.


Netop, en meget positiv tilgang til emnet, det kan også med rette fortås som, 'hvordan kan du dog få lov at gå i fred?'. :)
2
Den, der går i andres fodspor, kommer aldrig foran ;)
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4382
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 487
Likede indlæg: 10735

Re: Er der noget mystisk ved at være single...?

Indlægaf BlueBunny » 1. sep 2018, 16:29

Madam skrev:
LaScrooge skrev:Jeg tænker at hun ser en kompliment som kritik. "Hvordan kan du dog være single?" er jo et spørgsmål stillet til en man synes godt om og tænker burde have mange muligheder for at møde spændende mennesker. Så kan det godt være at det også udspringer af en norm om at alle må ønske sig en partner, men dét behøver heller ikke forstås nedladende, som i at hendes liv er trist fordi hun ikke har en kæreste.


Netop, en meget positiv tilgang til emnet, det kan også med rette fortås som, 'hvordan kan du dog få lov at gå i fred?'. :)


Men igen hvad skal man svare. Hvis man nu reelt gerne vil finde en? Jeg synes altid den slags spørgsmål er lidt på grænsen.
“Hvorfor har I ikke fået børn? I virker så perfekte”
“Hvorfor skal du ikke med til festen? Du er så sjov”
“Hvorfor ...”
Der kan være så mange grunde til personlige valg, og jeg synes altid den som spørger skal være opmærksom på at det netop er personligt.
Ja svarene kan være: “vi gider ikke have børn”, “jeg gider ikke andre fulde mennesker”, “jeg gider ikke samme mand”. Alle svar er bare ikke dem som spørgsmålet ligger op til, og derfor er der en konflikt i dem, som kan virke utilsigtet provokerende. For de “kritiserer” måske spørgerens valg, og det er måske ikke noget man gider stå til regnskab for.

Den som stiller spørgsmålene skal derfor overveje hvorfor spørgsmålet stilles. Hvad vil de bruge svaret til? Jeg synes ikke det bare er smalltalk, når det er “livets store spørgsmål”

(Ved ikke om det er lidt rodet skrevet, det bliver hurtig langt og snørklet når det skrives)
3
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24648

Re: Er der noget mystisk ved at være single...?

Indlægaf LaScrooge » 1. sep 2018, 19:30

BlueBunny skrev:
Madam skrev:
LaScrooge skrev:Jeg tænker at hun ser en kompliment som kritik. "Hvordan kan du dog være single?" er jo et spørgsmål stillet til en man synes godt om og tænker burde have mange muligheder for at møde spændende mennesker. Så kan det godt være at det også udspringer af en norm om at alle må ønske sig en partner, men dét behøver heller ikke forstås nedladende, som i at hendes liv er trist fordi hun ikke har en kæreste.


Netop, en meget positiv tilgang til emnet, det kan også med rette fortås som, 'hvordan kan du dog få lov at gå i fred?'. :)


Men igen hvad skal man svare. Hvis man nu reelt gerne vil finde en? Jeg synes altid den slags spørgsmål er lidt på grænsen.
“Hvorfor har I ikke fået børn? I virker så perfekte”
“Hvorfor skal du ikke med til festen? Du er så sjov”
“Hvorfor ...”
Der kan være så mange grunde til personlige valg, og jeg synes altid den som spørger skal være opmærksom på at det netop er personligt.
Ja svarene kan være: “vi gider ikke have børn”, “jeg gider ikke andre fulde mennesker”, “jeg gider ikke samme mand”. Alle svar er bare ikke dem som spørgsmålet ligger op til, og derfor er der en konflikt i dem, som kan virke utilsigtet provokerende. For de “kritiserer” måske spørgerens valg, og det er måske ikke noget man gider stå til regnskab for.

Den som stiller spørgsmålene skal derfor overveje hvorfor spørgsmålet stilles. Hvad vil de bruge svaret til? Jeg synes ikke det bare er smalltalk, når det er “livets store spørgsmål”

(Ved ikke om det er lidt rodet skrevet, det bliver hurtig langt og snørklet når det skrives)


M en måske er det bare kærlig interesse? Kompliment iklædt undren?
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8735
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Er der noget mystisk ved at være single...?

Indlægaf Artem » 1. sep 2018, 19:38

Mistermor skrev:
Artem skrev:
annellaII skrev:
Artem skrev:For mig er det meget simpelt der er bare ingen som vil have mig...


Som du selv skriver under signatur: Utak er verdens løn :D :D :D

Seriøst vil som sådan gerne have en kæreste. Men vælter ikke ligefrem i tilbud, sammen med at jeg også selv er noget kræsen, og ikke så villig til at gå på kompromis.
Det sammen med at jeg nu i flere år har været kørt træt i kærestejagten og datinglivet, så sker der bare ikke noget mere og har reelt også så mange andre ting der fylder i mit liv.


