Skal livstidsfanger fortsat ha' et sexliv?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
ajnaM
Indlæg: 9929
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27059

Re: Skal livstidsfanger fortsat ha' et sexliv?

Indlægaf ajnaM » 15. okt 2018, 09:06

paint skrev:Er der ikke nogle der går lidt i selvsving, her i tråden? Det som jeg, i det mindste, har talt om i mine indlæg, har ikke noget med hævn at gøre. Det handler mere om en form for proportionalitet, mellem forbrydelsens karakter, fangens karakter og samfundets retsfølelse.

Der er ingen, i det mindste ikke jeg, der taler om hævn og dårlig behandling. Det handler udelukkende om farlige livstidsfanger, som i deres retspsykiatriske undersøgelse, er blevet beskrevet som 'psykopater'.

Der er heller ikke tale om at nægte disse fanger samkvem med andre - f.eks deres familiemedlemmer kone/samlever. Der er tale om, at muligheden for at annoncere efter og hente 'fremmede kvinder ind i fængslet og have et sexuelt forhold til dem, ikke automatisk skal være en rettighed.

Efter ét eller andet tidsrum, hvor det viser sig, at de er i stand til at håndtere det på en for kvinderne ufarlig måde, kan de 'optjene' dén slags samvær - ikke retten til det, men muligheden for det.


Proportionaliteten ligger jo allerede i strafudmålingen. Livstid, forvaring osv. er hårde nok straffe. Der er ikke behov for, at man udbygger med alle mulige særlige straffe til dem, herunder forbud mod sex.

Jeg kan se ønsket om at beskytte disse kvinder. Men det er i mine øjne en større problematik, der ikke afhjælpes ved at forbyde livstidsfanger at få besøg. Og det er jo også en problematik, der ikke kun omfatter fanger. Det bliver hurtigt en glidebane, hvis staten gennem forbud forsøger at forebygge, at kvinder vælger... forkerte partnere.
2
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
ajnaM
Indlæg: 9929
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27059

Re: Skal livstidsfanger fortsat ha' et sexliv?

Indlægaf ajnaM » 15. okt 2018, 09:07

annellaII skrev:
ajnaM skrev:Jeg kan ikke sætte mig ind i den der hævntørst. Er det ikke straf nok, at de skal sidde i fængsel på livstid? At de ikke får familier? Ikke ser deres børn vokse op? Ikke kan bruge tid med dem, de holder af? Aldrig får et almindeligt liv?


Og hvad så, det skulle forbryderne have tænkt på, inden de begik deres gerninger. Hvor mange ofre eller pårørende til ofre, tror du har et almindeligt liv, f.eks. Kim Wall's forældre?


Det har forbryderne sandsynligvis tænkt over. Eller også har de ikke, eller måske de slet ikke tænker på samme måde som du og jeg. Det kan på sin vis også være ligegyldigt, for nu har de begået kriminaliteten og sidder i fængsel på livstid. Kim Walls forældre får ikke noget mere almindeligt liv af, at de ikke må have sex.
1
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20416
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43829

Re: Skal livstidsfanger fortsat ha' et sexliv?

Indlægaf paint » 15. okt 2018, 09:10

Akehurst2 skrev:
paint skrev:Er der ikke nogle der går lidt i selvsving, her i tråden? Det som jeg, i det mindste, har talt om i mine indlæg, har ikke noget med hævn at gøre. Det handler mere om en form for proportionalitet, mellem forbrydelsens karakter, fangens karakter og samfundets retsfølelse.

Der er ingen, i det mindste ikke jeg, der taler om hævn og dårlig behandling. Det handler udelukkende om farlige livstidsfanger, som i deres retspsykiatriske undersøgelse, er blevet beskrevet som 'psykopater'.

Der er heller ikke tale om at nægte disse fanger samkvem med andre - f.eks deres familiemedlemmer kone/samlever. Der er tale om, at muligheden for at annoncere efter og hente 'fremmede kvinder ind i fængslet og have et sexuelt forhold til dem, ikke automatisk skal være en rettighed.

