Amerikansk politik

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Thomas31
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 12. mar 2016, 01:47
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2398

Re: Amerikansk politik

Indlægaf Thomas31 » 15. okt 2020, 08:19

paint skrev:
Thomas31 skrev:USA er ikke på vej mod nogen borgerkrig. Hold dog op med det ævl. De har et dybt dysfunktionelt politisk system, men de er et mere stabilt og langt rigere land end det meste af europa. Hvis man forestillede sig, at EU-føderalisternes vådeste drøm - en direkte valgt præsident for et føderalt EU - blev virkelig, ville den proces få det amerikanske valg til at fremstå som saglige meningsudveklsinger. Uden der af den grund var borgerkrig på vej.


"Hvor stor er EU's økonomi?

Målt i den samlede mængde varer og tjenesteydelser, der produceres (BNP), er EU's økonomi større end USA's. EU's BNP i 2017:

15,3 billioner" (2017)

https://europa.eu/european-union/about- ... economy_da


USA har et langt større GDP end EU. Når din kilde siger noget andet, er det formentlig fordi de ( uden at skrive det) bruger et konstrueret købekrafts-gdp, der mindsker forskellen mellem rige og fattige ved at tage højde for lavere priser på mange ting i de fattige egne. Det rigtige gdp er nærmere 50% større i USA og det med en mindre befolkning, hvorfor den gennemsnitlige amerikanere må være tæt på at råde over det dobbelte antal dollars, euros, kroner.

USA er en grundlæggende en stor succes. Når der bygges mure mod mexico er det jo heller ikke for at holde folk inde, men for at begrænse de mange, der vil gøre næsten alt for at få lov at slippe ind. Det er der jo nok en grund til. Så kan man tale våben, fængsler, sygesikring osv, men det ændrer ikke det grundlæggende for langt de fleste. Og derfor er der heller ikke nogen, der gider en borgerkrig. Meget af den mest bizarre identitetspolitik er i sig selv et udtryk for landets formåen, da det udklækkes på de universiteter, hvor der er råd til at millioner af amerikanere kan dalre rundt i årevis.

Danmark skal i øvrigt være glad for, at der findes et USA. Deres model med permanent store handelsunderskud gør det langt nemmere for et lille land at sikre stabilitet om egen lille valuta med overskud. Hvis USA begyndte at se på økonomi som TYskland ville det se virkelig skidt ud for verden.
Forhåbentlig får demokraterne kongressen - hvad der reelt er vigtigere end præsidentposten - og kommer i gang med at pumpe uendelig mange milliarder ud i økonomien.
0
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Amerikansk politik

Indlægaf FruitFly » 15. okt 2020, 08:23

FruitFly skrev:
Vlad Kalashnikov skrev:Se lige denne nice illustration af hvordan venstrefløjen har magt og udøver næsten total totalitær kulturkontrol.

1) Morgen: I senatshørig udtalte Amy Coney at hun ville udfører sit erhver uden at lade sig påvirke af en persons "sexual preference". Hvilke jo burde være godt, men nej. Senator Mazie Hirono (Hawaii, Demokrat) anklagede hende for at bruge et “offensive" og "outdated” ord ("outdated word" - peak Orwell New Speak her) - hvorefter hun spurgte Coney om hun nogensiden har voldtaget nogen. da da da

2) Eftermiddag: Twitter gik i selvsving og dømte Amy Coney for at være transphobic, racists og alt muligt. Åbenbart havde hun også sagt "mentally ill" hvilket også er offensive af en eller anden grund jeg ikke skal kunne sige hvorfor.

3) Aften: Og så kommer the-kicker: inden der var gået 24 timer havde Merriam Webster rettet deres dictionary definition til at inkluderer at brugen af betegnelsen "sexual preference" anses for at være "offensive"

På under et døgn har de besluttet at et ord er forkert, fordømt det, og ændret på dets definition. Det er simpelthen så helt igennem klamt at det er svært sætte ord på. Ja, kan være Trump er orange, siger "fisse" og sender kind-kys din vej. Men når alternativet er denne A-Z totalitære tanke- og sprog-kontrol som Demokraterne udøver. Altså, jeg har virkelig svært ved at sætte ord på det, andet end bruge Hitler vendinger (en form for totalkrig, som han ikke kunne have drømt om), eller orwellsk New Speak. Så vil bare sige de er fucking klamme.

