Kommune forbyder kram mellem politikere og embedsmænd

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
annellaII
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 17. nov 2017, 13:17
Kort karma: 42
Geografisk sted: Europa
Likede indlæg: 950

Kommune forbyder kram mellem politikere og embedsmænd

Indlægaf annellaII » 20. sep 2018, 06:12

https://www.ni.dk/ni-news/transform-article.php?ID=ba9f0918-a0cc-49e6-bea9-b13e5bd7da6b

Politikere og embedsmænd i Hørsholm Kommune må fremover ikke kramme hinanden.

Det har kommunens borgmester, Morten Slotved (K), gjort klart over for kommunens øvrige politikere. Det skriver Frederiksborg Amts Avis.

- Der er en signalværdi i det, hvis politikere og embedsmænd er for gode venner. Kommunen er en arbejdsplads, og vi befinder os i professionelle situationer.

- Jeg tror, det er vigtigt, at vi har nogle retningslinjer, som sikrer, at der er forskel på politikere og kommunens administration. Jeg har heller ikke hørt om andre arbejdspladser, hvor folk render rundt og krammer, siger borgmesteren til avisen.

Han tilføjer, at kommunens "krammepolitik" ikke er affødt af episoder med grænseoverskridende adfærd.

Krammeforbuddet gælder mellem politikere og embedsmænd, mens politikere fortsat gerne må kramme hinanden.



Er det noget en borgmester skal blande sig i, hvordan politikere og embedsmænd hilser på hinanden?

Jeg synes det er et latterligt forbud borgmesteren kommer med, han burde have vigtigere ting som borgmester at beskæftige sig med end hvordan politikere og embesmænd hilser på hinanden i hans kommune.
0
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3355
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Kommune forbyder kram mellem politikere og embedsmænd

Indlægaf thomassneum » 20. sep 2018, 06:14

annellaII skrev:https://www.ni.dk/ni-news/transform-article.php?ID=ba9f0918-a0cc-49e6-bea9-b13e5bd7da6b

Politikere og embedsmænd i Hørsholm Kommune må fremover ikke kramme hinanden.

Det har kommunens borgmester, Morten Slotved (K), gjort klart over for kommunens øvrige politikere. Det skriver Frederiksborg Amts Avis.

- Der er en signalværdi i det, hvis politikere og embedsmænd er for gode venner. Kommunen er en arbejdsplads, og vi befinder os i professionelle situationer.

- Jeg tror, det er vigtigt, at vi har nogle retningslinjer, som sikrer, at der er forskel på politikere og kommunens administration. Jeg har heller ikke hørt om andre arbejdspladser, hvor folk render rundt og krammer, siger borgmesteren til avisen.

Han tilføjer, at kommunens "krammepolitik" ikke er affødt af episoder med grænseoverskridende adfærd.

Krammeforbuddet gælder mellem politikere og embedsmænd, mens politikere fortsat gerne må kramme hinanden.



Er det noget en borgmester skal blande sig i, hvordan politikere og embedsmænd hilser på hinanden?

Jeg synes det er et latterligt forbud borgmesteren kommer med, han burde have vigtigere ting som borgmester at beskæftige sig med end hvordan politikere og embesmænd hilser på hinanden i hans kommune.



Det startede med et håndtryk. :nej:
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Kommune forbyder kram mellem politikere og embedsmænd

Indlægaf hotlips » 20. sep 2018, 06:38

Man må ikke kramme og man skal give håndtryk.. Det ligner en budrunde, har vi nogen højere, evt mere specifikke eller med lidt mere saftige konsekvenser?
0
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8698
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7172

Re: Kommune forbyder kram mellem politikere og embedsmænd

Indlægaf Artem » 20. sep 2018, 06:38

Som embedsmand skal man helst holde afstand til de politikere og være varsom med hvad man siger.
På den måde giver det god mening med at man ikke skal være for tætte.
2
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6677

Re: Kommune forbyder kram mellem politikere og embedsmænd

Indlægaf 1234 » 20. sep 2018, 06:44

I min kommune er der embedsmænd og politikere, der er gift. Vi har faktisk også politikere, der er embedsmænd. Jeg vil gerne se, hvordan de implementere det forbud :lol:
1
Brugeravatar
Madam
Indlæg: 953
Tilmeldt: 7. jun 2018, 08:42
Kort karma: 21
Likede indlæg: 543

Re: Kommune forbyder kram mellem politikere og embedsmænd

Indlægaf Madam » 20. sep 2018, 07:33

Det er snart også ved at tage overhånd med al det krammeri, men hvis det forbydes, skal det gælde alle...også politikere imellem.

