Jeg er stolt af at være luder, men hvordan fortæller man det til sine børns pædagog?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20484
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43968

Re: Jeg er stolt af at være luder, men hvordan fortæller man det til sine børns pædagog?

Indlægaf paint » 19. okt 2018, 15:37

Mistermor skrev:
paint skrev:Det er svært at svare på med en enkelt svar, primært fordi det involverer en række underliggende lag af tilhørende problemstillinger.
Erhvervet, har et igennem århundreder nedarvet, belastende ry/rygte. Og der følger nogle sociale fordomme med til jobbet. Enten er det kvinder der ikke kan bruges til andet – er for dumme til et almindeligt job, eller også er de tvunget til af diverse omstændigheder – narko, skruppelløse bagmænd mv. Disse grupperinger, er der garanteret også, på markedet. Og hér tager jeg skarp afstand og mener på ingen måde at det uden videre skal tillades.

Disse kvinder skal have et tilbud om hjælp til at komme ud af det igen.

Men den gruppe af selvstændige, psykisk robuste kvinder, som har taget et bevidst valg og går ind i det med åbne øjne, skal naturligvis have lov til at leve det liv de vil. Også selvom, der er andre der mener, at de må fejle ét eller andet, siden de gør det. Måske mener sidstnævnte gruppe , det de gør, fordi de ikke formår at forstå eller har viden nok om emnet til at adskille de forskellige lag i det. Og bare kører videre, på en gammel, nedarvet social fordom om luderen, som hende den alkoholiserede/narkoafhængige/smådumme gimpe, der står på gadehjørnet med laktasken, den korte nederdel, iført alt for meget sminke og alt for få hjerneceller.

Virkeligheden, er som altid, uendeligt mere nuanceret end vores fordomme og tanker om den.


Jeg ved ikke, om det er en fordom jeg har - men jeg kan ikke lade være med at tænke, at man som menneske ofte kan "fortælle sig selv en historie" eller "give sig selv en rolle", hvor man får forklaret sig selv, at verden hænger sammen på en bestemt måde,(fordi man har behov for, at det er sådan) og senere finder man så ud af, at det faktisk ikke var sådan.... Jeg kan ikke lige komme i tanke om andet eksempel end, at man går ind for åbne forhold, og senere finder ud af, at man gjorde vold på sig selv for at holde på partneren.

Er der lavet undersøgelser, der viser, at der findes en gruppe kvinder, som ikke tager skade af at sælge sig selv? Eller er det en periode i en kvindes liv, hvor hun lever i den sandhed, hun har skabt? Og hvor hun derfor kan holde til det? Ved man, at der ikke er skadevirkninger på lang sigt psykologisk set? Kan man simpelthen være så psykisk robust, at man kan holde til det både på den korte og lange bane?


Jeg og et par medstuderende, prøvede på et tidspunkt at lave en slags undersøgelse af prostitutions mulige skadevirkninger. Men de undersøgelser der var ( på det tidspunkt) var stærkt præget af, hvilken holdning dem der lavede undersøgelsen, havde i forvejen. Ofte var der tale om at ville påvise noget bestemt. De var derfor ikke særligt brugbare, som objektiv information. Og de undersøgelser, den faktisk gravede lidt dybere i det, endte ofte ud i, om de kvinder, der kastede sig ud i 'faget', i forvejen var skadet (psykisk) f.eks misbrugte som børn, incestofre eller var mere eller mindre småskizoide og i stand til at adskille krop og følelser.

Vores egen lille undersøgelse, gav ikke rigtigt noget entydigt svar på ret meget, især fordi at det statistiske materiale var for småt til at konkludere noget. Vi talte med prostituerede, men fandt ikke rigtig nogle i kategorien 'kvinder der sagtens kunne klare det'. Måske fordi det ikke er kvinder, der ligefrem går rundt og reklamerer for sig selv. Vi havde fat i nogle pr. telefon, men de var ikke interesseret i at deltage i noget som helst.