Efter ét eller andet tidsrum, hvor det viser sig, at de er i stand til at håndtere det på en for kvinderne ufarlig måde, kan de 'optjene' dén slags samvær - ikke retten til det, men muligheden for det.


Men hvad er det, der er så slemt ved at man kan skabe nye relationer mens man sidder i fængsel?

Dels er det jo inden for nogen meget begrænsede rammer, dels er det jo noget, man i mange tilfælde vil tilskynde, fordi indsatte tit har rigtig dårlige relationer og brug for nogen nye.

Hvorfor skulle det så gøre en forskel, om den indsatte går i seng med dem eller ej? Du vil vel ikke begrænse deres mulighed for at have en ny ven på besøg og snakke med vedkommende.


Nej. Det er jo netop det jeg skriver. Men der er i min optik, væsentlig forskel på at få en besøgsven i fængslet (vi taler stadig kun om farlige fanger) og så have ret til at hente fremmede kvinder ind til sexuelt samvær, hvis deres forbrydelse, som alle jo var enige om da den blev begået, var både sindssyg, bestialsk og meget mere. Disse typer, skal ikke have den mulighed som en rettighed, efter min mening.

To af de kvinder som Lundin har kendt/giftet sig med, er begge blevet manipuleret groft og udnyttet. Han har fået et barn med den éne, formentlig i håb om, at det fremmede muligheden for en tidligere løsladelse. Begge kvinder har inderligt fortrudt deres forhold til ham.

Humlen i det hele er, at folk med disse karakterafvigelser ( og med det kriminelle cv de har) er fantastisk dygtige til at overbevise andre om, at de netop ikke er farlige, ikke vil nogen noget ondt, at de er blevet 'raske' og ikke er til fare for nogen. Men det de har gjort, fortæller en anden historie.
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20416
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43829

Re: Skal livstidsfanger fortsat ha' et sexliv?

Indlægaf paint » 15. okt 2018, 09:17

ajnaM skrev:
paint skrev:Er der ikke nogle der går lidt i selvsving, her i tråden? Det som jeg, i det mindste, har talt om i mine indlæg, har ikke noget med hævn at gøre. Det handler mere om en form for proportionalitet, mellem forbrydelsens karakter, fangens karakter og samfundets retsfølelse.

Der er ingen, i det mindste ikke jeg, der taler om hævn og dårlig behandling. Det handler udelukkende om farlige livstidsfanger, som i deres retspsykiatriske undersøgelse, er blevet beskrevet som 'psykopater'.

Der er heller ikke tale om at nægte disse fanger samkvem med andre - f.eks deres familiemedlemmer kone/samlever. Der er tale om, at muligheden for at annoncere efter og hente 'fremmede kvinder ind i fængslet og have et sexuelt forhold til dem, ikke automatisk skal være en rettighed.

Efter ét eller andet tidsrum, hvor det viser sig, at de er i stand til at håndtere det på en for kvinderne ufarlig måde, kan de 'optjene' dén slags samvær - ikke retten til det, men muligheden for det.


Proportionaliteten ligger jo allerede i strafudmålingen. Livstid, forvaring osv. er hårde nok straffe. Der er ikke behov for, at man udbygger med alle mulige særlige straffe til dem, herunder forbud mod sex.

Jeg kan se ønsket om at beskytte disse kvinder. Men det er i mine øjne en større problematik, der ikke afhjælpes ved at forbyde livstidsfanger at få besøg. Og det er jo også en problematik, der ikke kun omfatter fanger. Det bliver hurtigt en glidebane, hvis staten gennem forbud forsøger at forebygge, at kvinder vælger... forkerte partnere.


