Skal livstidsfanger fortsat ha' et sexliv?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
paint
Kort karma: 343
Likede indlæg: 14299

Re: Skal livstidsfanger fortsat ha' et sexliv?

Indlægaf paint » 14. okt 2018, 10:43

icelady skrev:Jeg synes det er hul i hovedet, og varm luft. At folk har begået en skrækkelig forbrydelse berettiger ikke til, at de skal isoleres på den måde, som et fravalg af kvindelige besøgende kan medføre.

Det er trods alt voksne kvinder (må man formode) som selv vælger at besøge dem.

Og alene det, at Tine Bramsen siger således: " Det er en hån mod Kim Walls minde og hendes efterladte, at en person, der har begået en så utilgivelig forbrydelse, kan få besøg af kvinder på den måde. " viser for mig, at de kun er på stemmejagt.

Jeg har ikke lige hørt Trine Bramsen, men i Socialdemokratiet, siger de at tilladelse til at få besøg af kvinder, er noget de skal kunne optjene ret til. Men at de naturligvis skal have lov til at få besøg af deres evt kone (samlever) og børn mv.
De skal bare ikke, som udgangspunkt, have ret til at annoncere efter kvinder som de kan indlede forhold til.

De læner sig op ad, hvad der er gængs i alle andre lande (incl. Sverige og Norge), hvor det sidstnævnte ikke er tilladt (fremmede kvinder)
2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Æble
Kort karma: 366
Likede indlæg: 4585

Indlægaf Æble » 14. okt 2018, 10:45

Synes der mangler lidt logik. Vi forsøger at beskytte samfundet mod farlige mennesker og låser dem derfor inde. Men hvad med beskyttelse af de kvinder der bliver betaget af dem på datingsider? Skal de ikke beskyttes?

Jeg så engang et program om en af Lundins koner. Det var så synd for hende, hun havde intet selvværd og han formåede at styre hende fuldstændig.

Synes ikke de har fortjent damebesøg, og synes at vi skal beskytte kvinder fra dem.
6
Brugeravatar
KIM K
Kort karma: 8
Likede indlæg: 464

Indlægaf KIM K » 14. okt 2018, 10:51

Det er ikke et forslag jeg kan tilslutte mig.
Men vi burde som bl.a. flere amerikanske delstater indføre fængsel på livstid uden mulighed for prøveløsladelse.
1
abcd
Kort karma: 140
Likede indlæg: 4796

Indlægaf abcd » 14. okt 2018, 11:10

zembra1986 skrev:Et sexliv er IKKE en menneskeret, så kort og godt: Nej.

Og her mener jeg selvfølgelig et sexliv der involvere et andet menneske. Han må for min skyld onanere lige så tosset han vil og har heller ikke noget i mod hvis han fik lov til at få købe sexlegetøj. Onani mener jeg er en menneskeret, men sex med et andet menneske kan efter min mening aldrig blive en menneskeret for noget menneske.

Et sexliv er ikke en menneskeret, fordi sex kræver at man kan finde en sexpartner. Det er der masser af frie mænd der ikke kan, men Lundin og Madsen har ikke den slags problemer, de kan fint tiltrække kvinder. Sex er bare en af de måder man kan være sammen med andre mennesker på, og fanger må være sammen med andre mennesker på de gængse måder. De må tale med dem, de må kysse dem, kramme dem, og altså også have sex med dem. Er det specifikt sex der skal forbydes? Må man have gæster og tungekysse dem? Tantekysse? Kramme? Eller er der nogle man bare slet ikke må have besøg af og i givet fald hvem?
1
Brugeravatar
Confucius
Kort karma: 219
Likede indlæg: 4080

Indlægaf Confucius » 14. okt 2018, 11:19

Jeg synes at alle fængselsfanger, uanset varigheden af deres straf, skal have lov til besøg - men kun på hver sin side af en glasplade. Fysisk kontakt er et privilegium som de kan nyde, når de bliver løsladt.
4
Alle mennesker er lige - uanset om de er sorte, brune, gule, røde eller normale.
Brugeravatar
Madam
Kort karma: 3
Likede indlæg: 211

Indlægaf Madam » 14. okt 2018, 11:21

abcd skrev:

Og her mener jeg selvfølgelig et sexliv der involvere et andet menneske. Han må for min skyld onanere lige så tosset han vil og har heller ikke noget i mod hvis han fik lov til at få købe sexlegetøj. Onani mener jeg er en menneskeret, men sex med et andet menneske kan efter min mening aldrig blive en menneskeret for noget menneske.

Et sexliv er ikke en menneskeret, fordi sex kræver at man kan finde en sexpartner. Det er der masser af frie mænd der ikke kan, men Lundin og Madsen har ikke den slags problemer, de kan fint tiltrække kvinder. Sex er bare en af de måder man kan være sammen med andre mennesker på, og fanger må være sammen med andre mennesker på de gængse måder. De må tale med dem, de må kysse dem, kramme dem, og altså også have sex med dem. Er det specifikt sex der skal forbydes? Må man have gæster og tungekysse dem? Tantekysse? Kramme? Eller er der nogle man bare slet ikke må have besøg af og i givet fald hvem?

