Kvinde stjal 111mio. fra staten over 16år

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
DenBruneMunk
Kort karma: 11
Likede indlæg: 781

Re: Kvinde stjal 111mio. fra staten over 16år

Indlægaf DenBruneMunk » 12. okt 2018, 10:39

Admire skrev:Jeg ved heller ikke meget. Red som helt lille bsrn og min mor hsr lidt interesse men ud fra hvad jeg kan læse mig til så er der et niveau ved ridning hvor der er ekstremt få sponsorer.

Lad os tage dette som eksempel. Til OL havde vi fire dsnske dressur ryttere.
Anna Kasprzak= datter af danmarks rigeste kvinde..ECCO emperiet.

Agnete Kirk Thinggaard: Del af lego familien.

Mikala Münter Gundersen og Lars Petersen. Ved ikke hvor rige de to sidste er men siger vel lidt at 2 ud af 4 hører til blandt folk hvor penge har ingen betydning

Men du har helt ret. ville sikkert ikke vække mistanke vi for mig heller hvis jeg kom i miljøet. Men med den stillingvhun havde virker det vildt besynderligt at ingen med kendskab til hendes job har set sådan en artikel eller hørt om hendes hestekøb.

Tror ikke nogen kendte vil stå frem og sige, de kendte damen, eller forklare at de ikke synes det var mærkeligt, for det var det vel ikke.

Igen, mennesker tilpasser sig. Og hun betalte jo regningen, hun havde hestene, familien havde stederne. Vi får også murere og taxi chauffører som vinder Euro lotto, og vil du nu rende rundt og tænke jantelov her? Så skal de absolut anklages, og mistænkes. Hvorfor havde denne frygt for folk med penge og mistænke dem for faul play? Der er altså rigtig mange som kommer til penge, ved arv,held og hårdt arbejde :)
0
JoyNips
Kort karma: 599
Likede indlæg: 9525

Indlægaf JoyNips » 12. okt 2018, 11:19

Admire skrev:
Jeg ved heller ikke meget. Red som helt lille bsrn og min mor hsr lidt interesse men ud fra hvad jeg kan læse mig til så er der et niveau ved ridning hvor der er ekstremt få sponsorer.

Lad os tage dette som eksempel. Til OL havde vi fire dsnske dressur ryttere.
Anna Kasprzak= datter af danmarks rigeste kvinde..ECCO emperiet.

Agnete Kirk Thinggaard: Del af lego familien.

Mikala Münter Gundersen og Lars Petersen. Ved ikke hvor rige de to sidste er men siger vel lidt at 2 ud af 4 hører til blandt folk hvor penge har ingen betydning

Men du har helt ret. ville sikkert ikke vække mistanke vi for mig heller hvis jeg kom i miljøet. Men med den stillingvhun havde virker det vildt besynderligt at ingen med kendskab til hendes job har set sådan en artikel eller hørt om hendes hestekøb.

Både Lars og Mikala var med til at kvalificere DK til OL i Rio, men holdet bestod af Agnete Kirk Thinggaard, Anders Dahl, Anna Kasprzak og Cathrine Dufour. Bare lige for at have fakta helt på plads.
0
Jedi
Kort karma: 14
Likede indlæg: 591

Indlægaf Jedi » 12. okt 2018, 13:17

Hvordan er det med forældelsesfrist i den slags sager? Kan man retsforfølge hende for bedrageri så mange år tilbage?
0
Brugeravatar
Confucius
Kort karma: 219
Likede indlæg: 4071

Indlægaf Confucius » 12. okt 2018, 14:03

Akehurst2 skrev:
Banken kan ikke se, hvor pengene kommer fra.

Hvad mener du?
0
Alle mennesker er lige - uanset om de er sorte, brune, gule, røde eller normale.
Akehurst2
Kort karma: 592
Likede indlæg: 12818

Indlægaf Akehurst2 » 12. okt 2018, 15:12

Confucius skrev:
Akehurst2 skrev:

Hvad mener du?

Det, jeg skriver. Banken kan ikke se, hvor pengene overføres fra.
1
Brugeravatar
Confucius

Indlægaf Confucius » 12. okt 2018, 15:26

Akehurst2 skrev:
Confucius skrev:
Akehurst2 skrev:

Hvad mener du?

Jeg ved stadig ikke hvad du mener?

