8 skraldemænd påvirkede af alkohol og narko

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20471
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43936

Re: 8 skraldemænd påvirkede af alkohol og narko

Indlægaf paint » 10. jan 2019, 15:49

kidkomb skrev:
Skorstenen skrev:Min mand er møllemand.
De bliver af og til testet for begge dele.

Hvad er møllemand? :genert:

Min morfor kaldte numsen for møllen da jeg var lille, så jeg får nogle lidt sjove associationer af møllemand :lol:


Mon ikke det er vindmøller (og ikke numser, han arbejder med)? ;)
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4890
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 552
Likede indlæg: 8805

Re: 8 skraldemænd påvirkede af alkohol og narko

Indlægaf Skorstenen » 10. jan 2019, 15:50

kidkomb skrev:
Skorstenen skrev:Min mand er møllemand.
De bliver af og til testet for begge dele.

Hvad er møllemand? :genert:

Min morfor kaldte numsen for møllen da jeg var lille, så jeg får nogle lidt sjove associationer af møllemand :lol:


Vestas :D
1
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: 8 skraldemænd påvirkede af alkohol og narko

Indlægaf Wizzze » 10. jan 2019, 16:03

Madam skrev:
Wizzze skrev:Jeg arbejder ind i mellem på nogle kritiske IT systemer, og har der skrevet under på aldrig at være under påvirkning af alkohol, stoffer eller medicin, hvis nu jeg skulle komme til at taste forkert eller være skeløjet når jeg klikker rundt i systemerne. ;) :stoned: :-D

Engang jeg var til fest og en anden gang hvor vi var i Las Vegas, er jeg blevet ringet op om kriser og har måttet meddele at jeg havde drukket, hvorefter der så måttes gives tilladelse fra højeste sted om at jeg gerne måtte rette fejl på systemerne, trods mine promiller :D


Håber ikke det foregår i luftfarts- eller hospitalssystemerne... :panik: ;)


Kritisk dansk IT-infrastruktur, med særlig godkendelse af FET og PET :slem:
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: 8 skraldemænd påvirkede af alkohol og narko

Indlægaf vibbsen » 10. jan 2019, 17:08

Purple Haze skrev:Da jeg arbejdede off-shore blev vi testet inden vi steg på helikopteren.
Hvis testen var positiv kom man ikke med.og hvis det ikke var en falsk positiv eller der var en MEGET god forklaring, så blev man fyret.


Det synes jeg faktisk lyder som en god procedure....Hvis du VED at du bliver testet, jamen så er der en rimelig god chance for at du lader være med at indtage alkohol/narko....

Jeg er ansat på sådan et helt almindeligt kontor, og her testes der ikke for noget som helst....Til gengæld så er jeg ret sikker på at man på min tidligere arbejdsplads (jeg var ansat i et rederi) blev testet hvis man var blandt det "søfarende" personale....

Da vi arbejdede på Gibraltar stod der i vores personale håndbog at man ikke måtte være påvirket af alkohol eller stoffer når man var på job....Men det var noget man skrev i ALLE personalehåndbøger hos større virksomheder med mange yngre ansatte......For hvis ikke det stod i personalehåndbogen, så var det ikke forbudt. Og hvis det ikke var forbudt. Så kunne man ikke give påtale og advarsler for det......RImelig spøjst system...Og rimelig sjov læsning den der personale håndbog, som bl.a. foreskrev at man skulle bruge deodorant og gå i bad. Og at chikane og mobberi var forbudt. Samt en hel masser andre ting. Som I min verden var helt almindelig dannet opførsel. Men som man pinnede ud, så ingen skulle tro at det var OK....Og så min yngling : At man ikke måtte lave kontorstole ræs på gangen :-D
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
fisken80
Indlæg: 22311
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1131
Likede indlæg: 52484

Re: 8 skraldemænd påvirkede af alkohol og narko

Indlægaf fisken80 » 10. jan 2019, 17:13

vibbsen skrev:
Purple Haze skrev:Da jeg arbejdede off-shore blev vi testet inden vi steg på helikopteren.
Hvis testen var positiv kom man ikke med.og hvis det ikke var en falsk positiv eller der var en MEGET god forklaring, så blev man fyret.


Det synes jeg faktisk lyder som en god procedure....Hvis du VED at du bliver testet, jamen så er der en rimelig god chance for at du lader være med at indtage alkohol/narko....

Jeg er ansat på sådan et helt almindeligt kontor, og her testes der ikke for noget som helst....Til gengæld så er jeg ret sikker på at man på min tidligere arbejdsplads (jeg var ansat i et rederi) blev testet hvis man var blandt det "søfarende" personale....