Jeg mener IKKE, at de skal forbydes besøg. Jeg skriver netop at hvis de har en kone/samlever/børn, skal de naturligvis kunne modtage besøg af dem. Jeg siger heller ikke at de ALDRIG, må kunne få intime forbindelser til kvinder, Jeg siger at det ikke automatisk, skal være en ret. Og at de kan optjene denne mulighed, hvis det skønnes at de kan håndtere den forsvarligt.
Lundin f.eks, har ikke kunnet håndtere det forsvarligt. Han udnytter kvinderne til at gavne sig egen sag. For ham er de bare et værktøj.
2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
ajnaM
Indlæg: 9929
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27059

Re: Skal livstidsfanger fortsat ha' et sexliv?

Indlægaf ajnaM » 15. okt 2018, 09:20

Madam skrev:
ajnaM skrev:Jeg kan ikke sætte mig ind i den der hævntørst. Er det ikke straf nok, at de skal sidde i fængsel på livstid? At de ikke får familier? Ikke ser deres børn vokse op? Ikke kan bruge tid med dem, de holder af? Aldrig får et almindeligt liv?

Jeg synes, det er så småligt at gå op i, om de må få et fjernsyn, ryge cigaretter, gå i kirke eller have besøg. Det ændrer jo ikke på det faktum, at de sidder i fængsel? Der er jo ingen, der ville bytte - heller ikke ældre på plejehjem...


Men jeg mener så også, at vi skal holde fast i, at vi ikke har et retssystem for de efterladtes retsfølelses skyld, men fordi systemet skal forebygge kriminalitet. Og det omfatter, at vi skal forsøge at hjælpe folk, der sidder i fængsel, til at kunne få en (nogenlunde) normal tilværelse, når de engang kommer ud - ikke at vi skal stigmatisere dem yderligere for at tilfredsstille hævnfølelsen hos befolkningen.


HÆVNTØRST???

Mon ikke snarere det er for at beskytte enfoldige kvinder mod uhyrer som Peter Madsen, Lundin og lign typer?!

Hvis nogen fra familie- og omgangskredsen med ovennævnte stadig føler trang til omgås dem og besøge dem i fængslet, så er der jo ikke nogen, der vil forbyde dem det.

Hvis ikke vi har et et retssystem bl.a for retsfølelsen skyld, så behøver vi måske hverken straffe eller fængsler, og så kan normale mennesker blive de næste ofre???

Du kunne måske tænke dig at møde en af d' herrer på gaden i overmorgen pga. din 'humane' indstilling?!

Og mener du for alvor, at psykopater med trang til at skære i folk nogensinde kan rehabiliteres, og komme ud og føre en normal tilværelse igen, så er du enten meget ung, eller har meget lidt erfaring med det virkelige liv?!


Det der må være de mest ladede spørgsmål, jeg nogensinde har set. :D

Jeg forstår ikke helt, hvordan du kommer fra A til B. At jeg mener, vi skal have et retssystem, der forebygger kriminalitet, er selvfølgelig ikke ensbetydende med, at jeg ikke mener, vi skal straffe. Eller at 'normale mennesker' skal blive de næste ofre. Eller at Peter Madsen skal slippes fri i overmorgen. Altså, hvor får du det fra? Det er jo helt hen i skoven.

Jeg taler om retssystemet i bredere perspektiv, og hvorvidt og i hvilket omfang forskellige fanger kan rehabiliteres, vil jeg lade mennesker med forstand på den slags svare på. Men vores system bygger jo på, at fanger slippes fri igen på et eller andet tidspunkt, med mindre man vurderer, at de er så psykisk syge, at det er uforsvarligt. Det har jeg fin tiltro til. Og det betyder jo, at man naturligt vil have fokus på rehabiliteringen. Det har jeg det også fint med.
2
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
ajnaM
Indlæg: 9929
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27059

Re: Skal livstidsfanger fortsat ha' et sexliv?

Indlægaf ajnaM » 15. okt 2018, 09:22

paint skrev:
ajnaM skrev:
paint skrev:Er der ikke nogle der går lidt i selvsving, her i tråden? Det som jeg, i det mindste, har talt om i mine indlæg, har ikke noget med hævn at gøre. Det handler mere om en form for proportionalitet, mellem forbrydelsens karakter, fangens karakter og samfundets retsfølelse.

