Dukke-debat på nettet: 'Hold nu op med at seksualisere alting!'

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Dukke-debat på nettet: 'Hold nu op med at seksualisere alting!'

Indlægaf Slettet bruger » 9. jan 2019, 03:57

Tanten skrev:Dukken forestiller en baby pige. Der kan, skal og bør ikke stikkes noget ind i et barns kønsdele, så hvorfor lave en
synlig skedeåbning på en dukke, der forestiller et spædbarn? Faktisk er små pigers ydre kønsdele meget lukkede, og man ser ikke noget mellem kønslæberne, med mindre der er tale om bleskift, hvor afføring har forvildet sig derind, hvilket sker ret sjældent. Det giver derfor zero mening at lave en åbning på en pige babydukke. Det skulle da være et meget lille en, hvis der var tale om en af de dukker, der kan drikke og tisse - og så skulle drengedukken jo også have en. Det giver heller ikke mening med et synligt numsehul, da balderne jo er "lukket". Dukkerne i oplægget har jo bare det, man kan se uden videre; næse, øjne, ører, mund - og ydre kønsorganer


Det ville da give fin mening med et numsehul til at tage barnets temperatur. Og jeg synes også det ville give mening at f.eks. en 4-årig dreng kunne kigge på dukken og spørge sin mor hvorfor der er hul i tissekonen. Det med om det giver mening, mener jeg er en bortforklaring/efterrationalisering. Man skal heller ikke stikke noget ind i et barns øregang, men ingen ville vel have et problem med at en dukke havde øregange som børnene kunne kigge ind i og f.eks. lege læge. Og de øregange ville sikkert blive proppet med alt muligt.

Hvis man har en grænse for hvor realistiske en dukkes kønsdele må være, tænker jeg det er en personlig grænse som handler om at de tilhørende lege kan få en seksuel karakter som man ikke bryder sig om - selv om f.eks. den 4-årige dreng ikke ved hvad sex er. Jeg synes det er lidt svært at sidde med den grænse og pege fingre ad dem som ikke bryder sig om at kønsdelene er så realistiske som på dukkerne i oplægget fordi de ser sex hvor der ikke er sex. Det lyder temmelig meget som hykleri.
0
Goozilla
Indlæg: 575
Tilmeldt: 30. apr 2016, 13:46
Kort karma: 28
Likede indlæg: 1628

Re: Dukke-debat på nettet: 'Hold nu op med at seksualisere alting!'

Indlægaf Goozilla » 9. jan 2019, 11:04

fisken80 skrev:
BlueBunny skrev:
Goozilla skrev:Jeg er sgu nok mere forarget over, at knægten ser ud til at være omskåret, hvis jeg skal være helt ærlig.

Ordsproget "For den rene er alting rent" synes at være passende her.


Aj Gud ja det havde jeg slet ikke set :lol:
Ok den “problematik” havde jeg ikke overvejet.

(Nu er jeg også lidt forarget. :-D )


I USA bliver næsten halvdelen af alle drenge omskåret, også uden religiøs årsag, så det er en ret normal ting, hvilket afspejler sig i dukken.

Det kan ikke forarge mig.


Jeg er flintrende ligeglad med det religiøse aspekt, men jeg har et problem med, at man skærer i små børn (m/k) og fjerner kropsdele uden lægelig grund.
2
ALD MAKT TEL DI ORBLENE!!!
Goozilla
Indlæg: 575
Tilmeldt: 30. apr 2016, 13:46
Kort karma: 28
Likede indlæg: 1628

Re: Dukke-debat på nettet: 'Hold nu op med at seksualisere alting!'

Indlægaf Goozilla » 9. jan 2019, 11:07

abcd skrev:
Sangius skrev:Det ligner drengedukken er omskåret. Det er det eneste jeg finder fucked ved de dukker. Ellers fortrækker jeg da en anatomisk korrekt dukke. Hvad er det lige man er bange for der skulle ske, ved at dukken har en lille plastikdiller? :gruble:


Man behøver vel ikke være bange, man foretrækker måske bare ikke at skulle kigge på kønsdele i tide og utide når dukkerne ligger og flyder.

Og der er jo alligevel grænser for hvor anatomisk korrekte de skal være. Man kan få dukker man kan putte noget i munden på. Hvordan ville du have det med dukker hvor man kan putte noget i tissekonen?


Ej, stop dig selv! Det her er legetøjsdukker med et realistisk udseende over HELE kroppen og ikke så meget andet. Du er jo igang med at lave en Godwins lov, hvor nazikortet er skiftet ud med misbrug af børn.