Men hende der udtalte sig i gårsdagens afsnit, mente jo at nogle kvinder (herunder hende selv) kunne gøre det. Men hvis de ikke var 100% sikre på at de kunne det, skulle de ikke kaste sig ud i det, bare for at se om de nu kunne (det havde karakter af en advarsel). Om hendes udsagn så er en konstrueret sandhed, lavet til lejligheden og som en slags forklaring til hende selv, kan man jo kun vide, hvis man taler mere med hende.
5
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Jeg er stolt af at være luder, men hvordan fortæller man det til sine børns pædagog?

Indlægaf DenBruneMunk » 19. okt 2018, 15:41

Confucius skrev:
DenBruneMunk skrev:
Confucius skrev:
DenBruneMunk skrev:
annellaII skrev:Man kan ikke være bekendt at være prostitueret, når man har børn. Er en af kommentarerne i debatten.


Jeg giver omtalte kommentar videre til spørgsmålet om man ikke kan være bekendt at være prostitueret, når man har børn, hvad mener du?


Jeg mener bare man ikke kan være bekendt at debattere hendes arbejde og andres holdninger, for vigtigst er, hun vil det, og næste, verden er fyldt med holdninger, skal de nu vendes og drejes.


Say what? Når hun nu selv har bragt emnet på bane i en kronik offentliggjort i Informations Debat-sektion, så synes jeg ligesom at der ER sagt god for at debattere hendes holdninger og arbejde.

Læg mærke til at det ikke er hendes holdninger tråden er skabt på men en kommentar, og derfor, verdens holdninger debatteres og ikke hendes.


Både kronikken og tråden er oprettet med samme formål: At skabe debat om et tabuiseret spørgsmål - om hvorvidt man skal være stolt eller skamme sig over at være luder.

Så har du godt nok svært ved at forholde dig til emnet, for her er det en kommentar, som er trådens emne og ikke alt det andet, så kom igen.
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Jeg er stolt af at være luder, men hvordan fortæller man det til sine børns pædagog?

Indlægaf DenBruneMunk » 19. okt 2018, 16:01

Confucius skrev:Det er godt nok dig der har svært ved at perspektivere, hvis du ikke kan se at både luderen og TS begge har et ønske om at skabe debat om emnet.
Du keder dig godt nok.... at bruge så meget tid på at perspektivere over det...
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Jeg er stolt af at være luder, men hvordan fortæller man det til sine børns pædagog?

Indlægaf Slettet bruger » 19. okt 2018, 16:08

Mistermor skrev:
abcd skrev:Er det nødvendigt med undersøgelser? Jeg synes det virker som om det ofte er kvinder der har svært ved at forestille sig at man skulle kunne være lykkelig luder. Jeg er mand, og hvis jeg sætter mig selv i luderens sted, har jeg omvendt svært ved at forestille mig at jeg skulle tage skade af det. Jeg er sikker på at jeg fint kunne knalde en masse kvinder uden det ville betyde mere for mig end hvis jeg havde givet dem nakkemassage. Hvorfor er det tilsyneladende så vanskeligt for en del kvinder at sætte sig ind i?


Jeg synes, du selv leverer begrundelsen for, at undersøgelser er bedre end vores formodninger. :)

Jeg vil tro, at det er så svært for kvinder at sætte sig ind i af samme årsag, som du har svært ved at sætte dig ind i det modsatte; fordi man vurderer ting ud fra egne erfaringer og værdisæt.

Jeg kan godt gennemskue, at der er forskel på, om man er tvunget ud i prostitution, eller om man har valgt det selv.

Somme tider tror vi bare, at vi har valgt noget selv, men i virkeligheden var det ikke helt et "ægte" valg, men mere noget vi gjorde for at undgå noget andet, eller noget, vi havde bildt os selv ind, var ok.

Nu har hverken du eller jeg prøvet at være prostituerede (vil jeg tro) - selv har jeg kun haft 2 x engangssex og tre forhold variende mellem 3/4 år og 25 år. Personligt er jeg ikke til engangssex. Men havde jeg nu været det, tænker jeg stadig, at der må være forskel på, om jeg dyrker sex for fornøjelsens skyld eller for penge. - Hvordan ville du have det med, at de mange kvinder, du sagtens kunne knalde, forventede en vare af dig, selvfølgelig mod betaling? Der er jo en uligevægt i forholdet, så snart det kommer ind i billedet. Så handler det ikke om din fornøjelse.


