Når man ska', så ska' man...
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2018-10-0 ... -tre-gange
Underligt nok satser man på den kollektive trafik for at undgå bilister, og så lukker man toiletterne på stationerne.
Men det er nok ud fra devisen, kan de holde sig i bussen, kan de vel også i toget...
Til gengæld generes andre passagerer og butikkerne i nærheden af, at der urineres alle andre steder, så det er ikke for folk med prostata eller inkontinens.
Og det ansporer ikke bilister o.a. til offentlig trafik, og mon ikke det der spares på disse toilet lukninger, hører til småtingsafdelingen?!
DSB lukker stationstoiletter
Re: DSB lukker stationstoiletter
Jeg tror faktisk, det er pænt dyrt at have et toilet i drift, hvis det bare skal holdes nogenlunde rent. Og kan godt undre mig over, at folk ikke kan vente til toget kommer.
1
-
- Indlæg: 4178
- Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
- Kort karma: 746
- Likede indlæg: 17190
Re: DSB lukker stationstoiletter
Det er komplet hul i hovedet.
Der er masser af mennesker, der har brug for at kunne komme på et toilet på stationen. Folk, der i forvejen har været med bussen til stationen. Folk, der skal skifte tog. Ældre mennesker og børn, der ikke kan holde sig. Gangbesværede, der ikke kan holde balancen i togets toilet. Kvinder, der har brug for at skifte bind/tampon. Folk, der pludselig får dårlig mave.
DSB skyder sig selv i foden når de gør sådan noget. Folk skal nok blive tilpas trætte af det på et tidspunkt, og lige pludselig står de så der, og har lavet en PostDanmark, hvor de har forringet deres produkt konstant, og undrer sig over, at folk fravælger dem, og så er der skruen uden ende.
Der er masser af mennesker, der har brug for at kunne komme på et toilet på stationen. Folk, der i forvejen har været med bussen til stationen. Folk, der skal skifte tog. Ældre mennesker og børn, der ikke kan holde sig. Gangbesværede, der ikke kan holde balancen i togets toilet. Kvinder, der har brug for at skifte bind/tampon. Folk, der pludselig får dårlig mave.
DSB skyder sig selv i foden når de gør sådan noget. Folk skal nok blive tilpas trætte af det på et tidspunkt, og lige pludselig står de så der, og har lavet en PostDanmark, hvor de har forringet deres produkt konstant, og undrer sig over, at folk fravælger dem, og så er der skruen uden ende.
8
I've said it before and I'll say it again...
Re: DSB lukker stationstoiletter
Der er heller ikke altid åbne toiletter i alle tog.
1
Love, love, peace, peace
Re: DSB lukker stationstoiletter
Confucius skrev:A 7 skrev:Jeg tror faktisk, det er pænt dyrt at have et toilet i drift, hvis det bare skal holdes nogenlunde rent. Og kan godt undre mig over, at folk ikke kan vente til toget kommer.
Det hjælper jo ikke noget, når deres toiletter i toget i reglen er så grotesk uhygiejniske, at man ikke kan få sig selv til at bruge dem, og når de ofte er aflåste pga. defekter/reparation.
Det er korrekt. Til gengæld tyder dine eksempler på, at offentlige toiletter er ret dyre at ren- og vedligeholde. Så derfor må man prioritere i udgifterne.
1
Re: DSB lukker stationstoiletter
Det der reelt vil ske de fleste steder er at udgiften flyttes fra DSB til kommunen. For hvis der et behov og borgerne brokker sig vil der blive oprettet et kommunalt toilet i stedet.
1
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Re: DSB lukker stationstoiletter
At folk besøger på butiksfacaden eller i ventesalen siger ærlig talt mere om dem end om DSB's service. Det siger noget om at de er nogen svin.
Jeg giver ikke en skid for "Hvis man skal så skal man" i den sammenhæng. Det er slet og ret bare et spørgsmål om dårlig opdragelse og mangel på respekt.
Jeg giver ikke en skid for "Hvis man skal så skal man" i den sammenhæng. Det er slet og ret bare et spørgsmål om dårlig opdragelse og mangel på respekt.
