Jeg er stolt af at være luder, men hvordan fortæller man det til sine børns pædagog?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
annellaII
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 17. nov 2017, 13:17
Kort karma: 42
Geografisk sted: Europa
Likede indlæg: 950

Jeg er stolt af at være luder, men hvordan fortæller man det til sine børns pædagog?

Indlægaf annellaII » 19. okt 2018, 06:10

https://www.information.dk/debat/2018/10/stolt-vaere-luder-hvordan-fortaeller-boerns-paedagog?lst_dbt

Skrevet af Sofie Brandvarm

Jeg kan sagtens være både en god mor og en dygtig sexarbejder, men det er stadig svært at få fortalt, at man arbejder i sexbranchen, når man står nede i sine børns børnehave.

Jeg kan ikke huske, hvilke historier jeg har fortalt til hvem. Dobbeltlivet er bare så udmattende. Det tager sommetider gejsten fra mit arbejde, og det gør mig faktisk pissesur, for jeg elsker, hvad jeg laver, og det er der ikke nogen, der skal tage fra mig. Heller ikke tabuet.

Jeg er en frisindet pige, jeg mener frisindet kvinde. Men når jeg prøver at se mig selv set gennem min omverdens øjne, er jeg fuld af fordomme mod mig. Men er jeg så i virkeligheden med til at vedligeholde tabuet?

Hvis jeg i mine egne tanker ikke engang kan omvende andre menneskers fordomme gennem min egen opfattelse af deres syn på mig. Kan jeg så overhovedet overbevise dem om, at det jeg gør, og den jeg er, ikke er forkert?

Når jeg nu gennem så lang tid har skjult, hvad jeg har lavet, hvad er så min undskyldning for at sige sandheden så sent? Er det fordi, jeg er bange for, hvordan de vil reagere? Er det så ikke netop et bevis på, at jeg skammer mig over mig selv?

»Jeg vil ikke mere. Nok er nok, og nu vil jeg være fri og stolt. Bryder tabuet i dag.«

Sådan skrev jeg til mig selv i sensommeren 2017. Det var sådan, jeg havde det. Træt af dobbeltlivet i forhold til børnenes institutioner. De fleste tæt på mig vidste på det tidspunkt godt, hvad jeg lavede.

Min mission er klar: Det er vigtigt for mig at være troværdig, at afmystificere branchen og vise min styrke og selvbevidsthed. At jeg ikke bare er et offer, ’der ikke selv har opdaget det endnu’.

Ligesom at det er vigtigt for mig at vise, at jeg sagtens kan være mor og sexarbejder, uden at de to ting blandes sammen. Og at mine valg ikke skal ligge til grund for mobning af mine børn. Mine valg er mine, og vil aldrig kunne lægges på mine børns skuldre.

Det spørgsmål, jeg oftest får, når jeg står frem, er: »Hvad med dine børn?«

Ja, hvad med dem? De er børn, og ikke en del af mit arbejdsliv og derfor beskytter jeg dem også ved at bruge mit alias. Vi har et privatliv som enhver anden familie, og det vil vi have i fred. Når jeg er hjemme og sammen med familien, så er jeg ikke Sofie Brandvarm. Så er jeg nogens mor, søster og datter.



Man kan ikke være bekendt at være prostitueret, når man har børn. Er en af kommentarerne i debatten.


Jeg giver omtalte kommentar videre til spørgsmålet om man ikke kan være bekendt at være prostitueret, når man har børn, hvad mener du?


Det kan man godt være bekendt, jeg ser ikke noget forkert i Sofie Brandvarms erhverv så længe børnene ikke lider under hendes arbejde og netop pga hendes erhverv bliver mobbet, moren gør jo ikke noget ulovligt.
0
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9020
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1013
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21849

Re: Jeg er stolt af at være luder, men hvordan fortæller man det til sine børns pædagog?

Indlægaf Purple Haze » 19. okt 2018, 06:49

Umiddelbart ser jeg ikke at prostitution er (meget) værre for børn en andre højrisikojobs.

Om man så bør tage et højrisiko job når man har børn, det ved jeg ikke. Synes det kommer an på hvad folk har af alternativer.

Derudover er der selvfølgelig det stigma der følger med prostitution, som “smitter af” på børnene.
Men folk (især børn) er jo generelt nogle ondskabsfulde sataner, og hvis de ikke har prostition at mobbe med, så finder de noget andet, hvis de ikke kan li de andre og vil mobbe dem.
2
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Jeg er stolt af at være luder, men hvordan fortæller man det til sine børns pædagog?

Indlægaf hotlips » 19. okt 2018, 07:13

At det burde forbydes. Det er fint nok der er nogle få der synes det er okay for dem, men prisen for den overvældende største del der er havnet i det og er ude af stand til at stoppe det er bare alt for høj.

