Kvinde stjal 111mio. fra staten over 16år

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Kvinde stjal 111mio. fra staten over 16år

Indlægaf paint » 10. okt 2018, 09:52

Wizzze skrev:
paint skrev:
Tux skrev:
MissHelenaVon skrev:
landsbytossen skrev:Har hun rejst meget til Estland ?



Hun havde i hvertfald konto i Danske Bank - Gud hvor er det komisk ;)

https://ekstrabladet.dk/nyheder/politik ... nk/7346296

Det kunne være spændende at vide, om banken har overset det, eller indberettet de mistænkelige transaktioner som de skal, og det så er politiet som hsr fejlet..

Edit: Er der i øvrigt overhoved mistænkeligt med overførsler på 1-2 mio, hvis man ejer er stutteri? :gruble:


Man kan se i den linkede artikel til Ekstrabladet, at hun har bygget det op gradvist, startende 300.000 kr og så 1.3 mio, og så i en 16årig periode, er endt oppe i 10-15 mio kr. - for så til sidst at skrue ned til kun 100.000 kr.

Store overførsler fra et stutteri, som f.eks avler og handler med meget dyre heste, er sikkert ikke særligt usædvanligt.


Men at Socialministeriet overfører store beløb til et Stutteri burde måske undrer, det er begrænset hvor mange heste staten køber :D


Det skal du ikke sige. Man har jo lige indført det ridende politi igen :D
3
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Kvinde stjal 111mio. fra staten over 16år

Indlægaf Wizzze » 10. okt 2018, 10:14

paint skrev:
Wizzze skrev:
paint skrev:
Tux skrev:
MissHelenaVon skrev:
landsbytossen skrev:Har hun rejst meget til Estland ?



Hun havde i hvertfald konto i Danske Bank - Gud hvor er det komisk ;)

https://ekstrabladet.dk/nyheder/politik ... nk/7346296

Det kunne være spændende at vide, om banken har overset det, eller indberettet de mistænkelige transaktioner som de skal, og det så er politiet som hsr fejlet..

Edit: Er der i øvrigt overhoved mistænkeligt med overførsler på 1-2 mio, hvis man ejer er stutteri? :gruble:


Man kan se i den linkede artikel til Ekstrabladet, at hun har bygget det op gradvist, startende 300.000 kr og så 1.3 mio, og så i en 16årig periode, er endt oppe i 10-15 mio kr. - for så til sidst at skrue ned til kun 100.000 kr.

Store overførsler fra et stutteri, som f.eks avler og handler med meget dyre heste, er sikkert ikke særligt usædvanligt.


Men at Socialministeriet overfører store beløb til et Stutteri burde måske undrer, det er begrænset hvor mange heste staten køber :D


Det skal du ikke sige. Man har jo lige indført det ridende politi igen :D


Men socialpædagoger til hest? :gruble:
Tjaaa måske kunne det sælges som et nyt våben i Ghetto indsatsen :-D
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3042
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5788

Re: Kvinde stjal 111mio. fra staten over 16år

Indlægaf Tux » 10. okt 2018, 10:21

Moxy-lady skrev:Men banken kan vel se *hvor* pengene kommer fra, og jeg tænker at det virker lidt mistænkeligt at der overføres så store summer fra hendes arbejdsplads, der trods alt ikke kan tænkes at købe særlig mange heste?
De kan se hvad det er for et pengeinstitut, men jeg tror ikke de kan (eller må) gå dybere ned i hvem der ejer kontoen. Og de må da slet ikke krydsreferere til hvor hun arbejder...

Ligesom det kræver en dommerkendelse at få udleveret navnet på ejeren af en konto hvis du er blevet svindlet på DBA, kan bankerne vel heller ikke se på tværs hvem der ejer hvilke konti.

Madam skrev:Danske Bank udmærker sig åbenbart ved at for få medarbejdere til at kontrollere, eller også er det ikke studenterhuen der trykker dem.

