"Morgenmad med julemanden"

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
annellaII
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 17. nov 2017, 13:17
Kort karma: 42
Geografisk sted: Europa
Likede indlæg: 950

"Morgenmad med julemanden"

Indlægaf annellaII » 10. dec 2018, 07:44

Under dette motto blev børn inviteteret til en kirke i Cleburne i det nordlige Texas.

Men ak ja foran kirken stod en 31-årig mand og fortalte de ankommende børn, at julemanden ikke er ægte, for han eksisterer slet ikke.

Efter flere klager klikkede håndjernene på Santa Claus-løgneren og den 31-årige landede bag tremmer.

Den går ikke at protestere mod julemanden, sagde Cleburnes borgmester Scott Cain.


Skal man grine eller græder over denne episode?


Jeg grinede da, da jeg hørte at politiet havde anholdt den unge mand og sat ham bag tremmer for sådan en bagatel, jeg tror, sådan en anholdelse med eftflg. fængsel kun kan ske i USA.

Men alligevel det er nu synd for børnene, hvis de begynder at tvivle på om julemanden dog ikke eksisterer, det har tid nok til de bliver ældre og selv finder ud af, at julemanden slet ikke eksisterer.
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16880
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20970

Re: "Morgenmad med julemanden"

Indlægaf Misantropen » 10. dec 2018, 08:03

Lur mig om det ikke har været hans opførsel der har ledt til anholdelsen, snarere end at han har sagt julemanden ikke findes.
3
Brugeravatar
Selina
Indlæg: 235
Tilmeldt: 27. aug 2018, 14:01
Kort karma: 13
Likede indlæg: 370

Re: "Morgenmad med julemanden"

Indlægaf Selina » 10. dec 2018, 10:58

Hvorfor er det synd for børnene? Hvorfor ikke bare fortælle sine børn om hvordan det med Julemanden hænger sammen.
0
Venflon lægger man da mens man kører. :)
B&O
Indlæg: 222
Tilmeldt: 17. jul 2018, 15:40
Kort karma: 0
Likede indlæg: 38

Re: "Morgenmad med julemanden"

Indlægaf B&O » 10. dec 2018, 12:57

Julemanden har aldrig sagt mig noget , jeg været ca 6 år da det gik op for mig at det var svindel og humbug , det var min onkel det klædte sig ud som julemanden , han afslørede sig selv på grund af stemmen , tænk på de stakkels børn der tror på julemanden , der senere i livet går op for dem at julemanden er svindel og humbug , der er også nogle stakler der tror på Gud , hvad er der i vejen med at tro på sig selv og ikke på Gud og julemanden
0
Natasja crone er super lækker super dejlig super sexet og det er Pernille vermund også
Brugeravatar
Pax Romana
Indlæg: 1490
Tilmeldt: 5. sep 2017, 10:15
Kort karma: 191
Likede indlæg: 4072

Re: "Morgenmad med julemanden"

Indlægaf Pax Romana » 10. dec 2018, 13:06

Selina skrev:Hvorfor er det synd for børnene? Hvorfor ikke bare fortælle sine børn om hvordan det med Julemanden hænger sammen.
Myter og fabler er vigtige. De traditioner, som man har som familie, kan fortsætte, selvom du ikke længere tror på en myte. Det er en af livets vigtige lektioner og lærer børnene at kende forskellen mellem fantasi og virkelighed. Men hvorfor ikke bare vente, indtil dit barn begynder at mistænke sandheden. Brug det som udgangspunkt for at tale om det og selv om Julemanden ikke eksisterer, så er kreativitet og fantasi vigtig.
4
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
Brugeravatar
Madam
Indlæg: 953
Tilmeldt: 7. jun 2018, 08:42
Kort karma: 21
Likede indlæg: 543

Re: "Morgenmad med julemanden"

Indlægaf Madam » 10. dec 2018, 13:28

Tjae, man har da nok taget skade af, at lægge alle de sukkerknalder i vindueskarmen, og trofast venten på storken, da man var enebarn. :gruble: :D

Og så hjalp det alligevel ikke... :D :D
0
Den, der går i andres fodspor, kommer aldrig foran ;)
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: "Morgenmad med julemanden"

Indlægaf vibbsen » 10. dec 2018, 16:33

Selina skrev:Hvorfor er det synd for børnene? Hvorfor ikke bare fortælle sine børn om hvordan det med Julemanden hænger sammen.


Jeg vil ikke synes at det var synd for Mini Vibbsen, at hun en dag får at vide at julemanden ikke findes i virkeligheden..Jeg kan bare ikke se hvorfor hun ikke skal have lov til at finde ud af det selv ??? Det er ihverfald ikke en eller anden fremmed mands opgave. Ligesom det heller ikke er hans beslutning hvornår troen på julemanden skal "afskaffes" . Og jeg ville blive STIKTOSSET hvis en eller anden spasser stillede sig op til et julemandsarrangement som min datter skulle deltage i, med det ene formål at sørge for at hun og de andre børn fik at vide at julemanden slet ikke findes...Det vil provokerer mig i sådan en grad at "Ført bort iført håndjern" vil være et spørgsmål om han egen sikkerhed :cuss: :cuss: :cuss: For jeg kan ganske enkelt ikke SNUPPE folk som føler sig kaldet til at afsløre sandheden om andres "tro".


Jeg tror iøvrigt at Minivibbsen for længe siden har luret at der er noget lusk med ham der Julemanden . For min bror og hans kone har et professionelt entertainment firma hvor de i juleperioden har rockertravlt fordi de tager ud og optræder som Mr & Ms Santa..Så hun ved faktisk godt at det ikke er den rigtige julemand man møder f.eks. i indkøbscentre, på gaden og til diverse julearrangementer. Men bare nogen der er klædt ud ligesom hendes onkel :lol: :lol: :lol: Den rigtige julemand har ikke tid til den slags pjat .:fløjt: Og hun er rimelig kritisk overfor de julemænd hun møder :lol: :lol: ....For hvis de skal imponerer de står rimelig tidligt op...Efter som hendes Onkel og Tante er virkelig flotte og autentiske....

The Santas.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
8
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"