Jeg har ikke nogen moralske bøvser med at man dyrker sex med hvem man vil, men det er ikke noget positivt at lade sin krop stå til rådighed i det omfang og jeg synes ikke det er noget der skal arbejdes på bliver gjort socialt acceptabelt og jeg ville nok også være nødt til at trække grænsen for det kan ikke komme på tale at det bliver noget jeg under nogen omstændigheder vil vil se stiltiende til at min dreng hører om som noget der bare er helt i orden.
2
Brugeravatar
Madam
Indlæg: 953
Tilmeldt: 7. jun 2018, 08:42
Kort karma: 21
Likede indlæg: 543

Re: Jeg er stolt af at være luder, men hvordan fortæller man det til sine børns pædagog?

Indlægaf Madam » 19. okt 2018, 07:56

Det kan ikke undgås, at børn bli'r mærket af moderens job som sexarbejder, på den ene eller anden måde før eller siden, og selvom moderen 'tror', at hun udelukkende arbejder for fornøjelsens skyld, så er jeg overbevist om, at psyken i hvert fald ta'r skade på længere sigt, såfremt hun ikke er helt afstumpet fra oplevelser i sin egen barndom.

Børnene opdager en dag, de har levet på en løgn, og bli'r klar over, hvordan hun har tjent sine penge, men nogle fortsætter jo selv med miljøskadende job, andre bi'r mønsterbrydere, heldigvis.

Hvordan vi andre ser på det er underordnet, men 100% acceptabelt fra alle sider som et respektabelt job, bli'r det næppe nogensinde.
1
Den, der går i andres fodspor, kommer aldrig foran ;)
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Jeg er stolt af at være luder, men hvordan fortæller man det til sine børns pædagog?

Indlægaf DenBruneMunk » 19. okt 2018, 08:02

annellaII skrev:Man kan ikke være bekendt at være prostitueret, når man har børn. Er en af kommentarerne i debatten.


Jeg giver omtalte kommentar videre til spørgsmålet om man ikke kan være bekendt at være prostitueret, når man har børn, hvad mener du?


Jeg mener bare man ikke kan være bekendt at debattere hendes arbejde og andres holdninger, for vigtigst er, hun vil det, og næste, verden er fyldt med holdninger, skal de nu vendes og drejes.
2
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Jeg er stolt af at være luder, men hvordan fortæller man det til sine børns pædagog?

Indlægaf Jedi » 19. okt 2018, 08:49

Problemet er hendes egen ambivalens omkring det; hun vil ikke stå ved det over for sine omgivelse inklusiv sine børn, så hun stigmatiserer nærmest sig selv. Hun forudsætter fordomme hos andre, hvilket i sig selv er fordomsfuldt.
1
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Jeg er stolt af at være luder, men hvordan fortæller man det til sine børns pædagog?

Indlægaf paint » 19. okt 2018, 08:51

Det er svært at svare på med en enkelt svar, primært fordi det involverer en række underliggende lag af tilhørende problemstillinger.
Erhvervet, har et igennem århundreder nedarvet, belastende ry/rygte. Og der følger nogle sociale fordomme med til jobbet. Enten er det kvinder der ikke kan bruges til andet – er for dumme til et almindeligt job, eller også er de tvunget til af diverse omstændigheder – narko, skruppelløse bagmænd mv. Disse grupperinger, er der garanteret også, på markedet. Og hér tager jeg skarp afstand og mener på ingen måde at det uden videre skal tillades.

Disse kvinder skal have et tilbud om hjælp til at komme ud af det igen.

Men den gruppe af selvstændige, psykisk robuste kvinder, som har taget et bevidst valg og går ind i det med åbne øjne, skal naturligvis have lov til at leve det liv de vil. Også selvom, der er andre der mener, at de må fejle ét eller andet, siden de gør det. Måske mener sidstnævnte gruppe , det de gør, fordi de ikke formår at forstå eller har viden nok om emnet til at adskille de forskellige lag i det. Og bare kører videre, på en gammel, nedarvet social fordom om luderen, som hende den alkoholiserede/narkoafhængige/smådumme gimpe, der står på gadehjørnet med laktasken, den korte nederdel, iført alt for meget sminke og alt for få hjerneceller.

Virkeligheden, er som altid, uendeligt mere nuanceret end vores fordomme og tanker om den.
7
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Madam
Indlæg: 953
Tilmeldt: 7. jun 2018, 08:42
Kort karma: 21
Likede indlæg: 543

Re: Jeg er stolt af at være luder, men hvordan fortæller man det til sine børns pædagog?

Indlægaf Madam » 19. okt 2018, 09:24

Måske er det mine fordomme, men undrede mig i afsnittet i går aftes, over at en af pigerne, der havde fået en kæreste, der blev helt knust ved via hendes mobil, at erfare hvilket job hun egentlig havde, men var vendt på en tallerken, og fungerede nu som chauffør, og kørte hende rundt til diverse job, og beskyttede hende via en babyalarm nede i bilen???

