Hjælp, Inger Støjberg radikaliserer min datter

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
annellaII
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 17. nov 2017, 13:17
Kort karma: 42
Geografisk sted: Europa
Likede indlæg: 950

Hjælp, Inger Støjberg radikaliserer min datter

Indlægaf annellaII » 16. dec 2018, 07:52

[url]Hjælp, Inger Støjberg radikaliserer min datter[/url]

Støjberg repræsenterer ikke kun sig selv og sit politiske parti, men også den danske stat. Derfor er hun også forpligtet til at arbejde for, at min datter ikke skal føle sig som ’en anden’ i Danmark

Hvor er jeg glad for, at min muslimske, tørklædebærende og analfabetiske mor ikke bor i Danmark. Det er en lettelse ikke at se hende hver dag i tv’et, hvor hun ellers ville blive præsenteret som en belastning for Danmark.

Det er også befriende at være fri for at handle ind sammen med hende og opleve danskeres nedladende øjne på hende og hendes tøjstil. Jeg er sikker på, at disse oplevelser ville give mig ondt i maven.

Måske ville jeg ikke kunne holde mig tilbage fra at svare igen, jeg ville måske komme til at diskutere med nogle ’ægte’ danskere, der ville anmelde hende til politiet, bare fordi hun ikke viste sit ikkehvide ansigt frem.

Jeg er også ret glad for, at min kone af eget valg ikke går rundt tildækket. Ikke fordi jeg har en holdning til det, men fordi jeg også ville føle mig utilpas sammen med hende. På denne måde er jeg også fri for at skulle forsvare og beskytte hende mod de ’ægte’ danskeres ytringsfrie øjne og mund.

Tænk, hvis min kone var burkabærende. Hvordan skulle jeg forklare over for mine børn, hvorfor deres mor ikke længere kunne færdes ude, når det var lyst. At deres mor ikke længere kunne aflevere dem i skolen, tage dem til lægen være sammen med dem på legepladsen – fordi hun var tvunget til at have et flagermuseliv. Pludselig ville jeg være blevet til en form for enlig far, idet jeg måtte stå alene med alle udendørsaktiviteter og forpligtelser.

Især nu, op til folketingsvalget, taler hovedparten af politikerne ikke om andet end dårligt integrerede muslimer, som ikke vil tilegne sig danske værdier, men bor i Danmark og udnytter de ’gratis ydelser’. Muslimer, som ikke ønsker at rette sig efter danskhed og opholder sig i Danmark, som om det er deres egen muslimske mark.

Det er allerede sikkert, at der under valgkampen vil blive talt rigtig meget om integration, eller rettere sagt ikkeintegration. Men der bliver sikkert mindre snak om udlændinge. Og mere snak om muslimer.

Op til hvert Folketingsvalg tænder jeg mindre for tv’et herhjemme. Før i tiden var det mest, fordi jeg ikke kunne holde ud at følge med i de ’politiske’, til tider umenneskelige, debatter, især om dårligt integrerede muslimer. Nu er det mere for at beskytte mine børn.

Min 11-årige datter kalder allerede Inger Støjberg (V) for en racist. Min søn, som er otte år, har ikke fanget det hele endnu. Han er mest interesseret i Spiderman og tror, at verden kan reddes af superhelte.

Derfor er min opfordring til politikerne inden det kommende valg: Hold jer til en faglig og saglig diskussion om udlændinge, selv om jeres politik, der hviler på præmissen om den uintegrerbare ’anden’, giver mening for jer. Husk, at vores børn lytter med på jeres diskussioner i tv’et.

Løsningen bør ikke være, at vi forældre slukker for tv’et for at undgå at have ondt i maven og på den måde forsøger at sørge for, at I ikke får lov til at radikalisere vores børn.

Mustafa Kemal Topal er glad for, at hans kone af eget valg ikke går rundt tildækket, så han ikke skal forsvare hende i et Danmark, hvor politikere som Inger Støjberg (V) har haft held med at skabe et ’os’ og ’dem’.



Artiklen er skrevet af Mustafa Kemal Topal, ph.d.-studerende


Hvad mener du om hans opfattelse af danskerne, opråb til politikerne og hans beskyldning mod Støjberg?


