DF har indrykket annonce i svensk avis: Stem på Sverigedemokraterna

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Madam
Indlæg: 953
Tilmeldt: 7. jun 2018, 08:42
Kort karma: 21
Likede indlæg: 543

Re: DF har indrykket annonce i svensk avis: Stem på Sverigedemokraterna

Indlægaf Madam » 8. sep 2018, 08:36

Wizzze skrev:At DF ikke skal blande sig direkte i svenske, eller andre landes valg. At have en mening og give udtryk for den, er helt fint, men tage aktivt del, nej. Og det mener jeg heller ikke andre partier eller personer skal. Jeg synes heller ikke om de danskere der tager til USA og er frivillig i de forskellige kandidaters kampagner, lad amerikanerne om det.
Kunne i forestille jer DF, hvis Erdogan eller lign. type indrykkede annoncer i danske medier :tie:


Jamen, er det ikke det, som DF gør, gi'r deres mening til kende, de fører jo ikke ligefrem hånden for svenskerne...

Tror ikke, at hverken fra Erdogan eller Putin, ville ha' indflydelse på danskernes valg, så det ville være spildte penge på annoncer.

DF ville heller ikke ha' vind i sejlene, hvis danskerne var tilfredse med tingenes tilstand.
0
Den, der går i andres fodspor, kommer aldrig foran ;)
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20477
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43944

Re: DF har indrykket annonce i svensk avis: Stem på Sverigedemokraterna

Indlægaf paint » 8. sep 2018, 08:58

Madam skrev:
Wizzze skrev:At DF ikke skal blande sig direkte i svenske, eller andre landes valg. At have en mening og give udtryk for den, er helt fint, men tage aktivt del, nej. Og det mener jeg heller ikke andre partier eller personer skal. Jeg synes heller ikke om de danskere der tager til USA og er frivillig i de forskellige kandidaters kampagner, lad amerikanerne om det.
Kunne i forestille jer DF, hvis Erdogan eller lign. type indrykkede annoncer i danske medier :tie:


Jamen, er det ikke det, som DF gør, gi'r deres mening til kende, de fører jo ikke ligefrem hånden for svenskerne...

Tror ikke, at hverken fra Erdogan eller Putin, ville ha' indflydelse på danskernes valg, så det ville være spildte penge på annoncer.

DF ville heller ikke ha' vind i sejlene, hvis danskerne var tilfredse med tingenes tilstand.


At 'give sin mening til kende' lige op til et nationalt valg, er ikke bare at sige sin mening. Det er et forsøg på at påvirke svenskernes valg. Men jeg kunne godt forestille mig, at det kunne give bagslag. DF, er i Sverige nærmest et skræmmebillede, på hvor galt det kan gå. DF. er for mange svenskere rendyrket racisme.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: DF har indrykket annonce i svensk avis: Stem på Sverigedemokraterna

Indlægaf vibbsen » 8. sep 2018, 09:12

Jeg synes det er decideret dumt af DF at indrykke sådan en annonce.....Hold jer dog til jeres egen græsplæne.....Og jeg synes Wizze har en god pointe omkring at netop DF ALDRIG ville acceptere noget sådan fra udenlandske partier i forbindelse med et dansk valg...De ville jo gå fuldstændig AMOK hvis Ergodan gjorde noget lignene.....

Når det er sagt, så synes jeg at det er svært betænkeligt at en statslig tv-station ikke blot censurerer, men ligefrem tager aktivt afstand fra et af partierne til det kommende valg.....Den slags minder ærlig talt mest af alt om tendenser vi ser i lande som vi eller normalt kalder alt andet end demokratiske....Og vidner om at Sverige har et alvorligt problem.
Jeg er ærlig talt ikke specielt vild med Sveriges Demokraterne og deres retorik. Men det er næsten lige før jeg foretrækker dem frem for alternativet som virker fuldstændig ude at trit med virkeligheden.....Sverige HAR jo et problem. Og det ville klæde dem at adresserer dette på. Istedet for bare at forsøge at lade som ingenting mens bulen under tæppet bliver større og større....
3
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: DF har indrykket annonce i svensk avis: Stem på Sverigedemokraterna

