Smagløst at bruge bogbrænding som gimmick

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Smagløst at bruge bogbrænding som gimmick

Indlægaf FruitFly » 3. nov 2018, 14:51

Jeg synes personligt det er SÅ FORKERT at forlade et grædende barn, og jeg får fysisk ondt når andre gør det. Jeg kunne godt finde på at brænde de bøger, der beskriver det, men jeg gider ikke støtte forfatteren ved at købe bøgerne.
2
#Klimatosse
ajnaM
Indlæg: 9929
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27065

Re: Smagløst at bruge bogbrænding som gimmick

Indlægaf ajnaM » 3. nov 2018, 14:56

icelady skrev:At de har et problem med den metode, der beskrives i bogen er fint nok.

Men at de på den måde vil pålægge andre, hvad andre bør gøre er hul i hovedet.


Og jeg synes det er endnu mere hul i hovedet, at forlaget nu vil overveje om de skal udgive bogen. fordi der er nogle der brokker sig.


Det er jo ikke helt så enkelt, fordi der er tale om børneopdragelse. Hvis man rent faktisk mener - og det gør de her mennesker - at der er tale om omsorgssvigt, når man bruger de her metoder, så kan man omvendt argumentere for, at man rent faktisk har pligt til at blande sig?
1
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Madam
Indlæg: 953
Tilmeldt: 7. jun 2018, 08:42
Kort karma: 21
Likede indlæg: 543

Re: Smagløst at bruge bogbrænding som gimmick

Indlægaf Madam » 3. nov 2018, 15:14

Hvem hulen er så åndssvag, at de opdrager et barn efter råd og anvisninger, de har fået, fordi de har læst en bog.

Såfremt læserne ikke er helt retarderede (og de fleste af dem, har vel hverken børn eller læser bøger), så kan man vel tænke selv, og tage det man kan bruge fra en sådan bog og lade resten ligge, som en eller anden 'kloge Aage' snedigt har udtænkt at tjene penge på.
3
Den, der går i andres fodspor, kommer aldrig foran ;)
Brugeravatar
annellaII
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 17. nov 2017, 13:17
Kort karma: 42
Geografisk sted: Europa
Likede indlæg: 950

Re: Smagløst at bruge bogbrænding som gimmick

Indlægaf annellaII » 3. nov 2018, 15:39

Madam skrev:Hvem hulen er så åndssvag, at de opdrager et barn efter råd og anvisninger, de har fået, fordi de har læst en bog.


Det forstår jeg heller ikke, det minder mig om, at min mor engang sagde til os 3 søstre, at vi var som børn så vidt forskellige, at det var nødvendigt også at opdrage os forskelligt.
0
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52048

Re: Smagløst at bruge bogbrænding som gimmick

Indlægaf fisken80 » 3. nov 2018, 17:20

Madam skrev:Hvem hulen er så åndssvag, at de opdrager et barn efter råd og anvisninger, de har fået, fordi de har læst en bog.

Såfremt læserne ikke er helt retarderede (og de fleste af dem, har vel hverken børn eller læser bøger), så kan man vel tænke selv, og tage det man kan bruge fra en sådan bog og lade resten ligge, som en eller anden 'kloge Aage' snedigt har udtænkt at tjene penge på.


Tjah altså, hvis man nu er nybagt mor uden det helt store netværk man kan spørge om råd og man har et barn, der er svær at få til at sove, så tænker jeg nu, at man nemt kunne finde på at følge rådene i en bog.
Og derfor er det godt, at der kommer fokus på at rådene i den bog der omtale i tråden er fuldkommen vanvittige.

Men det er altid nemmere at sidde på en debat og spille bedrevidende end det er at forsøge at sætte sig ind i andre menneskers tanker og reaktioner...
3
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
ajnaM
Indlæg: 9929
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27065

Re: Smagløst at bruge bogbrænding som gimmick

Indlægaf ajnaM » 3. nov 2018, 17:21

Madam skrev:Hvem hulen er så åndssvag, at de opdrager et barn efter råd og anvisninger, de har fået, fordi de har læst en bog.

