»Man kunne også bare kalde det… »jul«.«

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4348
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 484
Likede indlæg: 10660

Re: »Man kunne også bare kalde det… »jul«.«

Indlægaf BlueBunny » 29. nov 2018, 08:13

thomassneum skrev:Det er bullshit som alt det andet fremmedfjendske gejl.
Det er et kulturevent -og ikke et juleevent. Get real.


Om så det havde været italienske kulturdage så havde jeg da synes det var lige træls alligevel.

Det er lidt op ad bakke at hver gang nogen nævner noget som hører til almindelige traditioner, så er det fremmedfjendsk at ønske sig det.

Hvis nu der ses bort fra de to hovedpersoner (manden bag kritik, og manden bag plakat), men der alene ses på budskab. Så ER det da fjollet at lægge KULTURdage 1-24 december. Altså hvorfor holde "kulturdage" 1-24 december, det er da om noget 24 dage der normalt er dedikeret til JUL.
Hvorfor ikke kalde det KALENDERdage - det havde da duftet lidt mere af noget.

Altså "kultur" er fandme så anti-proletar og julen er bare bredere. Det er om noget tiden hvor dårlig smag er tilladt :dåne:
4
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4348
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 484
Likede indlæg: 10660

Re: »Man kunne også bare kalde det… »jul«.«

Indlægaf BlueBunny » 29. nov 2018, 08:15

JoyNips skrev:Her er lidt af programmet: Billede

Og har man lyst til at se hele programmet er det bare at bladre gennem billederne: https://www.facebook.com/24dagemedkultu ... =3&theater

Som det tydeligt fremgår, så er det ikke kun julearrangementer, men derimod diverse kulturarrangementer. Så jeg synes faktisk at 24 dage med kultur er rigtig sigende for hvad det handler om.

Den er fin! :love2:
Og hyggelig … 24 dage med aktiviter. En kalender! Det er fint :banan2:
0
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20415
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43828

Re: »Man kunne også bare kalde det… »jul«.«

Indlægaf paint » 29. nov 2018, 08:34

"Julekusse i Folkets Hus" :gruble: Dén juletradition, har jeg aldrig hørt om.
3
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: »Man kunne også bare kalde det… »jul«.«

Indlægaf Slettet bruger » 29. nov 2018, 08:46

DetSorteCirkus skrev:For mig er det noget pjat at hidse sig så meget op over de plakater, især når festivalen kaldes 'Jul på nørrebrosk' i annoncer i lokalavisen, men det er trods alt positivt, at eks-borgmesteren retter sin harme mod afsenderen af plakaterne i stedet for at tillægge muslimer alle mulige motiver.


Jeg er enig i at det er noget pjat at gå op i de plakater. Ligesom jeg synes det er noget pjat at interessere sig for om det er manden eller kvinden der holder barnet på piktogrammet til familiezonen...
0
Brugeravatar
annellaII
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 17. nov 2017, 13:17
Kort karma: 42
Geografisk sted: Europa
Likede indlæg: 950

Re: »Man kunne også bare kalde det… »jul«.«

Indlægaf annellaII » 29. nov 2018, 09:49

paint skrev:"Julekusse i Folkets Hus" :gruble: Dén juletradition, har jeg aldrig hørt om.


Skjult agenda :)
0
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3355
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: »Man kunne også bare kalde det… »jul«.«

Indlægaf thomassneum » 29. nov 2018, 09:52

BlueBunny skrev:
thomassneum skrev:Det er bullshit som alt det andet fremmedfjendske gejl.
Det er et kulturevent -og ikke et juleevent. Get real.


Om så det havde været italienske kulturdage så havde jeg da synes det var lige træls alligevel.

Det er lidt op ad bakke at hver gang nogen nævner noget som hører til almindelige traditioner, så er det fremmedfjendsk at ønske sig det.

Hvis nu der ses bort fra de to hovedpersoner (manden bag kritik, og manden bag plakat), men der alene ses på budskab. Så ER det da fjollet at lægge KULTURdage 1-24 december. Altså hvorfor holde "kulturdage" 1-24 december, det er da om noget 24 dage der normalt er dedikeret til JUL.
Hvorfor ikke kalde det KALENDERdage - det havde da duftet lidt mere af noget.