Da vi arbejdede på Gibraltar stod der i vores personale håndbog at man ikke måtte være påvirket af alkohol eller stoffer når man var på job....Men det var noget man skrev i ALLE personalehåndbøger hos større virksomheder med mange yngre ansatte......For hvis ikke det stod i personalehåndbogen, så var det ikke forbudt. Og hvis det ikke var forbudt. Så kunne man ikke give påtale og advarsler for det......RImelig spøjst system...Og rimelig sjov læsning den der personale håndbog, som bl.a. foreskrev at man skulle bruge deodorant og gå i bad. Og at chikane og mobberi var forbudt. Samt en hel masser andre ting. Som I min verden var helt almindelig dannet opførsel. Men som man pinnede ud, så ingen skulle tro at det var OK....Og så min yngling : At man ikke måtte lave kontorstole ræs på gangen :-D


:lol: :lol2: fuck det er sjovt. Stod det i personalehåndbogen?
Nu får jeg vildt meget lyst til at lave kontorstole ræs på gangen på mit arbejde, bare for at se om det bliver skrevet i personalehåndbogen, at det må man ikke...
2
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
fisken80
Indlæg: 22311
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1131
Likede indlæg: 52484

Re: 8 skraldemænd påvirkede af alkohol og narko

Indlægaf fisken80 » 10. jan 2019, 17:14

Men ifølge Nationen er det åbenbart HELT fair at drikke og tage stoffer som skraldemand... fordi jobbet er jo megahårdt, så det har man brug for. Fantastisk argumentation
3
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: 8 skraldemænd påvirkede af alkohol og narko

Indlægaf vibbsen » 10. jan 2019, 17:19

Purple Haze skrev:Da jeg arbejdede off-shore blev vi testet inden vi steg på helikopteren.
Hvis testen var positiv kom man ikke med.og hvis det ikke var en falsk positiv eller der var en MEGET god forklaring, så blev man fyret.


Det synes jeg faktisk lyder som en god procedure....Hvis du VED at du bliver testet, jamen så er der en rimelig god chance for at du lader være med at indtage alkohol/narko....

Jeg er ansat på sådan et helt almindeligt kontor, og her testes der ikke for noget som helst....Til gengæld så er jeg ret sikker på at man på min tidligere arbejdsplads (jeg var ansat i et rederi) blev testet hvis man var blandt det "søfarende" personale....

Da vi arbejdede på Gibraltar stod der i vores personale håndbog at man ikke måtte være påvirket af alkohol eller stoffer når man var på job....Men det var noget man skrev i ALLE personalehåndbøger hos større virksomheder med mange yngre ansatte......For hvis ikke det stod i personalehåndbogen, så var det ikke forbudt. Og hvis det ikke var forbudt. Så kunne man ikke give påtale og advarsler for det......RImelig spøjst system...Og rimelig sjov læsning den der personale håndbog, som bl.a. foreskrev at man skulle bruge deodorant og gå i bad. Og at chikane og mobberi var forbudt. Samt en hel masser andre ting. Som I min verden var helt almindelig dannet opførsel. Men som man pinnede ud, så ingen skulle tro at det var OK....Og så min yngling : At man ikke måtte lave kontorstole ræs på gangen :-D
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: 8 skraldemænd påvirkede af alkohol og narko

Indlægaf landsbytossen » 10. jan 2019, 17:21

Måske politiet skulle teste skraldemænd og mange andre kørende i erhvervsbiler.
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: 8 skraldemænd påvirkede af alkohol og narko

Indlægaf ExCoastal » 10. jan 2019, 18:09

Purple Haze skrev:Da jeg arbejdede off-shore blev vi testet inden vi steg på helikopteren.
Hvis testen var positiv kom man ikke med.og hvis det ikke var en falsk positiv eller der var en MEGET god forklaring, så blev man fyret.


Fulde folk på en platform er heller ikke nogen god ide!

Jeg arbejdede off-shore (Gorm C og Dan F) fra 1983 til 1987, og dengang så man gennem fingre med mange ting. Hvis der var tåget, så der ikke kunne flyves, så blev ventetiden i lufthavnen brugt med at drikke øl. Vi skulle flyve ud kl. 10, og der blev oftest ikke taget beslutning om at aflyse dagens afgange før omkring kl. 16, og der kan drikkes mange øl på 6 timer!

Jeg drak aldrig ret meget på de dage, der er nemlig ikke noget toilet på en helikopter :D
0
Brugeravatar
Pax Romana
Indlæg: 1490
Tilmeldt: 5. sep 2017, 10:15
Kort karma: 191
Likede indlæg: 4072

Re: 8 skraldemænd påvirkede af alkohol og narko

Indlægaf Pax Romana » 10. jan 2019, 18:12

Wizzze skrev:Kritisk dansk IT-infrastruktur, med særlig godkendelse af FET og PET :slem:
FE. ;)

OT.
Her kan du se lidt om, hvad dem med skæg og blå briller sniger sig rundt og laver for dine skattekroner. :)

https://fe-ddis.dk/viden-om/Pages/Viden-om.aspx
1
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
Brugeravatar
Pax Romana
Indlæg: 1490
Tilmeldt: 5. sep 2017, 10:15
Kort karma: 191
Likede indlæg: 4072

Re: 8 skraldemænd påvirkede af alkohol og narko

Indlægaf Pax Romana » 10. jan 2019, 18:25

ExCoastal skrev:Fulde folk på en platform er heller ikke nogen god ide!