Såfremt læserne ikke er helt retarderede (og de fleste af dem, har vel hverken børn eller læser bøger), så kan man vel tænke selv, og tage det man kan bruge fra en sådan bog og lade resten ligge, som en eller anden 'kloge Aage' snedigt har udtænkt at tjene penge på.


Hvorfor skulle man købe/låne en bog, der giver hjælp til søvntræning, hvis man ikke havde tænkt sig at bruge dens anbefalinger?

Den bog der (og andre søvntræningsbøger) er ret anvendte af forældre, der har problemer med børnenes søvn. Mig selv inklusive - bogen havde haft sin storhedstid, da jeg fik børn, og jeg har ikke brugt den, men jeg har brugt andre 'metoder'. Fuldkommen uden effekt i øvrigt, men mange mener, at 'sov igennem uden gråd' har hjulpet dem. Andre mener, at det hjælper, fordi børnene opgiver at græde, når de oplever, at der ikke kommer nogen hjælp.
1
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Flix
Indlæg: 140
Tilmeldt: 22. aug 2016, 19:48
Kort karma: 19
Likede indlæg: 250

Re: Smagløst at bruge bogbrænding som gimmick

Indlægaf Flix » 3. nov 2018, 19:20

Jeg er ikke enig i, at bogafbrænding er vejen frem, men jeg er meget glad for, at det har banet vej for en debat om den vanvittige bog.
Det er ikke bare et spørgsmål om, at enhver forælder må vælge hvordan de putter deres barn. Det er et spørgsmål om, at små spædbørn ligger og kalder på deres omsorgspersoner, som i stedet for at drage den omsorg, kigger på et skema i en bog og i værste fald fucker med barnets psyke. Og det skal der sgu reageres på. Hvad voksne mennesker udsætter sig selv for, må de selv ligge og rode med, men når det handler om små børn, så synes jeg altså, det er HELT ok, at man råber vagt i gevær. Og det er fedt, at forlaget har sendt den til revurdering. Jeg er spændt på afgørelsen.
3
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Smagløst at bruge bogbrænding som gimmick

Indlægaf FruitFly » 4. nov 2018, 08:31

ajnaM skrev:... Andre mener, at det hjælper, fordi børnene opgiver at græde, når de oplever, at der ikke kommer nogen hjælp.

Frygtelig ting at lære som spædbarn!

Og det er præcis det som jeg ikke vil lære mine børn. Mine børn skal så absolut lære, at hvis de er kede af det, så kommer der hjælp og omsorg. De er ikke alene.
3
#Klimatosse
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Smagløst at bruge bogbrænding som gimmick

Indlægaf FruitFly » 4. nov 2018, 08:32

Flix skrev:Og det er fedt, at forlaget har sendt den til revurdering. Jeg er spændt på afgørelsen.

Sådan!
0
#Klimatosse
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Smagløst at bruge bogbrænding som gimmick

Indlægaf JoyNips » 4. nov 2018, 11:40

FruitFly skrev:
ajnaM skrev:... Andre mener, at det hjælper, fordi børnene opgiver at græde, når de oplever, at der ikke kommer nogen hjælp.

Frygtelig ting at lære som spædbarn!

Og det er præcis det som jeg ikke vil lære mine børn. Mine børn skal så absolut lære, at hvis de er kede af det, så kommer der hjælp og omsorg. De er ikke alene.


Præcis. Barn slår sig og græder: vi trøster. Barn er trist og græder: vi trøster. Barn er frustreret: vi trøster. Og så videre.

Men barn skal sove? Vi vender det ryggen og lader det skrige til det brækker sig. Det giver jo INGEN meninger vi i alle andre situationer prøver at opfylde vores barns behov for tryghed og trøst, men ikke bør gøre det når det skal falde i søvn.
2
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9418

Re: Smagløst at bruge bogbrænding som gimmick

Indlægaf Modesty Blame » 5. nov 2018, 06:38

Madam skrev:Hvem hulen er så åndssvag, at de opdrager et barn efter råd og anvisninger, de har fået, fordi de har læst en bog.