Indlægaf vibbsen » 8. sep 2018, 09:16

Madam skrev:
Wizzze skrev:At DF ikke skal blande sig direkte i svenske, eller andre landes valg. At have en mening og give udtryk for den, er helt fint, men tage aktivt del, nej. Og det mener jeg heller ikke andre partier eller personer skal. Jeg synes heller ikke om de danskere der tager til USA og er frivillig i de forskellige kandidaters kampagner, lad amerikanerne om det.
Kunne i forestille jer DF, hvis Erdogan eller lign. type indrykkede annoncer i danske medier :tie:


Jamen, er det ikke det, som DF gør, gi'r deres mening til kende, de fører jo ikke ligefrem hånden for svenskerne...

Tror ikke, at hverken fra Erdogan eller Putin, ville ha' indflydelse på danskernes valg, så det ville være spildte penge på annoncer.

DF ville heller ikke ha' vind i sejlene, hvis danskerne var tilfredse med tingenes tilstand.


Men så er der vel ikke noget i vejen med at Ergodan indrykker annoncer i de større dagblade hvor han og hans parti giver deres mening til kende om f.eks. DF og anbefaler at man stemmer på en anden kurs end den de står for ???

Personligt ville jeg synes at det var dybt betænkeligt....
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Goozilla
Indlæg: 576
Tilmeldt: 30. apr 2016, 13:46
Kort karma: 28
Likede indlæg: 1628

Re: DF har indrykket annonce i svensk avis: Stem på Sverigedemokraterna

Indlægaf Goozilla » 8. sep 2018, 09:30

vibbsen skrev:Jeg synes det er decideret dumt af DF at indrykke sådan en annonce.....Hold jer dog til jeres egen græsplæne.....Og jeg synes Wizze har en god pointe omkring at netop DF ALDRIG ville acceptere noget sådan fra udenlandske partier i forbindelse med et dansk valg...De ville jo gå fuldstændig AMOK hvis Ergodan gjorde noget lignene.....

Når det er sagt, så synes jeg at det er svært betænkeligt at en statslig tv-station ikke blot censurerer, men ligefrem tager aktivt afstand fra et af partierne til det kommende valg.....Den slags minder ærlig talt mest af alt om tendenser vi ser i lande som vi eller normalt kalder alt andet end demokratiske....Og vidner om at Sverige har et alvorligt problem.
Jeg er ærlig talt ikke specielt vild med Sveriges Demokraterne og deres retorik. Men det er næsten lige før jeg foretrækker dem frem for alternativet som virker fuldstændig ude at trit med virkeligheden.....Sverige HAR jo et problem. Og det ville klæde dem at adresserer dette på. Istedet for bare at forsøge at lade som ingenting mens bulen under tæppet bliver større og større....


Lige præcis! Man leger med ilden, når man aktivt forsøger at ignorere, hvad der efterhånden ligner en femtedel af vælgerne. Det kommer til at eksplodere i samfundet før eller siden.

Jeg er langt fra enig i meget af hvad SD står for, men når statsligt tv med public service forpligtelser til at dække en debat i et demokratisk land på den måde vælger side, så er der simpelthen en redaktør, der ikke har forstået opgaven. Ganske enkelt, og vedkommende burde efter min mening afskediges for at lufte sine holdninger om en kandidat offentligt på den måde. Muligvis med konsekvenser længere op i ledelsen af SVT, hvis ikke det håndteres prompte.

DF's annonce stinker meget af dobbeltmoral i forhold til deres holdninger omkring Rusland, men det er nu ikke fordi dobbeltmoral fra deres side overrasker mig specielt meget.
3
ALD MAKT TEL DI ORBLENE!!!
Brugeravatar
JJL
Indlæg: 112
Tilmeldt: 30. nov 2016, 08:43
Kort karma: 3
Likede indlæg: 54

