Said Mansour i risiko for at blive udsat for tortur

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Said Mansour i risiko for at blive udsat for tortur

Indlægaf FruitFly » 8. feb 2019, 20:32

Guru skrev:
FruitFly skrev:Jeg er nødt til at erkende at jeg er ligeglad med om han bliver udsat for tortur. Regeringen har indgået en aftale med Marokko om at det ikke vil ske - det er nok for mig.


Så du går altså ind for tortur?
Det er jo det du siger idet det er Danmarks skyld, hvis det er noget han bliver udsat for. Tortur kan være mange ting. Alt lige fra isolations fængsel på ubestemt tid til gentagne smerte påvirkninger og lemlæstelse. Ved du overhovedet hvad du selv siger? Ja, det sker desværre stadig nogle steder i verden, og vi kan ikke gøre meget ved det udover ikke at medvirke til at det sker.

Jeg går sådan set ikke ind for tortur. Og jeg synes alle skulle lade være med det. Men jeg må erkende at jeg ikke kan svinge mig op på den høje hest her.

Jeg er klar over at det er et figenblad at gemme sig på at regeringen har lavet en aftale med Marokko om at han ikke bliver tortureret. Det vælger jeg at stole på. Måske mit ønske om at få en mand som ham ud af landet er bare større end mit behov for at bekæmpe tortur. Jeg synes ikke det er fair at fortolke det som om jeg går ind for tortur ... jeg er bare ikke helt oppe barrikaderne her. Er der ikke plads til grå-zoner? Derudover tror jeg altså at aftalen må være god nok. Hvad fanden skal man ellers gøre?

Og omkring skyldsspørgsmålet .. det er vel først og fremmest mandens egne valg, der har bragt ham i den her situation.
6
#Klimatosse
Bad Samaritan
Indlæg: 481
Tilmeldt: 1. maj 2017, 19:17
Kort karma: 172
Likede indlæg: 3089

Re: Said Mansour i risiko for at blive udsat for tortur

Indlægaf Bad Samaritan » 9. feb 2019, 12:41

Mansour's forkvaklede ideologi er direkte affødt af skiftende Marrokanske regimers brutale undertrykkelse af nærmest enhver form for politisk dissidens med fængsling og tortur. Tortur er menneskeligt afstumpet og en fucking vederstyggelighed, som hører den mørke middelalder til, uanset om man så kalder det enhanced interrogation, extraction eller whatever - og der er anseelige mængder forskning, der tydeligt påviser, at oplysninger som indhentes med den slags metoder ikke blot er ubrugelige, men også at sager om tortur og ydmygelse af fanger spiller en vigtig rolle i militante gruppers radikaliseringsstrategier på globalt plan, hvilket afføder way mere terrorisme end den smule opmærksomhed terroristen eller ville pådrage sig.

Som jeg ser det, så kan man sagtens sige, at man ikke har et problem med, at Mansour muligvis bliver udsat for tortur i hjemlandet. Så skal man bare ikke blive overrasket, når ti mere som ham pludselig dukker op med alle mulige intentioner om at brænde verden ned til grunden...
3
Brugeravatar
Brok
Indlæg: 670
Tilmeldt: 10. okt 2017, 16:05
Kort karma: 11
Likede indlæg: 374

Re: Said Mansour i risiko for at blive udsat for tortur

Indlægaf Brok » 9. feb 2019, 16:10

Manden har i mange år kunnet frasige sit marokkanske statsborgerskab, så var han stadig i DK, så stor tak til ham.

Meget fin slutning på den terrorist.
0
Brugeravatar
KIM K
Indlæg: 1621
Tilmeldt: 17. sep 2017, 17:24
Kort karma: 59
Likede indlæg: 2677

Re: Said Mansour i risiko for at blive udsat for tortur

Indlægaf KIM K » 10. feb 2019, 07:54

Der findes mange især tredje verdens lande hvor det er vanskeligt for ikke at sige praktisk talt umuligt at blive løst fra sit statsborgerskab, Marokko er et af disse lande, Iran og Afghanistan er andre eksempler herpå.
1
Bergen
Indlæg: 7286
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11891

Re: Said Mansour i risiko for at blive udsat for tortur

Indlægaf Bergen » 10. feb 2019, 08:05

KIM K skrev:Der findes mange især tredje verdens lande hvor det er vanskeligt for ikke at sige praktisk talt umuligt at blive løst fra sit statsborgerskab, Marokko er et af disse lande, Iran og Afghanistan er andre eksempler herpå.