Tak. Hvis det er sandt, så er det eddermame klamt. Føj. (1) og (2) overrasker mig ikke et sekund, men (3) er fucking klamt. Ved vi at det er opdateret for nylig?
https://www.merriam-webster.com/medical ... preference

Historien løber i mange medier og Merriam Webster er citeret for at det er rigtigt.
https://www.newsweek.com/amy-coney-barr ... on-1539088

Det eneste figenblad Merriam Webster har er at de skriver "widely considered", hvilket jo i og for sig er rigtigt nok:
"The term sexual preference as used to refer to sexual orientation is widely considered offensive in its implied suggestion that a person can choose who they are sexually or romantically attracted to."

Når dét er sagt, så er lumpent og klamt og så partisk at man næsten tuder. Jeg kan fandme godt forstå at de republikanske vælgere føler at der må være en sammensværgelse i gang. Føj.
0
#Klimatosse
Thomas31
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 12. mar 2016, 01:47
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2398

Re: Amerikansk politik

Indlægaf Thomas31 » 15. okt 2020, 08:26

FruitFly skrev:
Thomas31 skrev:USA er ikke på vej mod nogen borgerkrig. Hold dog op med det ævl.

Det er jeg virkelig glad for at høre! Jeg var bekymret, men nu har du overbevist mig om at det slet ikke er nødvendigt. Tak!

Thomas31 skrev:De har et dybt dysfunktionelt politisk system, men de er et mere stabilt og langt rigere land end det meste af europa. Hvis man forestillede sig, at EU-føderalisternes vådeste drøm - en direkte valgt præsident for et føderalt EU - blev virkelig, ville den proces få det amerikanske valg til at fremstå som saglige meningsudveklsinger. Uden der af den grund var borgerkrig på vej.

Det er sikkert rigtigt, men mon ikke det især skyldes at EU borgere ikke er bevæbnede?


Er der ingen våben i EU? og hvorfor er våben egentlig interessant. Jeg tror, at den eneste grund til, at mange tror alting er så meget mere skræmmende i USA end europa, er fordi de intet ved om europa. Ofte får jeg indtryk af, at begejstringen for EU stiger, jo mindre man ved om europa. Måske fordi man så bedre kan tro på nogle illusioner.
0
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Amerikansk politik

Indlægaf FruitFly » 15. okt 2020, 08:31

Thomas31 skrev:De har et dybt dysfunktionelt politisk system, men de er et mere stabilt og langt rigere land end det meste af europa. Hvis man forestillede sig, at EU-føderalisternes vådeste drøm - en direkte valgt præsident for et føderalt EU - blev virkelig, ville den proces få det amerikanske valg til at fremstå som saglige meningsudveklsinger. Uden der af den grund var borgerkrig på vej.

Det er sikkert rigtigt, men mon ikke det især skyldes at EU borgere ikke er bevæbnede?[/quote]

Er der ingen våben i EU?[/quote]
Det er der da sikkert, men forsøger du at sige at antallet af våben i hænderne på almindelige borgere er sammenligneligt mellem EU og USA eller hvor vil du hen med denne bemærning?
Thomas31 skrev:... og hvorfor er våben egentlig interessant.

Fordi man med våben i hånd har lettere ved at tage ... skal vi sige kraftigt afstand fra regeringen?
Thomas31 skrev:Jeg tror, at den eneste grund til, at mange tror alting er så meget mere skræmmende i USA end europa, er fordi de intet ved om europa. Ofte får jeg indtryk af, at begejstringen for EU stiger, jo mindre man ved om europa. Måske fordi man så bedre kan tro på nogle illusioner.

