Røde Kors kritiseres for ny indsamlingsmetode

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Madam
Indlæg: 953
Tilmeldt: 7. jun 2018, 08:42
Kort karma: 21
Likede indlæg: 543

Re: Røde Kors kritiseres for ny indsamlingsmetode

Indlægaf Madam » 10. nov 2018, 15:27

HerErJeg skrev:
Madam skrev:
Frøken Himmelblå skrev:
Madam skrev:Anita Bay Bundegaard har scoret job, som EU-direktør hos Red Barnet.

https://www.bt.dk/samfund/den-tidligere ... red-barnet

Hmmm...var det ikke hende, der havde fusket med sit CV???

https://www.avisen.dk/ups-jeg-loej-se-d ... aspx?pic=6


Nu skal man jo ikke udelukkes fra samfundet fordi man har fusket med CV'et. Har hun scoret jobbet på ærlig vis, skal hun jo ikke straffes for tidligere fejl.


Skal det ikke...? Det viser da noget om personens karakter.

Jamen, det kommer åbenbart da også en til gode, når man skal ansættes i Godhedsindustrien, det skal nok få de enfoldige til at punge ud.

Såfremt de valgte respektable mennesker med et sobert generalieblad, så kunne det være det kom lidt mere gang i offerviljen fra borgerne. :fløjt: :D


Det kan du da aldrig bare kræve? Hvordan skal man så bevise sig selv? Allerede nu læser jeg en svag indikation, at evt prisstigninger vil havne i private lommer på disse anløbne mennesker. Men hvis det ellers kan dokumenteres at pengene går til direkte hjælp, så er det lige meget hvem som sidder i toppen, bare arbejdet gøres godt.


Såfremt man vil have respekt om disse organisationer, skal man nok ikke ansætte folk i toppen med en anløben moral. :afro:
2
Den, der går i andres fodspor, kommer aldrig foran ;)
Brugeravatar
annellaII
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 17. nov 2017, 13:17
Kort karma: 42
Geografisk sted: Europa
Likede indlæg: 950

Re: Røde Kors kritiseres for ny indsamlingsmetode

Indlægaf annellaII » 10. nov 2018, 15:34

Frøken Himmelblå skrev:
Madam skrev:
Frøken Himmelblå skrev:
Madam skrev:Anita Bay Bundegaard har scoret job, som EU-direktør hos Red Barnet.

https://www.bt.dk/samfund/den-tidligere ... red-barnet

Hmmm...var det ikke hende, der havde fusket med sit CV???

https://www.avisen.dk/ups-jeg-loej-se-d ... aspx?pic=6


Nu skal man jo ikke udelukkes fra samfundet fordi man har fusket med CV'et. Har hun scoret jobbet på ærlig vis, skal hun jo ikke straffes for tidligere fejl.


Jamen, det kommer åbenbart en til gode, når man skal ansættes i Godhedsindustrien, det skal nok få de enfoldige til at punge ud.

Såfremt de valgte respektable mennesker med et sobert generalieblad, så kunne det være det kom lidt mere gang i offerviljen fra borgerne. :fløjt: :D


What?? Det er godt nok langt ude det dér. Der har da været mange kendte eksempler på folk der har fusket med CV'et som senere hen har fået prestigefyldte jobs.


Så kan jeg kun ønske Niko Grünfeld et prestigefyldt job : :forvirret: gruble:
0
Brugeravatar
annellaII
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 17. nov 2017, 13:17
Kort karma: 42
Geografisk sted: Europa
Likede indlæg: 950

Re: Røde Kors kritiseres for ny indsamlingsmetode

Indlægaf annellaII » 10. nov 2018, 15:51

Confucius skrev:
SurSødSovs skrev:Er indeksregulering ikke meget normalt?


Jo, på vare- og tjenesteydelser, hvor der er en reel årsag til at omkostningerne bliver dyrere. Men da ikke på godgørende donationer!