Jeg tænker det er en af de ting hvor mænd og kvinder er meget forskellige, for jeg kan slet ikke forestille mig at jeg ville have det fjerneste problem med det. 1.000,- for en halv times arbejde - jeg havde slået til på et splitsekund hvis jeg havde haft den mulighed som ung og uforpligtet. I stedet arbejdede jeg i min studietid på et lager for 120,- i timen. 8 timer på et røvsygt lager eller en halv time i kanen med en frustreret, småfed, midaldrede kvinde... No brainer.

Og selv om der er stærke tendenser for hvad kvinder og mænd gør, så er der jo også store overlap. Ligesom der er mandlige sygeplejersker og kvindelige IT-udviklere, kan der vel også være kvinder som har det med at sælge sex som jeg som mand ville have det.
0
Brugeravatar
annellaII
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 17. nov 2017, 13:17
Kort karma: 42
Geografisk sted: Europa
Likede indlæg: 950

Re: Jeg er stolt af at være luder, men hvordan fortæller man det til sine børns pædagog?

Indlægaf annellaII » 19. okt 2018, 16:43

DenBruneMunk skrev:
Confucius skrev:Det er godt nok dig der har svært ved at perspektivere, hvis du ikke kan se at både luderen og TS begge har et ønske om at skabe debat om emnet.

Du keder dig godt nok.... at bruge så meget tid på at perspektivere over det...


Det må da være dig, der keder sig, hvis emnet ikke passer dig, så er du altså ikke tvunget til at kommentere.
1
Thomas31
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 12. mar 2016, 01:47
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2398

Re: Jeg er stolt af at være luder, men hvordan fortæller man det til sine børns pædagog?

Indlægaf Thomas31 » 19. okt 2018, 16:54

Mistermor skrev:
paint skrev:Det er svært at svare på med en enkelt svar, primært fordi det involverer en række underliggende lag af tilhørende problemstillinger.
Erhvervet, har et igennem århundreder nedarvet, belastende ry/rygte. Og der følger nogle sociale fordomme med til jobbet. Enten er det kvinder der ikke kan bruges til andet – er for dumme til et almindeligt job, eller også er de tvunget til af diverse omstændigheder – narko, skruppelløse bagmænd mv. Disse grupperinger, er der garanteret også, på markedet. Og hér tager jeg skarp afstand og mener på ingen måde at det uden videre skal tillades.

Disse kvinder skal have et tilbud om hjælp til at komme ud af det igen.

Men den gruppe af selvstændige, psykisk robuste kvinder, som har taget et bevidst valg og går ind i det med åbne øjne, skal naturligvis have lov til at leve det liv de vil. Også selvom, der er andre der mener, at de må fejle ét eller andet, siden de gør det. Måske mener sidstnævnte gruppe , det de gør, fordi de ikke formår at forstå eller har viden nok om emnet til at adskille de forskellige lag i det. Og bare kører videre, på en gammel, nedarvet social fordom om luderen, som hende den alkoholiserede/narkoafhængige/smådumme gimpe, der står på gadehjørnet med laktasken, den korte nederdel, iført alt for meget sminke og alt for få hjerneceller.

Virkeligheden, er som altid, uendeligt mere nuanceret end vores fordomme og tanker om den.


Jeg ved ikke, om det er en fordom jeg har - men jeg kan ikke lade være med at tænke, at man som menneske ofte kan "fortælle sig selv en historie" eller "give sig selv en rolle", hvor man får forklaret sig selv, at verden hænger sammen på en bestemt måde,(fordi man har behov for, at det er sådan) og senere finder man så ud af, at det faktisk ikke var sådan.... Jeg kan ikke lige komme i tanke om andet eksempel end, at man går ind for åbne forhold, og senere finder ud af, at man gjorde vold på sig selv for at holde på partneren.

