Er det pinligt at være voksenjomfru?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Misantropen
Kort karma: 83
Likede indlæg: 1937

Re: Er det pinligt at være voksenjomfru?

Indlægaf Misantropen » 4. nov 2018, 21:05

abcd skrev:
Misantropen skrev:Og hvad siger det om de mænd der har sex med narkoprostituerede? Tror du helt seriøst det udelukkende er deres køn der er hindringen siden de er "nødt til" at have sex med kvinder der kun prostituerer sig for at få råd til stoffer? I så fald er du virkelig naiv og uvidende omkring kvinder, selvom du påstår det modsatte.

Jeg forstår ikke hvor du vil hen. Jeg har sagt at selv de mest sølle kvinder man kan grave frem, stadig let kan finde mænd at have sex med. Jeg har ikke forholdt mig til hvad det siger om deres sexpartnere.

Så lad mig omformulere det.

Tror du kvinder fravælger en mand, der vil have sex med en narkoprostitueret, alene fordi han er en mand?
1
Billede
Brugeravatar
DenSyngendeLussing
Kort karma: 307
Likede indlæg: 6200

Indlægaf DenSyngendeLussing » 4. nov 2018, 21:25

Her er en interessant artikel om problemet. Jeg ved ikke, om amerikanske tilstande kan overføres direkte til danske, men mekanismerne er vel de samme: https://www.elle.com/life-love/sex-rela ... -celibacy/

Jeg synes, artiklen berører flere ting, som vi diskuterer her i tråden. Jeg er ikke nødvendigvis uenig i, at mænd tillægger evnen til at kunne få sex en anden form for social hierarkisk værdi, end kvinder gør, for at kunne tiltrække kvinder er nu engang en integreret del af den maskuline selvforståelse. Men altså, at være smuk og at virke attråværdig på mænd er da også en del af den feminine selvforståelse? Hvis ingen mand nogensinde viser den mindste interesse i én, så føler man sig som kvinde næppe som en fucking vinder. Just sayin'. Og nej, at blive piftet efter på gaden af én eller anden nar, at modtage en "knalde?" besked på Tinder eller at blive lagt an på af en fuld stodder på en bar får ikke kvinder til at føle sig attråværdige, men derimod bare som et tilfældigt stykke kød.

Derudover er jeg stadig ikke enig i, at tabuet er mindre for kvindelige jomfruer - og jeg fandt jeg denne del af artiklen særligt interessant:

Because he feels psychologically younger than his age, Michael says he'd like to date younger women whose contact with the opposite sex more closely matches his own. "I wanna feel like we're doing it in the beginning, or somewhat close to that."

But why, I wonder aloud, would a woman necessarily need to be younger than him to have a similar level of experience?

I'd be too suspicious," he replies. "How come no guy wanted to date you?"

I can't quite believe what I'm hearing. This is Manosphere 101: the exact type of myopic, double-standard nonsense that I'd thought—or allowed myself to believe, in pursuit of a tidy redemption narrative—that Michael was working past, or had put behind him.

With guys, he goes on, he understands longtime celibacy. They're the ones who have to do the asking, put themselves out there. But women? "If you're attractive enough for me to want to date you, there's gotta be a reason someone never showed any interest in you. Or maybe someone did show interest and you didn't reciprocate. And then I would question what your values were."

Man kan selvfølgelig ikke konkludere noget som helst endeligt ud fra én mands perspektiv, men lur mig, om der ikke er andre mænd, der tænker som ham. "Du er kvinde, du kan ALTID få sex, så hvis du stadig er jomfru, så må der være noget galt med dig eller også er du for kræsen." Det er endda allerede blevet antydet her i tråden.

abcd skrev:For kvinder er det ikke pinligt, for kvinder kan altid finde mænd at knalde, så hvis de er jomfruer, må man formode det er et valg.

Så sort-hvidt er det simpelthen ikke. Som kvinde kan man også godt have svært ved at læse situationer, være usikker og på anden vis spænde ben for sig selv, nøjagtig ligesom klummeskribenten i startindlægget eller ham fyren i artiklen. For begge køn handler det langt fra altid om, at der ikke er "adgang" til sex, men af en eller anden grund er det næsten altid det første, mænd peger på, når talen falder på mænd vs. kvinder og hvem der har nemmest ved at få noget på den dumme. Derfor synes jeg også, det er optimistisk at tro, at voksne kvinder ikke er udsat for stigma, hvis de ikke har haft deres seksuelle debut og bare påstå, at de fleste mænd gladeligt ville acceptere det uden at stille spørgsmål.
Senest rettet af DenSyngendeLussing 4. nov 2018, 22:07, rettet i alt 3 gange.
6
Brugeravatar
Mavis
Kort karma: 93
Likede indlæg: 1063