Det har Røde Kors måske bare misforstået? :D
1
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11191
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1787
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23094

Re: Røde Kors kritiseres for ny indsamlingsmetode

Indlægaf Mani » 10. nov 2018, 15:56

Jeg synes generelt Røde Kors er enormt aggressive. Vi har støttet med større engangsbeløb og bliver nu tæppebombet med mails, sms’er og telefonopkald. Den metode får mig ikke til at øge bidraget til dem fremfor andet vi støtter - sorry to say.
1
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Røde Kors kritiseres for ny indsamlingsmetode

Indlægaf vibbsen » 10. nov 2018, 16:59

Jeg havde omgående stoppet min støtte....INGEN skal bestemme størrelsen på mine støttebidrag. Og jeg finder det fuldstændig uacceptabelt at man som indsamlingsvirksomhed overhovedet kan finde på bare automatisk at ændre størrelsen en aftale om fast støtte med negativ accept....Det er simpelthen SÅ frækt. Når man går ind på Røde Kors' hjemmeside, så skal man selv angive hvor meget man ønsker at støtte med i fast beløb. Hvilket betyder at folk aktivt tager stilling til dette når de opretter en aftale. Det skal Røde Kors ikke overrule efter forgodtbefindende...

Og for lige at komme den der med at vi er meldt til så mange andre aftaler medlemsskaber, så vil jeg gerne lige påpege, at modsat netflix, viaplay, mobiltelefoner, og abonnementer, så er der IKKE tale om et kundeforhold som omhandler en tjenesteydelse. Ligesom der heller ikke er tale om et medlemsskab. Medlemsskab af Rødekort koster 140 kroner om året.

Nu er der så ikke noget fast støttebidrag fra mig at ændre på. Jeg har for længst valgt Røde Kors fra....
9
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
fisken80
Indlæg: 22015
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1122
Likede indlæg: 51941

Re: Røde Kors kritiseres for ny indsamlingsmetode

Indlægaf fisken80 » 10. nov 2018, 20:50

Jeg oplevede lidt den samme aggresive tiggen om flere penge da jeg var medlem af amnesty. To gange ringede der en utrolig vedholdende fyr til mig for at bede mig forhøje mim støtte fra 50 til 100 kroner om måneden. Jeg var studerende på det tidspunkt, så det kunne jeg ikke, hvilket jeg prøvede at forklare ham. Uden held. Til sidst skrev jeg en mail til amnesty med besked om, at hvis jeg én gang til blev kontaktet og tigget om flere penge, så ville jeg melde mig ud. De skrev tilbage, at det bestemt ikke ville ske igen.
Det gjorde det bare, og så var keg skredet. Jeg fatter ikke, at de ikke selv kan se, at det ikke fører til flere penge, men til færre medlemmer.
2
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Røde Kors kritiseres for ny indsamlingsmetode

Indlægaf Slettet bruger » 11. nov 2018, 19:21

fisken80 skrev:Jeg oplevede lidt den samme aggresive tiggen om flere penge da jeg var medlem af amnesty. To gange ringede der en utrolig vedholdende fyr til mig for at bede mig forhøje mim støtte fra 50 til 100 kroner om måneden. Jeg var studerende på det tidspunkt, så det kunne jeg ikke, hvilket jeg prøvede at forklare ham. Uden held. Til sidst skrev jeg en mail til amnesty med besked om, at hvis jeg én gang til blev kontaktet og tigget om flere penge, så ville jeg melde mig ud. De skrev tilbage, at det bestemt ikke ville ske igen.
Det gjorde det bare, og så var keg skredet. Jeg fatter ikke, at de ikke selv kan se, at det ikke fører til flere penge, men til færre medlemmer.


