Udviste udlændinge sendes til øde ø

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Dane
Indlæg: 1519
Tilmeldt: 23. sep 2018, 04:56
Kort karma: 34
Likede indlæg: 996

Re: Udviste udlændinge sendes til øde ø

Indlægaf Dane » 9. dec 2018, 20:10

Der er en klar årsag til at der kun er 75 på tålt ophold:

“Det var integrations- og udlændingeminister Inger Støjberg (V), som gennemførte ordningen med halvårlige rapporteringer om, hvor mange kriminelle udviste udlændinge, der blot forsvandt ud i den blå luft.

Den første rapportering fra Rigspolitiet er fra 9. februar 2017. Dengang var der 308 udenlandske kriminelle på tålt ophold med meldepligt. Af dem var de 202 forsvundet ud i den blå luft. Det svarer til 65,6 procent.

Næste halvårlige rapportering var fra 30. august 2017. Dengang var 328 udenlandske kriminelle på tålt ophold og af dem var de 202 forsvundet. Det svarer til 61,6 procent.

Tredje halvårlige rapport er herefter fra som nævnt 4. januar i år, hvor 233 udenlandske kriminelle ud af 328 med meldepligt er forsvundet ud i den blå luft. Det svarer til rekordagtige 71 procent.
0
Well, opinions are like assholes. Everybody has one.'
Brugeravatar
Selina
Indlæg: 235
Tilmeldt: 27. aug 2018, 14:01
Kort karma: 13
Likede indlæg: 370

Re: Udviste udlændinge sendes til øde ø

Indlægaf Selina » 10. dec 2018, 11:01

Brok skrev:Hvis vi lavede en ø, hvor alle kriminelle ikke danske statsborgere blev sejlet ud til, og de fik værktøj til, at bygge deres eget,
Så var mange ting enklere.
Wow! Har du overvejet at stille op til folketinget?
0
Venflon lægger man da mens man kører. :)
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Udviste udlændinge sendes til øde ø

Indlægaf DenBruneMunk » 27. dec 2018, 16:16

Nu taler de om truede dyrearter på lindholm, og at dette kan sætte en stopper for planerne?

Jeg undrer mig over at de oprindelig har eksperimenteret med forskellige vira, og at der er fugleliv på øen som kan sprede denne, især når de også proklamerer at øen skal rengøres for eventuelle virus osv, er der nogen som har vurderet det værende farligt i de år, fugle har været samtidig med forskere på øen og hvilken trussel forskere og deres virus test har været før disse fugle?
Mærkeligt at øen, primært bygninger, nu skal gå igennem grundig virus desinficering, og så taler man om truede fugle på selsamme areal, hvor der har været eksperimenteret med virus og fugle kunne sprede denne, præcis lige så meget som folk der nu skal rende rundt på selvsamme ø.
(Fugle kan også sætte sig på bygninger)

Særligt denne information gør mig bekymret for fugle (tror jeg)
For dem gælder der en række karantæneregler, der kan gælde helt op til syv dage efter, man har været på øen. De går blandt andet på, at man ikke må besøge zoologisk have på grund af smittefare.
Hvis folk på øen skal i karantæne, hvorfor er fugle så udenfor fare, selvom de har sikkerhedszoner som disse truede fuglearter nok har brugt utallige gange.

Lyder som ren satire, fra begge sider, bare man ikke gennemskuer deres argumenter.
0
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Udviste udlændinge sendes til øde ø

Indlægaf Artem » 27. dec 2018, 16:47

DenBruneMunk skrev:Nu taler de om truede dyrearter på lindholm, og at dette kan sætte en stopper for planerne?

Jeg undrer mig over at de oprindelig har eksperimenteret med forskellige vira, og at der er fugleliv på øen som kan sprede denne, især når de også proklamerer at øen skal rengøres for eventuelle virus osv, er der nogen som har vurderet det værende farligt i de år, fugle har været samtidig med forskere på øen og hvilken trussel forskere og deres virus test har været før disse fugle?
Mærkeligt at øen, primært bygninger, nu skal gå igennem grundig virus desinficering, og så taler man om truede fugle på selsamme areal, hvor der har været eksperimenteret med virus og fugle kunne sprede denne, præcis lige så meget som folk der nu skal rende rundt på selvsamme ø.
(Fugle kan også sætte sig på bygninger)

Særligt denne information gør mig bekymret for fugle (tror jeg)
For dem gælder der en række karantæneregler, der kan gælde helt op til syv dage efter, man har været på øen. De går blandt andet på, at man ikke må besøge zoologisk have på grund af smittefare.
Hvis folk på øen skal i karantæne, hvorfor er fugle så udenfor fare, selvom de har sikkerhedszoner som disse truede fuglearter nok har brugt utallige gange.

