Overtager billig arbejdskraft fra Indien vores jobs?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Overtager billig arbejdskraft fra Indien vores jobs?

Indlægaf DenBruneMunk » 11. okt 2018, 12:31

Jeg er bekendt med vores virksomhed og andre vi yder services for, har outsourcet flere og flere områder. Dette er specifikt IT områder som jeg kender, som infrastruktur, backend support, applikations udvikling og project management.

Jeg synes personligt det virker som store virksomheder, skærer ned hvor det er lettest at spare, og bruger hvad jeg mener er billig arbejdskraft og ikke nødvendigvis erfaren, til at erstatte os andre, og dette er ikke kun Danmark, jeg mener i hele norden ser jeg afdelinger flyttes, så går nogle afdelinger vi har i England er flyttet til Indien.

Hvad er det lige der sker, jeg har desværre ikke indsigt i deres lønninger men support er de altså ikke gode til, og man føler virkelig disse internationale virksomheder som kalder deres afdeling lokal og vi nordiske, slet ikke er det, når man ser på deres afdelinger som varetages af personer i Indien.

Andre som ser jeres job flyttes til andre lande med billig arbejdskraft, eller direkte er i sat til at samarbejde med dem i Indien for de er ansvarlige for visse områder hos jer?

Nu har jeg været på møder med disse og talt med dem, og jeg ved ikke om det er for at være besværlige men de kan være nok så irriterende at tale med og komme igennem ændringer eller spørgsmål med dem, så hellere en nordmand eller finne, eller hvad vi har i EU, selv Polen er bedre til engelsk nu, og desværre på vej op at lønstigen så måske ikke første valg mere.
1
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3042
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5787

Re: Overtager billig arbejdskraft fra Indien vores jobs?

Indlægaf Tux » 11. okt 2018, 15:32

Nej, vi har indiske it udviklere som gør det fint fint, men der er stadig mangel på dansk kvalificeret arbejdskraft på området sååå..
0
ajnaM
Indlæg: 9928
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1050
Likede indlæg: 27054

Re: Overtager billig arbejdskraft fra Indien vores jobs?

Indlægaf ajnaM » 11. okt 2018, 15:36

Nej.

Jeg arbejder med kommunikation på dansk og kan slet ikke forestille mig, at en udlænding kunne overtage min stilling. For det første fordi det kræver et fejlfrit dansk, for det andet fordi det kræver indgående kendskab til dansk kultur, presse, arbejdsmarkedsforhold og politik.
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
ajnaM
Indlæg: 9928
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1050
Likede indlæg: 27054

Re: Overtager billig arbejdskraft fra Indien vores jobs?

Indlægaf ajnaM » 11. okt 2018, 15:37

SurSødSovs skrev:Jeg elsker vores indiske support. Nogle gange venter jeg med at få løst et problem til danskerne er gået hjem :genert:

Det største problem er at få takket for hjælpen, så man kan lægge på, når de har hjulpet på nul komma fem


Ohr, jeg HADEDE vores indiske support på min gamle arbejdsplads. :cuss: Den sproglige barriere var helt uoverkommelig.

Til gengæld elsker jeg vores (danske) it-support her i huset, der sidder nede på 1. sal og gerne kommer op og hjælper fysisk. Og som altid er der, er sjove og er med til vores fester og fredagsbarer. :gogo:
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
A 7
Indlæg: 813
Tilmeldt: 27. aug 2015, 06:35
Kort karma: 35
Likede indlæg: 797

Re: Overtager billig arbejdskraft fra Indien vores jobs?

Indlægaf A 7 » 11. okt 2018, 15:39

Ja, de overtager nogle af vores jobs, ligesom kineserne, amerikanerne, svenskerne og alle andre gør. Og ligesom de gjorde for 50 år siden. Og alligevel er beskæftigelsen høj i DK - fordi vi også overtager nogle af deres.
0
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3059
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5512

Re: Overtager billig arbejdskraft fra Indien vores jobs?

Indlægaf Pølsemix » 12. okt 2018, 05:17

Ja, uden dem var vi ikke konkurrencedygtige på opgaver som er i internationale udbud. Det sagt så er det ikke bare noget man lige gør, det kræver at begge parter virkelig vil det.
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Overtager billig arbejdskraft fra Indien vores jobs?

Indlægaf DenBruneMunk » 12. okt 2018, 19:02

A 7 skrev:Ja, de overtager nogle af vores jobs, ligesom kineserne, amerikanerne, svenskerne og alle andre gør. Og ligesom de gjorde for 50 år siden. Og alligevel er beskæftigelsen høj i DK - fordi vi også overtager nogle af deres.

i hvad størrelsesforhold? ikke i forhold til antal indbyggere håber jeg, så er der ikke flere danskere som arbejder i Danmark eller andre lande mere.
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Overtager billig arbejdskraft fra Indien vores jobs?

Indlægaf vibbsen » 12. okt 2018, 19:30

Der hvor jeg er ansat har vi outsourcet håndtering af indkomne dokumenter til indien...

Og jeg har kun en ting at sige : Jamen for helvede da også :tie: :tie:

De fatter hat og nada, og vi bruger SÅ meget tid på at håndterer "unplaceble" dokumenter eller dokumenter som er smidt ind på den forkerte sag.

Jeg FATTER simpelthen ikke at man ikke opretter en række stillinger her i DK istedet, og besætter dem med f.eks. fleksjobbere eller lavtlønnede...
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Overtager billig arbejdskraft fra Indien vores jobs?

Indlægaf FruitFly » 12. okt 2018, 20:06

Jeg har kun positive erfaringer. Deres løn er 10% af vores (eller det var forholdet for nogen år siden - de er sikkert kommet tættere på nu). De leverer fint, taler godt engelsk (det er også et kriterie vi ikke går på kompromis med i ansættelsen) og får de ansvaret for processen er de bedre til at udvikle på den end vi har været i Danmark, hvor der altid har været konkurrerende - og mere vigtige arbejdsopgaver.

Det største problem vi har er at bygge tillid, så skeptikerne i DK lærer, at indierne ikke bare er dumme kulier (for lige at sætte det lidt på spidsen).
0
#Klimatosse

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"