Hærværk og ødelæggelse i Danmark

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
HerErJeg
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5044

Hærværk og ødelæggelse i Danmark

Indlægaf HerErJeg » 11. nov 2018, 10:24

Alle som har været på en rasteplads på motorvejen ved at ikke engang konstruktioner i rustfri stål kan modstå vandalisme. Hvis der er et hul at skide i, så er det også forsøgt ødelagt.
Nu her på det seneste er der opstillet fornuftige fartkameraer udvalgte steder, som igen og igen er blevet smadret.
Nærmest alle offentlige anlæg ser sørgelige ud, de fleste er barberet ned til et absolut minimum og alligevel skal der forsøges på et eller andet.

Er det en typisk dansk ting? Når jeg er i udlandet synes ikke jeg møder samme grad af total beskyttelse omkring bygninger og inventar.
Er der en mentalitet som er totalt anderledes - eller falder hammeren bare 100 gange hårdere hvis man bliver taget i det?
Hvad bider I mærke i, når I færdes i Danmark og tilstødende lande?
0
Goozilla
Indlæg: 576
Tilmeldt: 30. apr 2016, 13:46
Kort karma: 28
Likede indlæg: 1628

Re: Hærværk og ødelæggelse i Danmark

Indlægaf Goozilla » 11. nov 2018, 11:21

Nu har jeg ikke boet i DK i de sidste snart 10 år, men jeg er da jævnligt forbi. Jeg synes personligt ikke, at det er så slemt med hærværk i DK i forhold til fx Italien eller Spanien, som har været mine bopælslande i den periode. Der er måske lidt forskel på arten af hærværk, men i det store hele synes jeg nu, at der er graffiti og ødelagte offentlige toiletter i alle storbyer.

Til gengæld er tremmer for vinduerne næsten et must, hvis du bor i stueetagen eller i villa her i Spanien, men det har nok mere noget at gøre med berigelseskriminalitet og knapt så meget med hærværk. Den slags er jo nærmest unødvendigt i Danmark.
1
ALD MAKT TEL DI ORBLENE!!!

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"