Udviste udlændinge sendes til øde ø

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Pax Romana
Indlæg: 1490
Tilmeldt: 5. sep 2017, 10:15
Kort karma: 191
Likede indlæg: 4072

Re: Udviste udlændinge sendes til øde ø

Indlægaf Pax Romana » 6. dec 2018, 11:06

kidkomb skrev:Se, der er den igen. Man kan ikke påpege hykleriet uden at nogen straks kommer farende og fortæller hvor stygge mennesker DF-vælgere er og insinuerer at jeg på nogen som helst måde synes at de er noget der minder om positivt.
Jeg roste IKKE DF. Helt ærligt, jeg synes det er virkelig beskæmmende at man ikke kan påpege at rød bloks tilsvining af 20% af danmarks vælgere er meget sammenligneligt med den retorik DF bruger. Det bliver ikke meget mere hyklerisk.
Jeg vil aldrig fortælle en DF-vælger at han er en styg person. Men de folkevalgte DF politikere, de får svar på tiltale.
De bliver aldrig stuerene i min ”hykleriske” verden.
0
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Udviste udlændinge sendes til øde ø

Indlægaf kidkomb » 6. dec 2018, 11:09

Pax Romana skrev:
kidkomb skrev:Se, der er den igen. Man kan ikke påpege hykleriet uden at nogen straks kommer farende og fortæller hvor stygge mennesker DF-vælgere er og insinuerer at jeg på nogen som helst måde synes at de er noget der minder om positivt.
Jeg roste IKKE DF. Helt ærligt, jeg synes det er virkelig beskæmmende at man ikke kan påpege at rød bloks tilsvining af 20% af danmarks vælgere er meget sammenligneligt med den retorik DF bruger. Det bliver ikke meget mere hyklerisk.
Jeg vil aldrig fortælle en DF-vælger at han er en styg person. Men de folkevalgte DF politikere, de får svar på tiltale.
De bliver aldrig stuerene i min ”hykleriske” verden.

Men det har ingenting overhovedet at gøre med mit indlæg?
Kan du slet ikke se det??
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Udviste udlændinge sendes til øde ø

Indlægaf kidkomb » 6. dec 2018, 11:18

Jeg synes vitterligt at der er en valid pointe i at venstrefløjen, de af dem er på det udadreagerende hold, de prædiker næstekærlighed, accept af forskelligheder og dialoooog, men sekundet der bliver sagt noget om DF, så er de fyr og flamme af eder og forbandelser og så fulde af had at selv den mest arge DF-tilhænger kan møde sin overmand iblandt dem.
5
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3355
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Udviste udlændinge sendes til øde ø

Indlægaf thomassneum » 6. dec 2018, 11:51

kidkomb skrev:Jeg synes vitterligt at der er en valid pointe i at venstrefløjen, de af dem er på det udadreagerende hold, de prædiker næstekærlighed, accept af forskelligheder og dialoooog, men sekundet der bliver sagt noget om DF, så er de fyr og flamme af eder og forbandelser og så fulde af had at selv den mest arge DF-tilhænger kan møde sin overmand iblandt dem.


Tror nu ikke nogen parter har noget at udsætte på hinanden. :)
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Udviste udlændinge sendes til øde ø

Indlægaf kidkomb » 6. dec 2018, 11:53

thomassneum skrev:
kidkomb skrev:Jeg synes vitterligt at der er en valid pointe i at venstrefløjen, de af dem er på det udadreagerende hold, de prædiker næstekærlighed, accept af forskelligheder og dialoooog, men sekundet der bliver sagt noget om DF, så er de fyr og flamme af eder og forbandelser og så fulde af had at selv den mest arge DF-tilhænger kan møde sin overmand iblandt dem.


Tror nu ikke nogen parter har noget at udsætte på hinanden. :)

Det er sjovt, jeg synes faktisk at begge parter har det at udsætte på hinanden at de er hadefulde (dem der er det) ;)
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Udviste udlændinge sendes til øde ø

Indlægaf landsbytossen » 6. dec 2018, 13:08

Stars skrev:
Akehurst2 skrev:
kidkomb skrev:
Akehurst2 skrev:
ajnaM skrev:Det er en fuldkommen absurd brug af mine skattepenge. :sur:


Ja.