Hvis så bare alle kunne aflæse, hvornår den anden part har lyst til andet end et håndtryk...

Når jeg kommer i diverse klubber, nikker jeg bare, enkelte siger:- Jeg krammer ikke om vinteren, for ikke at blive smittet med forkølelse eller influenza. ;)

Den vil jeg også til at bruge, ikke alle man har lyst til at kramme, en sveder, så man bli'r våd i ansigtet, en anden klam på en anden måde, og så bli'r man 'strøget' på ryggen stedet.

Skal folk kramme, skal det være privat, ikke i arbejdssituationer, tænk bare på Clinton og Monica... :fløjt: :gruble:

Man skulle kunne sige fra på en pæn måde....
0
Den, der går i andres fodspor, kommer aldrig foran ;)
ajnaM
Indlæg: 9908
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1050
Likede indlæg: 27006

Re: Kommune forbyder kram mellem politikere og embedsmænd

Indlægaf ajnaM » 20. sep 2018, 08:17

Det er da helt absurd dumt. Jeg tænker, at man må have haft specifikke problemer i den kommune, siden det er nødvendigt?


Min arbejdsplads er også professionel, og jeg har et professionelt forhold til mine kollegaer og de politikere, jeg skal rådgive. Det betyder sguda ikke, at vi ikke kan kramme - eller drikke øl, slå os løs på et dansegulv, snakke om vores privatliv eller alt muligt andet. Vi er alle sammen mennesker, og så længe man kan finde ud af at tage den rigtige kasket på i den rigtige sammenhæng, skader en personlig relation ikke - tværtimod.

Hvis man ikke kan finde ud af at opføre sig professionelt, vil jeg mene, der skal noget mere til end et forbud mod krammere på arbejdspladsen.
4
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4843
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6406

Re: Kommune forbyder kram mellem politikere og embedsmænd

Indlægaf Stars » 20. sep 2018, 08:52

Krammer de virkelig så meget i den kommune, at det er nødvendigt med regler?

Umiddelbart tænker jeg da, at det er rimelig naturligt med et "hilse-kram" ved receptioner, julefrokost o. lign., men ikke på en almindelig mandag - medmindre den ene kommer tilbage fra længere tids sygdom, udstationering el. lign.
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
ajnaM
Indlæg: 9908
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1050
Likede indlæg: 27006

Re: Kommune forbyder kram mellem politikere og embedsmænd

Indlægaf ajnaM » 20. sep 2018, 09:23

Stars skrev:Krammer de virkelig så meget i den kommune, at det er nødvendigt med regler?

Umiddelbart tænker jeg da, at det er rimelig naturligt med et "hilse-kram" ved receptioner, julefrokost o. lign., men ikke på en almindelig mandag - medmindre den ene kommer tilbage fra længere tids sygdom, udstationering el. lign.


Men det kommer vel an på, hvilken relation man har til den specifikke kollega? Jeg tror, de fleste har kollegaer, de aldrig kunne finde på at kramme - og så har man måske et par kollegaer, man også ses med privat? Det er vel ikke noget, man bør bestemme? Og hvis man endelig vil bestemme, hvilken relation folk skal have (eller ikke have) til hinanden - er det så virkelig nok at forbyde dem at kramme?
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4843
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6406

Re: Kommune forbyder kram mellem politikere og embedsmænd

Indlægaf Stars » 20. sep 2018, 09:27

ajnaM skrev:
Stars skrev:Krammer de virkelig så meget i den kommune, at det er nødvendigt med regler?

