Kvinde stjal 111mio. fra staten over 16år

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Kvinde stjal 111mio. fra staten over 16år

Indlægaf Panton » 16. nov 2018, 20:29

Ovenstående indlæg er med ref til de ikke beslaglagte heste
1
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4884
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 288
Likede indlæg: 7851

Re: Kvinde stjal 111mio. fra staten over 16år

Indlægaf Nicolait » 16. nov 2018, 20:53

Jeg ved ikke, hvordan jeg lige skal formulere det, men jeg kan ikke lade være med at tænke, som en juridisk professor i bt vist også sagde, at døtrene kan have holdt sig bevidst uvidende om familiens økonomi.

Det kan godt være at man ikke kender ens forældres økonomi, men i et eller andet omfang bør man have en ide om forældrenes løn, når man når en vis alder, ud fra arbejdet og uddannelse.

Jeg synes, der er så stor forskel på det, man bør kunne antage, at moren har af rådemidler og det faktiske forbrug.

110 mio kr er altså rigtig mange penge.
2
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Kvinde stjal 111mio. fra staten over 16år

Indlægaf landsbytossen » 16. nov 2018, 21:22

Nicolait skrev:Jeg ved ikke, hvordan jeg lige skal formulere det, men jeg kan ikke lade være med at tænke, som en juridisk professor i bt vist også sagde, at døtrene kan have holdt sig bevidst uvidende om familiens økonomi.

Det kan godt være at man ikke kender ens forældres økonomi, men i et eller andet omfang bør man have en ide om forældrenes løn, når man når en vis alder, ud fra arbejdet og uddannelse.

Jeg synes, der er så stor forskel på det, man bør kunne antage, at moren har af rådemidler og det faktiske forbrug.

110 mio kr er altså rigtig mange penge.

Og når man regner på, hvad der skal tjenes for at have 110 mio efter skat
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
A 7
Indlæg: 813
Tilmeldt: 27. aug 2015, 06:35
Kort karma: 35
Likede indlæg: 797

Re: Kvinde stjal 111mio. fra staten over 16år

Indlægaf A 7 » 17. nov 2018, 08:13

Panton skrev:Ovenstående indlæg er med ref til de ikke beslaglagte heste


Men grunden er jo, at det vurderes, at deres salgsværdi er lavere end omkostningerne til en beslaglæggelse?
Senest rettet af A 7 17. nov 2018, 08:20, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
A 7
Indlæg: 813
Tilmeldt: 27. aug 2015, 06:35
Kort karma: 35
Likede indlæg: 797

Re: Kvinde stjal 111mio. fra staten over 16år

Indlægaf A 7 » 17. nov 2018, 08:17

Nicolait skrev:Jeg ved ikke, hvordan jeg lige skal formulere det, men jeg kan ikke lade være med at tænke, som en juridisk professor i bt vist også sagde, at døtrene kan have holdt sig bevidst uvidende om familiens økonomi.

Det kan godt være at man ikke kender ens forældres økonomi, men i et eller andet omfang bør man have en ide om forældrenes løn, når man når en vis alder, ud fra arbejdet og uddannelse.

Jeg synes, der er så stor forskel på det, man bør kunne antage, at moren har af rådemidler og det faktiske forbrug.

110 mio kr er altså rigtig mange penge.


Nu kan det jo retfærdigvis godt være, at moren har gemt en del af pengene, som døtrene derfor aldrig har hørt om. Det kan også være, at bedrageriet har været for mindre end de 110 mio. - hun er jo ikke dømt endnu.
Men lægger man hestene og bilen og gården i Sverige og ejendommene i Sydafrika sammen, så er det stadig mange penge, helt sikkert.
0
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Kvinde stjal 111mio. fra staten over 16år

Indlægaf Panton » 17. nov 2018, 09:15

A 7 skrev:
Panton skrev:Ovenstående indlæg er med ref til de ikke beslaglagte heste


Men grunden er jo, at det vurderes, at deres salgsværdi er lavere end omkostningerne til en beslaglæggelse?


Heste til 750000+. Jeg har selv arbejdet med heste i mio klassen og vi tog ofte heste ind for forskellige kreditorer mhp salg for flest mulige penge, til at dække tabet. Det er ret simpelt. Der har i omtalte sag været en hest med værdi af 2,2 mio, jeg tænker det er mange penge at putte ned i foret, sammen med alle de andre de har gravet ned og gemt.
2
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
JoyNips
Indlæg: 12051
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Kvinde stjal 111mio. fra staten over 16år

Indlægaf JoyNips » 17. nov 2018, 09:29

Panton skrev:
A 7 skrev:
Panton skrev:Ovenstående indlæg er med ref til de ikke beslaglagte heste


Men grunden er jo, at det vurderes, at deres salgsværdi er lavere end omkostningerne til en beslaglæggelse?


Heste til 750000+. Jeg har selv arbejdet med heste i mio klassen og vi tog ofte heste ind for forskellige kreditorer mhp salg for flest mulige penge, til at dække tabet. Det er ret simpelt. Der har i omtalte sag været en hest med værdi af 2,2 mio, jeg tænker det er mange penge at putte ned i foret, sammen med alle de andre de har gravet ned og gemt.


