8 skraldemænd påvirkede af alkohol og narko

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Madam
Indlæg: 953
Tilmeldt: 7. jun 2018, 08:42
Kort karma: 21
Likede indlæg: 543

8 skraldemænd påvirkede af alkohol og narko

Indlægaf Madam » 10. jan 2019, 09:50

https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund ... ko/7467699

"Hele otte skraldemænd fra Vejle er med omgående virkning blevet bortvist fra deres arbejdsplads, efter at de onsdag morgen blev testet for alkohol og narko.

Den uvarslede test fandt sted tidligt om morgen i tidsrummet 05.00-08.00.

Her viste det sig, at skraldemændene i et eller andet omfang var påvirkede.

- Vi har en nul tolerance-politik, og medarbejderne ved, at vi laver disse rutinemæssige tjek på alle vores 600 ansatte, siger Line Meldgaard, der er direktør og personaleansvarlig i firmaet Meldgaard.

Meldgaard står for renovations-arbejdet i blandt andet Vejle."

Hvilke arbejdspladser bliver mon udsat for disse test???

Går ud fra at piloter f.eks. gør, men hvordan med buschauffører, lastbilchauffører, læger, sygeplejersker o.a. testes jævnligt, især hvor deres job kan udgøre stor fare for andres liv.

Har DU kendskab til nogen, der bliver/er blevet testet for narko på arbejdspladsen?!
0
Den, der går i andres fodspor, kommer aldrig foran ;)
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16873
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20962

Re: 8 skraldemænd påvirkede af alkohol og narko

Indlægaf Misantropen » 10. jan 2019, 10:10

Jeg har ikke umiddelbart kendskab til nogle arbejdspladser der tester, men det er tydeligvis berettiget på den pågældende arbejdsplads. Jeg forestiller mig det måske ikke er noget man umiddelbart fortæller, men det er nok mest fordi jeg ikke har kendskab til nogle steder.

Da jeg var yngre og gik i byen var det ikke unormalt at folk nærmest tog direkte på arbejde eller i skole(gymnasiel eller erhversuddannelse) efter en bytur.

Jeg har oplevet flere buschauffører, læger m.m. der ikke burde arbejde, men jeg kan ikke vurdere om det skyldtes træthed, stress eller stoffer fx.
0
Brugeravatar
Madam
Indlæg: 953
Tilmeldt: 7. jun 2018, 08:42
Kort karma: 21
Likede indlæg: 543

Re: 8 skraldemænd påvirkede af alkohol og narko

Indlægaf Madam » 10. jan 2019, 10:20

Misantropen skrev:Jeg har ikke umiddelbart kendskab til nogle arbejdspladser der tester, men det er tydeligvis berettiget på den pågældende arbejdsplads. Jeg forestiller mig det måske ikke er noget man umiddelbart fortæller, men det er nok mest fordi jeg ikke har kendskab til nogle steder.

Da jeg var yngre og gik i byen var det ikke unormalt at folk nærmest tog direkte på arbejde eller i skole(gymnasiel eller erhversuddannelse) efter en bytur.

Jeg har oplevet flere buschauffører, læger m.m. der ikke burde arbejde, men jeg kan ikke vurdere om det skyldtes træthed, stress eller stoffer fx.


Jeg skiftede for 30 år siden praktiserende læge, da han skulle læse mine prøveresultater igennem og nærmest faldt i søvn henover papirerne, så han først blev klar, da jeg spurgte ham højlydt efter lang ventetid.

Det viste sig senere han var ramt af cancer og terminal patient, andre patienter havde oplevet ham lige så fraværende, og han døde et par mdr. senere.

Problemet er nok ikke mindre i dag, desværre.
0
Den, der går i andres fodspor, kommer aldrig foran ;)
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16075
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1398
Likede indlæg: 29893

Re: 8 skraldemænd påvirkede af alkohol og narko

Indlægaf TinaW » 10. jan 2019, 10:48

Min mand sejler, der bliver de også med jævne mellemrum testet for alkohol og narko.
1
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9488
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Re: 8 skraldemænd påvirkede af alkohol og narko

Indlægaf Sophies-mor » 10. jan 2019, 10:52

TinaW skrev:Min mand sejler, der bliver de også med jævne mellemrum testet for alkohol og narko.

De SKAL testes jf ISPS reglerne.
Det glemmer de så lige i min mands rederi. Tisseprøven, som den populært kaldes, er ikke blevet udført, siden han blev ansat, mens han har været om bord.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16075
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1398
Likede indlæg: 29893

Re: 8 skraldemænd påvirkede af alkohol og narko

Indlægaf TinaW » 10. jan 2019, 10:53

Sophies-mor skrev:
TinaW skrev:Min mand sejler, der bliver de også med jævne mellemrum testet for alkohol og narko.

De SKAL testes jf ISPS reglerne.
Det glemmer de så lige i min mands rederi. Tisseprøven, som den populært kaldes, er ikke blevet udført, siden han blev ansat, mens han har været om bord.


