»Man kunne også bare kalde det… »jul«.«

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: »Man kunne også bare kalde det… »jul«.«

Indlægaf dgd2007 » 29. nov 2018, 12:52

Dane skrev:Manden har selv været borgmester i kommunen og har vel lov at ytre sig.

Men derfor kan man vel godt synes det er noget pjat han siger :D

Dane skrev:Jeg formoder at du kender manden personligt siden du ved at ide’en kommer fra USA.

Nu behøver man jo ikke kende Søren Pind for have indtryk af hans ideer - dem har han jo ikke ligefrem lagt skjul på , og han er da en af de få dankere der bliver blød i knæene ved tanken om Ronald Reagan. Sammenholdt med at det har været en stor historie for republikanerne i USA at de liberale fører "war on Christmas", tror jeg ikke mit gæt var helt i skoven.
1
Akehurst2
Indlæg: 14189
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40745

Re: »Man kunne også bare kalde det… »jul«.«

Indlægaf Akehurst2 » 29. nov 2018, 13:52

BlueBunny skrev:
thomassneum skrev:Det er bullshit som alt det andet fremmedfjendske gejl.
Det er et kulturevent -og ikke et juleevent. Get real.


Om så det havde været italienske kulturdage så havde jeg da synes det var lige træls alligevel.

Det er lidt op ad bakke at hver gang nogen nævner noget som hører til almindelige traditioner, så er det fremmedfjendsk at ønske sig det.

Hvis nu der ses bort fra de to hovedpersoner (manden bag kritik, og manden bag plakat), men der alene ses på budskab. Så ER det da fjollet at lægge KULTURdage 1-24 december. Altså hvorfor holde "kulturdage" 1-24 december, det er da om noget 24 dage der normalt er dedikeret til JUL.
Hvorfor ikke kalde det KALENDERdage - det havde da duftet lidt mere af noget.


Altså "kultur" er fandme så anti-proletar og julen er bare bredere. Det er om noget tiden hvor dårlig smag er tilladt :dåne:


Det her er jeg egentlig lidt enig i - for det kommer nærmest til at virke demonstrativt at lægge de 24 kulturdage lige præcis i juletiden.

På den anden side, så er der jo tydeligvis masser af juleelementer i projektet, og så er det måske bare en god ide at blandet det med noget mere generelt for ikke at mase ufortyndet jul ned i hovedet på en befolkningsgruppe, der ikke allesammen holder jul.

Og så er begrebet 'julekusse' så forrygende et udtryk, at det i sig selv er det hele værd. Samlet set kan jeg ikke hidse mig op over projektet - og jeg kan slet ikke udlægge det som et forsøg på at undertrykke julen.
0
Thomas31
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 12. mar 2016, 01:47
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2398

Re: »Man kunne også bare kalde det… »jul«.«

Indlægaf Thomas31 » 29. nov 2018, 14:53

LadyFox skrev:Så længe det ikke er stødende så kunne jeg ikke være mere ligeglad med hvordan nogle arrangører brander sin kulturfestival.

Og, selvom festivalen ikke hedder noget med jul, så er der jo massere af julearrangementer på programmet, endda tydeligt beskrevet som julearrangementer. Så det er jo ikke fordi det ikke bliver jul på Nørrebro, selvom der hvert år er udefrakommende der tror at julen er truet på disse kanter.


Ja de udefrakommende fatter ingenting
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15372
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25739

Re: »Man kunne også bare kalde det… »jul«.«

Indlægaf Delfin » 29. nov 2018, 17:58

BlueBunny skrev:
thomassneum skrev:Det er bullshit som alt det andet fremmedfjendske gejl.
Det er et kulturevent -og ikke et juleevent. Get real.


Om så det havde været italienske kulturdage så havde jeg da synes det var lige træls alligevel.

Det er lidt op ad bakke at hver gang nogen nævner noget som hører til almindelige traditioner, så er det fremmedfjendsk at ønske sig det.