Der er ingen, i det mindste ikke jeg, der taler om hævn og dårlig behandling. Det handler udelukkende om farlige livstidsfanger, som i deres retspsykiatriske undersøgelse, er blevet beskrevet som 'psykopater'.

Der er heller ikke tale om at nægte disse fanger samkvem med andre - f.eks deres familiemedlemmer kone/samlever. Der er tale om, at muligheden for at annoncere efter og hente 'fremmede kvinder ind i fængslet og have et sexuelt forhold til dem, ikke automatisk skal være en rettighed.

Efter ét eller andet tidsrum, hvor det viser sig, at de er i stand til at håndtere det på en for kvinderne ufarlig måde, kan de 'optjene' dén slags samvær - ikke retten til det, men muligheden for det.


Proportionaliteten ligger jo allerede i strafudmålingen. Livstid, forvaring osv. er hårde nok straffe. Der er ikke behov for, at man udbygger med alle mulige særlige straffe til dem, herunder forbud mod sex.

Jeg kan se ønsket om at beskytte disse kvinder. Men det er i mine øjne en større problematik, der ikke afhjælpes ved at forbyde livstidsfanger at få besøg. Og det er jo også en problematik, der ikke kun omfatter fanger. Det bliver hurtigt en glidebane, hvis staten gennem forbud forsøger at forebygge, at kvinder vælger... forkerte partnere.


Jeg mener IKKE, at de skal forbydes besøg. Jeg skriver netop at hvis de har en kone/samlever/børn, skal de naturligvis kunne modtage besøg af dem. Jeg siger heller ikke at de ALDRIG, må kunne få intime forbindelser til kvinder, Jeg siger at det ikke automatisk, skal være en ret. Og at de kan optjene denne mulighed, hvis det skønnes at de kan håndtere den forsvarligt.
Lundin f.eks, har ikke kunnet håndtere det forsvarligt. Han udnytter kvinderne til at gavne sig egen sag. For ham er de bare et værktøj.


Jeg ser mange problemer med håndteringen. Hvordan vurderer du, om de kan håndtere det 'forsvarligt'? Må de få besøg af mænd? Må de få seksuelle relationer til disse? Og hvem skal bruge ressourcer på at håndtere sagerne?

Og hvorfor? Altså, hvad skal formålet være? Igen mener jeg, det er en nobel sag at ville beskytte kvinderne, men vil man beskytte udsatte kvinder, er der SÅ mange andre steder, der vil være mere oplagte at sætte ind.
2
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20416
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43829

Re: Skal livstidsfanger fortsat ha' et sexliv?

Indlægaf paint » 15. okt 2018, 09:22

Dmitra skrev:Jeg undrer mig over hvorfor forslaget kommer nu og ikke fx efter Lundin-sagen. Altså når kvindebesøg i fængslet er et problem for DF hvorfor har de så ikke smidt det længe før? Lundin har da haft bunkevis af kvindebesøg, hvilket har været meget offentligt kendt. Den del forstår jeg altså ikke rigtigt, morde på Kim Wall var grumt men for de efterladte ved ikke værre end på Marianne, Brian og Dennis efterladte? Hvis det er et hån mod Walls efterladte at PM kan får kvindebesøg var det vel også et hån mod Pedersen-familiens efterladte igen og igen via den kulørte presse kunne følge Lundins kvinder. Valgflæsk?

Selve spørgsmålet er jeg egentligt lidt græsk-katolsk overfor omend jeg undrer mig over kvinderne.


Personligt, mener jeg ikke at Lundin, skulle have haft muligheden. Han har misbrugt disse kvinder på det groveste.