Re: DF har indrykket annonce i svensk avis: Stem på Sverigedemokraterna

Indlægaf JJL » 8. sep 2018, 09:43

Kontraproduktiv annonce, da anstændige svenskere kan henvise til, hvordan tilstandene var og er i Danmark, når dem med det rystende menneskesyn er med til at svinge taktstokken. Vi husker alle, hvordan Danmarks omdømme var helt i kulkælderen under VK regeringen, der blev støttet af dem med det rystende menneskesyn. Det blev ovenikøbet latterligt, da man i 2011 indførte noget så gammeldags som grænsekontrol, der dog hurtigt blev nedlagt, da en anden regering med et bedre menneskesyn gik i gang med at genoprette Danmarks omdømme. Et spildt arbejde, ved vi nu, efter strammerkager, smykkelov, genindførsel af grænsekontrol og 3 år med en regering, der igen støttes af dem med det rystende menneskesyn. Ønsker I, at Sveriges omdømme skal komme på niveau med Danmarks omdømme?, kan anstændige svenskere med rette spørge.
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: DF har indrykket annonce i svensk avis: Stem på Sverigedemokraterna

Indlægaf vibbsen » 8. sep 2018, 10:05

Goozilla skrev:
vibbsen skrev:Jeg synes det er decideret dumt af DF at indrykke sådan en annonce.....Hold jer dog til jeres egen græsplæne.....Og jeg synes Wizze har en god pointe omkring at netop DF ALDRIG ville acceptere noget sådan fra udenlandske partier i forbindelse med et dansk valg...De ville jo gå fuldstændig AMOK hvis Ergodan gjorde noget lignene.....

Når det er sagt, så synes jeg at det er svært betænkeligt at en statslig tv-station ikke blot censurerer, men ligefrem tager aktivt afstand fra et af partierne til det kommende valg.....Den slags minder ærlig talt mest af alt om tendenser vi ser i lande som vi eller normalt kalder alt andet end demokratiske....Og vidner om at Sverige har et alvorligt problem.
Jeg er ærlig talt ikke specielt vild med Sveriges Demokraterne og deres retorik. Men det er næsten lige før jeg foretrækker dem frem for alternativet som virker fuldstændig ude at trit med virkeligheden.....Sverige HAR jo et problem. Og det ville klæde dem at adresserer dette på. Istedet for bare at forsøge at lade som ingenting mens bulen under tæppet bliver større og større....


Lige præcis! Man leger med ilden, når man aktivt forsøger at ignorere, hvad der efterhånden ligner en femtedel af vælgerne. Det kommer til at eksplodere i samfundet før eller siden.

Jeg er langt fra enig i meget af hvad SD står for, men når statsligt tv med public service forpligtelser til at dække en debat i et demokratisk land på den måde vælger side, så er der simpelthen en redaktør, der ikke har forstået opgaven. Ganske enkelt, og vedkommende burde efter min mening afskediges for at lufte sine holdninger om en kandidat offentligt på den måde. Muligvis med konsekvenser længere op i ledelsen af SVT, hvis ikke det håndteres prompte.

DF's annonce stinker meget af dobbeltmoral i forhold til deres holdninger omkring Rusland, men det er nu ikke fordi dobbeltmoral fra deres side overrasker mig specielt meget.


Sverige er efter min mening en krudttønde af rang. Et er at man aktivt forsøger at ignorere en så stor del af befolkningen som aktivt vælger at give deres utilfredshed til kende ved at stemme på SD. Men noget andet og langt mere skræmmende er den utilfredshed som man IKKE ser udmyntet i form af en stemme på SD. Den utilfredshed som man finder i det "skjulte"...Jeg tror at der er mange som tager afstand fra den hårde retorik som SD står for. Men som stadig er ved at få nok. Som tydeligt ser bulen under gulvtæppet og mangler handling i form af nogen politikere som rent faktisk tør adressere problemet på en konstruktiv måde....
2
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: DF har indrykket annonce i svensk avis: Stem på Sverigedemokraterna

Indlægaf Wizzze » 8. sep 2018, 10:56

Madam skrev:
Wizzze skrev:At DF ikke skal blande sig direkte i svenske, eller andre landes valg. At have en mening og give udtryk for den, er helt fint, men tage aktivt del, nej. Og det mener jeg heller ikke andre partier eller personer skal. Jeg synes heller ikke om de danskere der tager til USA og er frivillig i de forskellige kandidaters kampagner, lad amerikanerne om det.
Kunne i forestille jer DF, hvis Erdogan eller lign. type indrykkede annoncer i danske medier :tie:


Jamen, er det ikke det, som DF gør, gi'r deres mening til kende, de fører jo ikke ligefrem hånden for svenskerne...