Hvad havde du lige tænkt dig de skulle gøre? Det er ikke bankens job at gennemgå specifikke afsendere og modtagere af penge, men at rapportere hvis noget ser mistænkeligt ud. Hvilket det ikke nødvendig har gjort i denne sag..
2
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24404

Re: Kvinde stjal 111mio. fra staten over 16år

Indlægaf Moxy-lady » 10. okt 2018, 10:39

Tux skrev:
Moxy-lady skrev:Men banken kan vel se *hvor* pengene kommer fra, og jeg tænker at det virker lidt mistænkeligt at der overføres så store summer fra hendes arbejdsplads, der trods alt ikke kan tænkes at købe særlig mange heste?
De kan se hvad det er for et pengeinstitut, men jeg tror ikke de kan (eller må) gå dybere ned i hvem der ejer kontoen. Og de må da slet ikke krydsreferere til hvor hun arbejder...

Ligesom det kræver en dommerkendelse at få udleveret navnet på ejeren af en konto hvis du er blevet svindlet på DBA, kan bankerne vel heller ikke se på tværs hvem der ejer hvilke konti.

Madam skrev:Danske Bank udmærker sig åbenbart ved at for få medarbejdere til at kontrollere, eller også er det ikke studenterhuen der trykker dem.

Hvad havde du lige tænkt dig de skulle gøre? Det er ikke bankens job at gennemgå specifikke afsendere og modtagere af penge, men at rapportere hvis noget ser mistænkeligt ud. Hvilket det ikke nødvendig har gjort i denne sag..


Når jeg får en indbetaling kan jeg da se på mit kontoudskrift hvor de kommer fra, oftest et navn eller en virksomhed (eller som nu, su styrelsen), hvis indbetalingerne er større og ikke regelmæssige får jeg oveni købet et brev i min eboks hvor disse ting står?
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Kvinde stjal 111mio. fra staten over 16år

Indlægaf Kattefjæs » 10. okt 2018, 10:53

Tux skrev:Hvad havde du lige tænkt dig de skulle gøre? Det er ikke bankens job at gennemgå specifikke afsendere og modtagere af penge, men at rapportere hvis noget ser mistænkeligt ud. Hvilket det ikke nødvendig har gjort i denne sag..


Her i UK kan (og vil) bankerne uden yderligere varsel lukke din konto hvis der er suspekte transaktioner, og det gaelder ogsaa usaedvanligt store indbetalinger. Jeg kender et par stykker hvis bankkonti blev lukket fra den ene dag til den anden. Den ene modtog omkring £50,000 i en erstatningssag og den anden fik overfoert sit udenlandske stipendium. I ingen af disse tilfaelde valgte bankerne at gaa videre med politianmeldelser - det viste sig jo at vaere helt legitime overfoersler - men de er ret trigger happy og vaelger altsaa nogle gange at lukke konti udelukkende paa mistanke, uden at ivaerksatte en undersoegelse via politiet eller kontakte kunden direkte. Det har vaeret meget oppe i medierne de sidste par aar fordi bankerne er blevet meget mere paranoide med hvidvask af penge, saa det sker for flere og flere personer.
1
MissHelenaVon
Indlæg: 244
Tilmeldt: 9. nov 2015, 00:07
Kort karma: 25
Likede indlæg: 338

Re: Kvinde stjal 111mio. fra staten over 16år

Indlægaf MissHelenaVon » 10. okt 2018, 11:33

Hvis man ikke havde regnet ud hvem hun er, så er det offentligt nu :)

https://ekstrabladet.dk/112/dommer-afvi ... er/7347040
1
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Kvinde stjal 111mio. fra staten over 16år

Indlægaf Stitch » 10. okt 2018, 11:40

paint skrev:
Akehurst2 skrev:
paint skrev:
Moxy-lady skrev:Men banken kan vel se *hvor* pengene kommer fra, og jeg tænker at det virker lidt mistænkeligt at der overføres så store summer fra hendes arbejdsplads, der trods alt ikke kan tænkes at købe særlig mange heste?


Som EU-borger, kan du uden problemer åbne en konto i en bank i et andet EU-land, med betalingskort og det hele. Hun kunne have overført pengene til en sådan bank, og både hævet og sat penge ind (og overført til egen danske konto) fra en sådan bank.

Jeg ved naturligvis ikke om hun har gjort det. Men hun lader til at have styr på tingene og har tænkt sig godt om, så muligheden er da tilstede.


Nja, uden problemer? Jeg havde i hvert fald mit hyr med at åbne en konto i Belgien, og kan forstå på mine kolleger, at det er helt sædvanligt. Tilsvarende har jeg hørt fra udlændinge i Danmark.