Der er noget grotesk i, at mennesker som brutalt har slagtet/parteret andre mennesker og til overflod bevist, at det populært sagt, rager dem en skid om de slå nogen ihjel, nu kan sidde inde i fængslet og vælte sig i netop kvinder, som de så kan manipulere med henblik på at fremme egen sag. Disse mænd er farlige, måske især fordi de dygtige til at manipulere andre til at tro, at de ikke er det. Dem der så er blevet slagtet af dem, faldt desværre for det.
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20416
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43829

Re: Skal livstidsfanger fortsat ha' et sexliv?

Indlægaf paint » 15. okt 2018, 09:28

Dmitra skrev:
paint skrev:
Dmitra skrev:Jeg undrer mig over hvorfor forslaget kommer nu og ikke fx efter Lundin-sagen. Altså når kvindebesøg i fængslet er et problem for DF hvorfor har de så ikke smidt det længe før? Lundin har da haft bunkevis af kvindebesøg, hvilket har været meget offentligt kendt. Den del forstår jeg altså ikke rigtigt, morde på Kim Wall var grumt men for de efterladte ved ikke værre end på Marianne, Brian og Dennis efterladte? Hvis det er et hån mod Walls efterladte at PM kan får kvindebesøg var det vel også et hån mod Pedersen-familiens efterladte igen og igen via den kulørte presse kunne følge Lundins kvinder. Valgflæsk?

Selve spørgsmålet er jeg egentligt lidt græsk-katolsk overfor omend jeg undrer mig over kvinderne.


Personligt, mener jeg ikke at Lundin, skulle have haft muligheden. Han har misbrugt disse kvinder på det groveste.

Der er noget grotesk i, at mennesker som brutalt har slagtet/parteret andre mennesker og til overflod bevist, at det populært sagt, rager dem en skid om de slå nogen ihjel, nu kan sidde inde i fængslet og vælte sig i netop kvinder, som de så kan manipulere med henblik på at fremme egen sag. Disse mænd er farlige, måske især fordi de dygtige til at manipulere andre til at tro, at de ikke er det. Dem der så er blevet slagtet af dem, faldt desværre for det.


Jeg forstår bare ikke hvorfor der så ikke på samme måde som efter Kim Wall blev råbt vagt i gevær fra politikernes side. Det synes jeg er lidt som at sige at KW var vigtigere end Lundins 3 ofre som de end ikke fandt stumper af.


Det forstår jeg heller ikke.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40583

Re: Skal livstidsfanger fortsat ha' et sexliv?

Indlægaf Akehurst2 » 15. okt 2018, 09:29

paint skrev:
Dmitra skrev:Jeg undrer mig over hvorfor forslaget kommer nu og ikke fx efter Lundin-sagen. Altså når kvindebesøg i fængslet er et problem for DF hvorfor har de så ikke smidt det længe før? Lundin har da haft bunkevis af kvindebesøg, hvilket har været meget offentligt kendt. Den del forstår jeg altså ikke rigtigt, morde på Kim Wall var grumt men for de efterladte ved ikke værre end på Marianne, Brian og Dennis efterladte? Hvis det er et hån mod Walls efterladte at PM kan får kvindebesøg var det vel også et hån mod Pedersen-familiens efterladte igen og igen via den kulørte presse kunne følge Lundins kvinder. Valgflæsk?

Selve spørgsmålet er jeg egentligt lidt græsk-katolsk overfor omend jeg undrer mig over kvinderne.


Personligt, mener jeg ikke at Lundin, skulle have haft muligheden. Han har misbrugt disse kvinder på det groveste.

Der er noget grotesk i, at mennesker som brutalt har slagtet/parteret andre mennesker og til overflod bevist, at det populært sagt, rager dem en skid om de slå nogen ihjel, nu kan sidde inde i fængslet og vælte sig i netop kvinder, som de så kan manipulere med henblik på at fremme egen sag. Disse mænd er farlige, måske især fordi de dygtige til at manipulere andre til at tro, at de ikke er det. Dem der så er blevet slagtet af dem, faldt desværre for det.