Hvis nu der ses bort fra de to hovedpersoner (manden bag kritik, og manden bag plakat), men der alene ses på budskab. Så ER det da fjollet at lægge KULTURdage 1-24 december. Altså hvorfor holde "kulturdage" 1-24 december, det er da om noget 24 dage der normalt er dedikeret til JUL.
Hvorfor ikke kalde det KALENDERdage - det havde da duftet lidt mere af noget.

Altså "kultur" er fandme så anti-proletar og julen er bare bredere. Det er om noget tiden hvor dårlig smag er tilladt :dåne:


Det passer mig nu fint, at der er andet end jul i verden. Jeg bliver så træt af at høre og se jul jul jul jul jul jul
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: »Man kunne også bare kalde det… »jul«.«

Indlægaf Sorenspige » 29. nov 2018, 19:54

Alle de muslimer jeg kender (og jeg kende en del gennem mit arbejde) er ret glade for jul. Børnene må gerne klippe julepynt, være nisse for hinanden, spise julesmåkager og risalamande og deltage i pakkelege osv.
Faktisk glæder de sig også til december, fordi det også er en hyggelig og anderledes måned for dem.

Til gengæld er det ikke den sjoveste tid at være Jehovas vidne i, når man er barn (og sikkert heller ikke voksen).

Jeg tror ikke, at kultur på Nørrebro er et dække for jul. I så fald det er, tror jeg ikke, at de havde behøvet at gøre det.
2
Modesty Blame
Indlæg: 4367
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 524
Likede indlæg: 9501

Re: »Man kunne også bare kalde det… »jul«.«

Indlægaf Modesty Blame » 29. nov 2018, 20:58

Det er sådan cirka en af de tåbeligste "knæfald for muslimerne"-historier, jeg har set i nyere tid. Og det siger faktisk ikke så lidt, for der er en voldsom trængsel og alarm omkring det her hvert år.
4
Modesty Blame
Indlæg: 4367
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 524
Likede indlæg: 9501

Re: »Man kunne også bare kalde det… »jul«.«

Indlægaf Modesty Blame » 29. nov 2018, 21:01

Akehurst2 skrev:
BlueBunny skrev:
thomassneum skrev:Det er bullshit som alt det andet fremmedfjendske gejl.
Det er et kulturevent -og ikke et juleevent. Get real.


Om så det havde været italienske kulturdage så havde jeg da synes det var lige træls alligevel.

Det er lidt op ad bakke at hver gang nogen nævner noget som hører til almindelige traditioner, så er det fremmedfjendsk at ønske sig det.

Hvis nu der ses bort fra de to hovedpersoner (manden bag kritik, og manden bag plakat), men der alene ses på budskab. Så ER det da fjollet at lægge KULTURdage 1-24 december. Altså hvorfor holde "kulturdage" 1-24 december, det er da om noget 24 dage der normalt er dedikeret til JUL.
Hvorfor ikke kalde det KALENDERdage - det havde da duftet lidt mere af noget.


Altså "kultur" er fandme så anti-proletar og julen er bare bredere. Det er om noget tiden hvor dårlig smag er tilladt :dåne:


Det her er jeg egentlig lidt enig i - for det kommer nærmest til at virke demonstrativt at lægge de 24 kulturdage lige præcis i juletiden.

På den anden side, så er der jo tydeligvis masser af juleelementer i projektet, og så er det måske bare en god ide at blandet det med noget mere generelt for ikke at mase ufortyndet jul ned i hovedet på en befolkningsgruppe, der ikke allesammen holder jul.

Og så er begrebet 'julekusse' så forrygende et udtryk, at det i sig selv er det hele værd. Samlet set kan jeg ikke hidse mig op over projektet - og jeg kan slet ikke udlægge det som et forsøg på at undertrykke julen.

I Aarhus har Magistraten for Kultur og Borgerservice sin egen julekalender med fokus på kultur. Måske man kunne tænke - næh, nogen, der har gidet at lave en julekalender med fokus på kultur på Nørrebro...
2

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"