Men hendes forretning er jo lukket ned. Mange af hestene er solgt. Som jeg forstår interviewet er der kun et par uanvendelige tilbage. Hvis du arbejder med heste, så ved du at de er ca 4 kr/kg værd.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Brok
Indlæg: 670
Tilmeldt: 10. okt 2017, 16:05
Kort karma: 11
Likede indlæg: 374

Re: Kvinde stjal 111mio. fra staten over 16år

Indlægaf Brok » 17. nov 2018, 09:35

Godt det er andre end denne debat der skal rede trådene ud.
Selvfølgelig prøver tiltalte mennesker, at få så lav en straf som muligt.
0
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Kvinde stjal 111mio. fra staten over 16år

Indlægaf Panton » 17. nov 2018, 10:03

JoyNips skrev:
Panton skrev:
A 7 skrev:
Panton skrev:Ovenstående indlæg er med ref til de ikke beslaglagte heste


Men grunden er jo, at det vurderes, at deres salgsværdi er lavere end omkostningerne til en beslaglæggelse?


Heste til 750000+. Jeg har selv arbejdet med heste i mio klassen og vi tog ofte heste ind for forskellige kreditorer mhp salg for flest mulige penge, til at dække tabet. Det er ret simpelt. Der har i omtalte sag været en hest med værdi af 2,2 mio, jeg tænker det er mange penge at putte ned i foret, sammen med alle de andre de har gravet ned og gemt.


Men hendes forretning er jo lukket ned. Mange af hestene er solgt. Som jeg forstår interviewet er der kun et par uanvendelige tilbage. Hvis du arbejder med heste, så ved du at de er ca 4 kr/kg værd.


Jeg arbejder ikke med heste mere, har gjort. Jeg har aldrig sendt en hest til slagtning, så kender ikke lige kg pris. Hvis der ikke er flere heste, så undrer det mig hvor pengene for salg er? Man hører naturligvis ikke alt, men ud fra konfiskation er penge fra datter ikke en af dem. De er nok godt gemt!
1
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
JoyNips
Indlæg: 12051
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Kvinde stjal 111mio. fra staten over 16år

Indlægaf JoyNips » 17. nov 2018, 11:40

Panton skrev:
JoyNips skrev:
Panton skrev:
A 7 skrev:
Panton skrev:Ovenstående indlæg er med ref til de ikke beslaglagte heste


Men grunden er jo, at det vurderes, at deres salgsværdi er lavere end omkostningerne til en beslaglæggelse?


Heste til 750000+. Jeg har selv arbejdet med heste i mio klassen og vi tog ofte heste ind for forskellige kreditorer mhp salg for flest mulige penge, til at dække tabet. Det er ret simpelt. Der har i omtalte sag været en hest med værdi af 2,2 mio, jeg tænker det er mange penge at putte ned i foret, sammen med alle de andre de har gravet ned og gemt.


Men hendes forretning er jo lukket ned. Mange af hestene er solgt. Som jeg forstår interviewet er der kun et par uanvendelige tilbage. Hvis du arbejder med heste, så ved du at de er ca 4 kr/kg værd.


Jeg arbejder ikke med heste mere, har gjort. Jeg har aldrig sendt en hest til slagtning, så kender ikke lige kg pris. Hvis der ikke er flere heste, så undrer det mig hvor pengene for salg er? Man hører naturligvis ikke alt, men ud fra konfiskation er penge fra datter ikke en af dem. De er nok godt gemt!


Der er jo fx ikke aflagt regnskab for 2017.

Anyway, det var bare for at sige at hun jo altså ikke står med 60 funktionelle heste med værdi. Hun står med et par slagteøg.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Kvinde stjal 111mio. fra staten over 16år

Indlægaf Panton » 17. nov 2018, 14:02

JoyNips skrev:
Panton skrev:
JoyNips skrev:
Panton skrev:
A 7 skrev:
Panton skrev:Ovenstående indlæg er med ref til de ikke beslaglagte heste


Men grunden er jo, at det vurderes, at deres salgsværdi er lavere end omkostningerne til en beslaglæggelse?


Heste til 750000+. Jeg har selv arbejdet med heste i mio klassen og vi tog ofte heste ind for forskellige kreditorer mhp salg for flest mulige penge, til at dække tabet. Det er ret simpelt. Der har i omtalte sag været en hest med værdi af 2,2 mio, jeg tænker det er mange penge at putte ned i foret, sammen med alle de andre de har gravet ned og gemt.


Men hendes forretning er jo lukket ned. Mange af hestene er solgt. Som jeg forstår interviewet er der kun et par uanvendelige tilbage. Hvis du arbejder med heste, så ved du at de er ca 4 kr/kg værd.


Jeg arbejder ikke med heste mere, har gjort. Jeg har aldrig sendt en hest til slagtning, så kender ikke lige kg pris. Hvis der ikke er flere heste, så undrer det mig hvor pengene for salg er? Man hører naturligvis ikke alt, men ud fra konfiskation er penge fra datter ikke en af dem. De er nok godt gemt!


