Hvor lang tid mon der går før DF kommer på banen?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19609
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46091

Re: Hvor lang tid mon der går før DF kommer på banen?

Indlægaf LadyFox » 30. nov 2018, 16:29

Altså, ærligt talt. Hvem går dog op i Nationalretter? Det er da tæt på det mest ligegyldige længe.. Hvad skal vi bruge det til?

Men altså, det sagt, så er der som allerede nævnt masser børn af muslimer der spiser svin. Der findes jo altså også "kultur-muslimer", og man behøver jo heller ikke have samme religion som ens forældre..
Derudover er folk fra ikke-vestlige lande jo heller ikke kun folk fra Mellemøsten, en del af dem må da også være f.eks. fra Thailand, Filippinerne og Rusland.
1
...
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Hvor lang tid mon der går før DF kommer på banen?

Indlægaf vibbsen » 30. nov 2018, 16:31

LadyFox skrev:Altså, ærligt talt. Hvem går dog op i Nationalretter? Det er da tæt på det mest ligegyldige længe.. Hvad skal vi bruge det til?

Men altså, det sagt, så er der som allerede nævnt masser børn af muslimer der spiser svin. Der findes jo altså også "kultur-muslimer", og man behøver jo heller ikke have samme religion som ens forældre..
Derudover er folk fra ikke-vestlige lande jo heller ikke kun folk fra Mellemøsten, en del af dem må da også være f.eks. fra Thailand, Filippinerne og Rusland.


Hov-hov....Enten kommer man altså fra Vesten eller også er man muslim og vil ikke spise svinekød...Slut prut færdig...
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19609
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46091

Re: Hvor lang tid mon der går før DF kommer på banen?

Indlægaf LadyFox » 30. nov 2018, 16:33

vibbsen skrev:
LadyFox skrev:Altså, ærligt talt. Hvem går dog op i Nationalretter? Det er da tæt på det mest ligegyldige længe.. Hvad skal vi bruge det til?

Men altså, det sagt, så er der som allerede nævnt masser børn af muslimer der spiser svin. Der findes jo altså også "kultur-muslimer", og man behøver jo heller ikke have samme religion som ens forældre..
Derudover er folk fra ikke-vestlige lande jo heller ikke kun folk fra Mellemøsten, en del af dem må da også være f.eks. fra Thailand, Filippinerne og Rusland.


Hov-hov....Enten kommer man altså fra Vesten eller også er man muslim og vil ikke spise svinekød...Slut prut færdig...


Undskyld at jeg sådan går og bilder mig ind at jeg sådan i min hverdag, i Danmark, faktisk møder ret mange mennesker fra de nævnte lande. Jeg burde jo efterhånden vide at det bare er min.fantasi der spiller mig et pus.
1
...
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Hvor lang tid mon der går før DF kommer på banen?

Indlægaf Wizzze » 30. nov 2018, 16:39

vibbsen skrev:
KIM K skrev:Jeg har fra starten betragtet valget af stegt flæsk som nationalret i 2014 som et bevidst kontroversielt valg.
Jeg har svært ved at begribbe man så sent som for fire år siden vælger en nationalret som man ved mange danskere ikke spiser. Det var jo ikke fordi det skortede på udmærkede alternativer ved afstemningen såsom hakkebøf med løg, vores kendte danske smørrebrød, stegte sild etc. Retter så godt som alle danskere spiser.
Skal jeg være bundærlig tror jeg afstemningsresultatet var udtryk for et politisk statement hvor bestemte dele af befokningen farede til tastaturet.


Præcis....At en eller anden smart minister har lavet en eller anden smart kampagne, for at sende et statement om hvor hip og "med på noderne" fødevareministeriet var, og i den forbindelse lancerede en afstemning om hvad Danmarks Nationalret er, det gør det ikke nødvendigvis til den eneste sandhed...

Der findes faktisk masser af mennesker som IKKE spiser stegt flæsk og persillesovs...Og hvis jeg skal være ærlig, så synes jeg at det er en smule bondsk at udnævne præcis denne ret til vores nationalret. Eftersom den kun kan laves på en måde. Såvs, kartåfler og fed stegt svinekød......Thats it....Vi har så mange andre dejlige retter som kan varieres i et utal verisoner, således at de reelt kan serveres både på en bodega. Og på en 5 stjernet restaurant..Bemærk

Jeg ELSKER stegt flæsk med persilesovs og kogte kartofler....Det er fandme kongespise....men hvis jeg skulle serverer noget mad for nogen af mine udenlandske venner, som sådan virkelige signalerer DANMARK...Så ville det ALDRIG være det. Så det være antagelig smørrebrød....Fordi det er noget ALLE kan lide...Hvad enten man kan lide flæskesteg med rødkål og surt, fiskefilet med remulade, æg og rejer eller en kartoffelmad med mayo og purløg....Man kan altid finde et eller andet stykke smørrebrød med et eller andet på som man kan lide....Sådan er det bare ikke med stegt flæsk og persillesovs...Hvis man ikke kan lide stegt svinekød med tyk hvid sovs tilsat persille og serveret med kogte kartofler, jamen så den ret helt forkert for en...Der findes ikke nogen alternativ måde at lave det på...Det et enten eller...