Det burde jo netop motivere folk til en adfærd, der gør, at man ikke ryger retur til hjemland Ansvaret for det her ligger hos Mansour selv.
0
Brugeravatar
KIM K
Indlæg: 1621
Tilmeldt: 17. sep 2017, 17:24
Kort karma: 59
Likede indlæg: 2677

Re: Said Mansour i risiko for at blive udsat for tortur

Indlægaf KIM K » 10. feb 2019, 08:34

Bergen skrev:
KIM K skrev:Der findes mange især tredje verdens lande hvor det er vanskeligt for ikke at sige praktisk talt umuligt at blive løst fra sit statsborgerskab, Marokko er et af disse lande, Iran og Afghanistan er andre eksempler herpå.


Det burde jo netop motivere folk til en adfærd, der gør, at man ikke ryger retur til hjemland Ansvaret for det her ligger hos Mansour selv.


Jeg tror ikke nogen mener Said Mansour er uden ansvar. Det er bare en anden diskussion end hvorvidt man kan blive løst fra sit marokkanske statsborgerskab når man opnår sit danske.
0
Brugeravatar
Guru
Indlæg: 546
Tilmeldt: 5. jun 2016, 10:09
Kort karma: 19
Likede indlæg: 449

Re: Said Mansour i risiko for at blive udsat for tortur

Indlægaf Guru » 14. feb 2019, 01:21

FruitFly skrev:
Guru skrev:
FruitFly skrev:Jeg er nødt til at erkende at jeg er ligeglad med om han bliver udsat for tortur. Regeringen har indgået en aftale med Marokko om at det ikke vil ske - det er nok for mig.


Så du går altså ind for tortur?
Det er jo det du siger idet det er Danmarks skyld, hvis det er noget han bliver udsat for. Tortur kan være mange ting. Alt lige fra isolations fængsel på ubestemt tid til gentagne smerte påvirkninger og lemlæstelse. Ved du overhovedet hvad du selv siger? Ja, det sker desværre stadig nogle steder i verden, og vi kan ikke gøre meget ved det udover ikke at medvirke til at det sker.

Jeg går sådan set ikke ind for tortur. Og jeg synes alle skulle lade være med det. Men jeg må erkende at jeg ikke kan svinge mig op på den høje hest her.

Jeg er klar over at det er et figenblad at gemme sig på at regeringen har lavet en aftale med Marokko om at han ikke bliver tortureret. Det vælger jeg at stole på. Måske mit ønske om at få en mand som ham ud af landet er bare større end mit behov for at bekæmpe tortur. Jeg synes ikke det er fair at fortolke det som om jeg går ind for tortur ... jeg er bare ikke helt oppe barrikaderne her. Er der ikke plads til grå-zoner? Derudover tror jeg altså at aftalen må være god nok. Hvad fanden skal man ellers gøre?

Og omkring skyldsspørgsmålet .. det er vel først og fremmest mandens egne valg, der har bragt ham i den her situation.


Jeg synes egentlig ikke der er nogen gråzoner. Tortur er sku ret alvorligt.

Han har opildnet til terror (Hvad det så end betyder), og er helt sikkert ikke helt fin i kanten, og ja så står han for noget som mange danskere ikke er vildt glade for inkl. mig selv, men han har jo ikke slået nogen ihjel. Vi torturere heller ikke mordere i Danmark og efter min mening findes der ikke nogen forbrydelser der berettiger tortur. Jeg kan ikke forstå at et ønske om at han skal sendes ud af landet, kan være større end risikoen for at han bliver udsat for tortur, men sådan er vi jo så forskellige. Uanset hvad man synes om ham. Konsekvensen for dig er lig nul, men konsekvensen for ham er enorm.