Jeg forstår ikke hvad du prøver at argumentere for her, men det er også OK.
0
#Klimatosse
Thomas31
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 12. mar 2016, 01:47
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2398

Re: Amerikansk politik

Indlægaf Thomas31 » 15. okt 2020, 08:47

FruitFly skrev:
Thomas31 skrev:De har et dybt dysfunktionelt politisk system, men de er et mere stabilt og langt rigere land end det meste af europa. Hvis man forestillede sig, at EU-føderalisternes vådeste drøm - en direkte valgt præsident for et føderalt EU - blev virkelig, ville den proces få det amerikanske valg til at fremstå som saglige meningsudveklsinger. Uden der af den grund var borgerkrig på vej.

Det er sikkert rigtigt, men mon ikke det især skyldes at EU borgere ikke er bevæbnede?


Er der ingen våben i EU?[/quote]
Det er der da sikkert, men forsøger du at sige at antallet af våben i hænderne på almindelige borgere er sammenligneligt mellem EU og USA eller hvor vil du hen med denne bemærning?
Thomas31 skrev:... og hvorfor er våben egentlig interessant.

Fordi man med våben i hånd har lettere ved at tage ... skal vi sige kraftigt afstand fra regeringen?
Thomas31 skrev:Jeg tror, at den eneste grund til, at mange tror alting er så meget mere skræmmende i USA end europa, er fordi de intet ved om europa. Ofte får jeg indtryk af, at begejstringen for EU stiger, jo mindre man ved om europa. Måske fordi man så bedre kan tro på nogle illusioner.

Jeg forstår ikke hvad du prøver at argumentere for her, men det er også OK.[/quote]

jeg siger, at omfanget af håndvåben ikke indikerer sandsynlighed for borgerkrig.

Med det sidste mener jeg, at europa på mange måder er langt mere ustabilt. Det er der bare ikke nogen, der interesserer sig for og derfor virker USA åbenbart værre. Hvad hedder regeringslederen i Polen? who knows, men en guvernør i alabama har lavet et eller andet trick, fordi han ikke kan lide abort, og det er forfærdeligt og derfor skal EU holde sammen og.. abort i polen, eller demokrati i polen. alt for forvirrende. Men USA bryder sammen, fordi nogen skyder ude i skov og virker ekstremt sure på twitter.
0
fisken80
Indlæg: 22342
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52574

Re: Amerikansk politik

Indlægaf fisken80 » 15. okt 2020, 08:59

FruitFly skrev:
fisken80 skrev:Seneste komspirationsteori fra QA deles af Trump https://www.bt.dk/udland/trumps-nyeste-obama-teori

Ja, det er eddermame et mærkeligt firma!

Nu har jeg godt nok ikke åbnet linket (til BT :naughty: ), men der er ingen tvivl om at troen på Qanon er meget udbredt. Det er åbenlyst vanvittigt, men en fascinerende historie som stiler en nem forklaring på mange (for nogen) uforståelige ting til rådighed. Så glemmer man sin kritiske sans og ser kun på at de leverer svar, som man kan li'. Det er skrækkeligt, men meget menneskeligt. Hvis man offentlig siger at man er med på vognen, så mister man al troværdighed hos store dele af vælgersegmentet (men får sikkert stor opbakning af andre). At folk, der offentligt er med på denne vogn kan blive valgt til offentlig embede er rystende.

Hvad Trump nu har delt ved jeg jo så ikke. Han slår mig normalt som en snu type, der altid sikrer sig deniability, så mon ikke han også har det her?


Han har retwitted historien om, at Osama bin Laden aldrig blev dræbt, jeg tænker kkke der er så meget at være i tvivl om uanset, at det er BT, der har skrevet historien.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Amerikansk politik

Indlægaf FruitFly » 15. okt 2020, 09:02

Thomas31 skrev:jeg siger, at omfanget af håndvåben ikke indikerer sandsynlighed for borgerkrig.

Dét er jeg glad for at høre!

Thomas31 skrev:Med det sidste mener jeg, at europa på mange måder er langt mere ustabilt. Det er der bare ikke nogen, der interesserer sig for og derfor virker USA åbenbart værre. Hvad hedder regeringslederen i Polen? who knows, men en guvernør i alabama har lavet et eller andet trick, fordi han ikke kan lide abort, og det er forfærdeligt og derfor skal EU holde sammen og.. abort i polen, eller demokrati i polen. alt for forvirrende. Men USA bryder sammen, fordi nogen skyder ude i skov og virker ekstremt sure på twitter.