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden
Citat Hella Joof
Re: DSB lukker stationstoiletter
Falstria skrev:Luk hellere DSB end toiletterne.
Opret et nyt selskab, et service orienteret selskab, til at drive stationerne, så det bliver attraktivt for butiksejere og spisesteder at placere sig på en station, hvor en masse mennesker kommer forbi.
Lad de samme stationer servicere kunder til fjernruter med bus (flixbus osv.) og ikke skelne mellem udbydere af transport.
Selskabet findes allerede, det hedder BaneDanmarK. Da man splittede det gamle DSB, var politikerne som sædvanligt en flok idioter. BaneDK skulle stå for infrastrukturen, dvs skinner, signaler osv. men nææ stationerne endte hos DSB, som egentlig bare skulle koncentrere sig om at køre tog, og det er også hvad kontrakterne med staten afspejler, og derfor de kan lukke toiletterne, det er ikke en ydelse som DSB skal levere.
Lad BaneDK overtage AL infrastruktur incl. stationer og faciliteter. Incl. den offentlige ydelse det er at drifte nogle toiletter. Med tanke på hvor mange milliarder de har spildt på signalprogrammet, så er det ikke toiletterne der vælter korthuset.
2
Do as I say!
Re: DSB lukker stationstoiletter
A 7 skrev:Jeg tror faktisk, det er pænt dyrt at have et toilet i drift, hvis det bare skal holdes nogenlunde rent. Og kan godt undre mig over, at folk ikke kan vente til toget kommer.
Der er rigtig mange ting ved at drive en virksomhed, der er dyrt. Det er også dyrt at betale benzin til togene eller have en hjemmeside, der fungerer. Men man kan kun skære så meget væk, før kunderne vælger andre alternativer. Når det gælder DSB, er vi for længst forbi det punkt. Det samme med PostDanmark.
I mine øjne er problemet, at den slags infrastruktur burde være statslig og gerne som monopol. Det er en kæmpe fejl at konkurrenceudsætte det og samtidig skære ned på budgetterne. Vi burde have holdt fast i et stærkt, statsejet DSB og et stærkt, statsejet postvæsen (og et stærkt statsejet elselskab og hvad vi nu ellers har solgt fra...)
4
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Re: DSB lukker stationstoiletter
Falstria skrev:Wizzze skrev:Falstria skrev:Luk hellere DSB end toiletterne.
Opret et nyt selskab, et service orienteret selskab, til at drive stationerne, så det bliver attraktivt for butiksejere og spisesteder at placere sig på en station, hvor en masse mennesker kommer forbi.
Lad de samme stationer servicere kunder til fjernruter med bus (flixbus osv.) og ikke skelne mellem udbydere af transport.
Selskabet findes allerede, det hedder BaneDanmarK. Da man splittede det gamle DSB, var politikerne som sædvanligt en flok idioter. BaneDK skulle stå for infrastrukturen, dvs skinner, signaler osv. men nææ stationerne endte hos DSB, som egentlig bare skulle koncentrere sig om at køre tog, og det er også hvad kontrakterne med staten afspejler, og derfor de kan lukke toiletterne, det er ikke en ydelse som DSB skal levere.
Lad BaneDK overtage AL infrastruktur incl. stationer og faciliteter. Incl. den offentlige ydelse det er at drifte nogle toiletter. Med tanke på hvor mange milliarder de har spildt på signalprogrammet, så er det ikke toiletterne der vælter korthuset.
Jeg synes så BaneDK har nok i at tage sig af skinner og lyssignaler, de behøver ikke også drive toiletter og udlejning af butikslokaler.
Det gøres vist bedre af nogen der ikke har andet formål end at yde den service, så godt som muligt.
Men det har jo så vist sig ikke at være tilfældet. Servicen er i hvert fald ikke blevet bedre her, hvor jeg bor. Ej heller er det blevet billigere. Tværtimod.