Sådan lød forklaringen i hvert fald.

Eller havde han bare set 'lyset', og de gode penge i jobbet...?!
0
Den, der går i andres fodspor, kommer aldrig foran ;)
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Jeg er stolt af at være luder, men hvordan fortæller man det til sine børns pædagog?

Indlægaf Jedi » 19. okt 2018, 09:39

^Et afsnit af hvilket program?
0
Brugeravatar
Madam
Indlæg: 953
Tilmeldt: 7. jun 2018, 08:42
Kort karma: 21
Likede indlæg: 543

Re: Jeg er stolt af at være luder, men hvordan fortæller man det til sine børns pædagog?

Indlægaf Madam » 19. okt 2018, 09:45

Jedi skrev:^Et afsnit af hvilket program?

2. afsnit på TV2 "Mit liv som luder", hvor Lisbeth Zornig møder forskellige piger indenfor branchen.
0
Den, der går i andres fodspor, kommer aldrig foran ;)
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Jeg er stolt af at være luder, men hvordan fortæller man det til sine børns pædagog?

Indlægaf Jedi » 19. okt 2018, 09:53

Madam skrev:
Jedi skrev:^Et afsnit af hvilket program?

2. afsnit på TV2 "Mit liv som luder", hvor Lisbeth Zornig møder forskellige piger indenfor branchen.


Ok. Jeg blev bare lidt forvirret, fordi jeg troede vi talte med udgangspunkt i en artikel :-D
Har ikke TV2, så kan desværre ikke se med.
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16880
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20970

Re: Jeg er stolt af at være luder, men hvordan fortæller man det til sine børns pædagog?

Indlægaf Misantropen » 19. okt 2018, 09:58

Hvis der var garanti for at man ikke kunne være en idiot hvis man arbejdede i andre fag så fair nok. Så kunne jeg forstå kritikken, men sådan er realiteterne jo ikke, så nej.

Andre skal kun blande sig og have en holdning til det hvis børnene mistrives eller lider under det.

At børnene kan blive mobbet er virkelig et mærkeligt argument og en anden måde at bagatellisere mobning på, for forældrene er selv ude om at deres børn bliver mobbet. Wtf?! :forvirret:
0
Brugeravatar
Brok
Indlæg: 670
Tilmeldt: 10. okt 2017, 16:05
Kort karma: 11
Likede indlæg: 374

Re: Jeg er stolt af at være luder, men hvordan fortæller man det til sine børns pædagog?

Indlægaf Brok » 19. okt 2018, 13:10

Jeg er lidt urolig over, hvor mange der kender til problemerne med sælgerens børn og vel også omgivelser.
1
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Jeg er stolt af at være luder, men hvordan fortæller man det til sine børns pædagog?

Indlægaf DenBruneMunk » 19. okt 2018, 14:06

Confucius skrev:
DenBruneMunk skrev:
annellaII skrev:Man kan ikke være bekendt at være prostitueret, når man har børn. Er en af kommentarerne i debatten.


Jeg giver omtalte kommentar videre til spørgsmålet om man ikke kan være bekendt at være prostitueret, når man har børn, hvad mener du?


Jeg mener bare man ikke kan være bekendt at debattere hendes arbejde og andres holdninger, for vigtigst er, hun vil det, og næste, verden er fyldt med holdninger, skal de nu vendes og drejes.


Say what? Når hun nu selv har bragt emnet på bane i en kronik offentliggjort i Informations Debat-sektion, så synes jeg ligesom at der ER sagt god for at debattere hendes holdninger og arbejde.

Læg mærke til at det ikke er hendes holdninger tråden er skabt på men en kommentar, og derfor, verdens holdninger debatteres og ikke hendes.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Jeg er stolt af at være luder, men hvordan fortæller man det til sine børns pædagog?

Indlægaf Slettet bruger » 19. okt 2018, 14:39

Mistermor skrev:Er der lavet undersøgelser, der viser, at der findes en gruppe kvinder, som ikke tager skade af at sælge sig selv? Eller er det en periode i en kvindes liv, hvor hun lever i den sandhed, hun har skabt? Og hvor hun derfor kan holde til det? Ved man, at der ikke er skadevirkninger på lang sigt psykologisk set? Kan man simpelthen være så psykisk robust, at man kan holde til det både på den korte og lange bane?


Er det nødvendigt med undersøgelser? Jeg synes det virker som om det ofte er kvinder der har svært ved at forestille sig at man skulle kunne være lykkelig luder. Jeg er mand, og hvis jeg sætter mig selv i luderens sted, har jeg omvendt svært ved at forestille mig at jeg skulle tage skade af det. Jeg er sikker på at jeg fint kunne knalde en masse kvinder uden det ville betyde mere for mig end hvis jeg havde givet dem nakkemassage. Hvorfor er det tilsyneladende så vanskeligt for en del kvinder at sætte sig ind i?
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"