Eet forstår jeg ikke, og det er hvorfor Mustafa Kemal Topal ikke er blevet boende i samme land som sin mor, så havde han og hans 11-årige datter ikke de problemer, han mener de bliver konfronteret med i Danmark.
2
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9544
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26665

Re: Hjælp, Inger Støjberg radikaliserer min datter

Indlægaf Santa » 16. dec 2018, 08:01

Jeg mener at han har ret.
3
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Madam
Indlæg: 953
Tilmeldt: 7. jun 2018, 08:42
Kort karma: 21
Likede indlæg: 543

Re: Hjælp, Inger Støjberg radikaliserer min datter

Indlægaf Madam » 16. dec 2018, 08:10

Hvad vil han i et land med ytringsfrihed, der endda forærer ham et ph.d.-studium???

Kunne han ikke få det, der hvor han kom fra?!
4
Den, der går i andres fodspor, kommer aldrig foran ;)
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Hjælp, Inger Støjberg radikaliserer min datter

Indlægaf Slettet bruger » 16. dec 2018, 08:21

Jeg er interesseret i hvor hans mor bor, og hvis det er et bedre sted, hvorfor han ikke selv bor der.
4
Brugeravatar
A 7
Indlæg: 813
Tilmeldt: 27. aug 2015, 06:35
Kort karma: 35
Likede indlæg: 797

Re: Hjælp, Inger Støjberg radikaliserer min datter

Indlægaf A 7 » 16. dec 2018, 08:28

Jeg er sådan set enig i det meste af det, han skriver, men samtidig er indlægget endnu ét i rækken af gratis omgange, der nævner en masse problemer uden at foreslå nogen løsninger.
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Hjælp, Inger Støjberg radikaliserer min datter

Indlægaf DenBruneMunk » 16. dec 2018, 08:31

En mand som skriver artiklen og henviser til radikalisering af sin familie, lyder til at være farlig, så burde ham ikke udvises, inden det går helt galt.
1
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2926

Re: Hjælp, Inger Støjberg radikaliserer min datter

Indlægaf thomassneum » 16. dec 2018, 08:43

Han beskriver en række tendenser i samfundet. Og han har ret.
Det han overser er at også "danskere"har en holdning til migration og ikke alle er glade for det.
Det virker naturligvis bombastisk, når han på den måde fokuserer ensidigt på kynismen, og ikke vægter alle de positive sider.

Han har ret i sine observationer, men kommer til at fremstå jammerlig og utaknemmelig. Ikke det bedste oplæg til debat om et ellers seriøst emne. Nu kommer det til at handle om ham, og fjerner fokus på problemstillingen.
4
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Hjælp, Inger Støjberg radikaliserer min datter

Indlægaf FruitFly » 16. dec 2018, 08:54

Tryk avler modtryk. Alle ved det, Inger Støjberg ved det (og er endda lige blevet mindet om det), men hun er ligeglad.

Og imens vænner vi andre os til at danskerne er blevet mere diverse, og mange er ikke kommet længere end til "skrub hjem hvor du kommer fra". Akkeja.
3
#Klimatosse
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20470
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43935

Re: Hjælp, Inger Støjberg radikaliserer min datter

Indlægaf paint » 16. dec 2018, 09:24

Han peger på nogle ting i samfundet, som man sikkert vil finde i alle vestlige samfund. Men han glemmer at der skal to til en tango. Han beskylder Støjberg for at skabe en 'dem og os' situation. Men hans indlæg bærer ret meget præg af det omvendte, en 'os og dem' tilstand, hvor han fralægger sig ethvert ansvar, og mener at det er 'os' (danskere) der alene er problemet.

Der er problemer på begge sider af hegnet. Man kan ikke uden videre forvente, at man bare kan leve videre, på samme måde som i ens hjemland - når man befinder sig i en totalt anderledes kultur. På samme måde, kan danske kvinder heller ikke gå rundt i meget korte kjoler i hans mors hjemland.
8
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
annellaII
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 17. nov 2017, 13:17
Kort karma: 42
Geografisk sted: Europa
Likede indlæg: 950

Re: Hjælp, Inger Støjberg radikaliserer min datter

Indlægaf annellaII » 16. dec 2018, 10:08

thomassneum skrev:Han beskriver en række tendenser i samfundet. Og han har ret.
Det han overser er at også "danskere"har en holdning til migration og ikke alle er glade for det.
Det virker naturligvis bombastisk, når han på den måde fokuserer ensidigt på kynismen, og ikke vægter alle de positive sider.

Han har ret i sine observationer, men kommer til at fremstå jammerlig og utaknemmelig. Ikke det bedste oplæg til debat om et ellers seriøst emne. Nu kommer det til at handle om ham, og fjerner fokus på problemstillingen.