Indlægaf Mavis » 4. nov 2018, 21:47

FruitFly skrev:
LaScrooge skrev:Jeg får lige lidt kvalme over incel-stemningen, må jeg ærligt indrømme :puke:

incel?

https://www.theguardian.com/world/2018/ ... ises-women

https://www.glamour.com/story/what-is-i ... libate-men

Kurzgesagt en gruppe mænd der er frustrerede jomfruer, som har en hel detaljeret ideologi om dating-gamet og verden i almindelighed. Den er i sagens natur meget misogyn. De overlapper ideologisk med gamers/pick up artists (bruger primært bogen "The Game"), "The Red Pill" (incels kaldes også "the black pill") og MGTOW ("men going their own way"). Indtil videre har der været tre skyderier/køren-ind-i-folkemængder associeret med Incels -senest i forgårs, var det vidst.
3
Det gode brød. Fra Schulstad. Smager frisk. Og er. I skiver.
Brugeravatar
DenSyngendeLussing

Indlægaf DenSyngendeLussing » 4. nov 2018, 21:52

Mavis skrev:
FruitFly skrev:
LaScrooge skrev:Jeg får lige lidt kvalme over incel-stemningen, må jeg ærligt indrømme :puke:

incel?

https://www.theguardian.com/world/2018/ ... ises-women

https://www.glamour.com/story/what-is-i ... libate-men

Kurzgesagt en gruppe mænd der er frustrerede jomfruer, som har en hel detaljeret ideologi om dating-gamet og verden i almindelighed. Den er i sagens natur meget misogyn. De overlapper ideologisk med gamers/pick up artists (bruger primært bogen "The Game"), "The Red Pill" (incels kaldes også "the black pill") og MGTOW ("men going their own way"). Indtil videre har der været tre skyderier/køren-ind-i-folkemængder associeret med Incels -senest i forgårs, var det vidst.

Der har beklageligvis været en del flere end tre skyderier. :(
0
Brugeravatar
DenSyngendeLussing

Indlægaf DenSyngendeLussing » 4. nov 2018, 21:56

Af artiklen fremgår det i øvrigt også, at 33% af mænd svarede på en undersøgelse for Match.com, at de ikke ville date en jomfru. Tallet var lidt højere for kvinder, 42%, men postulatet om, at det er "kvindetænkning," når jeg siger, at voksne kvinder også bliver mindre attraktive for en del mænd, hvis de ikke har haft deres seksuelle debut lader ikke til at holde stik.
3
Jedi
Kort karma: 17
Likede indlæg: 705

Indlægaf Jedi » 4. nov 2018, 23:43

abcd skrev:
LaScrooge skrev:
abcd skrev:. Ikke alene kunne hun skaffe sex, hun kunne få penge for det. Det synes jeg beviser at sex i sig selv ikke har nogen værdi for kvinder, for uanset hvor langt de kommer ned på den sociale rangstige, kan de altid få det. Det betyder ikke at deres liv overordnet set er nemmere, men det betyder at det ikke giver mening at måle kvinder på deres evne til at skaffe sex, for sex i sig selv har ingen særlig værdi når heroin-luderen kan få penge for det. Den tilsvarende heroin-afhængige mand ville aldrig kunne få penge for sex, han ville formentlig slet ikke kunne få sex. For mænd er adgangen til sex koblet til hvor man er på den sociale rangstige. Det er den overhovedet ikke for kvinder.

Seriøst? Der er der jo ikke tale om en kvinde der skaffer sig sex fordi hun er liderlig og trænger, men en stakkels kvinde der prostituerer sig fordi hun er afhængig af heroin!

Jeg er chokeret over den kobling du laver, shit!

Jeg fremsætter et argument for at kvinder altid kan skaffe sig sex. Det har ikke noget at gøre med om de har lyst til sex, hvad deres motivation måtte være, eller om de er stakler eller ej, det handler kun om hvorvidt de altid kan få sex. Hvis en kvinde i en så ussel situation som jeg lige har beskrevet, let kan få sex med en mand, kan mere attraktive kvinder vel også. I matematik hedder den egenskab transitivitet: A > B og B > C => A > C.

Det var ikke sex, hun skaffede sig - det var penge. Så det er et ret dårligt eksempel.
6
abcd
Kort karma: 140
Likede indlæg: 4811

Indlægaf abcd » 5. nov 2018, 04:09

Misantropen skrev:
abcd skrev:
Misantropen skrev:Og hvad siger det om de mænd der har sex med narkoprostituerede? Tror du helt seriøst det udelukkende er deres køn der er hindringen siden de er "nødt til" at have sex med kvinder der kun prostituerer sig for at få råd til stoffer? I så fald er du virkelig naiv og uvidende omkring kvinder, selvom du påstår det modsatte.