Er der lavet undersøgelser, der viser, at der findes en gruppe kvinder, som ikke tager skade af at sælge sig selv? Eller er det en periode i en kvindes liv, hvor hun lever i den sandhed, hun har skabt? Og hvor hun derfor kan holde til det? Ved man, at der ikke er skadevirkninger på lang sigt psykologisk set? Kan man simpelthen være så psykisk robust, at man kan holde til det både på den korte og lange bane?


Ja der er lavet mange undersøgelser, og det er ikke muligt at påvise, at kvinder har taget skade.
Når man samtidig ved, at det er selve fordømmelsen og stigmatiseringen, der muliggør at nogle kvinder kan blive udnyttet, så burde man virkelig blive lidt mere tolerant
2
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16954
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1075
Likede indlæg: 21074

Re: Jeg er stolt af at være luder, men hvordan fortæller man det til sine børns pædagog?

Indlægaf Misantropen » 19. okt 2018, 17:14

abcd skrev:
Mistermor skrev:
abcd skrev:Er det nødvendigt med undersøgelser? Jeg synes det virker som om det ofte er kvinder der har svært ved at forestille sig at man skulle kunne være lykkelig luder. Jeg er mand, og hvis jeg sætter mig selv i luderens sted, har jeg omvendt svært ved at forestille mig at jeg skulle tage skade af det. Jeg er sikker på at jeg fint kunne knalde en masse kvinder uden det ville betyde mere for mig end hvis jeg havde givet dem nakkemassage. Hvorfor er det tilsyneladende så vanskeligt for en del kvinder at sætte sig ind i?


Jeg synes, du selv leverer begrundelsen for, at undersøgelser er bedre end vores formodninger. :)

Jeg vil tro, at det er så svært for kvinder at sætte sig ind i af samme årsag, som du har svært ved at sætte dig ind i det modsatte; fordi man vurderer ting ud fra egne erfaringer og værdisæt.

Jeg kan godt gennemskue, at der er forskel på, om man er tvunget ud i prostitution, eller om man har valgt det selv.

Somme tider tror vi bare, at vi har valgt noget selv, men i virkeligheden var det ikke helt et "ægte" valg, men mere noget vi gjorde for at undgå noget andet, eller noget, vi havde bildt os selv ind, var ok.

Nu har hverken du eller jeg prøvet at være prostituerede (vil jeg tro) - selv har jeg kun haft 2 x engangssex og tre forhold variende mellem 3/4 år og 25 år. Personligt er jeg ikke til engangssex. Men havde jeg nu været det, tænker jeg stadig, at der må være forskel på, om jeg dyrker sex for fornøjelsens skyld eller for penge. - Hvordan ville du have det med, at de mange kvinder, du sagtens kunne knalde, forventede en vare af dig, selvfølgelig mod betaling? Der er jo en uligevægt i forholdet, så snart det kommer ind i billedet. Så handler det ikke om din fornøjelse.


Jeg tænker det er en af de ting hvor mænd og kvinder er meget forskellige, for jeg kan slet ikke forestille mig at jeg ville have det fjerneste problem med det. 1.000,- for en halv times arbejde - jeg havde slået til på et splitsekund hvis jeg havde haft den mulighed som ung og uforpligtet. I stedet arbejdede jeg i min studietid på et lager for 120,- i timen. 8 timer på et røvsygt lager eller en halv time i kanen med en frustreret, småfed, midaldrede kvinde... No brainer.

Og selv om der er stærke tendenser for hvad kvinder og mænd gør, så er der jo også store overlap. Ligesom der er mandlige sygeplejersker og kvindelige IT-udviklere, kan der vel også være kvinder som har det med at sælge sex som jeg som mand ville have det.

Jeg tror det der ofte kan være problemet for prostituerede er at deres grænser langsomt rykker sig, fx fordi pengene og friheden til selv at bestemme hvornår man vil arbejde lokker mere og mere. Når man så stopper og finder et almindeligt 8-16 job er det noget af en omvæltning og mange bliver måske rastløse. Især det sidste synes jeg ofte bliver nævnt af tidligere prostituerede der i nogle tilfælde er vendt tilbage til faget.

