DR lukker og slukker for 6 kanaler

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Madam
Indlæg: 953
Tilmeldt: 7. jun 2018, 08:42
Kort karma: 21
Likede indlæg: 543

DR lukker og slukker for 6 kanaler

Indlægaf Madam » 18. sep 2018, 08:56

https://ekstrabladet.dk/nyheder/politik ... 311447.ece

Spørgsmålet er så, om der er nogen, vi vil savne?!

Personligt vil jeg nok savne DR K, hvad vil du mangle i det tidl. udbud?!
0
Den, der går i andres fodspor, kommer aldrig foran ;)
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20376
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 763
Likede indlæg: 43766

Re: DR lukker og slukker for 6 kanaler

Indlægaf paint » 18. sep 2018, 09:12

Ifølge kulturminister Mette Bock, der selv er på vej væk fra dansk politik, skal lukningen af de fem kanaler og de 20 pct. besparelse på DR dog ses som noget, der 'cementerer DR's rolle som kulturinstitution:


Gudfaderbevares, en idiot (Mette Bock)
5
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Madam
Indlæg: 953
Tilmeldt: 7. jun 2018, 08:42
Kort karma: 21
Likede indlæg: 543

Re: DR lukker og slukker for 6 kanaler

Indlægaf Madam » 18. sep 2018, 09:19

paint skrev:
Ifølge kulturminister Mette Bock, der selv er på vej væk fra dansk politik, skal lukningen af de fem kanaler og de 20 pct. besparelse på DR dog ses som noget, der 'cementerer DR's rolle som kulturinstitution:


Gudfaderbevares, en idiot (Mette Bock)



Ja, det må du nok sige, hvis MB mener, jo færre kanaler og medarbejdere, jo mere kultur... :fløjt: :)
0
Den, der går i andres fodspor, kommer aldrig foran ;)
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7062
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13274

Re: DR lukker og slukker for 6 kanaler

Indlægaf Rapfisk » 18. sep 2018, 09:22

Jeg kommer til at savne DRK og DR2 som selvstændige kanaler, DR3 som flow og DAB-kanalerne, især P7 Mix.

Jeg synes, det er en skandale, at man lægger vægt på, at den smalle idræt skal have mere plads, men den smalle kultur (særligt musik) lukkes ned.

Personligt så jeg hellere P3 lukket. Mage til uambitiøs linje skal man lede længe efter.
6
Livslinjen: 70 201 201
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: DR lukker og slukker for 6 kanaler

Indlægaf Sof » 18. sep 2018, 09:30

Jeg er ked af at P7 mix ryger og jeg håber at de programmer jeg hører, har lyttere nok til at komme på nogle af de blivende kanaler i stedet.

Ser meget lidt tv, endnu mindre flow tv, men jeg er virkelig glad for DR som podcastproducent, hvor de fleste, hvis ikke alle, har været radioprogrammer på et tidspunkt.

En del af DR Ks programmer kan jeg egentlig godt se på DR2 i fremtiden. Jeg ser DR2 som den kanal hvor man kan se danske og udenlandske dokumentarer, “oplysnings”programmer(har nok et rigtigt navn), satire og kultur, for at få plads til de programmer fra DR K som kunne passe ind her, så kunne de fx sende mindre dyre-/naturprogrammer, som jeg synes det er fint at DR1 bruger som fyld.

DR K bruger imo alt for meget skærmtid på at sende DR producerede samfundsprogrammer fra 80’er og 90’erne som mere eller mindre har samme cast, filmklip og budskab. De fleste af dem kunne nøjes med at ligge tilgængeligt online og måske blive vist en gang årligt, i stedet for hveranden måned.
0
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4563
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 665
Likede indlæg: 20865

Re: DR lukker og slukker for 6 kanaler

Indlægaf catnip » 18. sep 2018, 09:34

R.I.P. P6 Beat ... :trist:
Senest rettet af catnip 18. sep 2018, 09:36, rettet i alt 1 gang.
3
- Nevertheless she persisted -
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20376
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 763
Likede indlæg: 43766

Re: DR lukker og slukker for 6 kanaler

Indlægaf paint » 18. sep 2018, 09:36

Rapfisk skrev:Jeg kommer til at savne DRK og DR2 som selvstændige kanaler, DR3 som flow og DAB-kanalerne, især P7 Mix.

Jeg synes, det er en skandale, at man lægger vægt på, at den smalle idræt skal have mere plads, men den smalle kultur (særligt musik) lukkes ned.

Personligt så jeg hellere P3 lukket. Mage til uambitiøs linje skal man lede længe efter.


Det musik der bliver tilbage, bliver med hovedvægt på dansk musik, fremgår det (angiveligt et krav fra DF). Det bliver nok en glædeligt gensyn med Johnny Reimar og Keld og Hilda :wacko:
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: DR lukker og slukker for 6 kanaler

Indlægaf Vixen » 18. sep 2018, 09:38

:whine: DRK og DR2!
1
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: DR lukker og slukker for 6 kanaler

Indlægaf Sof » 18. sep 2018, 09:40

paint skrev:
Det musik der bliver tilbage, bliver med hovedvægt på dansk musik, fremgår det (angiveligt et krav fra DF). Det bliver nok en glædeligt gensyn med Johnny Reimar og Keld og Hilda :wacko:


Ellers får de sgu nok et kollektivt hjerteanfald, når de spiller mumle-rap fra Nørrebro 24/7
1
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20376
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 763
Likede indlæg: 43766

Re: DR lukker og slukker for 6 kanaler

Indlægaf paint » 18. sep 2018, 09:40

Vixen skrev::whine: DRK og DR2!