Umiddelbart tænker jeg da, at det er rimelig naturligt med et "hilse-kram" ved receptioner, julefrokost o. lign., men ikke på en almindelig mandag - medmindre den ene kommer tilbage fra længere tids sygdom, udstationering el. lign.


Men det kommer vel an på, hvilken relation man har til den specifikke kollega? Jeg tror, de fleste har kollegaer, de aldrig kunne finde på at kramme - og så har man måske et par kollegaer, man også ses med privat? Det er vel ikke noget, man bør bestemme? Og hvis man endelig vil bestemme, hvilken relation folk skal have (eller ikke have) til hinanden - er det så virkelig nok at forbyde dem at kramme?


Nå ja - jeg mente ikke, at alle hilse-krammer ved de lejligheder, men at det er de lejligheder, hvor der naturligt KAN forekomme hilsekram. :)
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20376
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 763
Likede indlæg: 43765

Re: Kommune forbyder kram mellem politikere og embedsmænd

Indlægaf paint » 20. sep 2018, 09:34

Der er jo også grader af kramning. Nogle kan måske være lidt vel overvældende, for sarte sjæle ;)

Billede
Senest rettet af paint 20. sep 2018, 11:37, rettet i alt 1 gang.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11191
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1787
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23094

Re: Kommune forbyder kram mellem politikere og embedsmænd

Indlægaf Mani » 20. sep 2018, 16:00

Jeg troede det var en Rokokoposten da jeg så overskriften :blush:
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15233
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1240
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25522

Re: Kommune forbyder kram mellem politikere og embedsmænd

Indlægaf Delfin » 20. sep 2018, 16:06

Jeg synes godt nok det er lidt overvældende at starte på en ny arbejdsplads, som har en krammekultur. At blive modtaget med et kram allerede den dag, jeg trådte ind af døren, var totalt grænseoverskridende og uventet for mig, og jeg gider egentlig heller ikke det krammeri hver dag, men det må jeg se at få sagt lidt fra overfor. Nogle ting må man overlade til mennesker selv at finde ud af, herunder om de gider kramme eller ej.
0
14 11 14
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7459
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19498

Re: Kommune forbyder kram mellem politikere og embedsmænd

Indlægaf Animi » 20. sep 2018, 16:26

Mistermor skrev:Jeg synes, det gav mere mening, hvis man forholdt sig til de situationer, der har fået kommunen til at forbyde kram. For det må da handle om, at der er nogle mennesker, der mangler situationsfornemmelse eller overskrider nogle grænser.
For kram kan jo både være intimiderende og ekskluderende. Man kan bruge det til at vise, hvor gode venner man er, og hvor meget andre er udenfor. Det kan gøre folk utilpas at se på.

Hvis det handler om, at nogen tror, at bestemte personer ikke opretholder den professionelle afstand eller for den sags skyld tavshedspligt eller ansvar, så må det være der, man tager fat. Krammeforbud i sig selv løser næppe noget.


Der står i artiklen at forbuddet ikke er kommet pga. nogle grænse overskridende episode. Dvs. forbuddet skal løse problemer, der ikke findes ...

Jeg synes forbuddet er latterligt ...
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Kommune forbyder kram mellem politikere og embedsmænd

Indlægaf vibbsen » 20. sep 2018, 21:06

1234 skrev:I min kommune er der embedsmænd og politikere, der er gift. Vi har faktisk også politikere, der er embedsmænd. Jeg vil gerne se, hvordan de implementere det forbud :lol:


Udkast :

Politikere der er gift med hinanden SKAL give hånd til hinanden (For her i DK er håndtryk vigtigt...MEGET vigtigt) og må gerne kramme, inden de dyrker sex.

Politikerer og embedsmænd der er gift SKAL give hånd (For her i DK er håndtryk vigtigt...MEGET vigtigt), men må ikke kramme, inden de dyrker sex.

Politikere som også er embedsmænd SKAL give hånd til sig selv inden de onanerer....

Følgende beklædning er iøvrigt forbudt i forbindelse med sex og onani....

Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede

Der kan dog gives dispensation for beklædningsforbuddet såfremt man først har indtaget mindst 500 gr. svinekød og/eller drukket 8 grønne tuborg.
3
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"