Altså "kultur" er fandme så anti-proletar og julen er bare bredere. Det er om noget tiden hvor dårlig smag er tilladt :dåne:


Naturligvis kan og skal der da være plads til kultur, også i juledagene. Man kan jo ikke bevæge sig 2 meter, åbne radioen, eller tv uden at få jul i hoved. At "savne" jul i de her dage må da være helt umuligt.
Selvfølgelig skal og er der plads til kulturelle tiltag som ikke bare er plastret over med "jul som i gamle dage".
1
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
Madam
Indlæg: 953
Tilmeldt: 7. jun 2018, 08:42
Kort karma: 21
Likede indlæg: 543

Re: »Man kunne også bare kalde det… »jul«.«

Indlægaf Madam » 29. nov 2018, 09:55

paint skrev:"Julekusse i Folkets Hus" :gruble: Dén juletradition, har jeg aldrig hørt om.


Der skal også være noget for husarerne, som man sagde i de gode gamle dage... :fløjt: :D
2
Den, der går i andres fodspor, kommer aldrig foran ;)
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: »Man kunne også bare kalde det… »jul«.«

Indlægaf DetSorteCirkus » 29. nov 2018, 10:13

abcd skrev:
DetSorteCirkus skrev:For mig er det noget pjat at hidse sig så meget op over de plakater, især når festivalen kaldes 'Jul på nørrebrosk' i annoncer i lokalavisen, men det er trods alt positivt, at eks-borgmesteren retter sin harme mod afsenderen af plakaterne i stedet for at tillægge muslimer alle mulige motiver.


Jeg er enig i at det er noget pjat at gå op i de plakater. Ligesom jeg synes det er noget pjat at interessere sig for om det er manden eller kvinden der holder barnet på piktogrammet til familiezonen...


For min skyld må man gerne både gå op i og interessere sig for plakat og piktogram, men jeg synes, det er noget pjat at hidse sig op over nogen af delene.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19607
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46087

Re: »Man kunne også bare kalde det… »jul«.«

Indlægaf LadyFox » 29. nov 2018, 10:19

BlueBunny skrev:Jeg er faktisk enig i at kulturdage 1-24 dec er noget pjat.
Kultur er et koldere ord synes jeg. Som minimum noget fremhævet ala “med masser af juleri” eller lignende.

Jeg synes det skulle hedde juledage. Det kan sagtens rumme andet en jul.

Eller bare december dage. Så kunne der være en undertitel “med masser af jul” eller lignende

Jeg synes godt det kunne være lidt hyggeligere. Nu er det jo kun jul en gang om året, så skal den have max gas.

Savner at der er bare en enkelt grankvist, en julekugle, lidt mørkere blå. Ja bare lidt mere jul. Når nu det endelig er jul.


Til gengæld skal man tage med at Nørrebro generelt har det med at bruge kultur som en del af bydelens brand og profil.
0
...
Brugeravatar
annellaII
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 17. nov 2017, 13:17
Kort karma: 42
Geografisk sted: Europa
Likede indlæg: 950

Re: »Man kunne også bare kalde det… »jul«.«

Indlægaf annellaII » 29. nov 2018, 10:29

LadyFox skrev:
BlueBunny skrev:Jeg er faktisk enig i at kulturdage 1-24 dec er noget pjat.
Kultur er et koldere ord synes jeg. Som minimum noget fremhævet ala “med masser af juleri” eller lignende.

Jeg synes det skulle hedde juledage. Det kan sagtens rumme andet en jul.

Eller bare december dage. Så kunne der være en undertitel “med masser af jul” eller lignende

Jeg synes godt det kunne være lidt hyggeligere. Nu er det jo kun jul en gang om året, så skal den have max gas.

Savner at der er bare en enkelt grankvist, en julekugle, lidt mørkere blå. Ja bare lidt mere jul. Når nu det endelig er jul.


Til gengæld skal man tage med at Nørrebro generelt har det med at bruge kultur som en del af bydelens brand og profil.


Det kan man jo så gøre årets andre 11 måneder og lade december måned stå i julens tegn.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19607
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46087

Re: »Man kunne også bare kalde det… »jul«.«

Indlægaf LadyFox » 29. nov 2018, 10:45

annellaII skrev:
LadyFox skrev:
BlueBunny skrev:Jeg er faktisk enig i at kulturdage 1-24 dec er noget pjat.
Kultur er et koldere ord synes jeg. Som minimum noget fremhævet ala “med masser af juleri” eller lignende.

Jeg synes det skulle hedde juledage. Det kan sagtens rumme andet en jul.

