Kvinde stjal 111mio. fra staten over 16år

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Kvinde stjal 111mio. fra staten over 16år

Indlægaf DenBruneMunk » 10. okt 2018, 07:20

Tux skrev:Edit: Er der i øvrigt overhoved mistænkeligt med overførsler på 1-2 mio, hvis man ejer er stutteri? :gruble:

Det er måske mere et spørgsmål om hvor ofte de checker når transaktioner sker oftere i den forbindelse? Så begynder flere af disse jo se helt legale ud hvis de havde forbindelse til køb/salg af heste, og måske var pengene så godt skjult under disse køb/salg , måske med andet stutteri indblandet.

Spændende er, at der nu næsten er tale om endnu en hvidvask sag, som er foregået direkte i Danmark, og Danskebank endnu engang er indblandet, det er da sørgeligt og måske ikke helt så overraskende, da jeg gættede på det allerede inden det blev offentliggjort :) Så hvorfor ikke..
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Kvinde stjal 111mio. fra staten over 16år

Indlægaf paint » 10. okt 2018, 08:23

Tux skrev:
MissHelenaVon skrev:
landsbytossen skrev:Har hun rejst meget til Estland ?



Hun havde i hvertfald konto i Danske Bank - Gud hvor er det komisk ;)

https://ekstrabladet.dk/nyheder/politik ... nk/7346296

Det kunne være spændende at vide, om banken har overset det, eller indberettet de mistænkelige transaktioner som de skal, og det så er politiet som hsr fejlet..

Edit: Er der i øvrigt overhoved mistænkeligt med overførsler på 1-2 mio, hvis man ejer er stutteri? :gruble:


Man kan se i den linkede artikel til Ekstrabladet, at hun har bygget det op gradvist, startende 300.000 kr og så 1.3 mio, og så i en 16årig periode, er endt oppe i 10-15 mio kr. - for så til sidst at skrue ned til kun 100.000 kr.

Store overførsler fra et stutteri, som f.eks avler og handler med meget dyre heste, er sikkert ikke særligt usædvanligt.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24404

Re: Kvinde stjal 111mio. fra staten over 16år

Indlægaf Moxy-lady » 10. okt 2018, 08:37

Men banken kan vel se *hvor* pengene kommer fra, og jeg tænker at det virker lidt mistænkeligt at der overføres så store summer fra hendes arbejdsplads, der trods alt ikke kan tænkes at købe særlig mange heste?
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16082
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29902

Re: Kvinde stjal 111mio. fra staten over 16år

Indlægaf TinaW » 10. okt 2018, 08:37

paint skrev:
Tux skrev:
MissHelenaVon skrev:
landsbytossen skrev:Har hun rejst meget til Estland ?



Hun havde i hvertfald konto i Danske Bank - Gud hvor er det komisk ;)

https://ekstrabladet.dk/nyheder/politik ... nk/7346296

Det kunne være spændende at vide, om banken har overset det, eller indberettet de mistænkelige transaktioner som de skal, og det så er politiet som hsr fejlet..

Edit: Er der i øvrigt overhoved mistænkeligt med overførsler på 1-2 mio, hvis man ejer er stutteri? :gruble:


Man kan se i den linkede artikel til Ekstrabladet, at hun har bygget det op gradvist, startende 300.000 kr og så 1.3 mio, og så i en 16årig periode, er endt oppe i 10-15 mio kr. - for så til sidst at skrue ned til kun 100.000 kr.

Store overførsler fra et stutteri, som f.eks avler og handler med meget dyre heste, er sikkert ikke særligt usædvanligt.


Den hest der nævnes, som hun har avlet og som var med ved UVM for springheste i 2012 har sikkert alene kunne indbringe en pæn salgssum.

Bare et par eksempler:

http://www.ridehesten.com/nyheder/prisrekord-i-verden/12029

Og den dyreste dressurhest handlet, stod i omkring 80-100 mio. kr. ved seneste handel og der var den vist endda faldet i pris.
Galopheste/fuldblodsheste, handles til endnu mere absurde summer.
1
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Kvinde stjal 111mio. fra staten over 16år

Indlægaf DenBruneMunk » 10. okt 2018, 09:03

paint skrev:
Tux skrev:
MissHelenaVon skrev:
landsbytossen skrev:Har hun rejst meget til Estland ?



Hun havde i hvertfald konto i Danske Bank - Gud hvor er det komisk ;)

https://ekstrabladet.dk/nyheder/politik ... nk/7346296

Det kunne være spændende at vide, om banken har overset det, eller indberettet de mistænkelige transaktioner som de skal, og det så er politiet som hsr fejlet..