Såfremt læserne ikke er helt retarderede (og de fleste af dem, har vel hverken børn eller læser bøger), så kan man vel tænke selv, og tage det man kan bruge fra en sådan bog og lade resten ligge, som en eller anden 'kloge Aage' snedigt har udtænkt at tjene penge på.

hvorfor skulle man købe en bog om børneopdragelse, hvis man hverken har børn eller læser bøger?
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Smagløst at bruge bogbrænding som gimmick

Indlægaf Sangius » 5. nov 2018, 06:45

Synes det er meget demonstrativt ligefrem at brænde bogen.
Havde jeg selv et kopi havde jeg smidt den ud. Ville ikke kunne få mig selv til at sælge den.
Jeg er fuldstændig ligeglad med hvor gammelt mit bsrn er - 1 år eller 40 år, hvis han eller hun græder, så ville jeg aldrig, aldrig ignorere det.

Jeg anser bogen som en guide til omsorgssvigt.
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Smagløst at bruge bogbrænding som gimmick

Indlægaf FormerlyKnownAs » 5. nov 2018, 06:51

Sangius skrev:Jeg anser bogen som en guide til omsorgssvigt.


Agree
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
ajnaM
Indlæg: 9929
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27065

Re: Smagløst at bruge bogbrænding som gimmick

Indlægaf ajnaM » 5. nov 2018, 07:34

Sangius skrev:Synes det er meget demonstrativt ligefrem at brænde bogen.
Havde jeg selv et kopi havde jeg smidt den ud. Ville ikke kunne få mig selv til at sælge den.
Jeg er fuldstændig ligeglad med hvor gammelt mit bsrn er - 1 år eller 40 år, hvis han eller hun græder, så ville jeg aldrig, aldrig ignorere det.

Jeg anser bogen som en guide til omsorgssvigt.


Har du børn? :D

Ej, men så sort/hvidt er det jo ikke. Min 6-årige kan græde på kommando, hvis han tænker, at det fremmer hans sag. Han gør det nu ikke så tit - men det skyldes blandt andet, at vi ved flere lejligheder har ladet ham ligge og skrige nede i supermarkedet og andre steder, han har besluttet sig for at lave en scene over en chokoladebar/en æske lego/andet han vil have. Havde vi givet efter, havde han sikkert gjort det endnu.

Pointen i bogen er jo, at barnet bevidst bruger gråd som en metode. Og derfor skal man vise barnet, at det ikke virker. I øvrigt forstår jeg ikke bogen som, at man skal ignorere barnet - men jeg har ikke læst den, så skal ikke kunne sige det.

Logikken passer sådan set fint nok på min 6-årige, omend det er lidt voldsomt beskrevet - men jeg tror overhovedet ikke på, at det virker på babyer, fordi babyer ikke er bevidste nok til at være beregnende.
5
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Smagløst at bruge bogbrænding som gimmick

Indlægaf Sangius » 5. nov 2018, 07:37

ajnaM skrev:
Sangius skrev:Synes det er meget demonstrativt ligefrem at brænde bogen.
Havde jeg selv et kopi havde jeg smidt den ud. Ville ikke kunne få mig selv til at sælge den.
Jeg er fuldstændig ligeglad med hvor gammelt mit bsrn er - 1 år eller 40 år, hvis han eller hun græder, så ville jeg aldrig, aldrig ignorere det.

Jeg anser bogen som en guide til omsorgssvigt.


Har du børn? :D

Ej, men så sort/hvidt er det jo ikke. Min 6-årige kan græde på kommando, hvis han tænker, at det fremmer hans sag. Han gør det nu ikke så tit - men det skyldes blandt andet, at vi ved flere lejligheder har ladet ham ligge og skrige nede i supermarkedet. Havde vi givet efter, havde han sikkert gjort det endnu.

Pointen i bogen er jo, at barnet bevidst bruger gråd som en metode. Og derfor skal man vise barnet, at det ikke virker.

Logikken passer sådan set fint nok på min 6-årige, omend det er lidt voldsomt beskrevet - men jeg tror overhovedet ikke på, at det virker på babyer, fordi babyer ikke er bevidste nok til at være beregnende.


Ja, men de er små.

Jeg mener at jeg aldrig ville ignorere nogen i mit liv, som græd som pisket og kastede op af gråd. Barn som voksen.

Jeg kan sagtens sætte mig ind i, at større børn kan "skabe sig", og det skal selvfølgelig håndteres anderledes end decideret gråd.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"