Eller bare december dage. Så kunne der være en undertitel “med masser af jul” eller lignende

Jeg synes godt det kunne være lidt hyggeligere. Nu er det jo kun jul en gang om året, så skal den have max gas.

Savner at der er bare en enkelt grankvist, en julekugle, lidt mørkere blå. Ja bare lidt mere jul. Når nu det endelig er jul.


Til gengæld skal man tage med at Nørrebro generelt har det med at bruge kultur som en del af bydelens brand og profil.


Det kan man jo så gøre årets andre 11 måneder og lade december måned stå i julens tegn.

Der er jo masser af jul på Nørrebro. Er det virkelig så galt hvis man i december også laver andet, og bruger andre ord?

Det er jo ikke fordi at det det her arrangement, tager julen fra nogen.
0
...
fisken80
Indlæg: 22067
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52045

Re: »Man kunne også bare kalde det… »jul«.«

Indlægaf fisken80 » 29. nov 2018, 10:56

annellaII skrev:
LadyFox skrev:
BlueBunny skrev:Jeg er faktisk enig i at kulturdage 1-24 dec er noget pjat.
Kultur er et koldere ord synes jeg. Som minimum noget fremhævet ala “med masser af juleri” eller lignende.

Jeg synes det skulle hedde juledage. Det kan sagtens rumme andet en jul.

Eller bare december dage. Så kunne der være en undertitel “med masser af jul” eller lignende

Jeg synes godt det kunne være lidt hyggeligere. Nu er det jo kun jul en gang om året, så skal den have max gas.

Savner at der er bare en enkelt grankvist, en julekugle, lidt mørkere blå. Ja bare lidt mere jul. Når nu det endelig er jul.


Til gengæld skal man tage med at Nørrebro generelt har det med at bruge kultur som en del af bydelens brand og profil.


Det kan man jo så gøre årets andre 11 måneder og lade december måned stå i julens tegn.


Og der er masser af jul på programmet til deres kulturdage. Så hvad pokker er problemet? Jeg kan simpelthen ikke se det.

Desuden er der jul i rå mængder ALLE steder i december, OGSÅ på Nørrebro, så det er jo ikke fordi vi er ude i, at det er blevet forbudt at holde jul i bydelen.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4348
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 484
Likede indlæg: 10660

Re: »Man kunne også bare kalde det… »jul«.«

Indlægaf BlueBunny » 29. nov 2018, 11:06

LadyFox skrev:
BlueBunny skrev:Jeg er faktisk enig i at kulturdage 1-24 dec er noget pjat.
Kultur er et koldere ord synes jeg. Som minimum noget fremhævet ala “med masser af juleri” eller lignende.

Jeg synes det skulle hedde juledage. Det kan sagtens rumme andet en jul.

Eller bare december dage. Så kunne der være en undertitel “med masser af jul” eller lignende

Jeg synes godt det kunne være lidt hyggeligere. Nu er det jo kun jul en gang om året, så skal den have max gas.

Savner at der er bare en enkelt grankvist, en julekugle, lidt mørkere blå. Ja bare lidt mere jul. Når nu det endelig er jul.


Til gengæld skal man tage med at Nørrebro generelt har det med at bruge kultur som en del af bydelens brand og profil.

God pointe.
Jeg kan nu stadig ikke li det :) men god pointe :gogo:
0
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4348
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 484
Likede indlæg: 10660

Re: »Man kunne også bare kalde det… »jul«.«

Indlægaf BlueBunny » 29. nov 2018, 11:19

Mistermor skrev:Jeg læste forleden, at en DF´er allerede havde været ved tasterne; https://www.bt.dk/samfund/dansk-folkepa ... ferrer=RSS

Det sjove er: "Besar Rakpi gør i øvrigt opmærksom på, at arrangementet i år finder sted for femte gang. Både i 2015, 2016 og 2017 hed den øverste politiske ansvarlige for kulturområdet i København Carl Christian Ebbesen."

For Carl Christian er DF´eren som brokker. :D


Når dem bag arrangementet er en forening der hedder Kultur N, så er navnet jo sådan set ret nærligggende :/

Jeg troede det var et by-initiativ.

Altså en forening må jo selv om hvad de vil. Og en “kultur”- forening har jo til formål at fremme “kultur”.

Nå men jeg vil nu stadig hellere have jul. Men nu giver det mere mening.
0
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: »Man kunne også bare kalde det… »jul«.«

Indlægaf landsbytossen » 29. nov 2018, 12:42

"24 dage med jultur"
3
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"