Selvfølgelig kommer det til at handle om ham, det er jo ham der fortæller om problemerne og hvordan han oplever de problemer, han og hans familie har i Danmark.

Jeg er selv udlandsdansker og ingen har tvunget mig til at bosætte mig i et fremmed land, hvis jeg havde så meget at beklage mig over i dette fremmede land, jamen så har jeg jo den mulighed at forlade landet igen i stedet for at stå offentlig frem i medierne og fortælle om alt det negative mine 'nye' landsmænd står for.

Faren skulle hellere forklare sin 11-årige datter, at Inger Støjberg ikke burde omtales som racist, men som en politiker, der har en anden mening end datteren (og muligvis også forældrene), og så er det forøvrigt ikke forbudt at være racist, faren gør datteren en bjørnetjeneste, hvis han lader hende blive i troen på en så ukvalificeret omtale fra en 11-årig om en anden person.
2
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Hjælp, Inger Støjberg radikaliserer min datter

Indlægaf vibbsen » 16. dec 2018, 10:14

Jeg mener manden har ret....Der er blevet alt for meget os og dem....At han så også selv laver en "os og dem"....Det er faktisk det mest sørgelige.....

Jeg betragter mig i høj grad som en "Rigtig Dansker"....Og jeg kunne ALDRIG drømme så meget som at vifte med et øjenbryn hvis jeg mødte hans kone iført fuld tildækning i Føtex. Og hvad Inger Støjberg angår, så repræsenterer den politik som hun og hendes dukkefører fra DF står for, på ingen måde mig og de værdier jeg står for.
4
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2445
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46275

Re: Hjælp, Inger Støjberg radikaliserer min datter

Indlægaf LadyFox » 16. dec 2018, 10:44

Madam skrev:Hvad vil han i et land med ytringsfrihed, der endda forærer ham et ph.d.-studium???


Ytringsfriheden gælder vel også ham?
1
...
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hjælp, Inger Støjberg radikaliserer min datter

Indlægaf kidkomb » 16. dec 2018, 10:46

vibbsen skrev:Jeg mener manden har ret....Der er blevet alt for meget os og dem....At han så også selv laver en "os og dem"....Det er faktisk det mest sørgelige.....

Jeg betragter mig i høj grad som en "Rigtig Dansker"....Og jeg kunne ALDRIG drømme så meget som at vifte med et øjenbryn hvis jeg mødte hans kone iført fuld tildækning i Føtex. Og hvad Inger Støjberg angår, så repræsenterer den politik som hun og hendes dukkefører fra DF står for, på ingen måde mig og de værdier jeg står for.

Det var præcis også det jeg tænkte.
Sten og glashus og den slags.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Dane
Indlæg: 1541
Tilmeldt: 23. sep 2018, 04:56
Kort karma: 35
Likede indlæg: 1005

Re: Hjælp, Inger Støjberg radikaliserer min datter

Indlægaf Dane » 16. dec 2018, 13:02

Ja beklageligvis er det jo først når man selv pludselig tilhører et mindretal at det går op for en hvordan mindretallet havde det da man selv tilhørte flertallet.
Han kan jo så glæde sig over at mindretallet har det tifold bedre i Danmark end tilfældet er i hans hjemland hvilket jo bl.a indbefatter at klage sin nød i medierne.
Bemærkelsesværdigt at man i disse sager aldrig nogensinde støder på en forfatter der sammenligner de elendige danske forhold med forholdene de kom fra.
3
Well, opinions are like assholes. Everybody has one.'
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16245
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32458

Re: Hjælp, Inger Støjberg radikaliserer min datter

Indlægaf icelady » 16. dec 2018, 13:08

Manden har ret.

Det er ikke kun politikere, men også almindelige danskere, der opfatter islam/muslimer som "dem vs os."


Nogle skal jo stoppe det skråplan, som det medfører, og det burde politikerne gøre. Der er immervæk flere, der hører på politikere, end en tilfældig muslim, som lige pippet med en kronik.



Tag feks Torsten Schack med sit julefrokost-tweet....det var da så overflødig og nedværdigende, som noget kunne være. Og han er jo ikke den eneste, der kommer med den slags.

At han (og andre) gerne så muslimer hen hvor peberet gror er hvad det er; men man burde som udgangspunkt respektere deres tro.
Men nej, dansken er efterhånden så indesluttet, at kun "dansk" dur i DK.
4
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"