Der er jo fx ikke aflagt regnskab for 2017.

Anyway, det var bare for at sige at hun jo altså ikke står med 60 funktionelle heste med værdi. Hun står med et par slagteøg.


Der blev ikke sagt noget med at der var mio i heste forretningen, som hun ville give tilbage. Den virksomhed leverede underskud, men hvordan det kan ske med heste til flere mio, må i min optik skyldes kreativ bogføring. Nå nej den stakkels pige havde jo sin mor og ekstern revision så hun aner sørme ikke hvor de penge er. Men hun havde nok købt og solgt omkring 60 heste, sagde hun.

Mon ikke den familie hele tiden har kalkuleret med at det kun var et spørgsmål om tid og de skulle gemme væk så der var til efter fængsel af gamle mor Britta. Ingen tror sådan et show kan fortsætte, så man forbereder sig på værre tider.
1
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Kvinde stjal 111mio. fra staten over 16år

Indlægaf avdotja » 17. nov 2018, 16:41

Jeg har ikke set interviewet, men synes nu ikke det er så urealistisk at de godt kan have været uvidende om svindlen.

Der er jo folk der rent faktisk lever af dyre heste. Hvis min søster/mor købte en hest til et par millioner til hobbyridning, ville jeg undre mig, men gjorde de som en del af den hesteforretning de kørte, er jeg ikke sikker på at jeg ville hæfte mig nærmere ved det. Og da slet ikke i et omfang hvor jeg ville begynde at spørge detaljeret ind til finansieringen bag.

Masser af børn får værdier af deres forældre i et forholdsvis stort omfang og hvis mine forældre havde levet sparsommeligt gennem hele min barndom/ungdom og der derudover kom en livsforsikring til udbetaling (jeg aner intet om størrelsen på den slags, men antager at det godt kan løbe op i en million eller to?), kan jeg ikke forestille mig at jeg ville blive mistænkelig fordi der lige pludselig var råd til bil, hest og ferie.

Og selv om beløbene virker høje når vi sidder og lægger tallene sammen, så er det ikke mit indtryk at det har drejet sig om "oplagte" luksuskøb, hvor man nødvendigvis ville tænke "Hold da op! Hvordan har hun råd til det?!?". Altså havde hun købt 3 jaguarer, en gigantisk strandvejsvilla og et privatfly til sine rejser, ville jeg - mor eller ej, nok blive mistænksom. Men en almindelig, lidt dyrere bil, almindelig (samme?) bolig sammen med et par Afrikarejser og en hytte i Sverige tvivler jeg helt ærlig på ville være nok til at gøre mig mistænksom. Især fordi det ville være min mor. Der skal altså langt mere til før man bliver mistænksom over for folk man kender og stoler på, end over for fremmede.

Dernæst tænker jeg også at det faktisk ville være en smule mærkeligt hvis storesøsteren ikke havde bedt om mere end en halv million til en bil, hvis hun virkelig var bekendt med hvad der foregik og hvor mange penge der reelt var blevet givet til broderen og lillesøsteren?
6
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Kvinde stjal 111mio. fra staten over 16år

Indlægaf Panton » 17. nov 2018, 17:17

Moren spyttede 18 mio ind i et heste firma på et par år, mistænksom, much!!
2
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Kvinde stjal 111mio. fra staten over 16år

Indlægaf avdotja » 17. nov 2018, 17:52

Panton skrev:Moren spyttede 18 mio ind i et heste firma på et par år, mistænksom, much!!

Man kan muligvis mene at folk der driver en virksomhed har en forpligtelse til at være opmærksom på hvor de penge investorer skyder ind i virksomheden stammer fra (selv om jeg er helt sikker på at der findes folk der ved/interesserer sig så lidt for økonomi at de ikke ville skænke det en tanke). Men den søster som slet ikke har været involveret i firmaet?
0
Brugeravatar
A 7
Indlæg: 813
Tilmeldt: 27. aug 2015, 06:35
Kort karma: 35
Likede indlæg: 797

Re: Kvinde stjal 111mio. fra staten over 16år

Indlægaf A 7 » 18. nov 2018, 08:48

avdotja skrev:
Panton skrev:Moren spyttede 18 mio ind i et heste firma på et par år, mistænksom, much!!

Man kan muligvis mene at folk der driver en virksomhed har en forpligtelse til at være opmærksom på hvor de penge investorer skyder ind i virksomheden stammer fra (selv om jeg er helt sikker på at der findes folk der ved/interesserer sig så lidt for økonomi at de ikke ville skænke det en tanke). Men den søster som slet ikke har været involveret i firmaet?


Men det besynderlige er jo, at I interviewet var det netop den søster, der IKKE var involveret, der pointerede, at det var fair nok, at den søster, der faktisk stod som ejer, ikke kunne forventes at have indsigt nok til at svare på journalistens spørgsmål om firmaet og de 18 mio.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"