Tænk hvor meget bedre de penge kunne være brugt til at sikre naboerne ved Kærshovedgård og til at sikre nogle marginalt bedre vilkår for de udviste, så man kunne undgå nogle af alle tyverierne. Det ville formentlig være helt absurd meget billigere.

Gad vide hvor meget mere det er end det koster at drive Kærshovedgård nu?
Men man ville formentlig ikke turde at sætte pigtrådshegn op og frihedsberøve de værste af de kriminelle der. Selvom det egentlig ville være det mest rigtige at gøre (synes jeg) For så mange penge er der altså råd til ret mange ansatte til at regulere forholdene på Kærshovedgård.
Internationalt ser det muligvis bedre ud at lade dem være på en ø, med en færge der rent faktisk går.


Man kan jo bare ikke frihedsberøve mennesker uden grund. Hvis der var grund til det, så sad de her mennesker jo stadig i fængsel.


Men så er det, jeg undrer mig:

Hørte en - DF'er, tror jeg - i radioen i går:

Lindholm skal være så skrabet, som muligt - ingen fælles tv-stue.

Og personalet skulle være fængelsbetjente :gruble:

+ 6 politibetjente på øen og lige så mange på land (Kalvehoved og omegn)


Eller - de burde jo ikke undre mig, hvis det var en DF'er.
Og når man stuver kriminelle sammen uden aktivitetsmuligheder er det vel ikke mærkeligt, man har brug for personale, der kan holde dem i skak.
Kald mig bare naiv, men jeg tror, pengen ville være givet bedre ud, hvis beboerne havde noget meningsfuldt at tage sig til.

Her har jeg en fornemmelse af, at DF vil have præcis samme forhold for Lindholms beboere, som de ønsker for hardcore kriminelle i danske fængsler.
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4848
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6416

Re: Udviste udlændinge sendes til øde ø

Indlægaf Stars » 6. dec 2018, 13:52

landsbytossen skrev:Her har jeg en fornemmelse af, at DF vil have præcis samme forhold for Lindholms beboere, som de ønsker for hardcore kriminelle i danske fængsler.

Det kan det være noget om. Jeg tror stadig ikke, det er smart.
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Udviste udlændinge sendes til øde ø

Indlægaf FormerlyKnownAs » 6. dec 2018, 18:56

Falstria skrev:
thomassneum skrev:Lidt gammel artikel, men det illustrerer nok meget godt hvorfor man "frygter" personer på tålt ophold, i samfundet.

Ud af 67 personer har 24 begået kriminalitet, mens de var på tålt ophold i Danmark i årene 2011 til 2015.
LINK: https://www.berlingske.dk/politik/hver- ... inalitet-0


Hvorfor har man kun undersøgt 67 personer og hvem er de heldigt udvalgte? Vil du kalde det for et holdbart statistisk grundlag? lødig journalistik?
Er 24 ud af 67 i det tilfælde et højt tal eller et lavt tal synes du?

Og skelner du slet ikke imellem de ikke-kriminelle og så de kriminelle, som det handler om?


De 67 er dem som er på tålt ophold, 24 af dem har begået kriminalitet imens det var på det tålte ophold. Det er ikke bare 67 random mennesker
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Udviste udlændinge sendes til øde ø

Indlægaf FormerlyKnownAs » 6. dec 2018, 19:02

Falstria skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Falstria skrev:
thomassneum skrev:Lidt gammel artikel, men det illustrerer nok meget godt hvorfor man "frygter" personer på tålt ophold, i samfundet.

Ud af 67 personer har 24 begået kriminalitet, mens de var på tålt ophold i Danmark i årene 2011 til 2015.
LINK: https://www.berlingske.dk/politik/hver- ... inalitet-0


Hvorfor har man kun undersøgt 67 personer og hvem er de heldigt udvalgte? Vil du kalde det for et holdbart statistisk grundlag? lødig journalistik?
Er 24 ud af 67 i det tilfælde et højt tal eller et lavt tal synes du?

Og skelner du slet ikke imellem de ikke-kriminelle og så de kriminelle, som det handler om?


