Afvist asylansøger Abdul: "Det er jeres skyld, at jeg er kriminel!"

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
annellaII
Kort karma: 19
Geografisk sted: Europa
Likede indlæg: 343

Afvist asylansøger Abdul: "Det er jeres skyld, at jeg er kriminel!"

Indlægaf annellaII » 22. okt 2018, 08:33

http://www.lokalavisen.dk/112/2018-10-22/-Afvist-asylans%C3%B8ger-Abdul-Det-er-jeres-skyld-at-jeg-er-kriminel-3351410.html?trackid=Jp%20lister%20seneste

Abdul Emedi er 35 år, afvist asylansøger og vanekriminel. Det mener han dog ikke er hans egen skyld.

"Det her system gjorde mig kriminel. Der sker ikke noget i vores daglige liv. Vi spiser og sover bare. Vi er ubrugelige som kyllinger, der bare ligger og lægger æg."

Sådan fortæller 35-årige Abdul Emedi, der er afvist asylansøger fra Kenya til B.T. Han er indlogeret på Udrejsecenter Kærshovedgård, men han mener ikke, at det er hans egen skyld, at han er blevet kriminel.

"Alle her har en svag mentalitet, for de har ikke penge, og de ved ikke, hvad de skal lave i deres fremtid. De er bare nede hele tiden. Det er totalt håbløst. Alle er fattige. Samler flasker, laver kriminalitet, stjæler for at at overleve. Folk giver op. Så begynder de at drikke alkohol og tage stoffer. For at glemme deres problemer. Og så bliver det bare værre og værre," fortæller Abdul til avisen.

I syv år har han været i Danmark - de seneste to på Udrejsecenter Kærshovedgård - når han altså ikke lige har siddet fængslet.

Hvad mener du om, Abdul Emedi's påstand om, at "Det-er-jeres-skyld-at-jeg-er-kriminel" ?

Jeg formoder, Abdul Emedi mener danskerne med 'jeres', jeg bliver gal, når jeg læser sådan en udtalelse, for det første har ingen tvunget Emedi til Danmark, for det andet har han selv valgt at begå kriminalitet, og for det tredje, hvis forholdene ikke passer ham i Danmark, står det ham frit for at vende hjem til Kenya.
0
fisken80
Kort karma: 279
Likede indlæg: 9661

Re: Afvist asylansøger Abdul: "Det er jeres skyld, at jeg er kriminel!"

Indlægaf fisken80 » 22. okt 2018, 08:42

Hvorfor er han ikke blevet sat på et fly til Kenya? Jeg er med på, at der ved nogle lande kan være problemer med, at de ikke vil modtage folk, men er det tilfældet med Kenya?
Kenya slår mig heller ikke som et specielt farligt land at vende tilbage til, så hvorfor er han ikke forlængst sendt tilbage?

Jeg synes egentlig også det er forkert at folk sidder og rådner på det udrejsecenter, send dem dog tilbage, hvis de har fået afslag på asyl.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.
Akehurst2
Kort karma: 586
Likede indlæg: 12658

Indlægaf Akehurst2 » 22. okt 2018, 08:52

fisken80 skrev:Hvorfor er han ikke blevet sat på et fly til Kenya? Jeg er med på, at der ved nogle lande kan være problemer med, at de ikke vil modtage folk, men er det tilfældet med Kenya?
Kenya slår mig heller ikke som et specielt farligt land at vende tilbage til, så hvorfor er han ikke forlængst sendt tilbage?

Jeg synes egentlig også det er forkert at folk sidder og rådner på det udrejsecenter, send dem dog tilbage, hvis de har fået afslag på asyl.

Kenya vil ikke modtage tvangsudsendte, så hvis den afviste asylansøger ikke vil skrive under på, at han/hun rejser frivilligt, så kan de ikke sendes tilbage.
0
Jedi
Kort karma: 14
Likede indlæg: 585

Indlægaf Jedi » 22. okt 2018, 09:01

Istedet for at sende ham i fængsel, når han (igen) laver noget kriminelt, så burde det være muligt at holde ham på udsendelsescentret dvs. han ikke kan forlade matriklen under nogen omstændigheder. Hvilket jeg i øvrigt synes bør være standard for alle, som opholder sig dér.
At Kenya ikke ønsker ham retur kan jeg sagtens forstå; manden er jo vanekriminel.
2
Brugeravatar
Selina
Kort karma: 5
Likede indlæg: 96

Indlægaf Selina » 22. okt 2018, 09:05

Akehurst2 skrev:
fisken80 skrev:Hvorfor er han ikke blevet sat på et fly til Kenya? Jeg er med på, at der ved nogle lande kan være problemer med, at de ikke vil modtage folk, men er det tilfældet med Kenya?

Kenya vil ikke modtage tvangsudsendte, så hvis den afviste asylansøger ikke vil skrive under på, at han/hun rejser frivilligt, så kan de ikke sendes tilbage.
Lande som nægter at modtage deres egne statsborgere, bør udsættes for internationale sanktioner.
6
Brugeravatar
Madam
Kort karma: 3
Likede indlæg: 189

Indlægaf Madam » 22. okt 2018, 09:08

Akehurst2 skrev:

Hvilket 'herligt' system for den kriminelle, der tilsyneladende kun er flygtet, for at skabe sig bedre økonomiske vilkår, og som anklager modtager landet for at bære skylden for hans kriminalitet, selv om der ikke er så forfærdeligt, at han ønsker at vende tilbage.

