DR’s politiske medarbejder kaldte danskere “grisefarvede” – nu hagler kritik og anklager om racisme ned over hende

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: DR’s politiske medarbejder kaldte danskere “grisefarvede” – nu hagler kritik og anklager om racisme ned over hende

Indlægaf vibbsen » 4. jan 2019, 10:48

vibbsen skrev:
kidkomb skrev:Haha, jeg griner højlydt ved tanken om at kalde andre menneskers farve for et RAL-nummer.
Det er jo genialt :lol:


Lige præcis.....Lille 1000 Sambo..... :-D :-D :-D :-D


Den danske sang er en ung 858520 pige :-D :-D :-D :-D
4
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: DR’s politiske medarbejder kaldte danskere “grisefarvede” – nu hagler kritik og anklager om racisme ned over hende

Indlægaf dgd2007 » 4. jan 2019, 10:53

vibbsen skrev:[...] en ung 858520 pige [...]

Delicious! :lun: :lol:
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20416
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43831

Re: DR’s politiske medarbejder kaldte danskere “grisefarvede” – nu hagler kritik og anklager om racisme ned over hende

Indlægaf paint » 4. jan 2019, 11:54

Vi er vist henne i noget RAL3015 ;)

Billede
2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: DR’s politiske medarbejder kaldte danskere “grisefarvede” – nu hagler kritik og anklager om racisme ned over hende

Indlægaf DenBruneMunk » 4. jan 2019, 11:55

paint skrev:Vi er vist henne i noget RAL3015 ;)

Billede

Den er da nuttet :blomst:
1
Brugeravatar
annellaII
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 17. nov 2017, 13:17
Kort karma: 42
Geografisk sted: Europa
Likede indlæg: 950

Re: DR’s politiske medarbejder kaldte danskere “grisefarvede” – nu hagler kritik og anklager om racisme ned over hende

Indlægaf annellaII » 4. jan 2019, 12:18

DenBruneMunk skrev:
paint skrev:Vi er vist henne i noget RAL3015 ;)

Billede

Den er da nuttet :blomst:


Kær er den og svinet (Schwein) er hos os et lykkedyr, nu da mange af os sikkert har ønsket godt nytår til andre, kan jeg fortælle, at man i Tyskland ikke kun ønsker godt nytår men samtidig "......und viel Schwein fürs Neue Jahr".

Billede
2
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: DR’s politiske medarbejder kaldte danskere “grisefarvede” – nu hagler kritik og anklager om racisme ned over hende

Indlægaf DenBruneMunk » 4. jan 2019, 12:37

annellaII skrev:Kær er den og svinet (Schwein) er hos os et lykkedyr, nu da mange af os sikkert har ønsket godt nytår til andre, kan jeg fortælle, at man i Tyskland ikke kun ønsker godt nytår men samtidig "......und viel Schwein fürs Neue Jahr".

Billede

Det gør mig svineglad :)
1
Brugeravatar
Pax Romana
Indlæg: 1490
Tilmeldt: 5. sep 2017, 10:15
Kort karma: 191
Likede indlæg: 4072

Re: DR’s politiske medarbejder kaldte danskere “grisefarvede” – nu hagler kritik og anklager om racisme ned over hende

Indlægaf Pax Romana » 4. jan 2019, 12:49

Billede
En flyvende gris? :gruble:
1
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
Brugeravatar
Madam
Indlæg: 953
Tilmeldt: 7. jun 2018, 08:42
Kort karma: 21
Likede indlæg: 543

Re: DR’s politiske medarbejder kaldte danskere “grisefarvede” – nu hagler kritik og anklager om racisme ned over hende

Indlægaf Madam » 4. jan 2019, 12:58

annellaII skrev:
DenBruneMunk skrev:
paint skrev:Vi er vist henne i noget RAL3015 ;)

Billede

Den er da nuttet :blomst:


Kær er den og svinet (Schwein) er hos os et lykkedyr, nu da mange af os sikkert har ønsket godt nytår til andre, kan jeg fortælle, at man i Tyskland ikke kun ønsker godt nytår men samtidig "......und viel Schwein fürs Neue Jahr".

