Dokumentation for at E-boks indhold kan ændres efter afsendelse

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7318
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23118

Dokumentation for at E-boks indhold kan ændres efter afsendelse

Indlægaf Aragorn » 13. okt 2018, 06:00

DenBruneMunk skrev:
Aragorn skrev:Den offentlige myndighed kan ændre i indhold allerede afsendt til E-boks, og som en person der absolut ikke stoler på det offentlige eller de papirnussere der arbejder som sagsbehandlere over en dørtærskel, så vil jeg aldrig kalde E-boks sikkert.

Jeg har tidligere arbejdet med e-boks dokumenter, og jeg finder din bemærkning mere konspirations relateret og kreativ end reel værdi for andre, hvis man skulle tro på dig. Jeg kan sende mange opdateringer og ændringer som følge af en oprindelig indsendelse men dokumentet bliver fulgt op af flere dokumenter, ikke ændringer til samme.

Og måske skulle din bemærkning om at være personen som ikke stoler på dem, stå først, og så beskrive hvordan du ikke stoler på e-boks, istedet for at dreje det til et faktum, som ikke er sandt.

Og lad det nu ikke ødelægge tråden, så opret en anden tråd om dine teorier om emnet.



Med denne artikel er der dokumentation for at indhold i E-boks er blevet ændret efter afsendelse:

https://www.version2.dk/artikel/helt-ek ... er-1078968

Her udtaler en fagmand med speciale i sikkerhed at det er muligt at ændre i e-boks indhold:

Bjarke Alling er samtidig stærkt forundret over, at e-Boks omfatter et API, der tillader, at selskabet kan tilbagekalde eller fjerne et leveret dokument fra en e-Boks-konto.

»Det gør jo, at systemet også kan misbruges, både af kriminelle og i værste fald med et politisk formål. Jeg får kuldegysninger, når jeg hører, at det var muligt at tilbagekalde lønsedlerne,« siger han.


Kilde: https://www.version2.dk/artikel/sikkerh ... -nemt-have

Et API er et funktionssæt i et stykke software, der er dokumenteret, og kan bruges til eksternt at udføre opgaver på pågældende software. Det skal ikke forveksles med interne, private funktioner. Med andre ord, den knap der blev brugt til at slette indhold i e-boks er i et program der ikke er inde i e-boks.

Her bekræfter kommunikationschef i e-Boks Susanne Søndahl Wolff at brugerne af E-boks ikke har adgang til en log der viser al tilgang til brugerens data:

Flere af Version2s læsere efterlyser en log over hændelser på e-Boks, således at borgerne har mulighed for at følge med i, hvad der er fjernet. Hvad siger I til det?
Der er aldrig nogen, der har fået fjernet dokumenter, uden de har fået klar besked om, hvorfor og hvad der er sket. Men ideen om en log vil vi gerne tage med i vores overvejelser.


Kilde: https://www.version2.dk/artikel/e-boks- ... er-1078977


Konklusion: Leverede dokumenter til E-boks kan ændres og fjernes. Der er skrevet et API direkte til formålet.

Du har skrevet dokumenter i e-boks - jeg er i IT, og jeg kender folk rundt omkring, og jeg hører ting der er slemme. Alt fra slamkode til logsystemer hos store danske hostingcentre der på grund af manglende båndbredde logger på 16 diske sat i RAID 0.

Der er intet kreativt eller nogen konspirationsteori over min betragtning hvad angår den manglende sikkerhed i E-boks, og at du overhovedet kan sige sådan efter EFI, efter Danske Bank og efter at en dame på 60 år stak af med 111 millioner kroner viser at der er noget alvorligt du ikke forstår overhovedet.
2

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Dokumentation for at E-boks indhold kan ændres efter afsendelse

Indlægaf DenBruneMunk » 13. okt 2018, 08:46

Aragorn skrev:Der er intet kreativt eller nogen konspirationsteori over min betragtning hvad angår den manglende sikkerhed i E-boks, og at du overhovedet kan sige sådan efter EFI, efter Danske Bank og efter at en dame på 60 år stak af med 111 millioner kroner viser at der er noget alvorligt du ikke forstår overhovedet.
Undskyld, jeg kan slet ikke se hvordan tyveri, underslæb, bedrageri og snyd kan sammenlignes med en kommune påstås at kunne ændre i e-boks. Du taler om at omgås loven og begå kriminelle handlinger, det er godt nok langt ude, du har allerede erkendt du er ude på et sidespor i den oprindelige tråd. Tro flytter bjerge, du har ikke flyttet nogen indtil nu. Hvis du ikke mener at virksomheder som ejer og administrerer e-boks skal begrænses i at administrere deres system, så ved jeg ikke hvordan du kan tro alt omkring dig, løn, mælk, mad, penge og livet.

Har ikke mere at tilføje, især når dine begrundelser ligger i samme virksomhed og det oprindelse ikke har med kommuner eller deres udsendelse af papirer at gøre.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"