Derudover så er selve den seksuelle del ikke altid rosenrødt. Du kan måske godt sige nej til nogle kunder og former for sex, men det kommer måske så også til at gå ud over din indtjening. Og man er vel nødt til at have et godt navn og solidt kundegrundlag før man kan kræve en højere løn.

Afhængig af omstændighederne tror jeg godt man kan være glad for sit job, når man er i det fag, og man er klar over det ikke kun er psykisk man kan få mén.
0
D.itsen
Indlæg: 3326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 563
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8986

Re: Jeg er stolt af at være luder, men hvordan fortæller man det til sine børns pædagog?

Indlægaf D.itsen » 19. okt 2018, 17:20

Så fordi kvinderne måske tager skade af det, så skal vi forbyde det? Forbyde noget de kvinder frivilligt gør? Fordi vi ved bedre end de selv gør?
Hvorfor er det lige luderen vi skal forbyde? Der er så mange andre jobs der også giver skade på psyken, men dem har jeg aldrig hørt folk ville forbyde. Hvorfor ikke?
7
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16954
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1075
Likede indlæg: 21074

Re: Jeg er stolt af at være luder, men hvordan fortæller man det til sine børns pædagog?

Indlægaf Misantropen » 19. okt 2018, 17:33

D.itsen skrev:Så fordi kvinderne måske tager skade af det, så skal vi forbyde det? Forbyde noget de kvinder frivilligt gør? Fordi vi ved bedre end de selv gør?
Hvorfor er det lige luderen vi skal forbyde? Der er så mange andre jobs der også giver skade på psyken, men dem har jeg aldrig hørt folk ville forbyde. Hvorfor ikke?

Enig.

Prostitution er kommet for at blive. Derfor giver det heller ikke mening ikke at forholde sig til det de selv siger.
2
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Jeg er stolt af at være luder, men hvordan fortæller man det til sine børns pædagog?

Indlægaf DenBruneMunk » 19. okt 2018, 17:40

Confucius skrev:Ja, for pokker. Det tog hele 2 sekunder for mig at lægge to og to sammen.

Tvivler men så har du brugt 2 sek for meget der.

annellaII skrev:
DenBruneMunk skrev:
Confucius skrev:Det er godt nok dig der har svært ved at perspektivere, hvis du ikke kan se at både luderen og TS begge har et ønske om at skabe debat om emnet.

Du keder dig godt nok.... at bruge så meget tid på at perspektivere over det...


Det må da være dig, der keder sig, hvis emnet ikke passer dig, så er du altså ikke tvunget til at kommentere.

Keder mig ikke lige som dig men giver gerne mit udtryk for skuffelse over hvor lavt og langt man vil gå for en tråd og et emne.
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Jeg er stolt af at være luder, men hvordan fortæller man det til sine børns pædagog?

Indlægaf hotlips » 19. okt 2018, 18:08

Jedi skrev:Problemet er hendes egen ambivalens omkring det; hun vil ikke stå ved det over for sine omgivelse inklusiv sine børn, så hun stigmatiserer nærmest sig selv. Hun forudsætter fordomme hos andre, hvilket i sig selv er fordomsfuldt.


Men hvis hun bare siger det til alle og helt alvorligt forventer at det ikke er noget der er nogen der har problemer med så vil hun jo være decideret idiot.

Det er fint at tro det bedste om andre men det skal jo også hænge sammen med virkeligheden.
1
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Jeg er stolt af at være luder, men hvordan fortæller man det til sine børns pædagog?

Indlægaf DenBruneMunk » 19. okt 2018, 18:18

hotlips skrev:
Jedi skrev:Problemet er hendes egen ambivalens omkring det; hun vil ikke stå ved det over for sine omgivelse inklusiv sine børn, så hun stigmatiserer nærmest sig selv. Hun forudsætter fordomme hos andre, hvilket i sig selv er fordomsfuldt.


Men hvis hun bare siger det til alle og helt alvorligt forventer at det ikke er noget der er nogen der har problemer med så vil hun jo være decideret idiot.

Det er fint at tro det bedste om andre men det skal jo også hænge sammen med virkeligheden.