Tror ikke, at hverken fra Erdogan eller Putin, ville ha' indflydelse på danskernes valg, så det ville være spildte penge på annoncer.

DF ville heller ikke ha' vind i sejlene, hvis danskerne var tilfredse med tingenes tilstand.


Give deres mening til kende her til lands, og hvis svenske journalister kommer til DK og spørger, skal man selvfølgelig sige sin mening, men lad være med at være aktiv i et et andet land.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Madam
Indlæg: 953
Tilmeldt: 7. jun 2018, 08:42
Kort karma: 21
Likede indlæg: 543

Re: DF har indrykket annonce i svensk avis: Stem på Sverigedemokraterna

Indlægaf Madam » 8. sep 2018, 10:59

Hans Engell, der er en af de bedste politiske kommentatorer i de danske medier iflg. min mening, bl.a. i TV2 News og Ekstra Bladet, udtaler flg.:

Engell: Uhørt

"Ifølge Ekstra Bladets politiske kommentator er der tale om en uhørt skandale for den svenske public service-udbyder:

- Forløbet med Åkesson og SVT er en uhørt skandale. Det giver mindelser om en halvdiktaturstat, at SVT mener, de skal dømme politiske udmeldinger. Det tilkommer slet ikke SVT at forholde sig til, om hans udtalelser er korrekte. Det er det, vi har en politisk debat til, siger Hans Engell.

- Det vil have været utænkeligt i Danmark. Jeg kan ikke forestille mig, at DR vil slutte en debat med at sige, at noget Vermund eller Thulesen Dahl siger, er groft generaliserende.

Se også: Svensk parti kræver undskyldning efter tv-debat

"- Og de ender jo med at skyde dem selv i skoene. For det her er i den grad vand på Åkessons mølle. Det vil bare blive opfattet som en bekræftelse på, at SVT har ført en fuldstændig ensidig kampagne mod Åkesson og Sverigedemokraterna."

https://ekstrabladet.dk/nyheder/politik ... ge/7298609
1
Den, der går i andres fodspor, kommer aldrig foran ;)
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8733
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: DF har indrykket annonce i svensk avis: Stem på Sverigedemokraterna

Indlægaf Artem » 8. sep 2018, 11:06

paint skrev:
Det tangerer næsten statslig censur. Noget andet der også er meget betænkeligt i Sverige er at valghandlingen ikke er 'beskyttet' (hemmelig). De har en liste for hvert enkelt parti, som man skal hente ved et bord. Dvs. at alle kan se hvilket parti man vil stemme på - de valgtilforordnede står simpelthen og glor på folk - medmindre man tager et eksemplar at samtlige stemmesedler (hvilket ingen gør).

:8: :forvirret:
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
KIM K
Indlæg: 1628
Tilmeldt: 17. sep 2017, 17:24
Kort karma: 59
Likede indlæg: 2697

Re: DF har indrykket annonce i svensk avis: Stem på Sverigedemokraterna

Indlægaf KIM K » 8. sep 2018, 15:09

Skandalen ruller videre.
I dag forsvarer SVT's ledelse tv-stationens afstandtagen til Jimmie Åkessons udtalelser under partileder debatten i aftes.


SVT's ledelse forsvarer afstandtagen fra partileders udtalelse og det udløser en boykot af tv-kanalen.

Sverigedemokraterna har ikke fået den undskyldning fra den svenske public service-kanal SVT, som partiet havde bedt om, efter SVT fredag aften tog afstand til en af partileder Jimmie Åkessons udtalelser under en valgdebat.

Derfor har Sverigedemokraterna, der står til at blive Sveriges næststørste parti ved valget søndag, valgt at boykotte SVT resten af lørdag.

https://www.fyens.dk/udland/Sverigedemo ... el/3283289
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20477
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43944

Re: DF har indrykket annonce i svensk avis: Stem på Sverigedemokraterna

Indlægaf paint » 8. sep 2018, 15:17

KIM K skrev:Skandalen ruller videre.
I dag forsvarer SVT's ledelse tv-stationens afstandtagen til Jimmie Åkessons udtalelser under partileder debatten i aftes.


