Endnu en sag om udvisning af barn rammer medierne...

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Endnu en sag om udvisning af barn rammer medierne...

Indlægaf Sangius » 9. okt 2018, 10:43

Akehurst2 skrev:
Sangius skrev:
Akehurst2 skrev:
Sangius skrev:Det burde simpelthen ikke være muligt at afskille et barn for en forælder. Det er simpelthen bare aldrig i orden, næsten uanset tilknytningen til den forælder. Hvis mor/far har en interesse i at tage vare på deres barn, og barnet trives hos forælderen, så bør det prioriteres.


Men her er moderen selv flyttet fra datteren.

Jeg fordømmer hende ikke, og jeg er sikker på, beslutningen har været den rigtige set fra hendes synspunkt og i den situation, hun stod i - men det ændrer jo ikke på, at hun forlod sit barn i fem år, og derfor i høj grad har givet udtryk for, at man godt kunne skille de to ad.


Synes egentlig det er underordnet :gruble:

Jeg synes ikke man bør adskille barn fra mor/far, med mindre barnet tager skade af samværet.


Men hvem er 'man'? Det er jo moderen, der er rejst - og hun rejser jo i øvrigt nu med datteren til Thailand og efterlader lillebroderen i Danmark med sin far.


"Man" som samfund. Stat. Whatever.

I see your point, men jeg kan bare ikke stå bag at adskille f.eks. mor og barn, hvis der er interesse i at at opbygge et forhold mellem dem hver især.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Endnu en sag om udvisning af barn rammer medierne...

Indlægaf Akehurst2 » 9. okt 2018, 10:44

Sangius skrev:
Akehurst2 skrev:
Sangius skrev:
Akehurst2 skrev:
Sangius skrev:Det burde simpelthen ikke være muligt at afskille et barn for en forælder. Det er simpelthen bare aldrig i orden, næsten uanset tilknytningen til den forælder. Hvis mor/far har en interesse i at tage vare på deres barn, og barnet trives hos forælderen, så bør det prioriteres.


Men her er moderen selv flyttet fra datteren.

Jeg fordømmer hende ikke, og jeg er sikker på, beslutningen har været den rigtige set fra hendes synspunkt og i den situation, hun stod i - men det ændrer jo ikke på, at hun forlod sit barn i fem år, og derfor i høj grad har givet udtryk for, at man godt kunne skille de to ad.


Synes egentlig det er underordnet :gruble:

Jeg synes ikke man bør adskille barn fra mor/far, med mindre barnet tager skade af samværet.


Men hvem er 'man'? Det er jo moderen, der er rejst - og hun rejser jo i øvrigt nu med datteren til Thailand og efterlader lillebroderen i Danmark med sin far.


"Man" som samfund. Stat. Whatever.

I see your point, men jeg kan bare ikke stå bag at adskille f.eks. mor og barn, hvis der er interesse i at at opbygge et forhold mellem dem hver især.


Ret beset er det ikke et krav om adskillelse af mor og barn. De kan jo være sammen i Thailand.
3
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Endnu en sag om udvisning af barn rammer medierne...

Indlægaf FormerlyKnownAs » 9. okt 2018, 10:58

Akehurst2 skrev:
Sangius skrev:
Akehurst2 skrev:
Sangius skrev:
Akehurst2 skrev:
Sangius skrev:Det burde simpelthen ikke være muligt at afskille et barn for en forælder. Det er simpelthen bare aldrig i orden, næsten uanset tilknytningen til den forælder. Hvis mor/far har en interesse i at tage vare på deres barn, og barnet trives hos forælderen, så bør det prioriteres.


Men her er moderen selv flyttet fra datteren.

Jeg fordømmer hende ikke, og jeg er sikker på, beslutningen har været den rigtige set fra hendes synspunkt og i den situation, hun stod i - men det ændrer jo ikke på, at hun forlod sit barn i fem år, og derfor i høj grad har givet udtryk for, at man godt kunne skille de to ad.


Synes egentlig det er underordnet :gruble:

Jeg synes ikke man bør adskille barn fra mor/far, med mindre barnet tager skade af samværet.


Men hvem er 'man'? Det er jo moderen, der er rejst - og hun rejser jo i øvrigt nu med datteren til Thailand og efterlader lillebroderen i Danmark med sin far.