Lyder som ren satire, fra begge sider, bare man ikke gennemskuer deres argumenter.

Som jeg har forstået det skal bygningerne renses ned indvendigt. Der er ingen virus ude.

Men jo mere man hører om den plan og finder ud af hvad de nuværende bygninger har været brugt til osv. Jo mere håbløst virker det projekt.
For det vil blive sindsygt dyrt at ombygge de bygninger til beboelse for mennesker.
Oven i det er der problemet med at politiet ikke nemt kan komme til øen hvis der sker noget.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Muffinhjerte
Permanent bortvist
Indlæg: 34
Tilmeldt: 23. dec 2018, 20:35
Kort karma: -25
Likede indlæg: 3

Re: Udviste udlændinge sendes til øde ø

Indlægaf Muffinhjerte » 27. dec 2018, 17:22

Minder en del om jødelejre i 30'erne.
0
Brugeravatar
Madam
Indlæg: 953
Tilmeldt: 7. jun 2018, 08:42
Kort karma: 21
Likede indlæg: 543

Re: Udviste udlændinge sendes til øde ø

Indlægaf Madam » 27. dec 2018, 17:25

Artem skrev:
DenBruneMunk skrev:Nu taler de om truede dyrearter på lindholm, og at dette kan sætte en stopper for planerne?

Jeg undrer mig over at de oprindelig har eksperimenteret med forskellige vira, og at der er fugleliv på øen som kan sprede denne, især når de også proklamerer at øen skal rengøres for eventuelle virus osv, er der nogen som har vurderet det værende farligt i de år, fugle har været samtidig med forskere på øen og hvilken trussel forskere og deres virus test har været før disse fugle?
Mærkeligt at øen, primært bygninger, nu skal gå igennem grundig virus desinficering, og så taler man om truede fugle på selsamme areal, hvor der har været eksperimenteret med virus og fugle kunne sprede denne, præcis lige så meget som folk der nu skal rende rundt på selvsamme ø.
(Fugle kan også sætte sig på bygninger)

Særligt denne information gør mig bekymret for fugle (tror jeg)
For dem gælder der en række karantæneregler, der kan gælde helt op til syv dage efter, man har været på øen. De går blandt andet på, at man ikke må besøge zoologisk have på grund af smittefare.
Hvis folk på øen skal i karantæne, hvorfor er fugle så udenfor fare, selvom de har sikkerhedszoner som disse truede fuglearter nok har brugt utallige gange.

Lyder som ren satire, fra begge sider, bare man ikke gennemskuer deres argumenter.

Som jeg har forstået det skal bygningerne renses ned indvendigt. Der er ingen virus ude.

Men jo mere man hører om den plan og finder ud af hvad de nuværende bygninger har været brugt til osv. Jo mere håbløst virker det projekt.
For det vil blive sindsygt dyrt at ombygge de bygninger til beboelse for mennesker.
Oven i det er der problemet med at politiet ikke nemt kan komme til øen hvis der sker noget.


Som jeg er orienteret i dag gennemTV2s Nyheder, løser problemet måske sig selv, da 300 flygtninge af de udviste forsvundet fra Kærshovedgård.

http://nyheder.tv2.dk/samfund/2018-12-2 ... hovedgaard

Men det var måske også meningen...???
0
Den, der går i andres fodspor, kommer aldrig foran ;)
Brugeravatar
Brok
Indlæg: 670
Tilmeldt: 10. okt 2017, 16:05
Kort karma: 11
Likede indlæg: 374

Re: Udviste udlændinge sendes til øde ø

Indlægaf Brok » 27. dec 2018, 18:30

De udvistekriminelle harjeg ingen medlidenhed med, deburdeikke engang have en færge.

De afviste asylansøgere er noget andet og de bliver jo på Kærshovedgård.
0
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Udviste udlændinge sendes til øde ø

Indlægaf Artem » 27. dec 2018, 18:47

Madam skrev:Som jeg er orienteret i dag gennemTV2s Nyheder, løser problemet måske sig selv, da 300 flygtninge af de udviste forsvundet fra Kærshovedgård.

http://nyheder.tv2.dk/samfund/2018-12-2 ... hovedgaard

Men det var måske også meningen...???

Ja helt ærligt, så tror jeg det er en del af planen. Vi kan jo ikke sende dem hjem, så det er vil planen at gøre det så surt for dem at være i danmark at de forsvinder af sig selv. Om de rejser hjem, til et naboland, eller bare går under jorden, er som sådan ligegyldig. De er "væk" og ikke længere vores ansvar.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"