Kvinde stjal 111mio. fra staten over 16år

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Panton
Kort karma: 237
Likede indlæg: 1429

Re: Kvinde stjal 111mio. fra staten over 16år

Indlægaf Panton » 15. nov 2018, 19:39

Hun hakker og stammer ifm talen om de heste, hun kan jo slet ikke engang hitte ud af den historie hun har valgt at sige!
1
Winners never quit
Quitters never win
Trappestige
Kort karma: 37
Likede indlæg: 654

Indlægaf Trappestige » 15. nov 2018, 19:48

Panton skrev:Hun hakker og stammer ifm talen om de heste, hun kan jo slet ikke engang hitte ud af den historie hun har valgt at sige!

Det er også dér hendes advokat beder om en pause på hendes vegne.
0
Brugeravatar
Panton

Indlægaf Panton » 15. nov 2018, 19:51

Jeg synes simpelthen at hvis de ikke strippes for alt hvad statens penge er brugt til, så viser det at det kan betale sig at snyde. Ja man får måske en årrække bag tremmer men alt hvad der er købt ( mio i heste) og penge der er gravet ned, det kan de bare beholde.

Det er himmelråbende forkert!
9
Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 2345
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 22445

Indlægaf kidkomb » 15. nov 2018, 19:52

Jeg er ved at planlægge mit otium.
Det må kunne lade sig gøre at lave en Stein Bagger. Helt ærligt.
2
Min yndlingsstilling er søstjernen.
Brugeravatar
Panton

Indlægaf Panton » 15. nov 2018, 19:55

kidkomb skrev:Jeg er ved at planlægge mit otium.

Ja seriøst, måske man skal søge den ledige stilling i socialstyrelsen :gruble:
2
Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
kidkomb

Indlægaf kidkomb » 15. nov 2018, 19:57

Panton skrev:
kidkomb skrev:Jeg er ved at planlægge mit otium.

Ja seriøst, måske man skal søge den ledige stilling i socialstyrelsen :gruble:

Måske kan vi lave en slags pulje med debatten?
111 millioner skulle nok kunne brødføde en del af os, hvis de bliver investeret rigtigt.
1
Akehurst2
Kort karma: 597
Likede indlæg: 13030

Indlægaf Akehurst2 » 16. nov 2018, 10:12

Akehurst2 skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Der er tale om Britta Nielsens to døtre på Nadia Samina Hayat 31 og Karina Jamilla Hayat på 34 år, der i forlængelse af ophævelsen af navneforbuddet medvirker i et eksklusivt interview om sagen i programmet ‘Brittas døtre taler ud', der sendes på Kanal 5 klokken 21 i aften.

De er i lighed med Britta Nielsens 38-årige søn mistænkt for groft hæleri, der kan give op til seks års fængsel. Det betyder, at de to døtre ifølge politiet har været med til at bruge pengene fra det formodede svindelnummer.

Er det mon særlig tilrådeligt at udtale sig til TV, når man er sigtet for så alvorlig en forbrydelse. Umiddelbart ville jeg forestille mig, at de fleste forsvarsadvokater ville fraråde den slags.

Nå, det havde jeg da helt galt fat i - åbenbart har advokaterne selv henvendt sig til Kanal 5: https://politiken.dk/kultur/filmogtv/ar ... udtale-sig
0
Brugeravatar
paint
Kort karma: 343
Likede indlæg: 14255

Indlægaf paint » 16. nov 2018, 10:20

Akehurst2 skrev:
Akehurst2 skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Der er tale om Britta Nielsens to døtre på Nadia Samina Hayat 31 og Karina Jamilla Hayat på 34 år, der i forlængelse af ophævelsen af navneforbuddet medvirker i et eksklusivt interview om sagen i programmet ‘Brittas døtre taler ud', der sendes på Kanal 5 klokken 21 i aften.

De er i lighed med Britta Nielsens 38-årige søn mistænkt for groft hæleri, der kan give op til seks års fængsel. Det betyder, at de to døtre ifølge politiet har været med til at bruge pengene fra det formodede svindelnummer.

Er det mon særlig tilrådeligt at udtale sig til TV, når man er sigtet for så alvorlig en forbrydelse. Umiddelbart ville jeg forestille mig, at de fleste forsvarsadvokater ville fraråde den slags.

Nå, det havde jeg da helt galt fat i - åbenbart har advokaterne selv henvendt sig til Kanal 5: https://politiken.dk/kultur/filmogtv/ar ... udtale-sig

Og så kan man gisne om, hvorfor de har gjort det (advokaterne). :fløjt:
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Akehurst2
Kort karma: 597
Likede indlæg: 13030

Indlægaf Akehurst2 » 16. nov 2018, 10:37

paint skrev:
Akehurst2 skrev:
Akehurst2 skrev:

Og så kan man gisne om, hvorfor de har gjort det (advokaterne). :fløjt:

Jeg tænker, at det ikke har været for pressens skyld. Eller befolkningen. Eller den højere sandhed.
1
IrmaPigen
Kort karma: 397
Likede indlæg: 4706

Indlægaf IrmaPigen » 16. nov 2018, 15:06

Tilly skrev:
kidkomb skrev:
Tilly skrev:Vildt nok at de stiller op til et interview. Det tror jeg da at jeg vil se.