Og du har bare så meget ret, man skal være fornuftig og igen, burde man sige det, fordi folk er fyldt med fordomme om alt og alle eller direkte nedladende om emnet.

Der blev nævnt sygeplejersker, mandlige, hvorfor lige det? Er det kun kvinder som må vaske en? Er det kun kvinder for begge køn som må tage dig i skridtet når lægerne skal rode dernede, der er deres job, so.......
Senest rettet af DenBruneMunk 19. okt 2018, 18:27, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
annellaII
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 17. nov 2017, 13:17
Kort karma: 42
Geografisk sted: Europa
Likede indlæg: 950

Re: Jeg er stolt af at være luder, men hvordan fortæller man det til sine børns pædagog?

Indlægaf annellaII » 19. okt 2018, 18:24

DenBruneMunk skrev:
Confucius skrev:Ja, for pokker. Det tog hele 2 sekunder for mig at lægge to og to sammen.

Tvivler men så har du brugt 2 sek for meget der.

annellaII skrev:
DenBruneMunk skrev:
Confucius skrev:Det er godt nok dig der har svært ved at perspektivere, hvis du ikke kan se at både luderen og TS begge har et ønske om at skabe debat om emnet.

Du keder dig godt nok.... at bruge så meget tid på at perspektivere over det...


Det må da være dig, der keder sig, hvis emnet ikke passer dig, så er du altså ikke tvunget til at kommentere.


Keder mig ikke lige som dig men giver gerne mit udtryk for skuffelse over hvor lavt og langt man vil gå for en tråd og et emne.


Smukt og interessant indlæg og selvfølgelig tankevækkende, som du kan debattere roligt og fornuftigt modsat til en debatdræber, det er den debatsabotage, der foretages af sære typer, der kun er med for at kvæle, afspore og ødelægge debatterne ved brug af nonsens og personangreb.
1
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Jeg er stolt af at være luder, men hvordan fortæller man det til sine børns pædagog?

Indlægaf hotlips » 19. okt 2018, 18:27

Misantropen skrev:
abcd skrev:
Mistermor skrev:
abcd skrev:Er det nødvendigt med undersøgelser? Jeg synes det virker som om det ofte er kvinder der har svært ved at forestille sig at man skulle kunne være lykkelig luder. Jeg er mand, og hvis jeg sætter mig selv i luderens sted, har jeg omvendt svært ved at forestille mig at jeg skulle tage skade af det. Jeg er sikker på at jeg fint kunne knalde en masse kvinder uden det ville betyde mere for mig end hvis jeg havde givet dem nakkemassage. Hvorfor er det tilsyneladende så vanskeligt for en del kvinder at sætte sig ind i?


Jeg synes, du selv leverer begrundelsen for, at undersøgelser er bedre end vores formodninger. :)

Jeg vil tro, at det er så svært for kvinder at sætte sig ind i af samme årsag, som du har svært ved at sætte dig ind i det modsatte; fordi man vurderer ting ud fra egne erfaringer og værdisæt.

Jeg kan godt gennemskue, at der er forskel på, om man er tvunget ud i prostitution, eller om man har valgt det selv.

Somme tider tror vi bare, at vi har valgt noget selv, men i virkeligheden var det ikke helt et "ægte" valg, men mere noget vi gjorde for at undgå noget andet, eller noget, vi havde bildt os selv ind, var ok.

Nu har hverken du eller jeg prøvet at være prostituerede (vil jeg tro) - selv har jeg kun haft 2 x engangssex og tre forhold variende mellem 3/4 år og 25 år. Personligt er jeg ikke til engangssex. Men havde jeg nu været det, tænker jeg stadig, at der må være forskel på, om jeg dyrker sex for fornøjelsens skyld eller for penge. - Hvordan ville du have det med, at de mange kvinder, du sagtens kunne knalde, forventede en vare af dig, selvfølgelig mod betaling? Der er jo en uligevægt i forholdet, så snart det kommer ind i billedet. Så handler det ikke om din fornøjelse.