For at åbne min konto skulle jeg dokumentere, at jeg havde en permanent bopæl og et arbejde i landet, og jeg skulle møde personligt op og dokumentere min identitet.


Jeg ved ikke hvor store problemer der er i det. Men det kan åbenbart (muligvis ikke uden videre) lade sig gøre. På 'Dit Europa' (EU-information) skriver de: "Hvis du ønsker at åbne en almindelig bankkonti i et andet land end det, du bor i, kan visse EU-lande også bede dig bevise, at du har et reelt behov – f.eks. hvis du bor i ét land og arbejder i et andet.". Og hér tænker jeg, at hvis hun jævnligt handler med heste, og har kunder fra flere andre EU-lande, så kunne det måske være dét behov, der gjorde det muligt?

Det var også bare en tanke. Hun kan jo have ført pengene alle mulige andre steder hen (incl. Danske Bank i Estland)


Jeg har åbnet en konto hos BBVA Spanien. Der skulle jeg både oprette det spanske NIE, vise Skat årsopgørelse og lønsedler. Altsammen grundet terrorlovgivningen. Jeg mener det er sådan i alle EU landene.
1
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Kvinde stjal 111mio. fra staten over 16år

Indlægaf Akehurst2 » 10. okt 2018, 11:42

Moxy-lady skrev:
Tux skrev:
Moxy-lady skrev:Men banken kan vel se *hvor* pengene kommer fra, og jeg tænker at det virker lidt mistænkeligt at der overføres så store summer fra hendes arbejdsplads, der trods alt ikke kan tænkes at købe særlig mange heste?
De kan se hvad det er for et pengeinstitut, men jeg tror ikke de kan (eller må) gå dybere ned i hvem der ejer kontoen. Og de må da slet ikke krydsreferere til hvor hun arbejder...

Ligesom det kræver en dommerkendelse at få udleveret navnet på ejeren af en konto hvis du er blevet svindlet på DBA, kan bankerne vel heller ikke se på tværs hvem der ejer hvilke konti.

Madam skrev:Danske Bank udmærker sig åbenbart ved at for få medarbejdere til at kontrollere, eller også er det ikke studenterhuen der trykker dem.

Hvad havde du lige tænkt dig de skulle gøre? Det er ikke bankens job at gennemgå specifikke afsendere og modtagere af penge, men at rapportere hvis noget ser mistænkeligt ud. Hvilket det ikke nødvendig har gjort i denne sag..


Når jeg får en indbetaling kan jeg da se på mit kontoudskrift hvor de kommer fra, oftest et navn eller en virksomhed (eller som nu, su styrelsen), hvis indbetalingerne er større og ikke regelmæssige får jeg oveni købet et brev i min eboks hvor disse ting står?


Ja, du kan - ligesom du kan se, hvor du har brugt dit Dankort. Men banken kan ikke se, hvor du bruger penge, og det lyder sandsynligt på mig, at de heller ikke kan se, hvem du modtager penge fra.
1
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Kvinde stjal 111mio. fra staten over 16år

Indlægaf DenBruneMunk » 10. okt 2018, 12:21

Akehurst2 skrev:Ja, du kan - ligesom du kan se, hvor du har brugt dit Dankort. Men banken kan ikke se, hvor du bruger penge, og det lyder sandsynligt på mig, at de heller ikke kan se, hvem du modtager penge fra.

Jeg mener så at de godt kan se afsender, der har været flere tilfælde at forkert indbetalte penge fra arbejdsgiver eller andet, og der har banken da meget pænt bare hævet de forkert penge igen? Godt nok 10-15 år siden sidst men det skete da uden problemer, så de må da vide hvor de kommer fra. Når man overfører til udlandet som det stutteri, så må der også flyttes nogle personlige detaljer med, som afsender, om den så er datter eller helt andet er gætteri men det er ikke uden spor , tror jeg.
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Kvinde stjal 111mio. fra staten over 16år

Indlægaf paint » 10. okt 2018, 12:41

Stitch skrev:
paint skrev:
Akehurst2 skrev:
paint skrev:
Moxy-lady skrev:Men banken kan vel se *hvor* pengene kommer fra, og jeg tænker at det virker lidt mistænkeligt at der overføres så store summer fra hendes arbejdsplads, der trods alt ikke kan tænkes at købe særlig mange heste?