Det kan godt føre til både færre medlemmer og flere penge, og det er vel kun det sidste der tæller. Jeg betalte også til Amnesty førhen, og de ringede også til mig, og jeg sagde bare at det var fint, de måtte gerne sætte beløbet op. Det er summen der tæller.
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16840
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20889

Re: Røde Kors kritiseres for ny indsamlingsmetode

Indlægaf Misantropen » 12. nov 2018, 01:30

Mistermor skrev:Jeg blev kontaktet med "tiggeri" fra Læger uden grænser i en grad, så jeg ikke magtede det og meldte fra. Jeg har ellers stor sympati for sagen, men jeg orkede ikke, at jeg skulle forholde mig til enkeltproblemer og blive bedt om ekstra penge hele tiden.

Jeg synes hele "branchen" er blevet for aggressiv.

Gad vide hvordan det kan være at mange oplever det? For du er bestemt ikke den eneste jeg hører det fra.

Er det fordi der er kommet flere foreninger og organisationer, og dermed større konkurrence om støtternes penge? Eller fordi de mest eksponerede af slagsen tager en "så stor bid af kagen" at det overskygger dem med mindre eksponering, der derfor må tage mere markante midler i brug?

Jeg samlede selv årligt ind for Røde Kors nogle år, men det er 18 år siden ca så der er selvfølgelig sket meget siden da, med både reklamer, tv-programmer osv., men dengang oplevede jeg vist kun at få tilsendt materiale og opfordringer om at samle ind igen da det var tid igen året efter. Der er virkelig en hårfin grænse mellem at gøre opmærksom på at der er brug for penge og hvorfor og på at forvente flere penge ved at tale til ens samvittighed.
0
JoyNips
Indlæg: 12041
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33855

Re: Røde Kors kritiseres for ny indsamlingsmetode

Indlægaf JoyNips » 12. nov 2018, 05:54

Jeg synes det er et first world problem. Inden man flegner over 10-20 kr., så skal man måske lige prøve at sætte tingene lidt i perspektiv.
4
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9658
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29243

Re: Røde Kors kritiseres for ny indsamlingsmetode

Indlægaf Sangius » 12. nov 2018, 06:09

Jeg synes det er ret ligegyldigt.

Støtter selv Red Barnet, og trak på skulderen da beløbet røg en 10er op sidste år.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Madam
Indlæg: 953
Tilmeldt: 7. jun 2018, 08:42
Kort karma: 21
Likede indlæg: 543

Re: Røde Kors kritiseres for ny indsamlingsmetode

Indlægaf Madam » 14. nov 2018, 07:46

Sangius skrev:Jeg synes det er ret ligegyldigt.

Støtter selv Red Barnet, og trak på skulderen da beløbet røg en 10er op sidste år.


Der er ingen grænser for danskernes hjælpsomhed:

Billede


Og generalsekretærerne skammer sig slet ikke...
0
Den, der går i andres fodspor, kommer aldrig foran ;)
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9658
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29243

Re: Røde Kors kritiseres for ny indsamlingsmetode

Indlægaf Sangius » 14. nov 2018, 08:04

Madam skrev:
Sangius skrev:Jeg synes det er ret ligegyldigt.

Støtter selv Red Barnet, og trak på skulderen da beløbet røg en 10er op sidste år.


Der er ingen grænser for danskernes hjælpsomhed:

Billede

Og generalsekretærerne skammer sig slet ikke...



Det kan ikke få mit pis i kog. Det er et stort firma, hvor kompetente mennesker er nødvendige for at administrere det. Det får du ikke for en månedsløn på 30.000.

Hvad foreslår du, at de gør? Forsøger at styre hele molevitten med frivillig arbejdskraft? Eller finder nogen der gider gøre det for en normal løn, som så måske styrer det hele i afgrunden da de ikke har evnerne til sådan en stilling?
7
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
JoyNips
Indlæg: 12041
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33855

Re: Røde Kors kritiseres for ny indsamlingsmetode

Indlægaf JoyNips » 14. nov 2018, 08:21

Madam skrev:Der er ingen grænser for danskernes hjælpsomhed:

Billede


Og generalsekretærerne skammer sig slet ikke...


