Amerikansk politik

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23795
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Amerikansk politik

Indlægaf dgd2007 » 30. maj 2019, 21:08

Dane skrev:At sætte sp.tegn ved folks kulturelle niveau fordi de ikke har samme mening som en selv viser tydeligt hvilket niveau man selv befinder sig på :gruble:

At Trump ikke kan tåle at se et amerikansk krigsskib der bærer John McCains navn, har ikke noget at gøre med politiske meninger - udelukkende mangel på almen selvkontrol og almindelig pli.

Men jeg takker for komplimenten angående min kulturelle niveau.

Jeg skal til gengæld rose dig for at "sætte spørgsmålstegn" - alle i medierne for tiden "stiller" spørgsmålstegn, og det er jo noget sludder. :)
2
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20488
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43984

Re: Amerikansk politik

Indlægaf paint » 30. maj 2019, 22:24

"Trump probably won’t get any ships named after him, and if he did, it would probably be one of these."

Billede
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Dane
Indlæg: 1541
Tilmeldt: 23. sep 2018, 04:56
Kort karma: 35
Likede indlæg: 1005

Re: Amerikansk politik

Indlægaf Dane » 31. maj 2019, 07:46

dgd2007 skrev:
Dane skrev:At sætte sp.tegn ved folks kulturelle niveau fordi de ikke har samme mening som en selv viser tydeligt hvilket niveau man selv befinder sig på :gruble:

At Trump ikke kan tåle at se et amerikansk krigsskib der bærer John McCains navn, har ikke noget at gøre med politiske meninger - udelukkende mangel på almen selvkontrol og almindelig pli.

Men jeg takker for komplimenten angående min kulturelle niveau.

Jeg skal til gengæld rose dig for at "sætte spørgsmålstegn" - alle i medierne for tiden "stiller" spørgsmålstegn, og det er jo noget sludder. :)


Det var dig der satte sp.tegn ved 42% af usa’s befolknings kulturelle niveau, ikke mig :gruble:
Jeg satte til gengæld sp.tegn ved dit eget kulturelle niveau :)
0
Well, opinions are like assholes. Everybody has one.'
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23795
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Amerikansk politik

Indlægaf dgd2007 » 31. maj 2019, 08:32

Dane skrev:Det var dig der satte sp.tegn ved 42% af usa’s befolknings kulturelle niveau, ikke mig :gruble:
[...]

Det var bare en ros for korrekt sprogbrug. :)
Vanviddet har jo grebet om sig i medierne med at sige "stille spørgsmålstegn" - selv om jeg flere gange har påtalt det her på debatten!
0
Brugeravatar
Dane
Indlæg: 1541
Tilmeldt: 23. sep 2018, 04:56
Kort karma: 35
Likede indlæg: 1005

Re: Amerikansk politik

Indlægaf Dane » 31. maj 2019, 10:31

dgd2007 skrev:
Dane skrev:Det var dig der satte sp.tegn ved 42% af usa’s befolknings kulturelle niveau, ikke mig :gruble:
[...]

Det var bare en ros for korrekt sprogbrug. :)
Vanviddet har jo grebet om sig i medierne med at sige "stille spørgsmålstegn" - selv om jeg flere gange har påtalt det her på debatten!


Det kan tænkes, men ingen er vist i tvivl om din nedladende holdning overfor de 42% der bakker op om Trump :gruble:
0
Well, opinions are like assholes. Everybody has one.'
Modesty Blame
Indlæg: 4367
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 524
Likede indlæg: 9501

Re: Amerikansk politik

Indlægaf Modesty Blame » 31. maj 2019, 10:45

Dane skrev:
dgd2007 skrev:
Dane skrev:At sætte sp.tegn ved folks kulturelle niveau fordi de ikke har samme mening som en selv viser tydeligt hvilket niveau man selv befinder sig på :gruble:

At Trump ikke kan tåle at se et amerikansk krigsskib der bærer John McCains navn, har ikke noget at gøre med politiske meninger - udelukkende mangel på almen selvkontrol og almindelig pli.

Men jeg takker for komplimenten angående min kulturelle niveau.

Jeg skal til gengæld rose dig for at "sætte spørgsmålstegn" - alle i medierne for tiden "stiller" spørgsmålstegn, og det er jo noget sludder. :)


Det var dig der satte sp.tegn ved 42% af usa’s befolknings kulturelle niveau, ikke mig :gruble:
Jeg satte til gengæld sp.tegn ved dit eget kulturelle niveau :)

Nej, det gjorde du ikke. Du konstaterede. Det er jo i reglen ikke det samme.