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Re: DSB lukker stationstoiletter
At adskille DSB i to separate enheder, Bane Danmark og DSB, er dybt åndssvagt. Den éne instans ved ikke, hvad den anden laver og det er yderst sjældent koordineret. Naturligvis skal det være samme instans, som har styr på og ansvar for både skinner og tog - alt andet er idiotisk.
Der sidder ca. 600 mennesker i Bane Danmarks hovedkvarter, her på Østerbro. Hvad de rent faktisk udretter, må guderne vide. Men når de en sjælden gang laver noget, er det forkert.
Og så skal det måske lige med i regnestykket, at den nuværende regering, har skåret 0.3 mia i tilskuddet til DSB (siden 2016). Røg der lige nogle toiletter og generel vedligeholdelse af tog og stationer dér?
Der sidder ca. 600 mennesker i Bane Danmarks hovedkvarter, her på Østerbro. Hvad de rent faktisk udretter, må guderne vide. Men når de en sjælden gang laver noget, er det forkert.
Og så skal det måske lige med i regnestykket, at den nuværende regering, har skåret 0.3 mia i tilskuddet til DSB (siden 2016). Røg der lige nogle toiletter og generel vedligeholdelse af tog og stationer dér?
3
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den
Det sted du søger, er det sted du søger fra
Det sted du søger, er det sted du søger fra
Re: DSB lukker stationstoiletter
Falstria skrev:ajnaM skrev:Falstria skrev:Wizzze skrev:Falstria skrev:Luk hellere DSB end toiletterne.
Opret et nyt selskab, et service orienteret selskab, til at drive stationerne, så det bliver attraktivt for butiksejere og spisesteder at placere sig på en station, hvor en masse mennesker kommer forbi.
Lad de samme stationer servicere kunder til fjernruter med bus (flixbus osv.) og ikke skelne mellem udbydere af transport.
Selskabet findes allerede, det hedder BaneDanmarK. Da man splittede det gamle DSB, var politikerne som sædvanligt en flok idioter. BaneDK skulle stå for infrastrukturen, dvs skinner, signaler osv. men nææ stationerne endte hos DSB, som egentlig bare skulle koncentrere sig om at køre tog, og det er også hvad kontrakterne med staten afspejler, og derfor de kan lukke toiletterne, det er ikke en ydelse som DSB skal levere.
Lad BaneDK overtage AL infrastruktur incl. stationer og faciliteter. Incl. den offentlige ydelse det er at drifte nogle toiletter. Med tanke på hvor mange milliarder de har spildt på signalprogrammet, så er det ikke toiletterne der vælter korthuset.
Jeg synes så BaneDK har nok i at tage sig af skinner og lyssignaler, de behøver ikke også drive toiletter og udlejning af butikslokaler.
Det gøres vist bedre af nogen der ikke har andet formål end at yde den service, så godt som muligt.
Men det har jo så vist sig ikke at være tilfældet. Servicen er i hvert fald ikke blevet bedre her, hvor jeg bor. Ej heller er det blevet billigere. Tværtimod.
Hvilket selskab driver da din lokale station hvis ikke DSB eller BaneDK?
7-11 driver begge kiosker på min station. Ved ikke med toiletterne.
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
- Lover-Moses
- Indlæg: 446
- Tilmeldt: 6. jul 2016, 12:06
- Kort karma: 18
- Geografisk sted: Næstved
- Likede indlæg: 493
Re: DSB lukker stationstoiletter
A 7 skrev:Jeg tror faktisk, det er pænt dyrt at have et toilet i drift, hvis det bare skal holdes nogenlunde rent. Og kan godt undre mig over, at folk ikke kan vente til toget kommer.
Nu sker det jo et par gange om ugen at et tog er forsinket, eller helt aflyst.
0
Re: DSB lukker stationstoiletter
DSB, har lukket toiletterne på stort set alle S-togstationer i Københavns-området. Angiveligt fordi hjemløse og narkomaner, overnattede derinde.
Nu ender det så bare med, at folk står og p*sser, alle mulige andre steder på stationerne.
Nu ender det så bare med, at folk står og p*sser, alle mulige andre steder på stationerne.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den
Det sted du søger, er det sted du søger fra
Det sted du søger, er det sted du søger fra