Som EU-borger, kan du uden problemer åbne en konto i en bank i et andet EU-land, med betalingskort og det hele. Hun kunne have overført pengene til en sådan bank, og både hævet og sat penge ind (og overført til egen danske konto) fra en sådan bank.

Jeg ved naturligvis ikke om hun har gjort det. Men hun lader til at have styr på tingene og har tænkt sig godt om, så muligheden er da tilstede.


Nja, uden problemer? Jeg havde i hvert fald mit hyr med at åbne en konto i Belgien, og kan forstå på mine kolleger, at det er helt sædvanligt. Tilsvarende har jeg hørt fra udlændinge i Danmark.

For at åbne min konto skulle jeg dokumentere, at jeg havde en permanent bopæl og et arbejde i landet, og jeg skulle møde personligt op og dokumentere min identitet.


Jeg ved ikke hvor store problemer der er i det. Men det kan åbenbart (muligvis ikke uden videre) lade sig gøre. På 'Dit Europa' (EU-information) skriver de: "Hvis du ønsker at åbne en almindelig bankkonti i et andet land end det, du bor i, kan visse EU-lande også bede dig bevise, at du har et reelt behov – f.eks. hvis du bor i ét land og arbejder i et andet.". Og hér tænker jeg, at hvis hun jævnligt handler med heste, og har kunder fra flere andre EU-lande, så kunne det måske være dét behov, der gjorde det muligt?

Det var også bare en tanke. Hun kan jo have ført pengene alle mulige andre steder hen (incl. Danske Bank i Estland)


Jeg har åbnet en konto hos BBVA Spanien. Der skulle jeg både oprette det spanske NIE, vise Skat årsopgørelse og lønsedler. Altsammen grundet terrorlovgivningen. Jeg mener det er sådan i alle EU landene.


Jeg aner ikke om det er dét, hun har gjort. Men som jeg skrev; muligheden er der:

"Hvis du ønsker at åbne en almindelig bankkonti i et andet land end det, du bor i, kan visse EU-lande også bede dig bevise, at du har et reelt behov – f.eks. hvis du bor i ét land og arbejder i et andet."

https://europa.eu/youreurope/citizens/c ... dex_da.htm
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Kvinde stjal 111mio. fra staten over 16år

Indlægaf paint » 10. okt 2018, 12:59

Gad vide om hun får lov til at beholde sin medalje? :gruble:

" den 13. december 2016 er efternævnte tildelt fortjenstmedaljen i sølv (40 års tro tjeneste):Afdelingsleder i Socialstyrelsen Anna Britta Troelsgaard Nielsen, Hvidovre."

Den pågældende, nævnt ovenstående, er hende vi taler om her i tråden.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52049

Re: Kvinde stjal 111mio. fra staten over 16år

Indlægaf fisken80 » 10. okt 2018, 13:23

Akehurst2 skrev:
Moxy-lady skrev:
Tux skrev:
Moxy-lady skrev:Men banken kan vel se *hvor* pengene kommer fra, og jeg tænker at det virker lidt mistænkeligt at der overføres så store summer fra hendes arbejdsplads, der trods alt ikke kan tænkes at købe særlig mange heste?
De kan se hvad det er for et pengeinstitut, men jeg tror ikke de kan (eller må) gå dybere ned i hvem der ejer kontoen. Og de må da slet ikke krydsreferere til hvor hun arbejder...

Ligesom det kræver en dommerkendelse at få udleveret navnet på ejeren af en konto hvis du er blevet svindlet på DBA, kan bankerne vel heller ikke se på tværs hvem der ejer hvilke konti.

Madam skrev:Danske Bank udmærker sig åbenbart ved at for få medarbejdere til at kontrollere, eller også er det ikke studenterhuen der trykker dem.

Hvad havde du lige tænkt dig de skulle gøre? Det er ikke bankens job at gennemgå specifikke afsendere og modtagere af penge, men at rapportere hvis noget ser mistænkeligt ud. Hvilket det ikke nødvendig har gjort i denne sag..