Edit: Er der i øvrigt overhoved mistænkeligt med overførsler på 1-2 mio, hvis man ejer er stutteri? :gruble:


Man kan se i den linkede artikel til Ekstrabladet, at hun har bygget det op gradvist, startende 300.000 kr og så 1.3 mio, og så i en 16årig periode, er endt oppe i 10-15 mio kr. - for så til sidst at skrue ned til kun 100.000 kr.

Store overførsler fra et stutteri, som f.eks avler og handler med meget dyre heste, er sikkert ikke særligt usædvanligt.

De har jo lige nævnt at Clinton ville købe en hest der, for 60mil, så der må være penge som bevæger sig uden at de checkes hele tiden men spørgsmålet er , hvorfor denne offentlige ansatte ikke blev checket hvis der røg flere mil. afsted dertil. og især hvis det var fra privat konto.
0
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52048

Re: Kvinde stjal 111mio. fra staten over 16år

Indlægaf fisken80 » 10. okt 2018, 09:03

TinaW skrev:
fisken80 skrev:
paint skrev:
LadyFox skrev:Jeg undre mig faktisk at man kan være i besiddelse af den slags penge, uden at det bliver opdaget. Altså, nogen må da undre sig hvis man pludselig bruger væsentlig flere penge end man burde have råd til, og hvis man ikke bruger dem men bare gemmer dem i madrassen giver det da ikke meningen at stjæle dem.


Hun skulle angiveligt have været ejer af et stutteri. Heste, kan være dyre, meget dyre. Mon ikke hun har været klog nok til at vide, at hun var nødt til at have en legal business som skalkeskjul for de mange penge. Gad vide om ikke hun også har fusket med regnskaberne i sit eget stutteri, så de store summer så legale ud (i hvert fald en del af dem) :gruble:


Men 111 millioner på 16 år, det er satme alligevel en del heste, selvom de kan være nok så dyre. Men du har jo nok ret, der må være blevet fusket med regnskaberne.

Men tænk, at det kan lade sig gøre. Det er sgu da vildt. I 16 år. Uden at nogen har fattet mistanke.
Det er lige før man bliver en anelse imponeret... og overvejer at skifte til hestenettet


Det skal du ikke gøre, der er ikke megen aktivitet derinde længere.


Har de alle sammen bedraget sig til en masse penge og er stukket af... :shock:
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Kvinde stjal 111mio. fra staten over 16år

Indlægaf Akehurst2 » 10. okt 2018, 09:11

TinaW skrev:Den hest der nævnes, som hun har avlet og som var med ved UVM for springheste i 2012 har sikkert alene kunne indbringe en pæn salgssum.

Bare et par eksempler:

http://www.ridehesten.com/nyheder/prisrekord-i-verden/12029

Og den dyreste dressurhest handlet, stod i omkring 80-100 mio. kr. ved seneste handel og der var den vist endda faldet i pris.
Galopheste/fuldblodsheste, handles til endnu mere absurde summer.


Ja, hurtige damer og langsomme heste har altid været kendte elementer i konkurser - og hesteverden er virkelig et område, hvor mange har det som en rigtig, rigtig dyr hobby. Bare se de arvinger, der udgjorde hovedparten af Danmarks seneste OL-hold.

Så store pengebeløb for en, der ejer et stutteri er bestemt ikke i sig selv mistænkeligt.
1
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16082
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29902

Re: Kvinde stjal 111mio. fra staten over 16år

Indlægaf TinaW » 10. okt 2018, 09:15

fisken80 skrev:
TinaW skrev:
fisken80 skrev:
paint skrev:
LadyFox skrev:Jeg undre mig faktisk at man kan være i besiddelse af den slags penge, uden at det bliver opdaget. Altså, nogen må da undre sig hvis man pludselig bruger væsentlig flere penge end man burde have råd til, og hvis man ikke bruger dem men bare gemmer dem i madrassen giver det da ikke meningen at stjæle dem.


Hun skulle angiveligt have været ejer af et stutteri. Heste, kan være dyre, meget dyre. Mon ikke hun har været klog nok til at vide, at hun var nødt til at have en legal business som skalkeskjul for de mange penge. Gad vide om ikke hun også har fusket med regnskaberne i sit eget stutteri, så de store summer så legale ud (i hvert fald en del af dem) :gruble:


Men 111 millioner på 16 år, det er satme alligevel en del heste, selvom de kan være nok så dyre. Men du har jo nok ret, der må være blevet fusket med regnskaberne.

Men tænk, at det kan lade sig gøre. Det er sgu da vildt. I 16 år. Uden at nogen har fattet mistanke.
Det er lige før man bliver en anelse imponeret... og overvejer at skifte til hestenettet


Det skal du ikke gøre, der er ikke megen aktivitet derinde længere.