Er det Socialstyrelsens bank, der ikke kan se hvorfra i Socialstyrelsen, at pengene kommer?
Er det Brittas bank, der ikke kan se hvorfra (eller hvem) der overføres penge fra?
Er det banken eller Brittas bankrådgiver, du mener med "banken"?

Hvis ikke bankerne kunne se hvor pengene kom fra, hvordan skulle de så kunne tilbageføre dem om nødvendigt, og hvordan skal de kunne kontrollere hvilke regelsæt, bankoverførelsen er underlagt?

På min egen kontooversigt står der præcis hvor hver eneste indkomne overførsel stammer fra. Min bankrådgiver fortalte mig for et par måneder siden, at hun som menig bankansat ikke kunne gå ind og se oversigten, men at andre bankansatte på et højere niveau kunne gå ind og gøre det.
1
Alle mennesker er lige - uanset om de er sorte, brune, gule, røde eller normale.
Akehurst2
Kort karma: 592
Likede indlæg: 12818

Indlægaf Akehurst2 » 12. okt 2018, 15:30

Confucius skrev:
Akehurst2 skrev:
Confucius skrev:
Akehurst2 skrev:

Hvad mener du?

Er det Socialstyrelsens bank, der ikke kan se hvorfra i Socialstyrelsen, at pengene kommer?
Er det Brittas bank, der ikke kan se hvorfra (eller hvem) der overføres penge fra?

Hvis ikke bankerne kunne se hvor pengene kom fra, hvordan skulle de så kunne tilbageføre dem om nødvendigt, og hvordan skal de kunne kontrollere hvilke regelsæt, bankoverførelsen er underlagt?

På min egen kontooversigt står der præcis hvor hver eneste indkomne overførsel stammer fra. Min bankrådgiver fortalte mig for et par måneder siden, at hun som menig bankansat ikke kunne gå ind og se oversigten, men at andre bankansatte på et højere niveau kunne gå ind og gøre det.

Den bank, Britta overfører til, kan se en kode - ikke et navn. De kan altså ikke se, at pengene kommer fra Socialstyrelsen.

Banken kan gå ind og kigge, hvis der er konkret grund til det, men der skal meget til.

Og ja, du kan se hvor der overføres penge fra.På samme måde som du kan se, hvor du har brugt dit kreditkort, hvilket banken heller ikke kan.
1
Brugeravatar
Madam
Kort karma: 3
Likede indlæg: 196

Indlægaf Madam » 12. okt 2018, 15:44

Akehurst2 skrev:
Confucius skrev:
Akehurst2 skrev:
Confucius skrev:
Akehurst2 skrev:

Hvad mener du?

Den bank, Britta overfører til, kan se en kode - ikke et navn. De kan altså ikke se, at pengene kommer fra Socialstyrelsen.

Banken kan gå ind og kigge, hvis der er konkret grund til det, men der skal meget til.

Og ja, du kan se hvor der overføres penge fra.På samme måde som du kan se, hvor du har brugt dit kreditkort, hvilket banken heller ikke kan.

Hvordan kunne Se og Hør så tjekke folks kreditkortoplysninger, og bl.a. se, dengang Line Baun Danielsen var i Berlin???

https://da.wikipedia.org/wiki/Se_og_H%C3%B8r-sagen
1
Den, der går i andres fodspor, kommer aldrig foran ;)
Brugeravatar
Confucius

Indlægaf Confucius » 12. okt 2018, 15:49

Jedi skrev:Hvordan er det med forældelsesfrist i den slags sager? Kan man retsforfølge hende for bedrageri så mange år tilbage?

Straffen for bedrageri, underslæb og mandatsvig er den samme - som udgangspunkt fængsel i 1 år og 6 måneder, som kan hæves til 8 års fængsel, når forbrydelserne "er af særligt grov beskaffenhed navnlig på grund af udførelsesmåden, eller fordi forbrydelsen er udført af flere i forening, eller som følge af omfanget af den opnåede eller tilsigtede vinding, eller når et større antal forbrydelser er begået."

Når strafferammen er mellem 1 og 4 års fængsel, er forældelsesfristen 5 år.
Når strafferammen er mellem 4 og 10 år, er forældelsesfristen 10 år.