Jeg tror du har ret. Det er niveauet af interesse og engagement som betyder noget, og jeg er med på at ingen interesserer sig for det i EU. Og det er også muligt at det bare virker som om amerikanerne går mere op i det/har stærkere holdninger til deres politiske ledelse, men det kan være et fortegnet billede og måske den menige amerikaner er ligeså ligeglad som vi her i EU er.

Det er i hvert fald helt sikkert at selv vi i EU har stærkere holdninger til politik i USA end i EU. Forestil dig en tråd her, som hed "EU politik". Der ville foregå meget lidt.
:genert:

Og når du siger at det ikke betyder noget at flere radikaliserede mindretal har våben, så er der måske ikke noget problem. Jeg ved ikke hvor meget tillid jeg skal have til netop dine analytiske evner her, men jeg kan da slet ikke udelukke at du har ret.
0
#Klimatosse
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Amerikansk politik

Indlægaf FruitFly » 15. okt 2020, 09:05

fisken80 skrev:
FruitFly skrev:
fisken80 skrev:Seneste komspirationsteori fra QA deles af Trump https://www.bt.dk/udland/trumps-nyeste-obama-teori

Ja, det er eddermame et mærkeligt firma!

Nu har jeg godt nok ikke åbnet linket (til BT :naughty: ), men der er ingen tvivl om at troen på Qanon er meget udbredt. Det er åbenlyst vanvittigt, men en fascinerende historie som stiler en nem forklaring på mange (for nogen) uforståelige ting til rådighed. Så glemmer man sin kritiske sans og ser kun på at de leverer svar, som man kan li'. Det er skrækkeligt, men meget menneskeligt. Hvis man offentlig siger at man er med på vognen, så mister man al troværdighed hos store dele af vælgersegmentet (men får sikkert stor opbakning af andre). At folk, der offentligt er med på denne vogn kan blive valgt til offentlig embede er rystende.

Hvad Trump nu har delt ved jeg jo så ikke. Han slår mig normalt som en snu type, der altid sikrer sig deniability, så mon ikke han også har det her?


Han har retwitted historien om, at Osama bin Laden aldrig blev dræbt, jeg tænker kkke der er så meget at være i tvivl om uanset, at det er BT, der har skrevet historien.

Jamen, det er jo bare et re-tweet. Dem påtager han sig aldrig ansvar for, så hvorfor skulle han gøre det her? Mon ikk han bare sidder på potten og synes det lyder som en sjov historie og så re-tweeter han?

Det KAN også være led i en mere snu strategi om at lefle lidt for de her Qanon-folk, mens Trump selv stadig har deniability. Og det er sådan en smart strategi. Medierne hopper på den og giver historien om at "Trump er med på det dér Qanon!" mere opmærksomhed end selv Trump kan få på Twitter. Og dem, der bliver forargede, ville aldrig have stemt på ham alligevel.
0
#Klimatosse
Brugeravatar
NoLady
Indlæg: 1270
Tilmeldt: 13. jan 2020, 13:48
Kort karma: 83
Likede indlæg: 2665

Re: Amerikansk politik

Indlægaf NoLady » 15. okt 2020, 10:54

fisken80 skrev:Seneste komspirationsteori fra QA deles af Trump https://www.bt.dk/udland/trumps-nyeste-obama-teori
Den triste virkelighed er, at det største forsvar for Trump er: ”Han er en idiot, der ikke ved bedre. ”
1
Det er umuligt, sagde tvivlen
Det er farligt, sagde frygten
Det er unødigt, sagde fornuften
Gør det alligevel, sagde hjertet
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4086
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3697

Re: Amerikansk politik

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 16. okt 2020, 03:55

Hunter Biden, Joe Bidens tvivlsomme søn, er et crack-head der gjorde sin afdøde brors kone gravid, for dernæst at forlade hende til fordel for en stripper, alt imens han satte tid af til at besøge østeuropæiske ludere (nogle af dem angiveligt trafficked) på sine mange "forretningsrejser" til Ukraine & Rusland.

