Udviste udlændinge sendes til øde ø

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Madam
Indlæg: 953
Tilmeldt: 7. jun 2018, 08:42
Kort karma: 21
Likede indlæg: 543

Udviste udlændinge sendes til øde ø

Indlægaf Madam » 30. nov 2018, 15:51


"Kriminelle udlændinge, der egentlig skal udvises, men som Danmark ikke kan sende hjem, skal fremover opholde sig på den øde ø Lindholm i Stege Bugt.

Det oplyser finansminister Kristian Jensen (V) efter finanslovsforhandlinger med Dansk Folkeparti.

- De vil ikke være i fængsel, siger Kristian Jensen.

- Der vil være en færgedrift frem og tilbage til øen, men færgen vil ikke sejle i døgndrift, og man skal være på udrejsecentret om natten. Så vi har mere styr på, hvor de er henne."


https://ekstrabladet.dk/nyheder/politik ... oe/7419812

Hvis det skaber forandring, for der er jo åbenbart mulighed for at sejle derfra dagligt, så kan vel ingen vel tage anstød af dette.

Men skaber det mon en større forandring, eller flytter man bare problemet til en anden landsdel?!
0
Den, der går i andres fodspor, kommer aldrig foran ;)
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4348
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 484
Likede indlæg: 10660

Re: Udviste udlændinge sendes til øde ø

Indlægaf BlueBunny » 30. nov 2018, 17:03

Jeg troede først det var en slags aprilsnar.

Men altså hvis det er kriminelle som skal videre, så tænker jeg lidt unuanceret at det er fint. Væk med dem.
Det vil være kriminalforsorgen som administrerer det, så det må være tænkt at der er en særlig opgave
1
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29989

Re: Udviste udlændinge sendes til øde ø

Indlægaf Wizzze » 30. nov 2018, 17:08

Hvornår mon forslaget med at smide fremmede ud med faldskærm genoptages?
:gruble:
2
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Udviste udlændinge sendes til øde ø

Indlægaf landsbytossen » 30. nov 2018, 17:35

Fint. Hvis de ikke kan lade være med at genere naboer til udrejsecentre, må man gøre afstanden til naboerne større.
1
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4348
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 484
Likede indlæg: 10660

Re: Udviste udlændinge sendes til øde ø

Indlægaf BlueBunny » 30. nov 2018, 17:51

Wizzze skrev:Hvornår mon forslaget med at smide fremmede ud med faldskærm genoptages?
:gruble:


Hvad mener du?
0
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Udviste udlændinge sendes til øde ø

Indlægaf landsbytossen » 30. nov 2018, 17:53

BlueBunny skrev:
Wizzze skrev:Hvornår mon forslaget med at smide fremmede ud med faldskærm genoptages?
:gruble:


Hvad mener du?

Tom Behnke
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3042
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5787

Re: Udviste udlændinge sendes til øde ø

Indlægaf Tux » 30. nov 2018, 17:56

Symbolpolitik..
0
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Udviste udlændinge sendes til øde ø

Indlægaf landsbytossen » 30. nov 2018, 17:59

Nu staten tager Brittas farm i Sydafrika, kan den også bruges til udvisningsdømte kriminelle
2
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
ajnaM
Indlæg: 9928
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1050
Likede indlæg: 27052

Re: Udviste udlændinge sendes til øde ø

Indlægaf ajnaM » 30. nov 2018, 18:29

Jeg troede først, det var en joke.

Tænk, at vi er nået dertil. Jeg føler ikke rigtig, jeg kan genkende mig selv i det billede af Danmark, politikerne tegner. Og sådan har det været siden regeringen kom til. Trist.
8
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20415
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43828

Re: Udviste udlændinge sendes til øde ø

Indlægaf paint » 30. nov 2018, 18:33

Wizzze skrev:Hvornår mon forslaget med at smide fremmede ud med faldskærm genoptages?
:gruble:


Var der ikke også en, der mente at man kunne spare faldskærmen? Det drejede sig vist om somaliere.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20415
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43828

Re: Udviste udlændinge sendes til øde ø

Indlægaf paint » 30. nov 2018, 18:48

Jeg kunne godt forestille mig, at det vil kunne vise sig at være en dårlig ide. Der vil givetvis være mennesker, som ikke kan komme ind til land, når de gerne vil eller som vil væk derfra, og derfor vil prøve at svømme i land. Det vil givetvis kunne afstedkomme drukneulykker, som vil vække vild opmærksomhed, ikke mindst i udlandet.

Øen, vil blive opfattet som Danmarks svar på Alcatraz, og vil bestemt ikke gøre noget godt for Danmarks ry (rygte) i udlandet. En rygte som et inhumant land (sådan vil det blive opfattet), er bestemt ikke noget der vil gave landet.