Så jeg tænker ligesom du at afstemningen er mere et udtryk for politisk statement fra en bestemt befolkningsgruppe, end et udtryk for nationalsymbolet indenfor dansk madkultur.

Da vi boede på Gibraltar serverede jeg en gang hakkebøf med bløde løg, brun sovs og kartofler for en tyrkisk kollega...Det var et kæmpehit og hun synes det var en fed måde at bruge råvarerne på. ...Nøjagtig ligesom min gode ven fra Malaysia ELSKER flæskesteg...Det er for ham indbegrebet af dansk madkultur


Der er også mange udlændinge som falder i svime over den stegte flæsk, havde en gang et par udenlandske kollegaer med ude til ad libitum stegt flæsk, de åd og åd og åd og åd og åd.... Danish style Canadian bacon :lol:
Der er faktisk mange af de danske mormor-retter, der som du siger er ganske populære hos udlændinge, jeg har også haft stor succes med boller i karry og tarteletter. Generelt så virker ting med god sovs der hænger ved, måske skulle vi bare gøre sovs til vores nationalret? :gruble: :-D
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4348
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 484
Likede indlæg: 10661

Re: Hvor lang tid mon der går før DF kommer på banen?

Indlægaf BlueBunny » 30. nov 2018, 17:07

Jeg bryder mig ikke om stegt flæsk men elsker kebab.

Hvad definerer en nationalret?

Jeg troede egentlig det var hakkebøf med bløde løg, brunsauce og hvide kartofler.
0
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Hvor lang tid mon der går før DF kommer på banen?

Indlægaf vibbsen » 30. nov 2018, 17:51

LadyFox skrev:
vibbsen skrev:
LadyFox skrev:Altså, ærligt talt. Hvem går dog op i Nationalretter? Det er da tæt på det mest ligegyldige længe.. Hvad skal vi bruge det til?

Men altså, det sagt, så er der som allerede nævnt masser børn af muslimer der spiser svin. Der findes jo altså også "kultur-muslimer", og man behøver jo heller ikke have samme religion som ens forældre..
Derudover er folk fra ikke-vestlige lande jo heller ikke kun folk fra Mellemøsten, en del af dem må da også være f.eks. fra Thailand, Filippinerne og Rusland.


Hov-hov....Enten kommer man altså fra Vesten eller også er man muslim og vil ikke spise svinekød...Slut prut færdig...


Undskyld at jeg sådan går og bilder mig ind at jeg sådan i min hverdag, i Danmark, faktisk møder ret mange mennesker fra de nævnte lande. Jeg burde jo efterhånden vide at det bare er min.fantasi der spiller mig et pus.


Dem du møder lyver for at lokke dig i en fælde, så de kan overtage din lejlighed, din kvindelige venner og dit job...Og herefter indføre sharia lovgivning...Og omdanne alle kirke til moskeer. Og afskaffe julen. Og dannebrog. Og dronningen. Og åbne bruserum i svømehallen.

Og så kan jeg lov dig for at det er slut med at kunne købe flæskesvær hos slagteren...Eller syltede grisetæer. Eller svinekøber. Eller marcipangrise...
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Hvor lang tid mon der går før DF kommer på banen?

Indlægaf vibbsen » 30. nov 2018, 17:54

BlueBunny skrev:Jeg bryder mig ikke om stegt flæsk men elsker kebab.

Hvad definerer en nationalret?

Jeg troede egentlig det var hakkebøf med bløde løg, brunsauce og hvide kartofler.


Det kommer an på hvordan du spørger....Hvis du spørger DF, så SKAL den indeholde gris. Jeg har ladet mig fortælle at der arbejdes hårdt på en ny genmodificeret svinerace...Som har vinger...Så kan knopsvanen godt sige farvel til pladsen som nationalfugl :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Dane
Indlæg: 1519
Tilmeldt: 23. sep 2018, 04:56
Kort karma: 34
Likede indlæg: 996

Re: Hvor lang tid mon der går før DF kommer på banen?

Indlægaf Dane » 1. dec 2018, 11:52

Sophies-mor skrev:
Sophies-mor skrev:
Stars skrev:Altså ... min datters "vidunderlige" ex-kæreste er muslim ... han spiser glædeligt både stegt flæsk og flæskesteg, når hans familie ikke ser det.

Muslimer er lige så forskellige.som kristne.
Kender flere muslimer, der spiser svinekød og er åbne om det.
Og andre, hvor de ikke gør. Men primært af væmelsesårsager og ikke religion. Som det blev sagt: Det svarer til, at vi skal spise en rotte efter at vi gennem hele livet er tudet ørerne fulde med, at det er et ulækkert klamt dyr.

Men til emnet... Hvornår kommer Df på banen?
Rimeligt hurtigt i deres fastlåste billede af, hvad danskhed er.
Samtidig forventer jeg egentlig at én af dem .. måske Martin Henriksen ... en dag kommer ud med "en god muslim er en død muslim" retorikken a la Nye Borgerlige også
Vi er godt på vej til at det klamme menneske dominerer lidt for meget i dansk politik


Nu har jeg givet dig 3hjerter i forvisningen om at dit svar er ironisk for man kan da umuligt være så fordomsfuld som dit svar antyder :gruble:
0
Well, opinions are like assholes. Everybody has one.'

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"