De 5/10 år begyndte den dag, hun sidst overtrådte loven, og blev afbrudt da hun blev sigtet.
1
Brugeravatar
Confucius

Indlægaf Confucius » 12. okt 2018, 15:53

Akehurst2 skrev:
Den bank, Britta overfører til, kan se en kode - ikke et navn.

Godt så. Jeg troede at du mente de slet ikke kunne se det.
0
Brugeravatar
Confucius

Indlægaf Confucius » 12. okt 2018, 15:56

Madam skrev:Hvordan kunne Se og Hør så tjekke folks kreditkortoplysninger, og bl.a. se, dengang Line Baun Danielsen var i Berlin???

Det beskrives jo i dit eget link.
0
Brugeravatar
Madam
Kort karma: 3
Likede indlæg: 196

Indlægaf Madam » 12. okt 2018, 16:16

Confucius skrev:
Madam skrev:Hvordan kunne Se og Hør så tjekke folks kreditkortoplysninger, og bl.a. se, dengang Line Baun Danielsen var i Berlin???

Dvs. at Nets/IBM ved mere om bankens kunder, end de selv gør...?

Kun ved begrundet mistanke og dommerkendelse kan banken få oplysning om kundernes bevægelser på kontoen?!

Er det korrekt forstået?!
0
Den, der går i andres fodspor, kommer aldrig foran ;)
Jedi
Kort karma: 14
Likede indlæg: 591

Indlægaf Jedi » 12. okt 2018, 16:24

Confucius skrev:
Jedi skrev:Hvordan er det med forældelsesfrist i den slags sager? Kan man retsforfølge hende for bedrageri så mange år tilbage?

Straffen for bedrageri, underslæb og mandatsvig er den samme - som udgangspunkt fængsel i 1 år og 6 måneder, som kan hæves til 8 års fængsel, når forbrydelserne "er af særligt grov beskaffenhed navnlig på grund af udførelsesmåden, eller fordi forbrydelsen er udført af flere i forening, eller som følge af omfanget af den opnåede eller tilsigtede vinding, eller når et større antal forbrydelser er begået."

Når strafferammen er mellem 1 og 4 års fængsel, er forældelsesfristen 5 år.
Når strafferammen er mellem 4 og 10 år, er forældelsesfristen 10 år.

De 5/10 år begyndte den dag, hun sidst overtrådte loven, og blev afbrudt da hun blev sigtet.

Tak for svar. Hvis man holder pause i sin kriminelle karriere f.eks. fordi man kommer i fængsel for noget helt andet, og så genoptager sit forehavende, kan man så blive straffet bagud dvs. længere tilbage end de ti år?
Et eksempel kunne være: jeg sælger en masse hash gennem fem år. Så bliver jeg fængslet for manddrab i fem år. Derefter sælger jeg hash igen i fem år og bliver snuppet for det . Kommer de første fem år som hashsælger til at tælle i regnskabet? Håber mit spørgsmål giver mening.
0
Brugeravatar
Confucius

Indlægaf Confucius » 12. okt 2018, 16:50

Madam skrev:
Confucius skrev:

Dvs. at Nets/IBM ved mere om bankens kunder, end de selv gør...?

Det er jo IBM der, på vegne af Nets, står for de IT systemer, der laver selve overførelsen. Derfor har de naturligvis også samtlige data forbundet derved. Alt hvad afsender, afsenders bank, modtager og modtagers bank kan se af oplysninger, kan IBM også se, når de skal overføre dem.
0
IrmaPigen
Kort karma: 377
Likede indlæg: 4591

Indlægaf IrmaPigen » 14. okt 2018, 07:16

Hende der Anna Britta pigen ik'

Der er noget jeg har undret mig over nogle dage nu. Faktisk lige siden jeg hørte tale om aktiverne i hendes konkursbo.

Hvorfor hun er erklæret konkurs! Jeg mener der ligger jo ikke en dom endnu med et evt erstatningskrav.

Konkursdekretet afsiges jo på baggrund af insufficiens kriteriet. Men det har jo - i hvert ikke lige umiddelbart noget at gøre med at man er sigtet for underslæb eller man er tiltalt for det samme.

Måske overser jeg (har glemt) en eller anden bestemmelse i konkursloven, men jeg har heller ikke lige min kommenterede lov ved hånden. Der ringer bare slet ikke nogen klokke hos mig :gruble:

Er der nogen der ved på hvilken baggrund hun er erklæret konkurs?
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"