DR lukker og slukker for 6 kanaler

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: DR lukker og slukker for 6 kanaler

Indlægaf Rapfisk » 18. sep 2018, 10:06

48 procent dansk
1
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: DR lukker og slukker for 6 kanaler

Indlægaf DenBruneMunk » 18. sep 2018, 10:06

paint skrev:
DenBruneMunk skrev:
paint skrev:
Rapfisk skrev:Jeg kommer til at savne DRK og DR2 som selvstændige kanaler, DR3 som flow og DAB-kanalerne, især P7 Mix.

Jeg synes, det er en skandale, at man lægger vægt på, at den smalle idræt skal have mere plads, men den smalle kultur (særligt musik) lukkes ned.

Personligt så jeg hellere P3 lukket. Mage til uambitiøs linje skal man lede længe efter.


Det musik der bliver tilbage, bliver med hovedvægt på dansk musik, fremgår det (angiveligt et krav fra DF). Det bliver nok en glædeligt gensyn med Johnny Reimar og Keld og Hilda :wacko:

Du glemte, Rasmus Nøhr, sort sol, Aqua og det andet danske musik vi også laver. Du lyder lidt gammeldaws der. :wacko:


Det er ikke mig, der er gammeldags. Det er DF. Det er dem, der har krævet det, og sikkert også dem der har fortalt hvilken slags musik de gerne vil høre (jeg gættede ud fra, hvad de gerne spiller på deres TV tranmiterede landsmøder. Jeg glemte dog Richard Ragnwald). Nu venter jeg bare på at høre, om ikke DR skal spille Nationalsangen hver aften før sengetid

Ok, jeg synes dog ikke P4 som jeg hører lidt, er så galt afmarcheret og er godt blandet. P3 er for længst glemt, og anet ikke hvad det er idag 2018.

P4 var også rimelig gammel i lyd engang, det har de fået skubbet til P5, så er P5 ikke allerede dit svar på fremtidens kanal som måske bare udbredes af DF.
0
Brugeravatar
Selina
Indlæg: 235
Tilmeldt: 27. aug 2018, 14:01
Kort karma: 13
Likede indlæg: 370

Re: DR lukker og slukker for 6 kanaler

Indlægaf Selina » 18. sep 2018, 10:10

Jeg ser stort set aldrig DR, så jeg kommer ikke til at savne noget.
Der er så mange muligheder for at streame det som jeg finder interessant.
1
Venflon lægger man da mens man kører. :)
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: DR lukker og slukker for 6 kanaler

Indlægaf Wizzze » 18. sep 2018, 10:12

paint skrev:
Sof skrev:Det her synes jeg til gengæld er en liiiidt sindssyg beslutning, med mindre der er noget jeg ikke forstår

“Politikerne stiller i fremtiden meget specifikke krav til DR's indhold. Blandt andet må DR's artikler på nettet i fremtiden ikke være dybdegående.

'DR kan bringe tekstbaserede nyheder, men skal afholde sig fra lange, dybdegående artikler', hedder det i aftalen.”


Det er LA, der har været fadder til dén beslutning. DR, må ikke stjæle kunder fra private medier (Aviser og lign). Tanken om at DR, er et venstreorienteret medie, som kommer med ubehagelige 'dybdeboringer', som man ikke er i stand til at kontrollere, er de ikke glade for. Til gengæld er der ingen begrænsninger på, hvad TV2 må bringe af nyheder.

Det kan man jo så selv konkludere noget på. :gruble:

I øvrigt, blev der lavet en større uafhængig undersøgelse/analyse af DRs nyheder (sidste år). Den viste at DR, øgede interessen for hvad andre medier skrev. Dette kunne man bl.a konkludere ud fra brugernes bevægelser på DRs netsider med nyheder.


Glem nu ikke DFs hånd i det her, det er dem der mest har været for at skære i DR
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: DR lukker og slukker for 6 kanaler

Indlægaf twinkle » 18. sep 2018, 10:12

Øv, jeg er ked af at de lukker P7 Mix. Jeg kan godt lide deres blanding af ny og lidt ældre musik, særligt deres gennemgang af forskellige årstal, og hvilke sange der lå i toppen af hitlisterne.
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20416
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43832

Re: DR lukker og slukker for 6 kanaler

Indlægaf paint » 18. sep 2018, 10:20

Wizzze skrev:
paint skrev:
Sof skrev:Det her synes jeg til gengæld er en liiiidt sindssyg beslutning, med mindre der er noget jeg ikke forstår

“Politikerne stiller i fremtiden meget specifikke krav til DR's indhold. Blandt andet må DR's artikler på nettet i fremtiden ikke være dybdegående.

'DR kan bringe tekstbaserede nyheder, men skal afholde sig fra lange, dybdegående artikler', hedder det i aftalen.”


Det er LA, der har været fadder til dén beslutning. DR, må ikke stjæle kunder fra private medier (Aviser og lign). Tanken om at DR, er et venstreorienteret medie, som kommer med ubehagelige 'dybdeboringer', som man ikke er i stand til at kontrollere, er de ikke glade for. Til gengæld er der ingen begrænsninger på, hvad TV2 må bringe af nyheder.

Det kan man jo så selv konkludere noget på. :gruble:

I øvrigt, blev der lavet en større uafhængig undersøgelse/analyse af DRs nyheder (sidste år). Den viste at DR, øgede interessen for hvad andre medier skrev. Dette kunne man bl.a konkludere ud fra brugernes bevægelser på DRs netsider med nyheder.