Men det var jo i allerhøjeste grad også farligt for den kvinde (og hendes børn) der var kæreste med Lundin uden for fængslet. Langt farligere, faktisk, for besøgsrummene i Herstedvester rummer hverken økser, flismaskiner eller uforstyrret ro og fred til at slå ihjel.

Og der er langt, langt, langt flere kvinder, der udsættes for fysisk og psykisk vold fra mænd, der ikke er dømt for alvorlige forbrydelser i kategori med Lundin og Peter Madsen.

Hvis dit fokus er at hjælpe de kvinder, så skal du da sætte ind i forhold til hjælp og støtte til kvinder, der ikke har styrke til at bryde ud af voldelige forhold, der skal være ressourcer til og fokus på kvinder, der stalkes af ekskærester, og der skal slås ned på de ekskærester og der skal støtte til kvindekrisecentre. Det vil hjælpe de kvinder.

Et besøgsforbud til Peter Madsen vil da ikke gøre nogen som helst mærkbar forskel i forhold til udsatte kvinder generelt.
2
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20416
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43829

Re: Skal livstidsfanger fortsat ha' et sexliv?

Indlægaf paint » 15. okt 2018, 09:51

Jeg synes faktisk, at jeg har været omkring de fleste relevante problemstillinger omhandlende udgangspunktet for tråden, i de ret talrige indlæg jeg allerede har skrevet i tråden. Og de handler ikke om generel hjælp til udsatte kvinder, hvilket er en helt anden sag. Jeg har forholdt mig specifikt til problemer, som jeg ser, udelukkende i relation til dette emne. Og det handler primært om to ting: Retsfølelsen for de efterladte, der har mistet en datter/barn. Kim Walls forældre, fik hende hjem i syv-otte stykker, fisket op af Øresund. Hos Lundin, har de ikke engang fået dét.

Disse mænd vil, populært sagt, skide højt og flot på andres rettigheder, trivsel, velvære og sågar også deres liv. De bruger andre mennesker som redskaber, for at tjene deres egne formål - intet andet. Derfor forekommer det mig mærkeligt, at nogen nu sidder og vil dem alt det gode de kan finde på. Kvinder ad libitum, ægteskaber, børn mv.

Og for det andet, handler det om at de ikke skal have mulighed for at misbruge/manipulere med folk der ikke ved bedre. Én af tilhørerne til PMs sag i Landsretten, var en tidligere kvindelig fængselsbetjent fra Nykøbing Falsters fængsel, hvor Madsen sad. Hun er ikke længere fængselsbetjent, fordi hun indledte et forhold til Madsen. Siger det ikke lidt om disse menneskers farlighed? Er der ikke behov for at være varsom? Har de ligefrem fortjent en belønning mht kvindeligt selskab i fængslet? Det mener jeg ikke at de har - i hvert fald ikke som udgangspunkt - ikke som en rettighed.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Madam
Indlæg: 953
Tilmeldt: 7. jun 2018, 08:42
Kort karma: 21
Likede indlæg: 543

Re: Skal livstidsfanger fortsat ha' et sexliv?

Indlægaf Madam » 15. okt 2018, 09:55

paint skrev:
Dmitra skrev:Jeg undrer mig over hvorfor forslaget kommer nu og ikke fx efter Lundin-sagen. Altså når kvindebesøg i fængslet er et problem for DF hvorfor har de så ikke smidt det længe før? Lundin har da haft bunkevis af kvindebesøg, hvilket har været meget offentligt kendt. Den del forstår jeg altså ikke rigtigt, morde på Kim Wall var grumt men for de efterladte ved ikke værre end på Marianne, Brian og Dennis efterladte? Hvis det er et hån mod Walls efterladte at PM kan får kvindebesøg var det vel også et hån mod Pedersen-familiens efterladte igen og igen via den kulørte presse kunne følge Lundins kvinder. Valgflæsk?

Selve spørgsmålet er jeg egentligt lidt græsk-katolsk overfor omend jeg undrer mig over kvinderne.


Personligt, mener jeg ikke at Lundin, skulle have haft muligheden. Han har misbrugt disse kvinder på det groveste.