Jeg tænker det er en af de ting hvor mænd og kvinder er meget forskellige, for jeg kan slet ikke forestille mig at jeg ville have det fjerneste problem med det. 1.000,- for en halv times arbejde - jeg havde slået til på et splitsekund hvis jeg havde haft den mulighed som ung og uforpligtet. I stedet arbejdede jeg i min studietid på et lager for 120,- i timen. 8 timer på et røvsygt lager eller en halv time i kanen med en frustreret, småfed, midaldrede kvinde... No brainer.

Og selv om der er stærke tendenser for hvad kvinder og mænd gør, så er der jo også store overlap. Ligesom der er mandlige sygeplejersker og kvindelige IT-udviklere, kan der vel også være kvinder som har det med at sælge sex som jeg som mand ville have det.

Jeg tror det der ofte kan være problemet for prostituerede er at deres grænser langsomt rykker sig, fx fordi pengene og friheden til selv at bestemme hvornår man vil arbejde lokker mere og mere. Når man så stopper og finder et almindeligt 8-16 job er det noget af en omvæltning og mange bliver måske rastløse. Især det sidste synes jeg ofte bliver nævnt af tidligere prostituerede der i nogle tilfælde er vendt tilbage til faget.

Derudover så er selve den seksuelle del ikke altid rosenrødt. Du kan måske godt sige nej til nogle kunder og former for sex, men det kommer måske så også til at gå ud over din indtjening. Og man er vel nødt til at have et godt navn og solidt kundegrundlag før man kan kræve en højere løn.

Afhængig af omstændighederne tror jeg godt man kan være glad for sit job, når man er i det fag, og man er klar over det ikke kun er psykisk man kan få mén.


Der blev lavet en undersøgelse til Folketinget i 2006,der angav 9 ud af 10 at de var blevet udsat for at folk ikke overholdt de aftaler der var indgået om hvilke ydelser de skulle have.

Der er så også angivet at omkring 20% bliver voldtaget og ud af dem er det kun 15% der melder det, men det må jo skulle deles noget mere op, for at udsætte folk for noget andet seksuelt end de klart og tydeligt har sagt er okay i den situation det må nødvendigvis være at udsætte dem for seksuelt overgreb i nogle tilfælde.
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Jeg er stolt af at være luder, men hvordan fortæller man det til sine børns pædagog?

Indlægaf DenBruneMunk » 19. okt 2018, 18:29

annellaII skrev:
DenBruneMunk skrev:
Confucius skrev:Ja, for pokker. Det tog hele 2 sekunder for mig at lægge to og to sammen.

Tvivler men så har du brugt 2 sek for meget der.

annellaII skrev:
DenBruneMunk skrev:
Confucius skrev:Det er godt nok dig der har svært ved at perspektivere, hvis du ikke kan se at både luderen og TS begge har et ønske om at skabe debat om emnet.

Du keder dig godt nok.... at bruge så meget tid på at perspektivere over det...


Det må da være dig, der keder sig, hvis emnet ikke passer dig, så er du altså ikke tvunget til at kommentere.


Keder mig ikke lige som dig men giver gerne mit udtryk for skuffelse over hvor lavt og langt man vil gå for en tråd og et emne.


Smukt og interessant indlæg og selvfølgelig tankevækkende, som du kan debattere roligt og fornuftigt modsat til en debatdræber, det er den debatsabotage, der foretages af sære typer, der kun er med for at kvæle, afspore og ødelægge debatterne ved brug af nonsens og personangreb.

Du skal måske lære lidt der, for der er kun den holdning udtrykt, at du ikke selve kan tage mosten, men gerne tager andres problemer op og giver dem en omgang, så tal med omtanke, for den næste tråd er måske om din holdning og dine mange forskellige indlæg som du her synes er helt iorden er udtrykke sig om fordi andre gør det, og endda på en kommentar. Så tænk lidt før du skriver her.

Jeg står stadig ved det punkt, som oprindeligt at det er sørgeligt at debatte andres liv sådan, det er sørgeligt at man derefter ikke har sin egen holdning, og skal debattere andres kommentarer fordi man ikke selv kan, og så gør man det på et andet forum, det gentager jeg gerne.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"