Jeg kan kun henvise til ordsproget i mit første indlæg i tråden her: "for den rene er alting rent!"
1
ALD MAKT TEL DI ORBLENE!!!
fisken80
Indlæg: 22069
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52047

Re: Dukke-debat på nettet: 'Hold nu op med at seksualisere alting!'

Indlægaf fisken80 » 9. jan 2019, 13:10

Goozilla skrev:
fisken80 skrev:
BlueBunny skrev:
Goozilla skrev:Jeg er sgu nok mere forarget over, at knægten ser ud til at være omskåret, hvis jeg skal være helt ærlig.

Ordsproget "For den rene er alting rent" synes at være passende her.


Aj Gud ja det havde jeg slet ikke set :lol:
Ok den “problematik” havde jeg ikke overvejet.

(Nu er jeg også lidt forarget. :-D )


I USA bliver næsten halvdelen af alle drenge omskåret, også uden religiøs årsag, så det er en ret normal ting, hvilket afspejler sig i dukken.

Det kan ikke forarge mig.


Jeg er flintrende ligeglad med det religiøse aspekt, men jeg har et problem med, at man skærer i små børn (m/k) og fjerner kropsdele uden lægelig grund.


Okay, men det har amerikanerne altså ikke, for dem er det en fuldkommen normal ting at gøre. Nogle steder i USA er det unormalt ikke at omskære sit barn. Det kan du nok ikke gøre så pokkers meget ved tænker jeg... så derfor forstår jeg ikke helt forargelsen
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Goozilla
Indlæg: 575
Tilmeldt: 30. apr 2016, 13:46
Kort karma: 28
Likede indlæg: 1628

Re: Dukke-debat på nettet: 'Hold nu op med at seksualisere alting!'

Indlægaf Goozilla » 9. jan 2019, 22:59

fisken80 skrev:
Goozilla skrev:
fisken80 skrev:
BlueBunny skrev:
Goozilla skrev:Jeg er sgu nok mere forarget over, at knægten ser ud til at være omskåret, hvis jeg skal være helt ærlig.

Ordsproget "For den rene er alting rent" synes at være passende her.


Aj Gud ja det havde jeg slet ikke set :lol:
Ok den “problematik” havde jeg ikke overvejet.

(Nu er jeg også lidt forarget. :-D )


I USA bliver næsten halvdelen af alle drenge omskåret, også uden religiøs årsag, så det er en ret normal ting, hvilket afspejler sig i dukken.

Det kan ikke forarge mig.


Jeg er flintrende ligeglad med det religiøse aspekt, men jeg har et problem med, at man skærer i små børn (m/k) og fjerner kropsdele uden lægelig grund.


Okay, men det har amerikanerne altså ikke, for dem er det en fuldkommen normal ting at gøre. Nogle steder i USA er det unormalt ikke at omskære sit barn. Det kan du nok ikke gøre så pokkers meget ved tænker jeg... så derfor forstår jeg ikke helt forargelsen


Okay, så fordi man ikke kan gøre noget ved det, så er det uforståeligt, at man er forarget? :forvirret:

Jamen fedt! Så lad os konkludere det og så lægge den ned her.
1
ALD MAKT TEL DI ORBLENE!!!
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Dukke-debat på nettet: 'Hold nu op med at seksualisere alting!'

Indlægaf hotlips » 10. jan 2019, 03:29

abcd skrev:
Dmitra skrev:
abcd skrev:
Sangius skrev:Det ligner drengedukken er omskåret. Det er det eneste jeg finder fucked ved de dukker. Ellers fortrækker jeg da en anatomisk korrekt dukke. Hvad er det lige man er bange for der skulle ske, ved at dukken har en lille plastikdiller? :gruble:


Man behøver vel ikke være bange, man foretrækker måske bare ikke at skulle kigge på kønsdele i tide og utide når dukkerne ligger og flyder.

Og der er jo alligevel grænser for hvor anatomisk korrekte de skal være. Man kan få dukker man kan putte noget i munden på. Hvordan ville du have det med dukker hvor man kan putte noget i tissekonen?


Nu spørger du ikke mig men jeg ville personligt have det fint med det. Jeg ved fra mig selv dengang jeg syadig legede med dukker at de der dukker (selvfølgelig ikke babyborn, men Barbiedukker fx) de bollede, også selvom der var fladt dernede. Børns fantasi, tror jeg ofte, rækker længere end man som voksen husker eller kan forestille sig.


Ja okay, der er jeg mere snerpet, mine børn ville ikke få sexdukker.