Jeg synes, det er en vigtig uddybning. For der ER jo så nogen, der gerne vil have dig. Du vil bare ikke have dem. :)

Selvfølgelig. Det første var mest ment som en joke.
Men har aldrig fundet kærligheden nemt. Hvor det for mig er meget nemmere bare at være single.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6344
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 771
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14592

Re: Er der noget mystisk ved at være single...?

Indlægaf Pjeps » 1. sep 2018, 20:05

Jeg er virkelig dårlig til at være i et parforhold, jeg trives bedst med at være fri til at gøre det der passer mig mnår jeg har lyst. Var i et forhold 1,5 år som sluttede oktober, og selv om vi mest kun så hinanden i de weekender jeg ikke arbejdede, følte jeg at jeg aldrig havde fri til at gøre mig-ting, og det stressede mig at jeg ikke havde tid til alt det jeg gerne ville udover forholdet. Så jeg tænker at jeg forbliver single fremover, for det er åbenbart det der passer bedst til at opretholde min mentale sundhed. Men jeg savner da at putte mig ind til en varm krop ind i mellem, men åbenbart ikke nok til at jeg vil være i et forhold.

Jeg ville elske hvis der fandtes en kæreste jeg kunne stille ind i skabet og tage frem når det passede mig. :D
1
:ninja:
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24638
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3202
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36817

Re: Er der noget mystisk ved at være single...?

Indlægaf Daine » 1. sep 2018, 21:53

Pjeps skrev:Jeg er virkelig dårlig til at være i et parforhold, jeg trives bedst med at være fri til at gøre det der passer mig mnår jeg har lyst. Var i et forhold 1,5 år som sluttede oktober, og selv om vi mest kun så hinanden i de weekender jeg ikke arbejdede, følte jeg at jeg aldrig havde fri til at gøre mig-ting, og det stressede mig at jeg ikke havde tid til alt det jeg gerne ville udover forholdet. Så jeg tænker at jeg forbliver single fremover, for det er åbenbart det der passer bedst til at opretholde min mentale sundhed. Men jeg savner da at putte mig ind til en varm krop ind i mellem, men åbenbart ikke nok til at jeg vil være i et forhold.

Jeg ville elske hvis der fandtes en kæreste jeg kunne stille ind i skabet og tage frem når det passede mig. :D

:fløjt:

Billede
3
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6344
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 771
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14592

Re: Er der noget mystisk ved at være single...?

Indlægaf Pjeps » 1. sep 2018, 21:56

Daine skrev:
Pjeps skrev:Jeg er virkelig dårlig til at være i et parforhold, jeg trives bedst med at være fri til at gøre det der passer mig mnår jeg har lyst. Var i et forhold 1,5 år som sluttede oktober, og selv om vi mest kun så hinanden i de weekender jeg ikke arbejdede, følte jeg at jeg aldrig havde fri til at gøre mig-ting, og det stressede mig at jeg ikke havde tid til alt det jeg gerne ville udover forholdet. Så jeg tænker at jeg forbliver single fremover, for det er åbenbart det der passer bedst til at opretholde min mentale sundhed. Men jeg savner da at putte mig ind til en varm krop ind i mellem, men åbenbart ikke nok til at jeg vil være i et forhold.

Jeg ville elske hvis der fandtes en kæreste jeg kunne stille ind i skabet og tage frem når det passede mig. :D

:fløjt:

Billede


Jeg er heldigvis pisse dårlig til at strikke :lol:
2
:ninja:
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24638
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3202
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36817

Re: Er der noget mystisk ved at være single...?

Indlægaf Daine » 1. sep 2018, 21:58

Jeg synes ikke der er noget mystisk ved det, men jeg oplever at folk har lidt ondt af mig. Sådan lidt “Nå, du er STADIG single?!?” :rulle:
Jeg har aldrig haft et seriøst “jeg-vil-bo-sammen-med-dig-og-giftes”forhold, det er jeg i bund og grund nok for stor en enspænder til. Især nu, hvor jeg er tæt på de 40 og har boet for mig selv i næsten 20 år, der skal bare kappes for mange hæle og tæer.
Men jeg vil ikke afvise det sker engang. Som Pjeps kunne jeg godt bruge en kæreste man tog frem efter behov, jeg kan dog desværre ikke strikke :D Og den oppustelige udgave er heller ikke god ;)
2
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
MOGA
Indlæg: 4053
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 525
Likede indlæg: 7381

Re: Er der noget mystisk ved at være single...?

Indlægaf MOGA » 1. sep 2018, 22:44

Jeg er ufrivilligt single, jeg har boet alene (med mine børn) i godt seks år. Jeg vil egentlig gerne have en kæreste, men jeg har lidt givet op, af en blanding af at jeg har opgivet troen på det og at jeg ikke vil gå på kompromis med de vigtige ting. Jeg er nok blevet lidt kynisk.
Jeg er 37 og tror jeg kommer til at være alene resten af mine dage.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"