Billede



På nogle områder er vi svineheldige og privilegerede, især det at vi kan ytre os som vi har lyst til. :D
3
Den, der går i andres fodspor, kommer aldrig foran ;)
Brugeravatar
Pax Romana
Indlæg: 1490
Tilmeldt: 5. sep 2017, 10:15
Kort karma: 191
Likede indlæg: 4072

Re: DR’s politiske medarbejder kaldte danskere “grisefarvede” – nu hagler kritik og anklager om racisme ned over hende

Indlægaf Pax Romana » 4. jan 2019, 13:16

Madam skrev:
På nogle områder er vi svineheldige og privilegerede, især det at vi kan ytre os som vi har lyst til. :D
Ja, vi er mange som øffer her på Debatten. ;)
2
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20416
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43831

Re: DR’s politiske medarbejder kaldte danskere “grisefarvede” – nu hagler kritik og anklager om racisme ned over hende

Indlægaf paint » 4. jan 2019, 13:44

DenBruneMunk skrev:
annellaII skrev:Kær er den og svinet (Schwein) er hos os et lykkedyr, nu da mange af os sikkert har ønsket godt nytår til andre, kan jeg fortælle, at man i Tyskland ikke kun ønsker godt nytår men samtidig "......und viel Schwein fürs Neue Jahr".

Billede

Det gør mig svineglad :)


Der er et sted i Tyskland, der hedder Schweinheim. Der er de sikkert også svineglade ;)
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
annellaII
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 17. nov 2017, 13:17
Kort karma: 42
Geografisk sted: Europa
Likede indlæg: 950

Re: DR’s politiske medarbejder kaldte danskere “grisefarvede” – nu hagler kritik og anklager om racisme ned over hende

Indlægaf annellaII » 4. jan 2019, 15:39

paint skrev:
DenBruneMunk skrev:
annellaII skrev:Kær er den og svinet (Schwein) er hos os et lykkedyr, nu da mange af os sikkert har ønsket godt nytår til andre, kan jeg fortælle, at man i Tyskland ikke kun ønsker godt nytår men samtidig "......und viel Schwein fürs Neue Jahr".

Billede

Det gør mig svineglad :)


Der er et sted i Tyskland, der hedder Schweinheim. Der er de sikkert også svineglade ;)


Det er bydele, den ene ligger i Aschaffenburg, den anden i Bonn Bad Godesberg (her sad forøvrigt den tyske regering indtil genforeningen).

Men der findes en by med navnet Schweinfurt.
0
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9417

Re: DR’s politiske medarbejder kaldte danskere “grisefarvede” – nu hagler kritik og anklager om racisme ned over hende

Indlægaf Modesty Blame » 5. jan 2019, 11:40

Forsvandt den der smiley, som banker sit hoved ind i væggen?

Sådan har jeg det med den historie.
0
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: DR’s politiske medarbejder kaldte danskere “grisefarvede” – nu hagler kritik og anklager om racisme ned over hende

Indlægaf Jedi » 6. jan 2019, 16:16

Hun er vel bare uvidende om sortbrogede grise?
Uanset, så ja, det at sammenligne mennesker med dyr, om det er grise, rotter, kakerlakker så er alt andet end "yndefuld gazelle" altså nedværdigende. På ingen måde kan man strække sin fantasi til at mene, at det er en positiv beskrivelse. At kvinden selv ligner et svin gør ikke sagen bedre.
3
Brugeravatar
Zorglup
Indlæg: 491
Tilmeldt: 17. sep 2015, 11:53
Kort karma: 25
Geografisk sted: Djursland
Likede indlæg: 582

Re: DR’s politiske medarbejder kaldte danskere “grisefarvede” – nu hagler kritik og anklager om racisme ned over hende

Indlægaf Zorglup » 8. jan 2019, 13:13

abcd skrev:Jeg synes det afhænger af hvilke undertoner man med rimelighed kan lægge i det. Det ville ikke være så godt at sige at folk fra Afrika er gorillafarvede, der er en lang historie med at opfatte sorte som undermennesker, så det er ikke så godt med abesammenligninger. Sådan et problem kan jeg ikke lige se med hvide mennesker og grise.

Gris = Svin er sgu et negativt ladet ord ;) På lige fod med enhver omskrivning af abe ifm. mørk hud.

Mor sagde tit : Din lille gris. Og senere blev det til : Dit svin, hvilket bestemt ikke skulle tages positivt. ;)
2
:ninja: >>Kung-fu'tze si'r : Ispind i mund, er bedre end ispind i øje !<< :ninja:
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: DR’s politiske medarbejder kaldte danskere “grisefarvede” – nu hagler kritik og anklager om racisme ned over hende

Indlægaf dgd2007 » 8. jan 2019, 13:16

Zorglup skrev:Gris = Svin er sgu et negativt ladet ord ;) På lige fod med enhver omskrivning af abe ifm. mørk hud.

Mor sagde tit : Din lille gris. Og senere blev det til : Dit svin, hvilket bestemt ikke skulle tages positivt. ;)

Min bedstemor sagde: "Spis, min gris ... i morgen skal du slagtes" :)
Det var fatisk positivt ment.
3

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"