Jeg forstår ikke hvor du vil hen. Jeg har sagt at selv de mest sølle kvinder man kan grave frem, stadig let kan finde mænd at have sex med. Jeg har ikke forholdt mig til hvad det siger om deres sexpartnere.

Tror du kvinder fravælger en mand, der vil have sex med en narkoprostitueret, alene fordi han er en mand?

Jeg fatter stadig ikke hvad du taler om.
0
abcd

Indlægaf abcd » 5. nov 2018, 04:14

Jedi skrev:Det var ikke sex, hun skaffede sig - det var penge. Så det er et ret dårligt eksempel.

Det er da ligegyldigt for pointen. Pointen er at en kvinde helt i bunden af attraktivitetsskalaen stadig let kan finde mænd som frivilligt vil have sex med hende - hun kan endda få dem til at give hende penge for det. Og det beviser at sex i sig selv ikke har nogen værdi for kvinder, for det er umiddelbart tilgængeligt for stort set dem alle sammen hvis de vil have det. Men de fleste kvinder vil ikke bare have sex - som flere kvinder også har skrevet - sex er en del af noget større for dem. Og det er selvfølgelig helt i orden, jeg prøver ikke at antyde at der er noget galt med kvinder og deres valg og præferencer.
0
Brugeravatar
BlueBunny
Kort karma: 178
Likede indlæg: 3537

Indlægaf BlueBunny » 5. nov 2018, 04:20

abcd skrev:
Jedi skrev:Det var ikke sex, hun skaffede sig - det var penge. Så det er et ret dårligt eksempel.

Det er da ligegyldigt for pointen. Pointen er at en kvinde helt i bunden af attraktivitetsskalaen stadig let kan finde mænd som frivilligt vil have sex med hende - hun kan endda få dem til at give hende penge for det. Og det beviser at sex i sig selv ikke har nogen værdi for kvinder, for det er umiddelbart tilgængeligt for stort set dem alle sammen hvis de vil have det. Men de fleste kvinder vil ikke bare have sex - som flere kvinder også har skrevet - sex er en del af noget større for dem. Og det er selvfølgelig helt i orden, jeg prøver ikke at antyde at der er noget galt med kvinder og deres valg og præferencer.

Jeg forstår ikke din pointe med at sex ikke har værdi for kvinder? Fordi de kan få sex (uden følelser og uden sikkerhed med en fremmed), så hvad? Jeg tænker i øvrigt mænd kan det samme hvis de forholder sig helt ukritisk til partner og til sig selv. Og hvad så? Fjerner det værdien?
2
abcd

Indlægaf abcd » 5. nov 2018, 04:38

BlueBunny skrev:
abcd skrev:

Jeg forstår ikke din pointe med at sex ikke har værdi for kvinder? Fordi de kan få sex (uden følelser og uden sikkerhed med en fremmed), så hvad? Jeg tænker i øvrigt mænd kan det samme hvis de forholder sig helt ukritisk til partner og til sig selv. Og hvad så? Fjerner det værdien?

Nej, mænd kan ikke det samme. Men det lader til at være en blind vinkel hos kvinder.
0
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 304
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 5437

Indlægaf Purple Haze » 5. nov 2018, 05:56

abcd skrev:
BlueBunny skrev:
abcd skrev:

Nej, mænd kan ikke det samme. Men det lader til at være en blind vinkel hos kvinder.

Mon ikke godt mænd kan spare de 500-1000 kr sammen det koster at købe en narko luder.
Hvis de virkelig vil.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
BlueBunny
Kort karma: 178
Likede indlæg: 3537

Indlægaf BlueBunny » 5. nov 2018, 06:11

Purple Haze skrev:
abcd skrev:
BlueBunny skrev:
abcd skrev:

Mon ikke godt mænd kan spare de 500-1000 kr sammen det koster at købe en narko luder.
Hvis de virkelig vil.

Enig i at mænd også kan få sex hvis sex “bare” er sex.
Men jeg forstår stadig ikke pointen. Og hvad så? Hvad har det med at sex så ingen værdi har? Og for hvem er det den er værdiløs.
1
Brugeravatar
Planten
Kort karma: 827
Likede indlæg: 4882

Indlægaf Planten » 5. nov 2018, 07:20

abcd skrev:

Hvordan i hedehulehelvede kan det, at en narko prostitueret sælger sin krop for det næste fix, bruges som bevis for at kvinder altid kan få sex??