Jeg læser meget gerne et resumé, hvis du gider!
Mine tæer kan desværre ikke krummes så meget uden at gøre ondt, så jeg tror at jeg springer over live-versionen.

Jeg synes det var et fint interview, og at det er værd at se. Jeg krummede slet ikke tæer, men fik måske en smule ondt i maven på deres vegne.

Det er svært at lave et fyldestgørende interview, men “here goes”.

Døtrene er 31 og 34 år. De fortalte indledende lidt om deres opvækst, og fortalte at de var opvokset under meget “almindelige” kår. De fortalte dog at deres far havde været en sparsommelig mand. De havde fx engang givet ham et læderbælte til 300 kr i gave, men det havde han syntes var for mange penge at bruge på et bælte. Når de var på ferier i løbet af deres barndom havde det vist ofte været teltferier.

Deres far døde i 2005, og som jeg forstod det, var det uventet. Døtrene var stadig hjemmeboende på det tidspunkt. Efter hans død havde Britta, ifølge døtrene, fortalt dem at hun havde fået udbetalt en livsforsikring og at faren havde haft en pæn opsparing. Der var vist en ting mere, det kan jeg ikke lige huske. En del af de penge Britta havde fået udbetalt havde hun angiveligt investeret i værdipapirer. Kort efter farens død, havde moren inviteret alle børnene med på en 14 dages ferie til Sydafrika, for at de kunne “hele” og få en god oplevelse sammen som familie. Døtrene har på intet tidspunkt spurgt ind til hvor mange penge faren havde efterladt, de fortæller at de aldrig har talt om penge i familien.
I årene efter køber Britta så et “sommerhus” i Sydafrika, og senere har hun så købt yderligere jord/ejendom sammen med sønnen.

I 2007 (tror jeg nok) begyndte investeringerne i heste så sammen med den yngste datter, mener hun hedder Samina. Samina havde reddet siden hun var barn, og i 2007 var hendes hest nødt til at blive aflivet, og Britta havde så fortalt at det havde udløst en forsikringssum som Britta havde fået udbetalt. Og de penge blev så angiveligt brugt til at købe et nyt føl, og det blev startskuddet til hestevirksomhed i Tyskland og Holland. Samina var faktisk direktør, men reelt har hun måske nærmere været stråmand. Intervieweren spurgte en del ind til det, men hun kunne slet ikke svare på det, og virkede også meget beklemt og konfus da hun blev spurgt ind til økonomien i hestevirksomheden. Hun sagde at hun ikke havde kendskab til regnskaberne, men bare havde skrevet under på årsregnskaberne, og at der havde været revisorer inde over, der havde stået for økonomien. Plus at Britta selvfølgelig havde været involveret.

Det lød ikke til at den ældste datter var blevet “beriget” helt lså meget, men hun havde bl.a. lånt penge til køb af en Audi til 500.000 kr, og hun havde også lånt penge til “småting” som fx en computer. Hun ville angiveligt have lånt penge til bilkøb i banken, men så havde Britta tilbudt at låne hende pengene.

Intervieweren spurgte flere gange til om de ikke undrede sig over at moren havde så mange penge. Men de fastholdt at de troede på at det var de penge Britta havde fået i forbindelse med farens død, og som hun efterfølgende havde investeret i værdipapirer. Og de havde ikke undret sig over at Britta var begyndt at bruge flere penge efter farens død, men nærmere fundet det naturligt at hun ville forsøde tilværelsen lidt efter det uventede dødsfald. De havde dog meget svært ved at forstå at det svindlede beløb potentielt kunne være så højt som 110 mio kr.

Og hvad er så mit indtryk? Jeg tænker at det er meget muligt at døtrene taler sandt, og at de kun er skyldige i at have været temmelig naive, blåøjede og selvfølgelig tillidsfuld overfor en mor de elsker højt. Jeg sidder i hvert fald ikke og tænker “løgnere”. Men det er sgu svært at vurdere.

Med tanke for den økonomiske sans, mange unge har i dag (hvilket er ingen) tror jeg også sagtens det kan være sandt, at de ikke har spurgt om eller har vidst, hvor pengene kom fra.
1
Jacobsen81
Kort karma: 25
Likede indlæg: 535

Indlægaf Jacobsen81 » 16. nov 2018, 15:23

hotlips skrev:Jeg synes det var tydeligt sværere at lade være med at sige noget end de havde forestillet sig på forhånd, for de sagde jo ikke noget som helst,og den der måde de blev ved med at prøve at se om de sagde det rigtige ved at se på hinanden, det ville man jo ikke gøre hvis man bare sagde sandheden.