Jeg arbejdede off-shore (Gorm C og Dan F) fra 1983 til 1987, og dengang så man gennem fingre med mange ting. Hvis der var tåget, så der ikke kunne flyves, så blev ventetiden i lufthavnen brugt med at drikke øl. Vi skulle flyve ud kl. 10, og der blev oftest ikke taget beslutning om at aflyse dagens afgange før omkring kl. 16, og der kan drikkes mange øl på 6 timer!

Jeg drak aldrig ret meget på de dage, der er nemlig ikke noget toilet på en helikopter :D
På en militær transporthelikopter er der udendørs das. :fløjt:

Man åbner simpelthen den store rampe bagerst i helo´en , og så bliver du spændt fast med et seletøj. Frem til åbningen og frem med Frederik eller de store kinder bagpå. Ellers er alternativet at du bruger din hjelm som natpotte. :)
3
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: 8 skraldemænd påvirkede af alkohol og narko

Indlægaf ExCoastal » 10. jan 2019, 18:48

Pax Romana skrev:
ExCoastal skrev:Fulde folk på en platform er heller ikke nogen god ide!

Jeg arbejdede off-shore (Gorm C og Dan F) fra 1983 til 1987, og dengang så man gennem fingre med mange ting. Hvis der var tåget, så der ikke kunne flyves, så blev ventetiden i lufthavnen brugt med at drikke øl. Vi skulle flyve ud kl. 10, og der blev oftest ikke taget beslutning om at aflyse dagens afgange før omkring kl. 16, og der kan drikkes mange øl på 6 timer!

Jeg drak aldrig ret meget på de dage, der er nemlig ikke noget toilet på en helikopter :D
På en militær transporthelikopter er der udendørs das. :fløjt:

Man åbner simpelthen den store rampe bagerst i helo´en , og så bliver du spændt fast med et seletøj. Frem til åbningen og frem med Frederik eller de store kinder bagpå. Ellers er alternativet at du bruger din hjelm som natpotte. :)


Ganske smart :D

Det eneste alternativ vi havde var ikke specielt fedt. Vi havde jo tørdragter på, så rent teoretisk kunne man jo bare tisse i dragten. Det ville nok skvulpe lidt i støvlerne :wacko:
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: 8 skraldemænd påvirkede af alkohol og narko

Indlægaf Wizzze » 10. jan 2019, 19:03

Pax Romana skrev:
Wizzze skrev:Kritisk dansk IT-infrastruktur, med særlig godkendelse af FET og PET :slem:
FE. ;)

OT.
Her kan du se lidt om, hvad dem med skæg og blå briller sniger sig rundt og laver for dine skattekroner. :)

https://fe-ddis.dk/viden-om/Pages/Viden-om.aspx


De snuser ihvertfald i ens skraldebøtte hvis man skal sikkerhedsgodkendes :lol:
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: 8 skraldemænd påvirkede af alkohol og narko

Indlægaf Panton » 11. jan 2019, 08:30

Lemonella skrev:Jeg mener at medarbejderne i Falck bliver testet.



Lige nøjagtigt det der studser jeg over. Jeg var på hospitalet med mit barn mellem jul og nytår, og ser så en ambulance assistent komme ind med et barn. Denne assistent er fuldgyldigt HA medlem, bor på christiania og tager en vifte af hårde stoffer. Jeg vil ikke komme ind på hvordan jeg kender den her person, men lad mig bare sige, jeg blev rystet over at falck har ansat ham til at køre ambulance!!

Han har sat i fængsel flere gange under forskellige rydninger af fristaden, og hash er ikke det eneste nydelsesmiddel. Han lignede iøvrigt een der også stadig tog steroider!!

:forvirret: :ad!:
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Pax Romana
Indlæg: 1490
Tilmeldt: 5. sep 2017, 10:15
Kort karma: 191
Likede indlæg: 4072

Re: 8 skraldemænd påvirkede af alkohol og narko

Indlægaf Pax Romana » 11. jan 2019, 09:20

Panton skrev:
Lemonella skrev:Jeg mener at medarbejderne i Falck bliver testet.



Lige nøjagtigt det der studser jeg over. Jeg var på hospitalet med mit barn mellem jul og nytår, og ser så en ambulance assistent komme ind med et barn. Denne assistent er fuldgyldigt HA medlem, bor på christiania og tager en vifte af hårde stoffer. Jeg vil ikke komme ind på hvordan jeg kender den her person, men lad mig bare sige, jeg blev rystet over at falck har ansat ham til at køre ambulance!!

Han har sat i fængsel flere gange under forskellige rydninger af fristaden, og hash er ikke det eneste nydelsesmiddel. Han lignede iøvrigt een der også stadig tog steroider!!

:forvirret: :ad!:
Så han er stadig ansat på trods af han ikke har en ren straffeattest?
Den holder ikke vand i min optik. :gruble:
0
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"