Desværre er jeg bange for, at der er mange fra Trumps base, der slet ikke ved, hvor inkompetent han er. De ser måske kun Fox News, og vælger ikke at høre efter, hvis der kommer noget om Trumps manglende evner.
0
Brugeravatar
Dane
Indlæg: 1541
Tilmeldt: 23. sep 2018, 04:56
Kort karma: 35
Likede indlæg: 1005

Re: Amerikansk politik

Indlægaf Dane » 31. maj 2019, 19:45

Modesty Blame skrev:
Dane skrev:
dgd2007 skrev:
Dane skrev:At sætte sp.tegn ved folks kulturelle niveau fordi de ikke har samme mening som en selv viser tydeligt hvilket niveau man selv befinder sig på :gruble:

At Trump ikke kan tåle at se et amerikansk krigsskib der bærer John McCains navn, har ikke noget at gøre med politiske meninger - udelukkende mangel på almen selvkontrol og almindelig pli.

Men jeg takker for komplimenten angående min kulturelle niveau.

Jeg skal til gengæld rose dig for at "sætte spørgsmålstegn" - alle i medierne for tiden "stiller" spørgsmålstegn, og det er jo noget sludder. :)


Det var dig der satte sp.tegn ved 42% af usa’s befolknings kulturelle niveau, ikke mig :gruble:
Jeg satte til gengæld sp.tegn ved dit eget kulturelle niveau :)

Nej, det gjorde du ikke. Du konstaterede. Det er jo i reglen ikke det samme.

Desværre er jeg bange for, at der er mange fra Trumps base, der slet ikke ved, hvor inkompetent han er. De ser måske kun Fox News, og vælger ikke at høre efter, hvis der kommer noget om Trumps manglende evner.



Der er åbenbart i Danmark en udbredt trang til at finde forklaringer på hvorfor så mange holder med Trump når man nu selv hader ham inderligt, bor i et andet land 6000 km væk og ikke har for 5 øre indsigt i disse menneskers bevæggrunde - ja så må det naturligvis være fordi de kun ser Fox news :forvirret:

Selvsamme logik vil jeg påstå gælder de mennesker der udelukkende henter sin viden fra venstreorienterede medier der som bekendt hader Trump og ensidigt skriver negative historier :gruble:
0
Well, opinions are like assholes. Everybody has one.'
Brugeravatar
Dane
Indlæg: 1541
Tilmeldt: 23. sep 2018, 04:56
Kort karma: 35
Likede indlæg: 1005

Re: Amerikansk politik

Indlægaf Dane » 31. maj 2019, 20:24

Der er langt - rigtig langt mellem positive historier om Trump i danske msm og i dette link bad man specielt om Trump’s succeser hvilket jo i sig selv er ret sigende :gruble:

https://www.bt.dk/udland/her-er-det-om- ... n-taler-om
0
Well, opinions are like assholes. Everybody has one.'
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23795
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Amerikansk politik

Indlægaf dgd2007 » 31. maj 2019, 22:36

Dane skrev:Det kan tænkes, men ingen er vist i tvivl om din nedladende holdning overfor de 42% der bakker op om Trump :gruble:

Nej, det sagde jeg jo temmelig klart. Når han opfører sig som - og/eller får sine medarbejdere til at behandle sig som - en tredjeverdens operettediktator, som i det eksempel med at skibet skulle fjernes, eller navnet på hans afdøde politiske modstander skulle dækkes til, og de 42% stadigvæk synes det er helt i orden for en amerikansk præsident - ja, så får jeg det indtryk at der råder et lavt kulturelt og oplysningsmæssigt niveau.

Det er selvfølgelig ikke Trump der har indført det, han har bare opdaget hvor meget magt der er i det. Jeg har da også taget mig til hovedet, når man hørte at flere år efter Irak-krigen var begyndt, troede 20 eller 30% af amerikanerne stadig at det var Saddam der stod bag 9/11. Eller når en stor gruppe vil have at skolerne skal holde op med at undervise i hvad videnskaben ved om Jordens udvikling og dinosaurer osv. og i stedet undervise i at Jorden er 5.000 år gammel og skabt på syv dage - eller i det mindste præsentere det som to sideordnede teorier.