Man kunne da bare spærre ham inde her i landet. Så gør han jo ikke nogen skade.
1
“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way” – Alan Watts.
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4349
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 484
Likede indlæg: 10661

Re: Said Mansour i risiko for at blive udsat for tortur

Indlægaf BlueBunny » 14. feb 2019, 04:41

*^ at spærre ham inde i DK koster samfundet MANGE millioner. Vi har brugt rigeligt på ham. Godt han er langt væk. Vi skylder ham intet.
3
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4848
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6416

Re: Said Mansour i risiko for at blive udsat for tortur

Indlægaf Stars » 14. feb 2019, 06:06

BlueBunny skrev:*^ at spærre ham inde i DK koster samfundet MANGE millioner. Vi har brugt rigeligt på ham. Godt han er langt væk. Vi skylder ham intet.


Nu sidder han jo i et marokkansk fængsel, så han er afskåret fra et lave unoder.

Ellers kunne jeg godt være lidt nervøs for at sende ham ud af landet:
Så længe han var her, kunne PET holde øje med ham; I udlandet ville han have frit spil til at planlægge terrorangreb på Danmark
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4349
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 484
Likede indlæg: 10661

Re: Said Mansour i risiko for at blive udsat for tortur

Indlægaf BlueBunny » 14. feb 2019, 06:20

Stars skrev:
BlueBunny skrev:*^ at spærre ham inde i DK koster samfundet MANGE millioner. Vi har brugt rigeligt på ham. Godt han er langt væk. Vi skylder ham intet.


Nu sidder han jo i et marokkansk fængsel, så han er afskåret fra et lave unoder.

Ellers kunne jeg godt være lidt nervøs for at sende ham ud af landet:
Så længe han var her, kunne PET holde øje med ham; I udlandet ville han have frit spil til at planlægge terrorangreb på Danmark

Ja godt han er spærret inde. Og godt vi ikke skal betale for det. Nu kan han få som fortjent (og her tænker jeg ikke tortur).
0
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4349
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 484
Likede indlæg: 10661

Re: Said Mansour i risiko for at blive udsat for tortur

Indlægaf BlueBunny » 14. feb 2019, 12:03

0
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Said Mansour i risiko for at blive udsat for tortur

Indlægaf FruitFly » 15. feb 2019, 09:37

Guru skrev: Man kunne da bare spærre ham inde her i landet. Så gør han jo ikke nogen skade.

Jeg antog han havde udstået sin fængselsstraf. Jeg ser jeg har taget fejl.

Generelt foretrækker jeg at udllændinge afsoner hele deres straf her, men kan dog være fleksibel i den retning, især hvis hjemlandet ønsker ham hjem til afsoning dér (det er vist ingenlunde tilfældet i denne sag).
Senest rettet af FruitFly 15. feb 2019, 09:40, rettet i alt 3 gange.
0
#Klimatosse
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Said Mansour i risiko for at blive udsat for tortur

Indlægaf FruitFly » 15. feb 2019, 09:38

Menneskerettighedsdomstolen har også godkendt udvisningen, og så er jeg i al fald helt ok med den.

https://www.dr.dk/ligetil/udland/domsto ... id-mansour
1
#Klimatosse
Brugeravatar
Brok
Indlæg: 670
Tilmeldt: 10. okt 2017, 16:05
Kort karma: 11
Likede indlæg: 374

Re: Said Mansour i risiko for at blive udsat for tortur

Indlægaf Brok » 15. feb 2019, 11:17

Nu hvor der har været denne sag håber jeg det kan få fart i udvisningen af de KRIMINELLE udlænding.

Så en god dom,
0
MrMister
Indlæg: 2396
Tilmeldt: 13. jan 2019, 18:24
Kort karma: 284
Likede indlæg: 6931

Re: Said Mansour i risiko for at blive udsat for tortur

Indlægaf MrMister » 15. feb 2019, 14:09

Elsker når en pædofil, voldelig, anti-demokratisk udenlandsk islamist påkalder sig (ikke-eksisterende) demokratiske rettigheder når udvist tilbage til Mellemøsten / middelalderen.

At han er udvist er fantastisk for Danmark. Mindre fantastisk for hans Sharia-ambitioner...
2
"Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen." - Churchill

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"