Alt det er jeg lidt ligeglad med. Hunter Biden er ikke Joe Biden. Omend jeg ikke er et øjeblik i tvivl om at hvis det havde været en af Trumps børn der havde sådan historie, så havde der ingen ende været på fordømmelserne fra den anden side.

At han så også på forunderligvis også fik lukrative bestyrelsesposter i ukrainske gasselskaber han tydeligvis ikke var kvalificeret til, og oprettede joint venture selvskaber med suspekte (og efterfølgende forsvundne) kinesiske forretningsfolk med tætte bånd til det kinesiske regime. Som han solgte adgang til sin far Joe Biden der på tidspunktet var vicepræsident. Og hvordan det kan være der pludseligt i samme periode blev overført millioner af dollars fra Moskvas borgmesters (kendt for tætte bånd til Putin) kone til Bidens bankkonto. etc. Og så at Joe Biden har løget om det. Ja, det er en del mere suspekt, og lugter til himlen om korruption.

Men de er alle korrupte, så det er jeg også ret ligeglad med. Et vist niveau af korruption må man accepterer, sådan er det bare. Så længe det ikke i ekstrem grad har negativ indflydelse på rederingsugøvelsen.

Hvad der virkeligt er suspekt er den måde stort set alle amerikanske techno-oligarker har sat himmel og helvedet i aktion for at begrave historien da den senest ramte New York Posts forsider. I forbindelse med at New York Post kom i besiddelse af en række billeder og emails til/fra Hunter Biden.

Facebook (& Instagram) udtalte officielt at: "we are reducing its distribution on our platform" i en Tweet der efterfølgende blev slettet. Twitter tog et skrift videre, og fuldkommen blokerede for at kunne linke til New York Post - angiveligt fordi det kunne være "potentially harmful" (til Joe Bidens præsidentkandidatur velsagtens) Senere skiftede Twitter historie og blokerede for at linke til New York Posts scoop men en begrundelse om at det kunnne være "potentially spammy or unsafe" Og så lukkede de hele New York Post Twitter konto ned, og White House talskvinde Kayleigh McEnany, Trumps kampagnekonto, etc. blev også blokeret efter havde postet et link til NY Post.

Der kan være suspekte elementer i historien, og hvordan den er kommet til lys. Men den åbenlyse partipolitisering der udøves af magtfulde teknokonglomerater er fuldkommen uacceptabel. I virkeligheden minder det mig om noget Gibson kunne have beskrevet i en Cyberpunk roman fra 80erne. Og hvorfor er de teknokonglomerater så interesseret i at Biden kommer til magten? Follow the money.

Smoking-gun email reveals how Hunter Biden introduced Ukrainian businessman to VP dad
0
Grab them by the pussy
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2926

Re: Amerikansk politik

Indlægaf thomassneum » 16. okt 2020, 04:20

Vlad Kalashnikov skrev:Hunter Biden, Joe Bidens tvivlsomme søn, er et crack-head der gjorde sin afdøde brors kone gravid, for dernæst at forlade hende til fordel for en stripper, alt imens han satte tid af til at besøge østeuropæiske ludere (nogle af dem angiveligt trafficked) på sine mange "forretningsrejser" til Ukraine & Rusland.

Alt det er jeg lidt ligeglad med. Hunter Biden er ikke Joe Biden. Omend jeg ikke er et øjeblik i tvivl om at hvis det havde været en af Trumps børn der havde sådan historie, så havde der ingen ende været på fordømmelserne fra den anden side.

At han så også på forunderligvis også fik lukrative bestyrelsesposter i ukrainske gasselskaber han tydeligvis ikke var kvalificeret til, og oprettede joint venture selvskaber med suspekte (og efterfølgende forsvundne) kinesiske forretningsfolk med tætte bånd til det kinesiske regime. Som han solgte adgang til sin far Joe Biden der på tidspunktet var vicepræsident. Og hvordan det kan være der pludseligt i samme periode blev overført millioner af dollars fra Moskvas borgmesters (kendt for tætte bånd til Putin) kone til Bidens bankkonto. etc. Og så at Joe Biden har løget om det. Ja, det er en del mere suspekt, og lugter til himlen om korruption.