Dét er en høj pris vi alle skal betale, fordi DF, føler sig åndet i nakken af Nye Borgerlige.

Ydermere, så løser det ingen problemer, at folk i Vordingborg Kommune, nu skal have dette udrejsecenter i stedet for en kommune i Jylland. Jeg synes ellers de snakker om at flytte ting fra øst til vest? Åbenbart ikke når det drejer sig om et udrejsecenter.
2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4348
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 484
Likede indlæg: 10660

Re: Udviste udlændinge sendes til øde ø

Indlægaf BlueBunny » 30. nov 2018, 18:59

paint skrev:Jeg kunne godt forestille mig, at det vil kunne vise sig at være en dårlig ide. Der vil givetvis være mennesker, som ikke kan komme ind til land, når de gerne vil eller som vil væk derfra, og derfor vil prøve at svømme i land. Det vil givetvis kunne afstedkomme drukneulykker, som vil vække vild opmærksomhed, ikke mindst i udlandet.

Øen, vil blive opfattet som Danmarks svar på Alcatraz, og vil bestemt ikke gøre noget godt for Danmarks ry (rygte) i udlandet. En rygte som et inhumant land (sådan vil det blive opfattet), er bestemt ikke noget der vil gave landet.

Enig, det er umiddelbart også sådan en ide jeg synes er god tænkt, men ikke i virkeligheden. Jeg er også lidt nervøs for at det rammer nogen utilsigtet. Jeg ville nødig være nabo til dem jeg tror ender på øen. Jeg tænker det ikke er småting de skal have lavet. Men puha, det virker som en bombe at samle udviste kriminelle og isolere dem. Håber det bliver fulgt nøje. At der også tænkes noget humant lærdom ind, ellers virker sådan et miljø ikke godt :/
1
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Udviste udlændinge sendes til øde ø

Indlægaf Sorenspige » 30. nov 2018, 19:05

ajnaM skrev:Jeg troede først, det var en joke.

Tænk, at vi er nået dertil. Jeg føler ikke rigtig, jeg kan genkende mig selv i det billede af Danmark, politikerne tegner. Og sådan har det været siden regeringen kom til. Trist.


Jeg er enig, selvom jeg ikke selv har et godt bud på, hvad vi ellers skal gøre med de mennesker.
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20415
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43828

Re: Udviste udlændinge sendes til øde ø

Indlægaf paint » 30. nov 2018, 19:10

Falstria skrev:
paint skrev:Jeg kunne godt forestille mig, at det vil kunne vise sig at være en dårlig ide. Der vil givetvis være mennesker, som ikke kan komme ind til land, når de gerne vil eller som vil væk derfra, og derfor vil prøve at svømme i land. Det vil givetvis kunne afstedkomme drukneulykker, som vil vække vild opmærksomhed, ikke mindst i udlandet.

Øen, vil blive opfattet som Danmarks svar på Alcatraz, og vil bestemt ikke gøre noget godt for Danmarks ry (rygte) i udlandet. En rygte som et inhumant land (sådan vil det blive opfattet), er bestemt ikke noget der vil gave landet.

Dét er en høj pris vi alle skal betale, fordi DF, føler sig åndet i nakken af Nye Borgerlige.


Jeg synes der skal oprettes et center til dem på Østerbro istedet så.
Hvis det betyder noget hvor det ligger, så må det jo være den optimale placering.


Aha, så synes jeg da at du skulle henvende dig til den relevante minister, med dit forslag.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
ajnaM
Indlæg: 9928
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1050
Likede indlæg: 27052

Re: Udviste udlændinge sendes til øde ø

Indlægaf ajnaM » 30. nov 2018, 19:20

paint skrev:Jeg kunne godt forestille mig, at det vil kunne vise sig at være en dårlig ide. Der vil givetvis være mennesker, som ikke kan komme ind til land, når de gerne vil eller som vil væk derfra, og derfor vil prøve at svømme i land. Det vil givetvis kunne afstedkomme drukneulykker, som vil vække vild opmærksomhed, ikke mindst i udlandet.

Øen, vil blive opfattet som Danmarks svar på Alcatraz, og vil bestemt ikke gøre noget godt for Danmarks ry (rygte) i udlandet. En rygte som et inhumant land (sådan vil det blive opfattet), er bestemt ikke noget der vil gave landet.

Dét er en høj pris vi alle skal betale, fordi DF, føler sig åndet i nakken af Nye Borgerlige.

Ydermere, så løser det ingen problemer, at folk i Vordingborg Kommune, nu skal have dette udrejsecenter i stedet for en kommune i Jylland. Jeg synes ellers de snakker om at flytte ting fra øst til vest? Åbenbart ikke når det drejer sig om et udrejsecenter.


Mon ikke, det er en stor del af ønsket. Strammer-retorikken.

Jeg er helt enig i, at det ikke gavner landet.
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"