Har de alle sammen bedraget sig til en masse penge og er stukket af... :shock:


:lol:
Tror HN tabte til Facebook.... Og så blev der på et tidspunkt oprettet et par underfora til dem, der var blevet bortvist, eller som fandt moderationen for striks. Nogle af de her underfora er stadig aktive til en vis grænse.
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Kvinde stjal 111mio. fra staten over 16år

Indlægaf paint » 10. okt 2018, 09:20

Moxy-lady skrev:Men banken kan vel se *hvor* pengene kommer fra, og jeg tænker at det virker lidt mistænkeligt at der overføres så store summer fra hendes arbejdsplads, der trods alt ikke kan tænkes at købe særlig mange heste?


Som EU-borger, kan du uden problemer åbne en konto i en bank i et andet EU-land, med betalingskort og det hele. Hun kunne have overført pengene til en sådan bank, og både hævet og sat penge ind (og overført til egen danske konto) fra en sådan bank. Kommer pengene til hendes egen danske bank, fra en bank i et andet land, vil der ikke stå hvor pengene stammer fra.Det vil måske ikke engang virke mistænkeligt, hvis hun handler med dyre heste, rundt omkring i verden.

Jeg ved naturligvis ikke om hun har gjort det. Men hun lader til at have styr på tingene og har tænkt sig godt om, så muligheden er da tilstede.
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Kvinde stjal 111mio. fra staten over 16år

Indlægaf Akehurst2 » 10. okt 2018, 09:24

paint skrev:
Moxy-lady skrev:Men banken kan vel se *hvor* pengene kommer fra, og jeg tænker at det virker lidt mistænkeligt at der overføres så store summer fra hendes arbejdsplads, der trods alt ikke kan tænkes at købe særlig mange heste?


Som EU-borger, kan du uden problemer åbne en konto i en bank i et andet EU-land, med betalingskort og det hele. Hun kunne have overført pengene til en sådan bank, og både hævet og sat penge ind (og overført til egen danske konto) fra en sådan bank.

Jeg ved naturligvis ikke om hun har gjort det. Men hun lader til at have styr på tingene og har tænkt sig godt om, så muligheden er da tilstede.


Nja, uden problemer? Jeg havde i hvert fald mit hyr med at åbne en konto i Belgien, og kan forstå på mine kolleger, at det er helt sædvanligt. Tilsvarende har jeg hørt fra udlændinge i Danmark.

For at åbne min konto skulle jeg dokumentere, at jeg havde en permanent bopæl og et arbejde i landet, og jeg skulle møde personligt op og dokumentere min identitet.
0
Brugeravatar
Madam
Indlæg: 953
Tilmeldt: 7. jun 2018, 08:42
Kort karma: 21
Likede indlæg: 543

Re: Kvinde stjal 111mio. fra staten over 16år

Indlægaf Madam » 10. okt 2018, 09:31

Danske Bank udmærker sig åbenbart ved at for få medarbejdere til at kontrollere, eller også er det ikke studenterhuen der trykker dem.
0
Den, der går i andres fodspor, kommer aldrig foran ;)
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Kvinde stjal 111mio. fra staten over 16år

Indlægaf Akehurst2 » 10. okt 2018, 09:38

ajnaM skrev:I den mere alvorlige boldgade, så er det selvfølgelig fuldkommen vanvittigt, at man ikke opdager den slags. Hun har siddet på midler til projekter for særligt udsatte borgere - hvem gennemgår disse projekters økonomi? Hvem holder snor i at måle på deres resultater?

Jeg har set en den af slags projekter i kommunalt og regionalt regi, og desværre er der utroligt lidt styr på pengene. Nogle steder har man ikke engang opgørelser over, hvad pengene fra diverse puljer er givet til - og slet ingen kontrol med, hvordan projekterne har udmøntet sig, eller hvad resultaterne (om nogen) er. Jeg ved ikke, om det er det samme i staten, men det skulle ikke overraske mig. Når penge bare kan forsvinde ud i det blå, må der være et eller andet sted, man ikke har ordentlig styr på effektmålingerne.

Og det synes jeg næsten er det værste. En ting er, at der er en medarbejder, der har svindlet - det vil man nok aldrig kunne komme helt udenom, hvis man samtidig ønsker nogenlunde fleksible systemer. Men en anden ting er, at man ikke har en kultur, hvor man rent faktisk går op i, om ens indsatser har den ønskede effekt.