Men de er alle korrupte, så det er jeg også ret ligeglad med. Et vist niveau af korruption må man accepterer, sådan er det bare. Så længe det ikke i ekstrem grad har negativ indflydelse på rederingsugøvelsen.

Hvad der virkeligt er suspekt er den måde stort set alle amerikanske techno-oligarker har sat himmel og helvedet i aktion for at begrave historien da den senest ramte New York Posts forsider. I forbindelse med at New York Post kom i besiddelse af en række billeder og emails til/fra Hunter Biden.

Facebook (& Instagram) udtalte officielt at: "we are reducing its distribution on our platform" i en Tweet der efterfølgende blev slettet. Twitter tog et skrift videre, og fuldkommen blokerede for at kunne linke til New York Post - angiveligt fordi det kunne være "potentially harmful" (til Joe Bidens præsidentkandidatur velsagtens) Senere skiftede Twitter historie og blokerede for at linke til New York Posts scoop men en begrundelse om at det kunnne være "potentially spammy or unsafe" Og så lukkede de hele New York Post Twitter konto ned, og White House talskvinde Kayleigh McEnany, Trumps kampagnekonto, etc. blev også blokeret efter havde postet et link til NY Post.

Der kan være suspekte elementer i historien, og hvordan den er kommet til lys. Men den åbenlyse partipolitisering der udøves af magtfulde teknokonglomerater er fuldkommen uacceptabel. I virkeligheden minder det mig om noget Gibson kunne have beskrevet i en Cyberpunk roman fra 80erne. Og hvorfor er de teknokonglomerater så interesseret i at Biden kommer til magten? Follow the money.

Smoking-gun email reveals how Hunter Biden introduced Ukrainian businessman to VP dad

Dejligt at se at nogen er aktive i kampen imod fake news og tager ansvar. Tak til fb og Twitter.
2
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Amerikansk politik

Indlægaf dgd2007 » 16. okt 2020, 04:29

Det er jo jammerligt at se hvor besværligt det er at stemme i USA. Først skal man separat hen at registrere sig (jeg ved dog ikke om det er hver gang, eller en gang for alle - forhåbentlig det sidste), og så risikere at skulle stå i kø i adskillige timer!

Jeg har stemt siden 1974 - og jeg tror faktisk aldrig det har taget mere end 5 minutter, alt inklusive.
2
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4086
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3697

Re: Amerikansk politik

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 16. okt 2020, 04:47

thomassneum skrev:Dejligt at se at nogen er aktive i kampen imod fake news og tager ansvar. Tak til fb og Twitter.
Der er naturligvis altid nogle der er så besatte af den umiddelbare politiske sejr, at de ikke kan se det større billede. Lyder ærligt talt til du ikke engang har gidet læse noget om det før du kom med din dom.

Men der er dog også mange til venstre der kan se det suspekte i denne udvikling med teknooligarker der styrer informationsstrømmen. For deres egen profit. Ved ikke om du virkelig tror at Facebook Inc., Twitter, etc. er styret om et ønske om at bekæmpe fake news, eller om det er drevet af profit.

Look carefully at what Twitter is saying to justify censoring the Biden story. If applied consistently, it’d mean that some of history’s most consequential journalism — the Pentagon Papers, WikiLeaks’ war logs, Snowden docs, Panama Papers, our Brazil Archive — would be banned..

So much of the important journalism you read is based on a source providing to journalists “content obtained without authorization.”

Beyond the above examples, why doesn’t Twitter ban links to the NYT’s stories based on Trump’s tax returns, “obtained without authorization?”