De 67 er dem som er på tålt ophold, 24 af dem har begået kriminalitet imens det var på det tålte ophold. Det er ikke bare 67 random mennesker


Fra 2011 til 2015 var der formodentlig da mere end 67 personer total på tålt ophold.


Ikke ifølge div optællinger

https://www.dr.dk/nyheder/indland/fakta ... irkelighed

https://jyllands-posten.dk/indland/ECE1 ... sig-rundt/
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Udviste udlændinge sendes til øde ø

Indlægaf FormerlyKnownAs » 6. dec 2018, 19:08

Falstria skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Falstria skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Falstria skrev:
thomassneum skrev:Lidt gammel artikel, men det illustrerer nok meget godt hvorfor man "frygter" personer på tålt ophold, i samfundet.

Ud af 67 personer har 24 begået kriminalitet, mens de var på tålt ophold i Danmark i årene 2011 til 2015.
LINK: https://www.berlingske.dk/politik/hver- ... inalitet-0


Hvorfor har man kun undersøgt 67 personer og hvem er de heldigt udvalgte? Vil du kalde det for et holdbart statistisk grundlag? lødig journalistik?
Er 24 ud af 67 i det tilfælde et højt tal eller et lavt tal synes du?

Og skelner du slet ikke imellem de ikke-kriminelle og så de kriminelle, som det handler om?


De 67 er dem som er på tålt ophold, 24 af dem har begået kriminalitet imens det var på det tålte ophold. Det er ikke bare 67 random mennesker


Fra 2011 til 2015 var der formodentlig da mere end 67 personer total på tålt ophold.


Ikke ifølge div optællinger

https://www.dr.dk/nyheder/indland/fakta ... irkelighed

https://jyllands-posten.dk/indland/ECE1 ... sig-rundt/


Ok, så det er præcis de samme 67 personer, der har været talt om siden 2011 frem til i dag?
Der er ikke kommet nye til og dem fra 2011 er der ikke fundet en løsning til endnu?


I 16 var der 69, nu er der 67 ser det ud til. Jeg sidder ikke i en forvaltning der har med det at gøre. Det kan google. Men hvorfor skulle der var så vanvittigt mange flere? Tålt ophold gives til kriminelle. Ikke afviste asylansøgere osv.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Udviste udlændinge sendes til øde ø

Indlægaf FormerlyKnownAs » 6. dec 2018, 19:32

Falstria skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Falstria skrev:Ok, så det er præcis de samme 67 personer, der har været talt om siden 2011 frem til i dag?
Der er ikke kommet nye til og dem fra 2011 er der ikke fundet en løsning til endnu?


I 16 var der 69, nu er der 67 ser det ud til. Jeg sidder ikke i en forvaltning der har med det at gøre. Det kan google. Men hvorfor skulle der var så vanvittigt mange flere? Tålt ophold gives til kriminelle. Ikke afviste asylansøgere osv.


Der dømmes nye kriminelle til udvisning hvert år, derfor...

Så der er jo nok lidt udskiftning fra år til år...


At det aktuelle antal lige nu, ligner det aktuelle antal fra 2011, giver ikke mig grund til at tro at det er præcis de samme personer.
Men det gav det åbenbart dig grund til at tro, at dømme efter det du skriver.


Det har jeg ikke skrevet noget om. Jeg er ikke så hjernedød som
Du ofte gerne vil have mig til at fremstå. Men du spørger hvorfor man kun har undersøgt 67 personer. Det er jo en eller anden variabel ift det ene og det andet. På 2 år er der en variabel fra 67-69. Det er jo ikke mange 100 hvert år der får en tålt ophold dom. Det lyder som om at du mener der er det.

Men måske du skulle gøre arbejdet selv og undersøge det istedet for, det er nok nemmest.Så kan du jo forholde dig til det faktuelle fremfor hvad jeg umiddelbart kan finde. Det var sådan set bare for at formidle den umiddelbare info der var om det ved en hurtigt googling fordi det lød til at du forventede der ville markant flere end 67 at følge fra 11-18.
0
Petrix
Indlæg: 3745
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3632

Re: Udviste udlændinge sendes til øde ø

Indlægaf Petrix » 7. dec 2018, 02:59

Falstria skrev:
Petrix skrev:Jeg kan bare ikke se hvordan det ikke skal gå galt, når man isolerer dem på en ø.
Det er da kun et spørgsmål om tid, inden der bliver slået nogen ihjel.
Jeg vil mene at det er bedre at de bliver udstyret med fodlænke, så man altid ved hvor de er, og så spredt ud over hele landet.