Jeg tror de har fået besked på at mor tager skraldet, så sidder hun de der 6-7 år stein bagger fik og så kommer hun ud til hvad hun nu har fået gemt væk, når man kan snyde systemet i det omfang så længe så har hun vel viden nok om de ting til at hun snildt har kunnet genne 5-6 millioner væk og så kan de hygge sig sammen med dem når hun kommer ud. Hvis hun samarbejder kan hun vel også få det overstået hurtigere end hvis en retssag skal trække ud i et par år.

Når hun kommer ud, vil der være stramt fokus på hendes økonomi, så hun kommer ikke til at kunne hygge sig..
0
Jacobsen81

Indlægaf Jacobsen81 » 16. nov 2018, 15:47

Trappestige skrev:
Panton skrev:Jeg sidder og ser det nu på kanal 5; jeg synes de virker SÅ utroværdige og bare prøver at redde egen røv// heste og lign.

Jeg væmmes!

Det er kommet frem i dag at de heste de stadig ejer, ikke bliver beslaglagt da det vil være for omkostningsfuldt ift. deres værdi.

Jeg synes at det er hul i hovedet at de får lov til at beholde indtil flere heste, fordi man ikke gider besværet med at hente dem ind. Også selvom det er en underskudsforretning for staten.

Jeg kan nu godt forstå hestene ikke er beslaglagt. Lad pigen have udgifterne. En hest koster nemt 2500 kr/md i opstaldning med fuldpas. Derudover koster smeden ca 1500 hver 6 uge. Dertil kommer vaccinationer og tandbehandling. Dvs 45000 kr pr hest pr år. Og hvis hesten bliver syg og skal have dyrlæge, løber det også hurtigt. 10 heste på denne måde i et år er en halv million!
1
Jacobsen81

Indlægaf Jacobsen81 » 16. nov 2018, 15:49

Jacobsen81 skrev:
hotlips skrev:Jeg synes det var tydeligt sværere at lade være med at sige noget end de havde forestillet sig på forhånd, for de sagde jo ikke noget som helst,og den der måde de blev ved med at prøve at se om de sagde det rigtige ved at se på hinanden, det ville man jo ikke gøre hvis man bare sagde sandheden.

Jeg tror de har fået besked på at mor tager skraldet, så sidder hun de der 6-7 år stein bagger fik og så kommer hun ud til hvad hun nu har fået gemt væk, når man kan snyde systemet i det omfang så længe så har hun vel viden nok om de ting til at hun snildt har kunnet genne 5-6 millioner væk og så kan de hygge sig sammen med dem når hun kommer ud. Hvis hun samarbejder kan hun vel også få det overstået hurtigere end hvis en retssag skal trække ud i et par år.

Måske har mor Britta bare været smart og sagt, at de jo mindre de ved, des bedre for dem.
0
Brugeravatar
kidkomb

Indlægaf kidkomb » 16. nov 2018, 15:55

Jacobsen81 skrev:
Trappestige skrev:
Panton skrev:Jeg sidder og ser det nu på kanal 5; jeg synes de virker SÅ utroværdige og bare prøver at redde egen røv// heste og lign.

Jeg væmmes!

Det er kommet frem i dag at de heste de stadig ejer, ikke bliver beslaglagt da det vil være for omkostningsfuldt ift. deres værdi.

Jeg synes at det er hul i hovedet at de får lov til at beholde indtil flere heste, fordi man ikke gider besværet med at hente dem ind. Også selvom det er en underskudsforretning for staten.

Jeg kan nu godt forstå hestene ikke er beslaglagt. Lad pigen have udgifterne. En hest koster nemt 2500 kr/md i opstaldning med fuldpas. Derudover koster smeden ca 1500 hver 6 uge. Dertil kommer vaccinationer og tandbehandling. Dvs 45000 kr pr hest pr år. Og hvis hesten bliver syg og skal have dyrlæge, løber det også hurtigt. 10 heste på denne måde i et år er en halv million!

Hvad med de indtægter hun får fra at sælge dem?
1
Jacobsen81

Indlægaf Jacobsen81 » 16. nov 2018, 16:06

Det virker altså noget indstuderet. Jeg tror de er blevet coachet rigtig godt.
Det der gør det utroværdigt, er at de flere gange siger, at det har været sådan hele deres liv. Samtidig siger de, at de har levet et sparsommeligt liv, indtil faderen døde i 2005. Dvs. at pengene først begyndte at komme da de var 18 og 21 år. Det hænger jo ikke helt sammen.

Jeg tror, de har vist der var noget fusk, uden at vide for meget om det. Samtidig er de nok blevet coachet til at "spille dumme" og ikke kunne forstå spørgsmålene helt. Jeg tænker, at den ældste søster har modtaget mere end hun giver udtryk for. Forresten er hun først blevet færdiguddannet sent. Hvem har råd til at købe en bil til 500 000 kr mens de er studerende? Jeg tror ikke på hun havde undersøgt at hun kunne låne penge til bilen i banken.
1

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"