De personager burde afskæres for yderligere at genere landets borgere, og burde afskæres fra det normale samfund et øde sted, når man ikke kan slippe af med ham.

Der er ingen grund til at gøre DK attraktivt for ham.
3
Den, der går i andres fodspor, kommer aldrig foran ;)
Brugeravatar
landsbytossen
Kort karma: 150
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 3103

Indlægaf landsbytossen » 22. okt 2018, 09:10

Akehurst2 skrev:

Og dermed mener han, at forholdene i DK trods alt er bedre end at rejse til Kenya eller skabe sig et liv i et andet land
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
Stars
Kort karma: 61
Likede indlæg: 1382

Indlægaf Stars » 22. okt 2018, 09:34

Det er selvfølgelig synd for de 83 beboere, men udviste kriminelle burde bo på et center på Ertholmene (eller et andet tilsvarende sted)

Det sagt, så ER det dumt, at afviste asylansøgere bare går og har ingenting at tage sig til.
Ville det ikke være smartere, hvis de brugte tiden på noget fornuftigt ift. at komme hjem:
- Læse og skrive modersmål / hjemlandets 1. fremmedsprog /regnskab
- reparere biler / lære at sy / klippe hår / landbrug på hjemlandets betingelser / sygepleje / byggeri
9
fisken80
Kort karma: 279
Likede indlæg: 9661

Indlægaf fisken80 » 22. okt 2018, 09:37

Akehurst2 skrev:

Næh, det kan man jo egentlig ikke fortænke dem i. Men det er alligevel ganske problematisk at et land ikke vil modtage en af deres statsborgere. Man bør da i høj grad arbejde for, at det bliver muligt at sende folk til det land de har statsborgerskab i uanset om landet ønsker at modtage dem eller ej.

Altså jeg er all in for at hjælpe flygtninge fra f.eks. Syrien, men jeg har det altså svært med, at vi også skal tage os af Afrikas unge mandlige lykkeriddere (og det lyder ikke særlig pænt, men det er jo det de fleste af dem er).
7
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.
Brugeravatar
thomassneum
Kort karma: 88
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1554

Indlægaf thomassneum » 22. okt 2018, 09:40

Det er en udfordring at vi parkerer nogle flygtninge som skal være her i en længere periode, i en total passiv tilværelse. Det er social udstødelse, og fordrer kun en "dem og os" mentalitet. Det er nærmest et under hvis de her personer ikke ender i kriminalitet.
Det sagt, så har man altid et personligt ansvar.
Senest rettet af thomassneum 22. okt 2018, 14:07, rettet i alt 1 gang.
2
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 562
Likede indlæg: 12005

Indlægaf Sangius » 22. okt 2018, 09:45

Det fungerer overhovedet ikke, vores asylssystem. De massive problemer vi har med mange asylansøgere, er vi selvfølgelig ikke helt ansvarsløse i.

Det sagt, så står du altid til ansvar for dine egne handlinger, og hans udtalelse skaber ikke megen empati.

Men i bund og grund har han ret.
1
Akehurst2
Kort karma: 586
Likede indlæg: 12658

Indlægaf Akehurst2 » 22. okt 2018, 09:47

thomassneum skrev:Det er en udfordring at vi parkerer nogle flygtninge som skal være her i en længere periode, i en total passiv tilværelse. Det er social udstødelse, og fordrer kun en "dem og os" mentalitet. Det er nærmest en under hvis de her personer ikke ender i kriminalitet.

Men hvis man er afvist asylansøger, så er man jo pr. definition ikke flygtning. Så er man bare illegal immigrant.
7
Brugeravatar
thomassneum
Kort karma: 88
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1554

Indlægaf thomassneum » 22. okt 2018, 09:54

Akehurst2 skrev:
thomassneum skrev:Det er en udfordring at vi parkerer nogle flygtninge som skal være her i en længere periode, i en total passiv tilværelse. Det er social udstødelse, og fordrer kun en "dem og os" mentalitet. Det er nærmest en under hvis de her personer ikke ender i kriminalitet.

Men hvis man er afvist asylansøger, så er man jo pr. definition ikke flygtning. Så er man bare illegal immigrant.

Same problem..
0
Med bov skal man mad lave, men...
Jedi
Kort karma: 14
Likede indlæg: 585

Indlægaf Jedi » 22. okt 2018, 10:57

Akehurst2 skrev:

Ja, han er illegal immigrant, som begår kriminalitet i det land, han ikke vil forlade. Hvorfor skal han dog have adgang til resten af samfundet, blot fordi han ikke vil tage tilbage til sit hjemland?
5
Brugeravatar
Pax Romana
Kort karma: 95
Likede indlæg: 1489

Indlægaf Pax Romana » 22. okt 2018, 11:21

Jedi skrev:
Akehurst2 skrev:

Ja, han er illegal immigrant, som begår kriminalitet i det land, han ikke vil forlade. Hvorfor skal han dog have adgang til resten af samfundet, blot fordi han ikke vil tage tilbage til sit hjemland?
Det korte svar – internationale konventioner.
0
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"