Desuden, tråden handler om hvorvidt man bliver stigmatiseret som voksenjomfru. Er det muligt at lave en ny tråd til at diskutere, hvem der har set hårdest med at skaffe sig sex eller ej. Som så mange har nævnt, så er den debat ligesom taget tusind gange. Man bliver aldrig enig herinde. Og sådan vil det nok altid være - og mon ikke, det er helt okay?
6
Brugeravatar
DenSyngendeLussing

Indlægaf DenSyngendeLussing » 5. nov 2018, 08:03

Hvor meget værdi, mænd tillægger sex, handler vel i øvrigt ikke kun om selve sexen, men også om partneren? Det er lige præcis derfor, det historisk kulturelt ikke har givet social valuta for ret mange mænd at købe sig til sex, eller at dyrke sex med "billige kvinder," fordi en kvinde mister sin værdi som seksuelt statussymbol, hvis hun dyrker sex med alle og enhver - så er der jo netop ingen hæder forbundet med at nedlægge hende. Konventionelt uattraktive kvinder er heller ikke i høj kurs, fordi der ikke er nogen mænd, der gider prale af, at de har været i seng med en grim kvinde - det kan godt være, at de gør det alligevel, men så går de stille med dørene. Og hey, det er klassisk mandelogik, at hvis hun er grim, så er hun nok også desperat og har dårligt selvværd, ikke? Så tager hun hvem som helst, det tilføjer heller ikke til hendes værdi som seksuelt byttedyr.

Næ, hvad der rent faktisk giver social hierarkisk status for mænd, det er ikke bare sex med kvinder, men med smukke kvinder, der også værner lidt om deres dyd. Det er desuden derfor, kvinder slut shames, hvis de har for mange skiftende partnere. Som jeg engang hørte en mand så yndigt forklare det: "Der er status i at være en nøgle, som kan åbne låsen, men der er ikke noget status i at være en lås, som kan åbnes af alle nøgler." Mænd optjener social status ved at erobre smukke kvinder, kvinder optjener social status ved at være smukke og lidt svære at erobre. Vi må dog ikke være FOR svære at erobre, for så er vi pludselig "gammeljomfruer," "pebermøer," "ensomme kattedamer," "snerpede," "kræsne," "overfladiske," og har "tvivlsomme værdier."Nå ja, og hvis en kvinde forresten IKKE har dårligt selvværd og derfor ikke modtagelig overfor tilnærmelser fra alle og enhver, så får hun hurtigt at vide, at hun er grim og at hun skulle tage at være lidt mere ydmyg. Enhver kvinde, der kender bare en smule til visse forsmåede mænds vrede reaktioner, når man takker nej til et frækt tilbud ved, at udseende ofte er det første potentielt svage punkt, som mænd går efter, når det handler om at gøre kvinder usikre. "Haha, okay, wow, du troede rent faktisk, jeg mente det, da jeg spurgte om du ville knalde? Jeg knalder sgu da ikke en grim, fed ko som dig, loooool. I øvrigt skulle du nok ikke være så kræsen, når du er så grim, din luder. FEMINISME ER DET VÆRSTE, DER NOGENSINDE ER SKET FOR OS!11!!1"

Det er et tveægget sværd - damned if you do, damned if you don't.

Jeg tror såmænd også, at en del mænd kunne få sex meget nemmere, end de går rundt og forestiller sig, hvis de var lige så ukritiske med deres valg af partner, som kvinder opfordres til at være. En almindelig og gennemsnitlig fyr kunne snildt få en ensom fyrreårig alkoholikerdame med hjem fra Guldhornene klokken fire om morgenen, hvis han skruede charmen på - men det er der ingen status i, og han tænder i øvrigt heller ikke på hende seksuelt, så det gider han ikke. Hvorfor tror mænd mon så, at det forholder sig anderledes for kvinder? Vi gider sgu da heller ikke have sex med en eller anden frastødende type, som vi ikke tænder på, uanset hvor "nem" adgangen er.

Jeg synes, at når mænd udelukkende forholder sig til, hvor nemt det er for kvinder at opnå adgang til sex, så er det både unuanceret og dumt. Jo, det kan da godt være, at selve processen ikke ville kræve ret meget tid eller indsats, men lad dog være med at lade som om, at det er totalt omkostningsfrit for en kvinde at dyrke sex med enhver, der vil have hende. Det koster dyrt både socialt og på selvværdskontoen for rigtigt mange kvinder at blive anset som "billige," hvis de ikke er stærke nok til at hæve sig over den slags stigma og evner at gå imod de etablerede normer - hvor nemt er det dér sex så lige, egentlig?
Senest rettet af DenSyngendeLussing 5. nov 2018, 08:39, rettet i alt 6 gange.
18
Brugeravatar
Misantropen
Kort karma: 83
Likede indlæg: 1937

Indlægaf Misantropen » 5. nov 2018, 08:23

abcd skrev:
Misantropen skrev:
abcd skrev:

Jeg fatter stadig ikke hvad du taler om.

Jeg kan kun opfordre dig til at genlæse mit indlæg i stedet for det korte citat alene, der er taget ud af kontekst.
0
Billede

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"