"Man" som samfund. Stat. Whatever.

I see your point, men jeg kan bare ikke stå bag at adskille f.eks. mor og barn, hvis der er interesse i at at opbygge et forhold mellem dem hver især.


Ret beset er det ikke et krav om adskillelse af mor og barn. De kan jo være sammen i Thailand.


Hun valgte jo også i første omgang at adskille sit fra datteren i 5 år. Det er hverken samfund, stat eller andet, men moderens valg. Ovenikøbet efterlade det hos en åbenbart voldelig og borderline far.

Jeg synes at der mangler nogle detaljer i den sag, særligt ift faderen.
5
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16079
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29897

Re: Endnu en sag om udvisning af barn rammer medierne...

Indlægaf TinaW » 9. okt 2018, 12:15

FormerlyKnownAs skrev:Hun valgte jo også i første omgang at adskille sit fra datteren i 5 år. Det er hverken samfund, stat eller andet, men moderens valg. Ovenikøbet efterlade det hos en åbenbart voldelig og borderline far.

Jeg synes at der mangler nogle detaljer i den sag, særligt ift faderen.


Enig.
Hvis faderen efter deres udsagn er voldelig og psykisk syg, så kan det jo undre at hun har overladt datteren til ham i første omgang.
Det er synd for pigen, helt sikkert. Men sådan rent principielt er afgørelsen i orden.
1
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Endnu en sag om udvisning af barn rammer medierne...

Indlægaf Akehurst2 » 9. okt 2018, 12:38

TinaW skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Hun valgte jo også i første omgang at adskille sit fra datteren i 5 år. Det er hverken samfund, stat eller andet, men moderens valg. Ovenikøbet efterlade det hos en åbenbart voldelig og borderline far.

Jeg synes at der mangler nogle detaljer i den sag, særligt ift faderen.


Enig.
Hvis faderen efter deres udsagn er voldelig og psykisk syg, så kan det jo undre at hun har overladt datteren til ham i første omgang.
Det er synd for pigen, helt sikkert. Men sådan rent principielt er afgørelsen i orden.


Ja, som der står i afgørelsen, som formerlyknownas linker til, så har pigen boet hos sin far siden hen og moren blev skilt i 2008, og så har moren altså været udrejst af landet i fem af de år. Det virker påfaldende, at hun skulle ønske det, hvis faren var så uegnet som forælder - og det virker også mærkeligt, at pigen er så velfungerende, hvis faren er så voldelig og psykisk syg.
5
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Endnu en sag om udvisning af barn rammer medierne...

Indlægaf Akehurst2 » 9. okt 2018, 15:16

What?! https://www.bt.dk/samfund/13-aarig-pige ... int-det-nu

Den 13-årige pige har også en moster i hjemlandet, som ikke er interesseret i at tage sig af hende. Derfor er planen lige nu, at moderen bliver hos Mint i Thailand, indtil de har en plan for, hvad de skal gøre for at blive samlet i Danmark.


For ellers ville pigen bliver efterladt hos sin moster i Thailand? Så underminerer man da i den grad at pigen helt bestemt skal være sammen med sin mor.
0
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Endnu en sag om udvisning af barn rammer medierne...

Indlægaf avdotja » 9. okt 2018, 19:10

Jeg synes sådan set det er underordnet at pigen potentielt kan bo hos faderen. Så længe det ikke går imod barnets tarv, bør familien selv frit kunne beslutte hvem eventuelle børn bor hos. Det der argument med at ”hvis de virkelig vil være sammen, kan de jo bare flytte til xxx og være det der” er ditekte usmageligt; uanset om det er møntet på forældre-børn eller to ægtefæller (hvor jeg ellers typisk er stødt på det).
1
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Endnu en sag om udvisning af barn rammer medierne...

Indlægaf FormerlyKnownAs » 9. okt 2018, 23:45

avdotja skrev:Jeg synes sådan set det er underordnet at pigen potentielt kan bo hos faderen. Så længe det ikke går imod barnets tarv, bør familien selv frit kunne beslutte hvem eventuelle børn bor hos. Det der argument med at ”hvis de virkelig vil være sammen, kan de jo bare flytte til xxx og være det der” er ditekte usmageligt; uanset om det er møntet på forældre-børn eller to ægtefæller (hvor jeg ellers typisk er stødt på det).