Please don’t be deceived. The authoritarian mindset expressed below — celebrating mass censorship of journalism they dislike — is absolutely a significant strain in current US liberalism, which is why so many of them cheered the stunning censorship yesterday:

There is literally zero daylight between many, arguably most, national journalists reporting on the election and the Biden campaign. Does this sound like a journalist or a DNC operative? And, of course, they’re going to the RUSSIA playbook again based on anonymous CIA claims.
Glenn Greenwald

Det var Glenn Greenwald der var central i den oprindelige offentliggørelse af de massive NSA/CIAs overvågningsprogrammer. En offentliggørelse der altså ikke kunne lade sig gøre på Twitter idag. Og du tror det har at gøre med fake news. Så har jeg en bro jeg kunne tænke at sælge til dig.

Flere venstreorinterede Trumpmodstandere, der ikke deler dine roserøde briller på Techgiganterne:

Ryan Grim fra The Intercept:
Billede

Fraser Myers fra Spiked:
The tech oligarchs are a menace to democracy
1
Grab them by the pussy
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2926

Re: Amerikansk politik

Indlægaf thomassneum » 16. okt 2020, 05:47

Vlad Kalashnikov skrev:
thomassneum skrev:Dejligt at se at nogen er aktive i kampen imod fake news og tager ansvar. Tak til fb og Twitter.
Der er naturligvis altid nogle der er så besatte af den umiddelbare politiske sejr, at de ikke kan se det større billede. Lyder ærligt talt til du ikke engang har gidet læse noget om det før du kom med din dom.

Men der er dog også mange til venstre der kan se det suspekte i denne udvikling med teknooligarker der styrer informationsstrømmen. For deres egen profit. Ved ikke om du virkelig tror at Facebook Inc., Twitter, etc. er styret om et ønske om at bekæmpe fake news, eller om det er drevet af profit.

Look carefully at what Twitter is saying to justify censoring the Biden story. If applied consistently, it’d mean that some of history’s most consequential journalism — the Pentagon Papers, WikiLeaks’ war logs, Snowden docs, Panama Papers, our Brazil Archive — would be banned..

So much of the important journalism you read is based on a source providing to journalists “content obtained without authorization.”

Beyond the above examples, why doesn’t Twitter ban links to the NYT’s stories based on Trump’s tax returns, “obtained without authorization?”

Please don’t be deceived. The authoritarian mindset expressed below — celebrating mass censorship of journalism they dislike — is absolutely a significant strain in current US liberalism, which is why so many of them cheered the stunning censorship yesterday:

There is literally zero daylight between many, arguably most, national journalists reporting on the election and the Biden campaign. Does this sound like a journalist or a DNC operative? And, of course, they’re going to the RUSSIA playbook again based on anonymous CIA claims.
Glenn Greenwald

Det var Glenn Greenwald der var central i den oprindelige offentliggørelse af de massive NSA/CIAs overvågningsprogrammer. En offentliggørelse der altså ikke kunne lade sig gøre på Twitter idag. Og du tror det har at gøre med fake news. Så har jeg en bro jeg kunne tænke at sælge til dig.

Flere venstreorinterede Trumpmodstandere, der ikke deler dine roserøde briller på Techgiganterne:

Ryan Grim fra The Intercept:
Billede

Fraser Myers fra Spiked:
The tech oligarchs are a menace to democracy


Det store billede er at få klarhed på falske og sande nyheder - og her skylder vi en tak for indsatsen til fb og Twitter..men de var dog længe om at reagerer. Det står dog pinligt klart, at der er behov for bekæmpelsen af fake news. Så må vi bare håbe på at vores uddannelsesinstitutioner tager teten op, så vores kommende generationer bedre evner at skeldne skidt fra kanel.
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Amerikansk politik

Indlægaf FruitFly » 16. okt 2020, 11:02

dgd2007 skrev:Det er jo jammerligt at se hvor besværligt det er at stemme i USA. Først skal man separat hen at registrere sig (jeg ved dog ikke om det er hver gang, eller en gang for alle - forhåbentlig det sidste), og så risikere at skulle stå i kø i adskillige timer!

Jeg har stemt siden 1974 - og jeg tror faktisk aldrig det har taget mere end 5 minutter, alt inklusive.

Det er en af de (mange) fordele ved et centralt person-register. Amerikanerne slår syv kors for sig ved tanken og vil hellere have det som de har det.
0
#Klimatosse

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"