Der er noget grotesk i, at mennesker som brutalt har slagtet/parteret andre mennesker og til overflod bevist, at det populært sagt, rager dem en skid om de slå nogen ihjel, nu kan sidde inde i fængslet og vælte sig i netop kvinder, som de så kan manipulere med henblik på at fremme egen sag. Disse mænd er farlige, måske især fordi de dygtige til at manipulere andre til at tro, at de ikke er det. Dem der så er blevet slagtet af dem, faldt desværre for det.


Lundin er eksemplet på, hvordan man mildner sin egen straf/livstidsdom ved at date kvinder via nettet (der er der jo ikke tale om en fængselsbetjent eller andre indsatte, som i PMs tilfælde), og manipulerer disse psykisk svage kvinder til ægteskab og via dem (og et barn) skaffe sig mere adspredelse... op til 47 timer pr. gang (se Kim Ks indlæg tidl. i tråden), og dermed få tiden til at gå i hverdagen på en sjovere måde, men det er der altså enkelte kommentatorer, der mener er helt okay.

Og så blander de andre indsatte med andre domme ind i det, så tror de, det lyder det bedre.

Men det er stadig livstidsdømte og typer som Lundin og Madsen, vi debatterer, hvilket medlemmerne på Debatten burde være OBS! på!!!
0
Den, der går i andres fodspor, kommer aldrig foran ;)
Brugeravatar
Dane
Indlæg: 1519
Tilmeldt: 23. sep 2018, 04:56
Kort karma: 34
Likede indlæg: 996

Re: Skal livstidsfanger fortsat ha' et sexliv?

Indlægaf Dane » 15. okt 2018, 10:03

Dmitra skrev:Jeg undrer mig over hvorfor forslaget kommer nu og ikke fx efter Lundin-sagen. Altså når kvindebesøg i fængslet er et problem for DF hvorfor har de så ikke smidt det længe før? Lundin har da haft bunkevis af kvindebesøg, hvilket har været meget offentligt kendt. Den del forstår jeg altså ikke rigtigt, morde på Kim Wall var grumt men for de efterladte ved ikke værre end på Marianne, Brian og Dennis efterladte? Hvis det er et hån mod Walls efterladte at PM kan får kvindebesøg var det vel også et hån mod Pedersen-familiens efterladte igen og igen via den kulørte presse kunne følge Lundins kvinder. Valgflæsk?

Selve spørgsmålet er jeg egentligt lidt græsk-katolsk overfor omend jeg undrer mig over kvinderne.


Nu handler tråden jo om et konkret forslag som ikke var på bordet da Lundin blev fængslet.
Jeg tror ikke der er nogen der tvivler på DF’s holdning til Lundin heller:
https://ekstrabladet.dk/112/article4262563.ece
0
Well, opinions are like assholes. Everybody has one.'
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20416
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43829

Re: Skal livstidsfanger fortsat ha' et sexliv?

Indlægaf paint » 15. okt 2018, 10:12

Dmitra skrev:
Dane skrev:
Dmitra skrev:Jeg undrer mig over hvorfor forslaget kommer nu og ikke fx efter Lundin-sagen. Altså når kvindebesøg i fængslet er et problem for DF hvorfor har de så ikke smidt det længe før? Lundin har da haft bunkevis af kvindebesøg, hvilket har været meget offentligt kendt. Den del forstår jeg altså ikke rigtigt, morde på Kim Wall var grumt men for de efterladte ved ikke værre end på Marianne, Brian og Dennis efterladte? Hvis det er et hån mod Walls efterladte at PM kan får kvindebesøg var det vel også et hån mod Pedersen-familiens efterladte igen og igen via den kulørte presse kunne følge Lundins kvinder. Valgflæsk?

Selve spørgsmålet er jeg egentligt lidt græsk-katolsk overfor omend jeg undrer mig over kvinderne.