Det er jeg for så vidt enig i, børn og forældre som vil være sammen bør være sammen.

Men der er en stak ubekendte også synes jeg som handler om faderen. Der er kun moderens ord for at han slår og er borderline. Ikke noget om det er nævnt i afslaget. Datteren har desuden boet hos ham de sidste år. Lets say at han reelt ikke er de ting, så er mor igang med at tage datteren med om på den anden side af jorden og han kan intet gøre ved det.

Jeg siger ikke at det er sådan, men ingen ved det. Man er ikke verdens mest ansvarlige mor hvis man efterlader et barn i 5 år hos en voldelig borderline far for at forfølge kærligheden langt langt væk. Uagtet at at livssituation og kultur er noget anderledes i Thailand.
4
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Endnu en sag om udvisning af barn rammer medierne...

Indlægaf Akehurst2 » 10. okt 2018, 08:05

avdotja skrev:Jeg synes sådan set det er underordnet at pigen potentielt kan bo hos faderen. Så længe det ikke går imod barnets tarv, bør familien selv frit kunne beslutte hvem eventuelle børn bor hos. Det der argument med at ”hvis de virkelig vil være sammen, kan de jo bare flytte til xxx og være det der” er ditekte usmageligt; uanset om det er møntet på forældre-børn eller to ægtefæller (hvor jeg ellers typisk er stødt på det).


Der er jo ret beset ingen, der blander sig i, om pigen bor hos sin far eller sin mor.

Der er derimod nogen, der blander sig i, om pigen bor i Danmark. Det må man kun, hvis man har ret til det. Og det får man så ikke, hvis man ikke lever op til kravene i den her integrationsvurdering. Og når nu den vurdering kan føre til de sager, der jævnligt dukker op, så forstår jeg ikke, hvorfor politikerne ikke ændrer reglerne eller står ved dem.

Man vil ikke have, at mellemøstlige forældre efterlader barnet hjemme for at det kan opdrages i den rette tro og uden påvirkning fra det åbne danske samfund. Derfor er der en regel, der forhindrer det med at at forælder bevidst efterlader et barn og først søger om familiesammenføring længe efter. Og uanset at hensigten er en helt anden for de kvinder, der optræder i udvisningssagerne i medierne, så er det jo objektivt det samme, der sker: Børnene efterlades i hjemlandet og forsøges senere hentet til Danmark.
3
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4848
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6416

Re: Endnu en sag om udvisning af barn rammer medierne...

Indlægaf Stars » 29. okt 2018, 10:01

Akehurst2 skrev:
Sangius skrev:Det burde simpelthen ikke være muligt at afskille et barn for en forælder. Det er simpelthen bare aldrig i orden, næsten uanset tilknytningen til den forælder. Hvis mor/far har en interesse i at tage vare på deres barn, og barnet trives hos forælderen, så bør det prioriteres.


Men her er moderen selv flyttet fra datteren.

Jeg fordømmer hende ikke, og jeg er sikker på, beslutningen har været den rigtige set fra hendes synspunkt og i den situation, hun stod i - men det ændrer jo ikke på, at hun forlod sit barn i fem år, og derfor i høj grad har givet udtryk for, at man godt kunne skille de to ad.



Inger Støjberg og Tesfaye er enige om, at loven er rigtig ... mødrene skal tage deres børn med til Danmark med det samme, de skal ikke efterlade dem i hjemlandet.


Ret beset, så forlod jeg også min søn i 5 år, da jeg blev skilt.
Det mindst dårlige valg dengang var, at han boede hos sin far, mens pigerne boede hos mig.
I starten af 9. klasse meddelte han, at han ville bo hos mig, pakkede sin computer på cyklen og flyttede.

Heldigt for ham, at han boede i Danmark. Hvis han havde boet udenfor EU, ville han blive afvist som ikke-integrerbar.


Som udgangspunkt synes jeg ikke, samfundet skal bestemme, hvor barnet skal bo, hvis forældrene er enige og valget ikke skader barnet.
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Endnu en sag om udvisning af barn rammer medierne...