Det er jo altså en temmelig lav løn for ansættelser på dét niveau. Det er noget pjat at NGO'er ikke må have en ordentlig løn. Det er sindssygt vigtigt arbejde, de udfører, og de skal have dygtige og kompetente mennesker i spidsen for det.

Man kan jo spørge sig selv følgende: Hvad ville en mindre kompetent og lavere lønnet i spidsen for Røde Kors koste i menneskeliv?
4
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Madam
Indlæg: 953
Tilmeldt: 7. jun 2018, 08:42
Kort karma: 21
Likede indlæg: 543

Re: Røde Kors kritiseres for ny indsamlingsmetode

Indlægaf Madam » 14. nov 2018, 08:29

Sangius skrev:
Madam skrev:
Sangius skrev:Jeg synes det er ret ligegyldigt.

Støtter selv Red Barnet, og trak på skulderen da beløbet røg en 10er op sidste år.


Der er ingen grænser for danskernes hjælpsomhed:

Billede

Og generalsekretærerne skammer sig slet ikke...



Det kan ikke få mit pis i kog. Det er et stort firma, hvor kompetente mennesker er nødvendige for at administrere det. Det får du ikke for en månedsløn på 30.000.

Hvad foreslår du, at de gør? Forsøger at styre hele molevitten med frivillig arbejdskraft? Eller finder nogen der gider gøre det for en normal løn, som så måske styrer det hele i afgrunden da de ikke har evnerne til sådan en stilling?


Det var da en glimrende idé, at det var frivillig arbejdskraft, så var man da ikke i tvivl om, om det udelukkende var for gagen de arbejdede med velgørenhed, betalt af andre andre mennesker.

Høj løn er desværre ikke altid proportional med kompetente mennesker...
2
Den, der går i andres fodspor, kommer aldrig foran ;)
Brugeravatar
Madam
Indlæg: 953
Tilmeldt: 7. jun 2018, 08:42
Kort karma: 21
Likede indlæg: 543

Re: Røde Kors kritiseres for ny indsamlingsmetode

Indlægaf Madam » 14. nov 2018, 08:32

Mistermor skrev:
Madam skrev:
Sangius skrev:Jeg synes det er ret ligegyldigt.

Støtter selv Red Barnet, og trak på skulderen da beløbet røg en 10er op sidste år.


Der er ingen grænser for danskernes hjælpsomhed:

Og generalsekretærerne skammer sig slet ikke...


Jeg tror altså bare, at du (og jeg til dels) falder på halen over den slags lønninger, fordi vi færdes iblandt mennesker, der ikke tjener så meget. Jeg kan huske, at Wizzze har skrevet, at han tæt på de beløb, du er så forarget over. Jeg kender også til en ikke-leder stilling i et kreditforeningsselskab, der tjener i den størrelsesorden.
Jeg fandt lige en tråd med løn - måske er der flere; http://debatten.net/forum/viewtopic.php ... 7&start=45

Mon ikke du har lige dele fordomme og misundelse kørende? Selvfølgelig kunne det være fint, at de fik mindre i løn, - men er det ikke lige så galt, at der render hververe rundt i gadebilledet - de får jo også løn, og de færdes ofte 3 og 3; det er jo også en udgift.

Jeg har en forventning om, at lederne af de organisationer, jeg støtter, sørger for, at organisationen bliver drevet bedst muligt i forhold til at fremme det mål, foreningen har.

Jeg har til gengæld en fordom; de mennesker, der bruger ordet "godhedsindustri" og kritiserer velgørenhed mest, giver ikke selv penge til noget.
Og så undrer jeg mig egentlig over, hvad de har ondt i rumpetten over... Det er jo ikke deres penge, der bliver "misbrugt".


De mennesker jeg kender tjener i mange tilfælde langt mere, men beskæftiger sig ikke med velgørenhedsarbejde.
0
Den, der går i andres fodspor, kommer aldrig foran ;)

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"