Nu ser du jo benbart op til Trump, men du har da sikkert også nogle punkter, hvor du ikke bare "har respekt" for andres verdensbillede. Fx vil jeg tro at du tænker "hvor the pfuck har de folk i deres hoveder", når man ser kæmpe demonstrationer i Pakistan der kræver at en eller anden oige skal dræbes fordi det er rygtedes at hun har sagt noget dårligt om Koranen. Så vil jeg tro du tæmnker de har et lidt anderledes oplysningsniveau end vi er vant til her i landet.
0
Brugeravatar
Dane
Indlæg: 1541
Tilmeldt: 23. sep 2018, 04:56
Kort karma: 35
Likede indlæg: 1005

Re: Amerikansk politik

Indlægaf Dane » 1. jun 2019, 11:02

dgd2007 skrev:
Dane skrev:Det kan tænkes, men ingen er vist i tvivl om din nedladende holdning overfor de 42% der bakker op om Trump :gruble:

Nej, det sagde jeg jo temmelig klart. Når han opfører sig som - og/eller får sine medarbejdere til at behandle sig som - en tredjeverdens operettediktator, som i det eksempel med at skibet skulle fjernes, eller navnet på hans afdøde politiske modstander skulle dækkes til, og de 42% stadigvæk synes det er helt i orden for en amerikansk præsident - ja, så får jeg det indtryk at der råder et lavt kulturelt og oplysningsmæssigt niveau.

Det er selvfølgelig ikke Trump der har indført det, han har bare opdaget hvor meget magt der er i det. Jeg har da også taget mig til hovedet, når man hørte at flere år efter Irak-krigen var begyndt, troede 20 eller 30% af amerikanerne stadig at det var Saddam der stod bag 9/11. Eller når en stor gruppe vil have at skolerne skal holde op med at undervise i hvad videnskaben ved om Jordens udvikling og dinosaurer osv. og i stedet undervise i at Jorden er 5.000 år gammel og skabt på syv dage - eller i det mindste præsentere det som to sideordnede teorier.

Nu ser du jo benbart op til Trump, men du har da sikkert også nogle punkter, hvor du ikke bare "har respekt" for andres verdensbillede. Fx vil jeg tro at du tænker "hvor the pfuck har de folk i deres hoveder", når man ser kæmpe demonstrationer i Pakistan der kræver at en eller anden oige skal dræbes fordi det er rygtedes at hun har sagt noget dårligt om Koranen. Så vil jeg tro du tæmnker de har et lidt anderledes oplysningsniveau end vi er vant til her i landet.



Jeg er ikke specielt begejstret for Trump og ser bestemt ikke op til ham, men jeg er indrettet på en sådan måde at enhver der politisk lægges for had af den altdominerende venstreorienterede verdenspresse omgående har min opmærksomhed hvorefter jeg målbevidst søger den side af historien som msm ikke skriver om :gruble:

Jeg er kæmpe modstander af den venstredrejning som den vestlige verden har lidt under siden 70 erne og enhver der byder denne venstrepolitik modstand hilses velkommen.
Denne venstreorienterede mainstream politisk korrekte overbevisning blev taget med bukserne nede da Trump vandt og hele verden var efterfølgende vidne til mediernes og de kulturradikales pinagtige reaktioner på en demokratisk proces som de troede venstrefløjen havde eneret på :gruble:

50 års venstreorienteret indoktrinering fornægter sig ikke og når en voksende højredrejning udfordrer den venstreorienterede politisk korrekte vanetænkning, fordi den har “beriget” os med grænseløs globalisme og deraf følgende indvandring, splittes befolkningen som vi ser det idag og den gamle hippie parole “peace, love and understanding” er gemt langt væk når det gælder ideologiske modstandere :gruble:

Den venstresnoede medieverden har haft enevældig magt i samtlige 50 år og valget af mediehaderen Trump var en historisk øjenåbner for medieparnasset der mobiliserede alt hvad de kunne fremstille af smuds og miskreditering, men de gjorde regning uden vært fordi Trump trives allerbedst i en venstreorienteret shitstorm :)

Alle historier om Trump er fabrikeret og udgivet i en venstreorienteret tilpasset udgave hvilket mange glemmer i farten og de mange dommedagsprofetier der gang på gang blev gjort til skamme har gjort flere og flere amerikanere skeptiske overfor mediernes unuancerede historier og placeret dem velfortjent i bunden af troværdighedsskalaen :gruble:

Hvis jeg skulle finde noget værre end venstrefløjens intolerance må det være religiøs fanatisme som du nævner et eksempel på og ganske symptomatisk byder venstrefløjen netop repræsentanterne for denne verdens mest intolerante religiøse fanatisme velkommen :gruble:

Et ganske frisk eksempel på mediernes ikke eksisterende uvildighed kom her i kl.12 nyhederne på DR hvor reaktionen på Trump’s beslutning om at genopstille blev kommenteret således af journalisten: “det vides endnu ikke om Trump’s beslutning vil møde modstand internt i det rep.parti og hans chancer / Risiko for at han bliver genvalgt” :forvirret:

Det viser vist mere end tydeligt hvilket niveau den danske venstrefløjspresse befinder sig på :gruble:
0
Well, opinions are like assholes. Everybody has one.'
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23795
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Amerikansk politik

Indlægaf dgd2007 » 1. jun 2019, 13:46

Dane skrev:Jeg er ikke specielt begejstret for Trump og ser bestemt ikke op til ham, men jeg er indrettet på en sådan måde at enhver der politisk lægges for had af den altdominerende venstreorienterede verdenspresse omgående har min opmærksomhed hvorefter jeg målbevidst søger den side af historien som msm ikke skriver om :gruble:
[...]

OK, tak for forklaringen på dit verdensbillede.
Du har nok ret i at stor del ikke støtter ham ud fra næsegrus beundring for ham som sådan, men mere ud fra en forhåbning om at han vil skaffe dem "hævn" over et samfund som de føler sig snydt af.

Ja, "riskoen for at han bliver genvalgt" lyder selvfølgelig lidt lovlig biased hvis det var en journalist der sagde det. Jeg synes dog, det er relevant at spørge om der er modstand mod det i det Republikanske parti. Ret beset er meget af det han efter min overbevisning vandt på i 2016 jo i diametral modstrid med partiets traditionelle holdninger om frihandel og en bastant udenrigspolitik.

På de punkter er Trump jo meget mere traditionelt "venstreorienteret" - for at benytte dit yndlingsudtryk. :) Toldbarrierer for at beskytte de hjemlige arbejdspladser er jo klassisk fagforeningsfilosofi, mens Republikanerne traditionelt ikke har haft noget imod at folk flyttede deres firmaer i skattely, eller flyttede fabrikken til et land hvor arbejderne kun kostede 5 kr. om dagen. Så i virkeligheden er det vel i første omgang klassisk konservatisme og højre-liberalisme (i den danske betydning, ikke den amerikanske) og traditionelle værdier, som han har givet et skud for boven. :gruble:
0
Brugeravatar
Dane
Indlæg: 1541
Tilmeldt: 23. sep 2018, 04:56
Kort karma: 35
Likede indlæg: 1005

Re: Amerikansk politik

Indlægaf Dane » 1. jun 2019, 17:22

Du burde efterhånden have opdaget at Trump er ligeså lidt interesseret i hvad hans eget parti mener som han er med demokraternes mening :)
Trump er svær at sætte politisk etiket på, især i et land med to partisystem, men det nærmeste må vel være national konservativ :gruble:
0
Well, opinions are like assholes. Everybody has one.'
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4086
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3697

Re: Amerikansk politik

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 4. jun 2019, 01:24

dgd2007 skrev:White House, Navy exchanged emails about keeping USS McCain out of Trump's sight
Om bestræbelserne for at at Trump ikke skulle udsættes for at se at amerikanerne har et krigsskib liggende i Japan, som bærer navnet "USS John McCain".

At 42% stadig støtter den mand, må vist sige et eller andet om amerikanernes kulturelle niveau. :genert:
Fordi det højst sandsynligvis er fake news, ligesom størstedelen af de andre historier der er om Trump. Flåden har i hvert fald selv debunked den (twitter.com/chinfo/status/1133918353490403329). Og selv hvis den var 100% korrekt, så fucking what? Der har været omfattende skattelettelser, omfattende regelforsimpling, økonomien er i strålende forfatning, arbejdsløshed er på et historisk lavt niveau, USA er ikke involveret i en større international optional krig, USA er ikke involveret i flere internationale klausuler, mm. Faktum er at Trump har haft en overordentlig succesful præsidentperiode på stort set alle objektive parametre. Hvilket vel er grunden til at de bliver ved med at opfinde alle de irrelevante og for størstedelen fake news historier (Nasty Meghan Markle fra igår, var så også fake).

