I Tønder ønsker kommunen mere synlighed, og derfor besluttede kommunalbestyrelsen med borgmester, Henrik Frandsen, i spidsen at sende et nyt slogan i udbud tidligere på året. Det skriver Ekstra Bladet.
Onsdag kunne kommunen på et pressemøde så afsløre resultatet, nemlig "Rig på natur".
For det har de betalt 250.000 kroner af skatteborgernes penge - og det falder ikke ligefrem i god jord.
Det er Aros Kommunikation, der står bag sloganet. Og de fortalte på pressemødet, at sloganet er fundet i samspil med borgerne.
Konsulentfirmaet har således interviewet og fået input fra i alt 135 personer i kommunen, ligesom en erhvervsklasse fra EUX også er blevet inddraget.
Før det nye slogan kan tages i brug, skal kommunalbestyrelsen godkende det endeligt - det er på dagsordenen den 25. oktober, skriver Ekstra Bladet.
"Rig på natur" er for mig et intetsigende slogan, selvom der er meget afvekslende natur i og omkring Tønder Kommune. Jeg ved ikke om mange kommunalpoltikere efterhånden er ude af trit med virkeligheden, når de kan smide 250.000 kr af skatteydernes penge ud til et nyt slogan.
Hvad mener du om at bruge 250.000 kr. på omtalte slogan?