Og åbenbart en kritik, der er rejst i flere omgange fra flere sider i den politiske verden, og fra Rigsrevision og Statsrevisorerne - men uden at nogen har fundet anledning til at ændre systemet: https://politiken.dk/debat/kroniken/art ... r-i-vinden

Det lyder til at være det helt rigtige sted at være ansat, hvis man går med en lille - eller stor - svindler i maven.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Kvinde stjal 111mio. fra staten over 16år

Indlægaf Wizzze » 10. okt 2018, 09:45

paint skrev:
Tux skrev:
MissHelenaVon skrev:
landsbytossen skrev:Har hun rejst meget til Estland ?



Hun havde i hvertfald konto i Danske Bank - Gud hvor er det komisk ;)

https://ekstrabladet.dk/nyheder/politik ... nk/7346296

Det kunne være spændende at vide, om banken har overset det, eller indberettet de mistænkelige transaktioner som de skal, og det så er politiet som hsr fejlet..

Edit: Er der i øvrigt overhoved mistænkeligt med overførsler på 1-2 mio, hvis man ejer er stutteri? :gruble:


Man kan se i den linkede artikel til Ekstrabladet, at hun har bygget det op gradvist, startende 300.000 kr og så 1.3 mio, og så i en 16årig periode, er endt oppe i 10-15 mio kr. - for så til sidst at skrue ned til kun 100.000 kr.

Store overførsler fra et stutteri, som f.eks avler og handler med meget dyre heste, er sikkert ikke særligt usædvanligt.


Men at Socialministeriet overfører store beløb til et Stutteri burde måske undrer, det er begrænset hvor mange heste staten køber :D
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Kvinde stjal 111mio. fra staten over 16år

Indlægaf paint » 10. okt 2018, 09:50

Akehurst2 skrev:
paint skrev:
Moxy-lady skrev:Men banken kan vel se *hvor* pengene kommer fra, og jeg tænker at det virker lidt mistænkeligt at der overføres så store summer fra hendes arbejdsplads, der trods alt ikke kan tænkes at købe særlig mange heste?


Som EU-borger, kan du uden problemer åbne en konto i en bank i et andet EU-land, med betalingskort og det hele. Hun kunne have overført pengene til en sådan bank, og både hævet og sat penge ind (og overført til egen danske konto) fra en sådan bank.

Jeg ved naturligvis ikke om hun har gjort det. Men hun lader til at have styr på tingene og har tænkt sig godt om, så muligheden er da tilstede.


Nja, uden problemer? Jeg havde i hvert fald mit hyr med at åbne en konto i Belgien, og kan forstå på mine kolleger, at det er helt sædvanligt. Tilsvarende har jeg hørt fra udlændinge i Danmark.

For at åbne min konto skulle jeg dokumentere, at jeg havde en permanent bopæl og et arbejde i landet, og jeg skulle møde personligt op og dokumentere min identitet.


Jeg ved ikke hvor store problemer der er i det. Men det kan åbenbart (muligvis ikke uden videre) lade sig gøre. På 'Dit Europa' (EU-information) skriver de: "Hvis du ønsker at åbne en almindelig bankkonti i et andet land end det, du bor i, kan visse EU-lande også bede dig bevise, at du har et reelt behov – f.eks. hvis du bor i ét land og arbejder i et andet.". Og hér tænker jeg, at hvis hun jævnligt handler med heste, og har kunder fra flere andre EU-lande, så kunne det måske være dét behov, der gjorde det muligt?

Det var også bare en tanke. Hun kan jo have ført pengene alle mulige andre steder hen (incl. Danske Bank i Estland)
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Kvinde stjal 111mio. fra staten over 16år

Indlægaf landsbytossen » 10. okt 2018, 09:52

Wizzze skrev:
paint skrev:
Tux skrev:
MissHelenaVon skrev:
landsbytossen skrev:Har hun rejst meget til Estland ?



Hun havde i hvertfald konto i Danske Bank - Gud hvor er det komisk ;)

https://ekstrabladet.dk/nyheder/politik ... nk/7346296

Det kunne være spændende at vide, om banken har overset det, eller indberettet de mistænkelige transaktioner som de skal, og det så er politiet som hsr fejlet..

Edit: Er der i øvrigt overhoved mistænkeligt med overførsler på 1-2 mio, hvis man ejer er stutteri? :gruble:


Man kan se i den linkede artikel til Ekstrabladet, at hun har bygget det op gradvist, startende 300.000 kr og så 1.3 mio, og så i en 16årig periode, er endt oppe i 10-15 mio kr. - for så til sidst at skrue ned til kun 100.000 kr.

Store overførsler fra et stutteri, som f.eks avler og handler med meget dyre heste, er sikkert ikke særligt usædvanligt.


Men at Socialministeriet overfører store beløb til et Stutteri burde måske undrer, det er begrænset hvor mange heste staten køber :D

Politikere er da kendt for at have kæpheste
1
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"