Har du i øvrigt læst på på Joe Bidens søns ekstremt tvivlsomme handler med Kina.
2
Grab them by the pussy
Modesty Blame
Indlæg: 4367
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 524
Likede indlæg: 9501

Re: Amerikansk politik

Indlægaf Modesty Blame » 4. jun 2019, 04:32

Vlad Kalashnikov skrev:
dgd2007 skrev:White House, Navy exchanged emails about keeping USS McCain out of Trump's sight
Om bestræbelserne for at at Trump ikke skulle udsættes for at se at amerikanerne har et krigsskib liggende i Japan, som bærer navnet "USS John McCain".

At 42% stadig støtter den mand, må vist sige et eller andet om amerikanernes kulturelle niveau. :genert:
Fordi det højst sandsynligvis er fake news, ligesom størstedelen af de andre historier der er om Trump. Flåden har i hvert fald selv debunked den (twitter.com/chinfo/status/1133918353490403329). Og selv hvis den var 100% korrekt, så fucking what? Der har været omfattende skattelettelser, omfattende regelforsimpling, økonomien er i strålende forfatning, arbejdsløshed er på et historisk lavt niveau, USA er ikke involveret i en større international optional krig, USA er ikke involveret i flere internationale klausuler, mm. Faktum er at Trump har haft en overordentlig succesful præsidentperiode på stort set alle objektive parametre. Hvilket vel er grunden til at de bliver ved med at opfinde alle de irrelevante og for størstedelen fake news historier (Nasty Meghan Markle fra igår, var så også fake).

Har du i øvrigt læst på på Joe Bidens søns ekstremt tvivlsomme handler med Kina.


Var det nu også fake news? https://www.thesun.co.uk/news/9196110/d ... -uk-visit/

Uanset om the Sun er en lorteavis, så har de faktisk optaget hans kommentarer.

Jeg vil give mig så langt, at han ikke - som danske medier har oversat det - har sagt, at hun var ulækker. Det er bare en dårlig oversættelse. Han sagde "I didn't know she was nasty", som kan oversættes til "jeg vidste ikke, at hun var led".
0
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4086
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3697

Re: Amerikansk politik

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 4. jun 2019, 04:41

Modesty Blame skrev:
Vlad Kalashnikov skrev:
dgd2007 skrev:White House, Navy exchanged emails about keeping USS McCain out of Trump's sight
Om bestræbelserne for at at Trump ikke skulle udsættes for at se at amerikanerne har et krigsskib liggende i Japan, som bærer navnet "USS John McCain".

At 42% stadig støtter den mand, må vist sige et eller andet om amerikanernes kulturelle niveau. :genert:
Fordi det højst sandsynligvis er fake news, ligesom størstedelen af de andre historier der er om Trump. Flåden har i hvert fald selv debunked den (twitter.com/chinfo/status/1133918353490403329). Og selv hvis den var 100% korrekt, så fucking what? Der har været omfattende skattelettelser, omfattende regelforsimpling, økonomien er i strålende forfatning, arbejdsløshed er på et historisk lavt niveau, USA er ikke involveret i en større international optional krig, USA er ikke involveret i flere internationale klausuler, mm. Faktum er at Trump har haft en overordentlig succesful præsidentperiode på stort set alle objektive parametre. Hvilket vel er grunden til at de bliver ved med at opfinde alle de irrelevante og for størstedelen fake news historier (Nasty Meghan Markle fra igår, var så også fake).

Har du i øvrigt læst på på Joe Bidens søns ekstremt tvivlsomme handler med Kina.


Var det nu også fake news? https://www.thesun.co.uk/news/9196110/d ... -uk-visit/

Uanset om the Sun er en lorteavis, så har de faktisk optaget hans kommentarer.

Jeg vil give mig så langt, at han ikke - som danske medier har oversat det - har sagt, at hun var ulækker. Det er bare en dårlig oversættelse. Han sagde "I didn't know she was nasty", som kan oversættes til "jeg vidste ikke, at hun var led".
Jeg er komplet ligeglad med om han havde sagt hun var nasty, men hvad han i kontekst sagde var at han ikke vidste hun havde sagt nasty ting om ham. "Jeg vidste ikke hun sagde lede ting om mig" sexet op til => "Hun er led" Det er sådanne fake-news'ish click-bait sager der har gjort at medier er blevet noget nær komplet utroværdige og ikke længere i stand til at varetage deres samfundsmæssige opgave som den 4.statsmagt.
1
Grab them by the pussy

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"