Indlægaf Akehurst2 » 29. okt 2018, 10:19

Stars skrev:
Akehurst2 skrev:
Sangius skrev:Det burde simpelthen ikke være muligt at afskille et barn for en forælder. Det er simpelthen bare aldrig i orden, næsten uanset tilknytningen til den forælder. Hvis mor/far har en interesse i at tage vare på deres barn, og barnet trives hos forælderen, så bør det prioriteres.


Men her er moderen selv flyttet fra datteren.

Jeg fordømmer hende ikke, og jeg er sikker på, beslutningen har været den rigtige set fra hendes synspunkt og i den situation, hun stod i - men det ændrer jo ikke på, at hun forlod sit barn i fem år, og derfor i høj grad har givet udtryk for, at man godt kunne skille de to ad.



Inger Støjberg og Tesfaye er enige om, at loven er rigtig ... mødrene skal tage deres børn med til Danmark med det samme, de skal ikke efterlade dem i hjemlandet.


Ret beset, så forlod jeg også min søn i 5 år, da jeg blev skilt.
Det mindst dårlige valg dengang var, at han boede hos sin far, mens pigerne boede hos mig.
I starten af 9. klasse meddelte han, at han ville bo hos mig, pakkede sin computer på cyklen og flyttede.

Heldigt for ham, at han boede i Danmark. Hvis han havde boet udenfor EU, ville han blive afvist som ikke-integrerbar.


Som udgangspunkt synes jeg ikke, samfundet skal bestemme, hvor barnet skal bo, hvis forældrene er enige og valget ikke skader barnet.


Forlod som i, at du ikke så ham i måneder og år, fordi du etferlod ham i et andet land på den anden side af jorden? Nej, vel.

Når et forældrepar går fra hinanden, kan barnet jo ikke have bopæl hos begge forældre længere. Sådan er det jo, uden at det betyder at barnet bliver 'forladt'. Men flytter man til et andet land uden at tage barnet med sig, i årevis, så er det jo noget andet.

Og igen: Danmark blander sig ikke i, om barnet skal bo hos mor eller far. Danmark blander sig i, hvem der bor i Danmark.
4
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Endnu en sag om udvisning af barn rammer medierne...

Indlægaf Akehurst2 » 29. okt 2018, 10:25

Men interessant nok er Støjberg nu endelig på banen i sagen med en minimal indrømmelse: Måske man kunne være ldit bedre til at oplyse om, at man ikke skal efterlade barnet i hjemlandet, fordi det så bliver for vanskeligt at få famiiesammenføring senere: https://www.bt.dk/politik/inger-stoejbe ... -kan-blive
0
Brugeravatar
Pax Romana
Indlæg: 1490
Tilmeldt: 5. sep 2017, 10:15
Kort karma: 191
Likede indlæg: 4072

Re: Endnu en sag om udvisning af barn rammer medierne...

Indlægaf Pax Romana » 29. okt 2018, 11:24

Jeg tror simpelthen ikke at Folketingets medlemmer har forstået konsekvenserne af deres egen lovgivning. Men at kritisere embedsmænd for at følge en retsstilling, de kritiserende politikere selv har vedtaget, er for sølle. Politikerne ser bort fra fakta, der strider imod deres holdninger. Også selv om mængden af fakta bliver større. Min tillid til politikere som beslutningstagere, kan efterhånden ligge på et meget lille sted.
2
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Endnu en sag om udvisning af barn rammer medierne...

Indlægaf Akehurst2 » 29. okt 2018, 11:31

Pax Romana skrev:Jeg tror simpelthen ikke at Folketingets medlemmer har forstået konsekvenserne af deres egen lovgivning. Men at kritisere embedsmænd for at følge en retsstilling, de kritiserende politikere selv har vedtaget, er for sølle. Politikerne ser bort fra fakta, der strider imod deres holdninger. Også selv om mængden af fakta bliver større. Min tillid til politikere som beslutningstagere, kan efterhånden ligge på et meget lille sted.


Enig. Men sådan går det, når man haster ting igennem: https://www.bt.dk/de-udviste-boern/alle ... ttede-ikke

Og de blev kritiseret også dengang loven blev vedtaget: https://jyllands-posten.dk/politik/ECE8 ... behandling
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"