Nu handler tråden jo om et konkret forslag som ikke var på bordet da Lundin blev fængslet.
Jeg tror ikke der er nogen der tvivler på DF’s holdning til Lundin heller:
https://ekstrabladet.dk/112/article4262563.ece


Det ved jeg godt og jeg tvivler heller ikke på DF's holdning til sagen. Det undrer mig bare stadigvæk.

Og så tror jeg den her slags tråde er umulige (stort set) at have kørende uden opståede metadebatter.


Som en slags fodnote: det er altså ikke kun et DF-forslag. Socialdemokratiet, har sagt det samme. Dog med den vigtige afvigelse, at man ikke mener at det som udgangspunkt, skal være en rettighed (hvilket også er det jeg har argumenteret for)
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Pax Romana
Indlæg: 1490
Tilmeldt: 5. sep 2017, 10:15
Kort karma: 191
Likede indlæg: 4072

Re: Skal livstidsfanger fortsat ha' et sexliv?

Indlægaf Pax Romana » 15. okt 2018, 10:36

Selv om en fange er en, der fratages sin frihed mod hans vilje og holdes i fængsel kan han ikke nægtes visse menneskerettigheder. De Forenede Nationers menneskerettighedserklæring fra 1948 og den dobbelte FN-konvention om borgerlige og politiske rettigheder og økonomiske, sociale og kulturelle rettigheder fra 1967, giver alle mennesker visse rettigheder. Fanger, som mennesker, har således ret til en fuldstændig tilstand af fysisk, psykisk og social velbefindende, herunder retten til en række grundlæggende ting som frisk luft, mad og drikke, besøg og altså også seksuel tilfredshed. Så i sidste ende bliver det et spørgsmål om gradbøjning af international lov som Danmark har tilsluttet sig.

Personlig har jeg tiltro til at kriminalforsorgen godt kan vurdere, hvornår en livstidsfange skal have muligheden for sex.
Jeg vil lade det være op til fagpersoners indsigt. De har nok mere styr på pro and cons.
2
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
ajnaM
Indlæg: 9929
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27059

Re: Skal livstidsfanger fortsat ha' et sexliv?

Indlægaf ajnaM » 15. okt 2018, 10:51

paint skrev:Jeg synes faktisk, at jeg har været omkring de fleste relevante problemstillinger omhandlende udgangspunktet for tråden, i de ret talrige indlæg jeg allerede har skrevet i tråden. Og de handler ikke om generel hjælp til udsatte kvinder, hvilket er en helt anden sag. Jeg har forholdt mig specifikt til problemer, som jeg ser, udelukkende i relation til dette emne. Og det handler primært om to ting: Retsfølelsen for de efterladte, der har mistet en datter/barn. Kim Walls forældre, fik hende hjem i syv-otte stykker, fisket op af Øresund. Hos Lundin, har de ikke engang fået dét.

Disse mænd vil, populært sagt, skide højt og flot på andres rettigheder, trivsel, velvære og sågar også deres liv. De bruger andre mennesker som redskaber, for at tjene deres egne formål - intet andet. Derfor forekommer det mig mærkeligt, at nogen nu sidder og vil dem alt det gode de kan finde på. Kvinder ad libitum, ægteskaber, børn mv.

Og for det andet, handler det om at de ikke skal have mulighed for at misbruge/manipulere med folk der ikke ved bedre. Én af tilhørerne til PMs sag i Landsretten, var en tidligere kvindelig fængselsbetjent fra Nykøbing Falsters fængsel, hvor Madsen sad. Hun er ikke længere fængselsbetjent, fordi hun indledte et forhold til Madsen. Siger det ikke lidt om disse menneskers farlighed? Er der ikke behov for at være varsom? Har de ligefrem fortjent en belønning mht kvindeligt selskab i fængslet? Det mener jeg ikke at de har - i hvert fald ikke som udgangspunkt - ikke som en rettighed.



Så fordi disse mænd krænker andres rettigheder, vil det være retfærdigt, at vi krænker deres? Det lyder lidt sådan...
1
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"