Glem nu ikke DFs hånd i det her, det er dem der mest har været for at skære i DR


Det gør jeg heller ikke. Men det er Bock, der har ført kniven. Hun burde vel egentlig selv, som tidligere chef i DR Nyhedsafdeling, vide at de påståede venstreorienterede synspunkter i DR, er noget sludder.
3
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: DR lukker og slukker for 6 kanaler

Indlægaf vibbsen » 18. sep 2018, 10:35

Jeg hører aldrig anden radio end P4 når vi kører til Jylland (primært p.g.a. trafikmeldingerne) så det gør mig ikke så meget at man nedlægger de nævnte radiokanaler.

Men jeg kommer til at savne både DR 3 og DR K. Og min datter kommer klart til at savne Ultra som hun er ved at få smag for.....
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: DR lukker og slukker for 6 kanaler

Indlægaf Rapfisk » 18. sep 2018, 10:56

Lige det med nyhederne synes jeg er voldsomt og uambitiøst. Men det kommer fra et godt sted, hvor dagbladene og andre, der laver dyr, gravende betalingsjournalistik, over de senere år ofte har set deres historier genfortalt (kopieret) på DR helt gratis. Hvis man vil noget med et bredt mediebillede, går det simpelthen ikke.

Havde man nogle ambitioner, havde man sikkert godt kunnet finde en løsning, hvor DR selv kunne lave kvalitetsjournalistik, men blev afskåret fra at kopiere andres.
2
Livslinjen: 70 201 201
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: DR lukker og slukker for 6 kanaler

Indlægaf JoyNips » 18. sep 2018, 11:02

Jeg har virkelig ondt af dem, der flyttede med ud og som nu mister deres job. Det viser lige nøjagtig hvorfor det kan være svært at få folk til at flytte med ud, når der ikke er nogen jobsikkerhed og en sparerunde kan komme kort efter at man er rykket.
3
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3059
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5512

Re: DR lukker og slukker for 6 kanaler

Indlægaf Pølsemix » 18. sep 2018, 11:20

Det er glimrende at DR bliver skåret ind til benet, så de kan fokusere på kvalitet og deres public service forpligtelser. Flow tv er døende, så det er rettidig omhu at satse på streaming.
Senest rettet af Pølsemix 18. sep 2018, 11:28, rettet i alt 1 gang.
2
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5070
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: DR lukker og slukker for 6 kanaler

Indlægaf Tilly » 18. sep 2018, 11:21

Falstria skrev:Mine to yndlingskanaler bliver til én, det synes jeg sådan set er positivt, begge kanaler kæmper med at ydfylde sendetiden med de gode ting.
Så kommer de gode programmer aldrig til at ligge oven i hinanden igen, det er da en gevinst :)

De der radiokanaler har jeg aldrig hørt om, det må være DAB kanaler som næsten ingen kan modtage.

kan næsten ingen modtage DAB? :skeptisk: Kanalerne er jo også tilgængelig både via DRs radio app og streaming på deres hjemmeside. Så det kan ikke være mange der slet ikke har adgang til dem....
1
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: DR lukker og slukker for 6 kanaler

Indlægaf Flora » 18. sep 2018, 11:31

Jeg kommer ikke til at savne noget. Jeg ser aldrig flow-tv og på DRTV er det stort set kun DR1 og DR2, jeg ser. Når jeg hører radio, er det næsten altid P4.
0
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11502
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18523

Re: DR lukker og slukker for 6 kanaler

Indlægaf PaleSeptember » 18. sep 2018, 11:34

Jeg kommer i den grad til at savne P6 Beat, som jeg stort set altid har kørende. Luk dog P3 i stedet.....
1
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5070
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: DR lukker og slukker for 6 kanaler

Indlægaf Tilly » 18. sep 2018, 11:43

Falstria skrev:
Tilly skrev:
Falstria skrev:Mine to yndlingskanaler bliver til én, det synes jeg sådan set er positivt, begge kanaler kæmper med at ydfylde sendetiden med de gode ting.
Så kommer de gode programmer aldrig til at ligge oven i hinanden igen, det er da en gevinst :)

De der radiokanaler har jeg aldrig hørt om, det må være DAB kanaler som næsten ingen kan modtage.

kan næsten ingen modtage DAB? :skeptisk: Kanalerne er jo også tilgængelig både via DRs radio app og streaming på deres hjemmeside. Så det kan ikke være mange der slet ikke har adgang til dem....


Jeg kender ingen der ejer en DAB radio som kan tage de der kanaler.
Det tidspunkt jeg hører radio, er når jeg kører bil (eller traktor), har ikke hørt om nogen der har investeret i DAB til deres biler (eller traktorer) heller.

På nettet kan man det hele ja, jeg bruger det så ikke til radio, kan ikke gå på nettet når jeg kører bil og har ikke tænkt mig at betale et telefonselskab oven i licensen for at høre ukendte radiokanaler.

Ok, jeg kender så til gengæld ikke nogen der ikke har mulighed for at høre DAB enten via DAB radio eller mobiltelefonen ;)

Men man kan jo ikke lave generelle antagelser baseret på egen situation/egen omgangskreds.
1
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4848
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6416

Re: DR lukker og slukker for 6 kanaler

Indlægaf Stars » 18. sep 2018, 11:44

Pølsemix skrev:Det er glimrende at DR bliver skåret ind til benet, så de kan fokusere på kvalitet og deres public service forpligtelser. Flow tv er døende, så det er rettidig omhu at satse på streaming.

Jeg kommer ikke til at savne Ultra, men DR 3 kan jeg godt komme til at savne - og at DR 2 og DR K er to kanaler:

TV-kanalerne i mit sommerhus begrænser sig til DR's kanaler + Folketingskanalen :genert:
og det er håbløst at streame ... det er nettet slet ikke til - uanset udbyder.
Jeg skal være heldig, hvis jeg kan streame lydbog fra e-reolen uden at gå ud i haven :s
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"