Sikke en gang pladder...læs oplægget og linket til artiklen en gang til, det er besøg af dating bekendtskaber, der oprettes fra fængslet efter de har fået en livstidsdom, der er på tale om skal forbydes, og dermed efterflg. besøg/underholdning af diverse damer til typer som Lundin og Madsen.
0
Den, der går i andres fodspor, kommer aldrig foran ;)
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 577
Likede indlæg: 12441

Indlægaf Sangius » 14. okt 2018, 11:23

Æble skrev:Synes der mangler lidt logik. Vi forsøger at beskytte samfundet mod farlige mennesker og låser dem derfor inde. Men hvad med beskyttelse af de kvinder der bliver betaget af dem på datingsider? Skal de ikke beskyttes?

Jeg så engang et program om en af Lundins koner. Det var så synd for hende, hun havde intet selvværd og han formåede at styre hende fuldstændig.

Synes ikke de har fortjent damebesøg, og synes at vi skal beskytte kvinder fra dem.

Men hvor går grænsen så? Og hvem skal vurdere den og sætte den?
Jeg vil tro der er mange mænd bag tremmer, som er kontrollerende og mishandlede overfor kvinder. Hvem skal forhindres adgang og hvem skal have lov?
Senest rettet af Sangius 14. okt 2018, 11:28, rettet i alt 1 gang.
2
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 794
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 17367

Indlægaf icelady » 14. okt 2018, 11:26

Hvad så, hvis de indleder et forhold til en anden mand i fængslet? Skal det så også forbydes? :gruble:
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
abcd
Kort karma: 140
Likede indlæg: 4796

Indlægaf abcd » 14. okt 2018, 11:30

Madam skrev:
abcd skrev:

Sikke en gang pladder...læs oplægget og linket til artiklen en gang til, det er besøg af dating bekendtskaber, der oprettes fra fængslet efter de har fået en livstidsdom, der er på tale om skal forbydes, og dermed efterflg. besøg/underholdning af diverse damer til typer som Lundin og Madsen.

Specifikt datingbekendtskaber eller alle bekendtskaber? Og hvordan vil du afgøre om bekendtskabet først er begyndt efter fængsling?
0
Brugeravatar
Tilly
Kort karma: 248
Likede indlæg: 4639

Indlægaf Tilly » 14. okt 2018, 11:33

Lidt interessant at læse om hvad der er gældende i andre lande https://en.wikipedia.org/wiki/Conjugal_visit
1
Brugeravatar
Madam
Kort karma: 3
Likede indlæg: 211

Indlægaf Madam » 14. okt 2018, 11:56

Tilly skrev:Lidt interessant at læse om hvad der er gældende i andre lande https://en.wikipedia.org/wiki/Conjugal_visit

Jamen, mindre en 47 timer kan vel ikke gøre det... ;) :fløjt:
0
Den, der går i andres fodspor, kommer aldrig foran ;)
Brugeravatar
KIM K
Kort karma: 8
Likede indlæg: 464

Indlægaf KIM K » 14. okt 2018, 12:00

Tilly skrev:Lidt interessant at læse om hvad der er gældende i andre lande https://en.wikipedia.org/wiki/Conjugal_visit

Interessant.
New Zealand og Storbritannien tillader det ikke, og i USA er det heller ikke videre udbredt.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Petrix
Kort karma: 60
Likede indlæg: 624

Indlægaf Petrix » 14. okt 2018, 12:27

Synes heller ikke fanger, der er dømt for mord og grov vold skal have lov til et sexliv bag tremmerne og fanger skal således heller ikke have lov til at knalde med hinanden. De skal selvfølgelig have lov til at ses med deres familie, hvis de altså kan fremvise en ren straffeattest.
1
Brugeravatar
Artem
Kort karma: 219
Likede indlæg: 1540

Indlægaf Artem » 14. okt 2018, 12:44

Fanger skal naturligvis have ret til besøg. Men alt efter hvilken straf de har fået og den type fængsel de er i. Så mener jeg ikke at de automatisk skal have ret til at være intime med deres besøg.
1
Fra bybo til thybo
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 1320
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 22229

Indlægaf LadyFox » 14. okt 2018, 12:54

Petrix skrev:Synes heller ikke fanger, der er dømt for mord og grov vold skal have lov til et sexliv bag tremmerne og fanger skal således heller ikke have lov til at knalde med hinanden. De skal selvfølgelig have lov til at ses med deres familie, hvis de altså kan fremvise en ren straffeattest.

Så hvis man for nogle år tilbage blev busted i at stjæle en flæskesteg i Netto, så burde man ikke måtte besøge sin morddømte søn i fængslet før straffeattesten er ren? Hvorfor ikke?
1
"For fucks sake, I'm talking dangerous. Don't nobody talk dangerous anymore? Jesus!"

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"