SVT's ledelse forsvarer afstandtagen fra partileders udtalelse og det udløser en boykot af tv-kanalen.

Sverigedemokraterna har ikke fået den undskyldning fra den svenske public service-kanal SVT, som partiet havde bedt om, efter SVT fredag aften tog afstand til en af partileder Jimmie Åkessons udtalelser under en valgdebat.

Derfor har Sverigedemokraterna, der står til at blive Sveriges næststørste parti ved valget søndag, valgt at boykotte SVT resten af lørdag.

https://www.fyens.dk/udland/Sverigedemo ... el/3283289


Til forskel fra Danmark, har Sveriges Television en 'demokratiparagraf', som de skal overholde. I den står der noget om ligeværdighed mv. SVT, har åbenbart opfattet det sådan at SD, har overtrådt dette. Det er jo et fortolkningsspørgsmål. Med til historien hører også, at SVT, tidligere er blevet kritiseret for netop at lade nogle mennesker komme med racistiske ytringer, uden at gribe ind. Hér skulle de så gribe ind eller lade være, på direkte TV - mens det skete.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
KIM K
Indlæg: 1628
Tilmeldt: 17. sep 2017, 17:24
Kort karma: 59
Likede indlæg: 2697

Re: DF har indrykket annonce i svensk avis: Stem på Sverigedemokraterna

Indlægaf KIM K » 8. sep 2018, 16:56

Det er ikke gået min næse forbi.
Jeg stiller mig dog særdeles tvivlende på at paragraffen pålægger SVT at have en holdning til politiske standpunkter fremsat af politikere under en direkte tv transmission i forbindelse med valghandlingen. Politikere har almindeligvis udvidet ytringsfrihed skal man huske.

Men skulle dette vise sig at være tilfældet bliver skandalen absolut ikke mindre.
2
fisken80
Indlæg: 22336
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1132
Likede indlæg: 52535

Re: DF har indrykket annonce i svensk avis: Stem på Sverigedemokraterna

Indlægaf fisken80 » 9. sep 2018, 11:40

Artem skrev:
paint skrev:
Det tangerer næsten statslig censur. Noget andet der også er meget betænkeligt i Sverige er at valghandlingen ikke er 'beskyttet' (hemmelig). De har en liste for hvert enkelt parti, som man skal hente ved et bord. Dvs. at alle kan se hvilket parti man vil stemme på - de valgtilforordnede står simpelthen og glor på folk - medmindre man tager et eksemplar at samtlige stemmesedler (hvilket ingen gør).

:8: :forvirret:


Sådan så jeg ud da jeg læste om det. Det er helt skørt. Der er sendt valgobservatører til Sverige i forbindelse med det her valg, fordi det foregår på ovenstående måde. Det er absurd, at man ikke kan se, at det er helt galt.
3
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Konsensa
Indlæg: 56
Tilmeldt: 27. maj 2018, 11:45
Kort karma: 8
Likede indlæg: 42

Re: DF har indrykket annonce i svensk avis: Stem på Sverigedemokraterna

Indlægaf Konsensa » 9. sep 2018, 14:06

Wizzze skrev:At DF ikke skal blande sig direkte i svenske, eller andre landes valg. At have en mening og give udtryk for den, er helt fint, men tage aktivt del, nej. Og det mener jeg heller ikke andre partier eller personer skal. Jeg synes heller ikke om de danskere der tager til USA og er frivillig i de forskellige kandidaters kampagner, lad amerikanerne om det.
Kunne i forestille jer DF, hvis Erdogan eller lign. type indrykkede annoncer i danske medier :tie:


Ingen lande, heller ikke lille Danmark er isolerede øer i verden. Det betyder noget for os hvad der sker i Tyskland, Sverige, UK, USA og Tyrkiet. Erdogan påvirker danskere (og tyskere og andre) med tyrkisk baggrund i retning af fascisme, men dette er til dels skjult i kraft af sproget. Der er i den grad brug for at man udtaler sig om sin mening, mod Trump og diktatorer, men også angående naive feel good ideologier, som går på tværs af, ignorerer, hvad mange oplever, hvis vi i Europa ikke skal opleve amerikanske polariserede tilstande.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"