Her we go again

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Her we go again

Indlægaf vibbsen » 15. jan 2019, 13:04

DetSorteCirkus skrev:
Dmitra skrev:
DetSorteCirkus skrev:Medmindre jeg er for træt til at læse artiklen ordentlig, vil jeg kalde det der misvisende journalistik.
En sag? Er det ikke bare en studerende, der har ytret sin personlige holdning i en fokusgruppe?
Selvfølgelig må vedkommende da det.


Helt klart en studerende må det, det manglende bare.

En sag er muligvis også højt sat, men jeg hæfter mig ved, hvis det "kun" er et tilfælde at han så retter ind. Forstå mig ret, jeg synes heller ikke man skal pisse på folk blot fordi man kan, men hvor går grænsen for hvor meget man skal lave om på alt? Helt nøgtern set, uanset hvor umage man gør sig for ikke at gøre det, vil man altid kunne støde nogen, så hvor langt bør hvert individ gå for at undgå det?

Jeg spørger kunne fordi jeg synes det er en interessant debat. :)


Jamen, jeg er helt enig, og det er bl.a. netop underviserens ageren, der gør mig irriteret på artiklen. Jeg savner nogle mellemregninger, hvis det virkelig er tilfældet, at en bemærkning i en fokusgruppe får en erfaren ansat til at ændre procedure.

Hvis ordet 'krænkelsesparat' skal i spil, mener jeg også, at journalisten skal inkluderes for at blæse én studerendes holdning op til en sag og en artikel.


Enig. Og jeg vil iøvrigt også gerne have at vi inkluderer underviseren for at begynde at ændre på sin undervisning på så løst et grundlag som det der er beskrevet. Nu har jeg læst artiklen adskillige gange....Og det jeg kan se er at der er en studerende som har givet udtryk for at "Nogen studerende synes at dele af undervisningen var upassende"

Her tænker jeg også, at man som underviser med 30 års erfaring istedet for at stille sig op og tale om overdreven selvoptagenhed og selvmanifistering hos de studerende, og ændre sin undervisning, bør trække vejret dybt, og så agere en lille smule mindre krænkelsesparat selv. Og så lade sagen gå sin gang via de rette kanaler. Så lad de studerende som synes at undervisningen var upassende komme med en konkret klage. Som fakultetsledelsen så kan tage stilling til.....For jeg går ud fra at der i behandling af klager også kigges på om disse reelt er berettigede i forhold til det emne der er tale om. Og hvis vi taler om at berette om data baseret på køn, jamen så er det da lidt svært at tage højde for dem som ikke føler sig som hverken det ene eller det andet...
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Zorglup
Indlæg: 490
Tilmeldt: 17. sep 2015, 11:53
Kort karma: 25
Geografisk sted: Djursland
Likede indlæg: 582

Re: Her we go again

Indlægaf Zorglup » 15. jan 2019, 16:51

Idioti.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
:ninja: >>Kung-fu'tze si'r : Ispind i mund, er bedre end ispind i øje !<< :ninja:
IrmaPigen
Indlæg: 7782
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12427

Re: Her we go again

Indlægaf IrmaPigen » 15. jan 2019, 19:44

Zorglup skrev:Idioti.


Priceless :lol: (tegningen)
1
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9480
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7799

Re: Her we go again

Indlægaf Sophies-mor » 15. jan 2019, 21:50

Zorglup skrev:Idioti.

Den krænker jo dem, der ikke har et sprog?

:wink3: :devil2:
1
Hæklerier på hjernen :cool:

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"