Hvis man synes en dukke er en sex dukke bare fordi den er lavet realistisk så er snerpet nok ikke lige det ord jeg tænker, nok snarere tværtimod.

Jeg har ikke noget problem med at de har huller hvor mennesker har, måske kan det ligefrem være en god ting for de børn der nærmest bliver snørret ind og bliver klasket over fingrene første gang de så får chancen for at finde ud af hvad der egentlig er mellem deres ben, og man kan jo godt bruge dem til at tale med børnene om at det ikke er så smart at de stikker ting ind de steder, de er jo trods alt ikke ret gamle før de udmærket godt er klar over hvor de selv har huller og det er ikke så usædvanligt at de stikker ting ind som de voksne gerne vil tro.

Det er bare kopier af et lille barn, og det er efter min bedste overbevisning helt galt at det kan blive en diskussion om hvorvidt det er for seksuelt krænkende for de voksne at se på hvis de nu blev lavet så tæt på som man kan komme.
Jeg håber at det snart vender.
2
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Dukke-debat på nettet: 'Hold nu op med at seksualisere alting!'

Indlægaf Slettet bruger » 10. jan 2019, 04:17

hotlips skrev:Hvis man synes en dukke er en sex dukke bare fordi den er lavet realistisk så er snerpet nok ikke lige det ord jeg tænker, nok snarere tværtimod.

Jeg har ikke noget problem med at de har huller hvor mennesker har, måske kan det ligefrem være en god ting for de børn der nærmest bliver snørret ind og bliver klasket over fingrene første gang de så får chancen for at finde ud af hvad der egentlig er mellem deres ben, og man kan jo godt bruge dem til at tale med børnene om at det ikke er så smart at de stikker ting ind de steder, de er jo trods alt ikke ret gamle før de udmærket godt er klar over hvor de selv har huller og det er ikke så usædvanligt at de stikker ting ind som de voksne gerne vil tro.

Det er bare kopier af et lille barn, og det er efter min bedste overbevisning helt galt at det kan blive en diskussion om hvorvidt det er for seksuelt krænkende for de voksne at se på hvis de nu blev lavet så tæt på som man kan komme.
Jeg håber at det snart vender.


Selv hvis det skulle vende, så tror jeg aldrig der vil blive solgt ret mange af sådan nogle dukker. Legetøj sælger når børn efterspørger det, og jeg kan ikke se for mig at børn skulle efterspørge dukker med realistiske kønsdele i noget væsentligt omfang. Det er givetvis billigere at producere dem med flad bund, så det kan man lige så godt fortsætte med. De mindste børn er nok ligeglade med om dukkerne har realistiske kønsdele - jeg har i hvert fald aldrig hørt et ord om at dukkerne manglede noget. Og de lidt større børn har nok udviklet så megen naturlig blufærdighed at de sjældent ville efterspørge "dukken med realistiske kønsdele".

Dukker er i øvrigt en meget lille del af person-galleriet på et børneværelse. Der er Lego-figurer, action-figurer, bamser, og intet af det har kønsdele. Det er overvejende piger der leger med dukker, så de realistiske kønsdele ville primært ramme piger.

Jeg tænker folk der køber dukker med kønsdele til børn, er de samme mennesker som vælger noget legetøj som børnene "kan lære noget af" i stedet for bare at købe det som ungerne ønsker sig.
0
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Dukke-debat på nettet: 'Hold nu op med at seksualisere alting!'

Indlægaf IrmaPigen » 15. jan 2019, 06:58

Keænkelseskulturen er gået alt for vidt.
0
Brugeravatar
heysamaysa
Indlæg: 626
Tilmeldt: 18. dec 2015, 22:52
Kort karma: 77
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 944

Re: Dukke-debat på nettet: 'Hold nu op med at seksualisere alting!'

Indlægaf heysamaysa » 15. jan 2019, 13:29

ej hvor er det så meget for meget :stoned:


vores dreng på knap 2 år er da også med os i bad (det kan folk sikkert også blive krænkede over) og han er med på at mor og far ser forsskellige ud - så det er da bare fedt hvis dukker også har kønsdele :gogo:
0
Sov sødt lille Noah - 03.12.2015 :trist:

En ny stjerne på himlen er blevet født!

"The worst thing a mother goes through is having to give her sweet angel back to heaven"
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Dukke-debat på nettet: 'Hold nu op med at seksualisere alting!'

Indlægaf dgd2007 » 15. jan 2019, 16:25

Jo, hvorfor ikke - når de i øvrigt er så realistiske, ville det vel mærkeligt andet? :gruble:
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"