Når jeg får en indbetaling kan jeg da se på mit kontoudskrift hvor de kommer fra, oftest et navn eller en virksomhed (eller som nu, su styrelsen), hvis indbetalingerne er større og ikke regelmæssige får jeg oveni købet et brev i min eboks hvor disse ting står?


Ja, du kan - ligesom du kan se, hvor du har brugt dit Dankort. Men banken kan ikke se, hvor du bruger penge, og det lyder sandsynligt på mig, at de heller ikke kan se, hvem du modtager penge fra.


Det har de da kunnet. For da min veninde og hendes kæreste i bgyndelsen af nullerne gerne ville låne til at købe hus kommenterede banken på specifikke ting de havde brugt penge på. Ting de ikke selv havde nævnt. Men det er meget muligt det er lavet om siden da.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3042
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5788

Re: Kvinde stjal 111mio. fra staten over 16år

Indlægaf Tux » 10. okt 2018, 13:42

Moxy-lady skrev:
Tux skrev:
Moxy-lady skrev:Men banken kan vel se *hvor* pengene kommer fra, og jeg tænker at det virker lidt mistænkeligt at der overføres så store summer fra hendes arbejdsplads, der trods alt ikke kan tænkes at købe særlig mange heste?
De kan se hvad det er for et pengeinstitut, men jeg tror ikke de kan (eller må) gå dybere ned i hvem der ejer kontoen. Og de må da slet ikke krydsreferere til hvor hun arbejder...

Ligesom det kræver en dommerkendelse at få udleveret navnet på ejeren af en konto hvis du er blevet svindlet på DBA, kan bankerne vel heller ikke se på tværs hvem der ejer hvilke konti.

Madam skrev:Danske Bank udmærker sig åbenbart ved at for få medarbejdere til at kontrollere, eller også er det ikke studenterhuen der trykker dem.

Hvad havde du lige tænkt dig de skulle gøre? Det er ikke bankens job at gennemgå specifikke afsendere og modtagere af penge, men at rapportere hvis noget ser mistænkeligt ud. Hvilket det ikke nødvendig har gjort i denne sag..


Når jeg får en indbetaling kan jeg da se på mit kontoudskrift hvor de kommer fra, oftest et navn eller en virksomhed (eller som nu, su styrelsen), hvis indbetalingerne er større og ikke regelmæssige får jeg oveni købet et brev i min eboks hvor disse ting står?

Du (og sikkert banken også) kan se posteringsteksten, hvor folk jo typisk skriver hvor pengene kommer fra, eller hvad der er. Jeg er ret sikker på det er det niveau banken kan se med på. Hvis nogen skriver "Hest" på posteringen, er der svært st se hvem der reelt står bag kontonummeret som pengene komme fra.

I øvrigt er det næppe samme konto, som de løbende lønudbetalinger kommer fra, så sammenkøring af kontonumre ville nok heller ikke give noget der..
1
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Kvinde stjal 111mio. fra staten over 16år

Indlægaf DenBruneMunk » 10. okt 2018, 13:55

Nogen som bed mærke i denne på DR?

Blandt andet en Mercedes, en Audi og en bil af mærket Range Rover.

Hvis de andre ikke er biler, hvad er de så?
0
Brugeravatar
Madam
Indlæg: 953
Tilmeldt: 7. jun 2018, 08:42
Kort karma: 21
Likede indlæg: 543

Re: Kvinde stjal 111mio. fra staten over 16år

Indlægaf Madam » 10. okt 2018, 14:16

Underligt nok, må man som turist ikke indføre beløb, der svarer til over 75.000 kr i danske kroner i andre EU lande.

https://skat.dk/skat.aspx?oid=2234822

Hvis man overfører større beløb fra en bankkonto i DK til et andet land i EU, så er der INTET system, eller nogen klokker der ringer i banken, såfremt det sker???

Vi er ellers kontrolleret i hoved og bag, men i banken fungerer systemerne åbenbart slet ikke...15,4 mio. på en enkelt overførsel fra Socialstyrelsen til en privat konto, fortælles der p.t. i TV2 News, det kan simpelthen ikke være rigtigt...
Senest rettet af Madam 10. okt 2018, 14:38, rettet i alt 2 gange.
0
Den, der går i andres fodspor, kommer aldrig foran ;)

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"