Det burde de være udstyret med, oveni det andet.

Det tror jeg faktisk godt man ville kunne uden at bryde en konvention af nogen art.
Hvis ikke, så er det jo konventionen den er gal med.


Jeg tror ikke rigtig på ø-idéen og mener det vil medføre for stor en sikkerhedsrisiko og dermed meget høje omkostninger. Det er ikke rentabelt at gøre delvist syge mennesker endnu mere syge, for når dagen er omme er disse mennesker jo stadig danmarks problem.
Fodlænke må være obligatorisk for udviste kriminelle udlændinge som opholder sig i Danmark.
0
27102021
Brugeravatar
Madam
Indlæg: 953
Tilmeldt: 7. jun 2018, 08:42
Kort karma: 21
Likede indlæg: 543

Re: Udviste udlændinge sendes til øde ø

Indlægaf Madam » 9. dec 2018, 08:09

75 på tålt ophold i Danmark og deres domme:

http://nyheder.tv2.dk/samfund/2018-12-0 ... -doemt-for
0
Den, der går i andres fodspor, kommer aldrig foran ;)
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Udviste udlændinge sendes til øde ø

Indlægaf Jedi » 9. dec 2018, 14:16

FormerlyKnownAs skrev:
Falstria skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Falstria skrev:Ok, så det er præcis de samme 67 personer, der har været talt om siden 2011 frem til i dag?
Der er ikke kommet nye til og dem fra 2011 er der ikke fundet en løsning til endnu?


I 16 var der 69, nu er der 67 ser det ud til. Jeg sidder ikke i en forvaltning der har med det at gøre. Det kan google. Men hvorfor skulle der var så vanvittigt mange flere? Tålt ophold gives til kriminelle. Ikke afviste asylansøgere osv.


Der dømmes nye kriminelle til udvisning hvert år, derfor...

Så der er jo nok lidt udskiftning fra år til år...


At det aktuelle antal lige nu, ligner det aktuelle antal fra 2011, giver ikke mig grund til at tro at det er præcis de samme personer.
Men det gav det åbenbart dig grund til at tro, at dømme efter det du skriver.


Det har jeg ikke skrevet noget om. Jeg er ikke så hjernedød som
Du ofte gerne vil have mig til at fremstå. Men du spørger hvorfor man kun har undersøgt 67 personer. Det er jo en eller anden variabel ift det ene og det andet. På 2 år er der en variabel fra 67-69. Det er jo ikke mange 100 hvert år der får en tålt ophold dom. Det lyder som om at du mener der er det.

Men måske du skulle gøre arbejdet selv og undersøge det istedet for, det er nok nemmest.Så kan du jo forholde dig til det faktuelle fremfor hvad jeg umiddelbart kan finde. Det var sådan set bare for at formidle den umiddelbare info der var om det ved en hurtigt googling fordi det lød til at du forventede der ville markant flere end 67 at følge fra 11-18.


Nu googlede jeg lige, og det første, der kom op var dette fra 2016 https://www.ft.dk/samling/20151/almdel/ ... 639763.pdf
hvor det fremgår, at 69 personer er på tålt ophold. 22 af dem iht Flygtningekonventionens §F1 (tidligere nævnt i tråden, og som jeg formoder dækker over folk, som kan stilles til ansvar for krigsforbrydelser i eget land og dermed er i livsfare?), 42 med en udvisningsdom og et par stykker med en administrativ udvisning (lejesoldater?).
Mon ikke tallene er nogenlunde uforandret.
0
Brugeravatar
Brok
Indlæg: 670
Tilmeldt: 10. okt 2017, 16:05
Kort karma: 11
Likede indlæg: 374

Re: Udviste udlændinge sendes til øde ø

Indlægaf Brok » 9. dec 2018, 17:11

Hvis vi lavede en ø, hvor alle kriminelle ikke danske statsborgere blev sejlet ud til, og de fik værktøj til, at bygge deres eget,
Så var mange ting enklere.
1

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"