DR2, bliver ikke lukket. Der flyttes blot noget af indholdet fra DR K, over på kanalen.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: DR lukker og slukker for 6 kanaler

Indlægaf Sof » 18. sep 2018, 09:42

Det her synes jeg til gengæld er en liiiidt sindssyg beslutning, med mindre der er noget jeg ikke forstår

“Politikerne stiller i fremtiden meget specifikke krav til DR's indhold. Blandt andet må DR's artikler på nettet i fremtiden ikke være dybdegående.

'DR kan bringe tekstbaserede nyheder, men skal afholde sig fra lange, dybdegående artikler', hedder det i aftalen.”
3
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: DR lukker og slukker for 6 kanaler

Indlægaf DenBruneMunk » 18. sep 2018, 09:45

paint skrev:
Rapfisk skrev:Jeg kommer til at savne DRK og DR2 som selvstændige kanaler, DR3 som flow og DAB-kanalerne, især P7 Mix.

Jeg synes, det er en skandale, at man lægger vægt på, at den smalle idræt skal have mere plads, men den smalle kultur (særligt musik) lukkes ned.

Personligt så jeg hellere P3 lukket. Mage til uambitiøs linje skal man lede længe efter.


Det musik der bliver tilbage, bliver med hovedvægt på dansk musik, fremgår det (angiveligt et krav fra DF). Det bliver nok en glædeligt gensyn med Johnny Reimar og Keld og Hilda :wacko:

Du glemte, Rasmus Nøhr, sort sol, Aqua og det andet danske musik vi også laver. Du lyder lidt gammeldaws der. :wacko:
1
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5062
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 497
Likede indlæg: 9797

Re: DR lukker og slukker for 6 kanaler

Indlægaf Tilly » 18. sep 2018, 09:48

Tv- kanalerne gør mig ikke så meget, for jeg ser virkelig ikke ret meget flow tv. Men jeg håber da at nogle af de samme programmer stadig vil blive produceret og så bare være tilgængelig på DRTV.

Jeg synes det er mere ærgerligt med lukningen af radiokanaler, især P6 Beat, den kommer jeg virkelig til at savne! :(
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20376
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 763
Likede indlæg: 43766

Re: DR lukker og slukker for 6 kanaler

Indlægaf paint » 18. sep 2018, 09:52

Sof skrev:Det her synes jeg til gengæld er en liiiidt sindssyg beslutning, med mindre der er noget jeg ikke forstår

“Politikerne stiller i fremtiden meget specifikke krav til DR's indhold. Blandt andet må DR's artikler på nettet i fremtiden ikke være dybdegående.

'DR kan bringe tekstbaserede nyheder, men skal afholde sig fra lange, dybdegående artikler', hedder det i aftalen.”


Det er LA, der har været fadder til dén beslutning. DR, må ikke stjæle kunder fra private medier (Aviser og lign). Tanken om at DR, er et venstreorienteret medie, som kommer med ubehagelige 'dybdeboringer', som man ikke er i stand til at kontrollere, er de ikke glade for. Til gengæld er der ingen begrænsninger på, hvad TV2 må bringe af nyheder.

Det kan man jo så selv konkludere noget på. :gruble:

I øvrigt, blev der lavet en større uafhængig undersøgelse/analyse af DRs nyheder (sidste år). Den viste at DR, øgede interessen for hvad andre medier skrev. Dette kunne man bl.a konkludere ud fra brugernes bevægelser på DRs netsider med nyheder.
2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20376
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 763
Likede indlæg: 43766

Re: DR lukker og slukker for 6 kanaler

Indlægaf paint » 18. sep 2018, 09:55

DenBruneMunk skrev:
paint skrev:
Rapfisk skrev:Jeg kommer til at savne DRK og DR2 som selvstændige kanaler, DR3 som flow og DAB-kanalerne, især P7 Mix.

Jeg synes, det er en skandale, at man lægger vægt på, at den smalle idræt skal have mere plads, men den smalle kultur (særligt musik) lukkes ned.

Personligt så jeg hellere P3 lukket. Mage til uambitiøs linje skal man lede længe efter.


Det musik der bliver tilbage, bliver med hovedvægt på dansk musik, fremgår det (angiveligt et krav fra DF). Det bliver nok en glædeligt gensyn med Johnny Reimar og Keld og Hilda :wacko:

Du glemte, Rasmus Nøhr, sort sol, Aqua og det andet danske musik vi også laver. Du lyder lidt gammeldaws der. :wacko:


Det er ikke mig, der er gammeldags. Det er DF. Det er dem, der har krævet det, og sikkert også dem der har fortalt hvilken slags musik de gerne vil høre (jeg gættede ud fra, hvad de gerne spiller på deres TV tranmiterede landsmøder. Jeg glemte dog Richard Ragnwald). Nu venter jeg bare på at høre, om ikke DR skal spille Nationalsangen hver aften før sengetid
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"