Det er jo ikke ret heldigt.
2
Brugeravatar
Pax Romana
Indlæg: 1490
Tilmeldt: 5. sep 2017, 10:15
Kort karma: 191
Likede indlæg: 4072

Re: 8 skraldemænd påvirkede af alkohol og narko

Indlægaf Pax Romana » 10. jan 2019, 11:24

I forsvaret er der ikke nogle som bliver testet jævnligt. Det er ofte en mistanke eller en anmeldelse som udløser en test.
Vi har desværre for mange sager med alkohol og stoffer (dog mest hash) primært blandt værnepligtige. Og så har der været en del episoder med udsendt personel. Heldigvis falder hammeren hårdt i vores system.
0
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9488
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Re: 8 skraldemænd påvirkede af alkohol og narko

Indlægaf Sophies-mor » 10. jan 2019, 11:27

TinaW skrev:
Sophies-mor skrev:
TinaW skrev:Min mand sejler, der bliver de også med jævne mellemrum testet for alkohol og narko.

De SKAL testes jf ISPS reglerne.
Det glemmer de så lige i min mands rederi. Tisseprøven, som den populært kaldes, er ikke blevet udført, siden han blev ansat, mens han har været om bord.


Det er jo ikke ret heldigt.

Helt enig.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9014
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21827

Re: 8 skraldemænd påvirkede af alkohol og narko

Indlægaf Purple Haze » 10. jan 2019, 11:43

Da jeg arbejdede off-shore blev vi testet inden vi steg på helikopteren.
Hvis testen var positiv kom man ikke med.og hvis det ikke var en falsk positiv eller der var en MEGET god forklaring, så blev man fyret.
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4851
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8751

Re: 8 skraldemænd påvirkede af alkohol og narko

Indlægaf Skorstenen » 10. jan 2019, 11:56

Min mand er møllemand.
De bliver af og til testet for begge dele.
0
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4848
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6416

Re: 8 skraldemænd påvirkede af alkohol og narko

Indlægaf Stars » 10. jan 2019, 12:59

Pax Romana skrev:I forsvaret er der ikke nogle som bliver testet jævnligt. Det er ofte en mistanke eller en anmeldelse som udløser en test.
Vi har desværre for mange sager med alkohol og stoffer (dog mest hash) primært blandt værnepligtige. Og så har der været en del episoder med udsendt personel. Heldigvis falder hammeren hårdt i vores system.

Her bliver der også primært testet på mistanke, men det er så hele afdelingen, der bliver testet ... lederne vil ikke risikere, at en negativ test af enkelt-medarbejdere udløser rygter om chikane.

Kommunal gartner- og vejafdeling.
1
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: 8 skraldemænd påvirkede af alkohol og narko

Indlægaf Wizzze » 10. jan 2019, 13:48

Jeg arbejder ind i mellem på nogle kritiske IT systemer, og har der skrevet under på aldrig at være under påvirkning af alkohol, stoffer eller medicin, hvis nu jeg skulle komme til at taste forkert eller være skeløjet når jeg klikker rundt i systemerne. ;) :stoned: :-D

Engang jeg var til fest og en anden gang hvor vi var i Las Vegas, er jeg blevet ringet op om kriser og har måttet meddele at jeg havde drukket, hvorefter der så måttes gives tilladelse fra højeste sted om at jeg gerne måtte rette fejl på systemerne, trods mine promiller :D
3
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Madam
Indlæg: 953
Tilmeldt: 7. jun 2018, 08:42
Kort karma: 21
Likede indlæg: 543

Re: 8 skraldemænd påvirkede af alkohol og narko

Indlægaf Madam » 10. jan 2019, 14:21

Wizzze skrev:Jeg arbejder ind i mellem på nogle kritiske IT systemer, og har der skrevet under på aldrig at være under påvirkning af alkohol, stoffer eller medicin, hvis nu jeg skulle komme til at taste forkert eller være skeløjet når jeg klikker rundt i systemerne. ;) :stoned: :-D

Engang jeg var til fest og en anden gang hvor vi var i Las Vegas, er jeg blevet ringet op om kriser og har måttet meddele at jeg havde drukket, hvorefter der så måttes gives tilladelse fra højeste sted om at jeg gerne måtte rette fejl på systemerne, trods mine promiller :D


Håber ikke det foregår i luftfarts- eller hospitalssystemerne... :panik: ;)
0
Den, der går i andres fodspor, kommer aldrig foran ;)
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15282
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25603

Re: 8 skraldemænd påvirkede af alkohol og narko

Indlægaf Delfin » 10. jan 2019, 14:26

Jeg burde vel ikke være det, men jeg er forbavset over, at folk sidder på nationen og forsvarer skraldemændene.

Jeg har kendskab til buschauffører, der bliver tjekket
0
14 11 14
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: 8 skraldemænd påvirkede af alkohol og narko

Indlægaf kidkomb » 10. jan 2019, 15:40

Skorstenen skrev:Min mand er møllemand.
De bliver af og til testet for begge dele.

Hvad er møllemand? :genert:

Min morfor kaldte numsen for møllen da jeg var lille, så jeg får nogle lidt sjove associationer af møllemand :lol:
3
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"