Vil ikke betjenes af tørklæde-pige: Nu vil Føtex ikke have Bjarne som kunde

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Vil ikke betjenes af tørklæde-pige: Nu vil Føtex ikke have Bjarne som kunde

Indlægaf Slettet bruger » 20. jan 2019, 15:05

Modesty Blame skrev:
abcd skrev:
Modesty Blame skrev:
abcd skrev:
Modesty Blame skrev:Nej. Det gjorde jeg ikke. Men fred være med, hvis du har travlt med at distancere dig fra dine egne holdninger.


Du skrev:

"Du har ret klar afgrænset, at folk, der har travlt med at kalde ham idiot - og det vælger jeg at forstå som alle, der har udtryk, at de ikke finder hans adfærd i orden"

Det du vælger at forstå, er en stråmand. Når man angriber en stråmand, angriber man et svagere synspunkt end modparten har givet udtryk for. Det er præcis hvad du gør i det her citat. Hvis du er uenig, tager du bare fejl, den er ikke længere.

Nej, det gjorde jeg ikke. Jeg spurgte dig, om du mente det, jeg kunne læse, og du snakkede udenom.

Udklip.PNG


Du spurgte om du og andre ikke mener det I skriver. Det svarede jeg at det ved jeg ikke, for jeg ved ikke hvad du har skrevet. Det er ikke udenomssnak, det er en faktuel konstatering.

Jeg mener det der stod i mit indlæg - at det at folk har så pissetravlt med at kalde manden idiot og alt muligt andet grimt, er et udslag af politisk korrekthed. Mennesker med de rigtige meninger der er de absolut grimmeste i munden når det handler om deres egne fælles fjender. Jeg synes det burde være rimelig let at forstå.

Nej. Det var ikke det, du skrev. Men godt forsøgt.


Det er rimelig sort for mig hvad du har gang i. Jeg vil gerne diskutere med dig, men det her med at du digter til højre og venstre er noget fjolleri, så det svarer jeg ikke mere på.
0
Modesty Blame
Indlæg: 4358
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 521
Likede indlæg: 9487

Re: Vil ikke betjenes af tørklæde-pige: Nu vil Føtex ikke have Bjarne som kunde

Indlægaf Modesty Blame » 20. jan 2019, 15:40

abcd skrev:
Modesty Blame skrev:
abcd skrev:
Modesty Blame skrev:
abcd skrev:
Modesty Blame skrev:Nej. Det gjorde jeg ikke. Men fred være med, hvis du har travlt med at distancere dig fra dine egne holdninger.


Du skrev:

"Du har ret klar afgrænset, at folk, der har travlt med at kalde ham idiot - og det vælger jeg at forstå som alle, der har udtryk, at de ikke finder hans adfærd i orden"

Det du vælger at forstå, er en stråmand. Når man angriber en stråmand, angriber man et svagere synspunkt end modparten har givet udtryk for. Det er præcis hvad du gør i det her citat. Hvis du er uenig, tager du bare fejl, den er ikke længere.

Nej, det gjorde jeg ikke. Jeg spurgte dig, om du mente det, jeg kunne læse, og du snakkede udenom.

Udklip.PNG


Du spurgte om du og andre ikke mener det I skriver. Det svarede jeg at det ved jeg ikke, for jeg ved ikke hvad du har skrevet. Det er ikke udenomssnak, det er en faktuel konstatering.

Jeg mener det der stod i mit indlæg - at det at folk har så pissetravlt med at kalde manden idiot og alt muligt andet grimt, er et udslag af politisk korrekthed. Mennesker med de rigtige meninger der er de absolut grimmeste i munden når det handler om deres egne fælles fjender. Jeg synes det burde være rimelig let at forstå.

Nej. Det var ikke det, du skrev. Men godt forsøgt.


Det er rimelig sort for mig hvad du har gang i. Jeg vil gerne diskutere med dig, men det her med at du digter til højre og venstre er noget fjolleri, så det svarer jeg ikke mere på.

Du kan jo bare læse dit eget indlæg. Der står, "at folk er ved at falde over hinanden for at kalde manden idiot, tror jeg mere handler om, hvor travlt folk har med at distancere sig fra de forkerte synspunkter, end det handler om, hvad der faktisk er sket. Man skulle nødig fremstå som racist."

Tror du ikke at folk mener det, når de mener at han er en idiot? (jeg opfatter din brug af ordet idiot som en paraplybetegnelse for "bryder sig ikke om hans opførsel")
Tror du, at det er noget folk siger eller skriver, fordi de gerne vil fremstå på en bestemt måde?
Hvorfor kan du ikke bare operationalisere den der meget brede anklage om manglende integritet, du kaster ud? Fortæl mig nu - hvad mente du, hvis du ikke mente, at jeg og mange andre, prøver at fremstå som om vi har de rigtige synspunkter? Hvis det ikke var det du mente, så synes jeg du skal overveje, om du har formuleret dig meget, meget uheldigt.
4
Brugeravatar
missme
Indlæg: 303
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:00
Kort karma: 20
Likede indlæg: 391

Re: Vil ikke betjenes af tørklæde-pige: Nu vil Føtex ikke have Bjarne som kunde

Indlægaf missme » 20. jan 2019, 21:13

DifferentGirl skrev:
missme skrev:Bjarne er et fjols. Det er i hvert fald min holdning. Jeg kan ikke forestille mig at Bjarne ville have et problem med at hende, hvis hun i stedet havde haft et kors om halsen. Men Bjarne kan da bare handle et andet sted.
Jeg syntes så i øvrigt at tørklædet er et kvindeundertrykkende symbol, så jeg kan på ingen måder billige at kvinder iklæder sig tørklæde. Men jeg syntes til gengæld ikke at det er noget jeg skal fortælle dem, for det er jo deres eget valg, og vi lever heldigvis i et frit samfund.
I et demokrati skal vi vel netop kunne interagere med folk vi er dybt uenige med.


Hvorfor synes du at tørklædet er undertrykkende? Og synes du, at ligestilling er når kvinder bliver brugt som sexsymboler til at sælge alt fra kosmetiske operationer til energidrikke?


Når en kvinde dækker sig hår, er det mig bekedt fordi det er et religiøst bud, som handler om at kvinden ikke må friste manden. Altså at hun skal pakkes lidt væk, og det er undertrykkende i min optik. Kvinden har trods alt ikke ansvar for, om en mand kan styre sig. Så kan kvinder jo vælge at gå med tørklæde af 100 andre grunde.
Men hvorfor stiller du tingene så skarpt op. Der er en hel del plads til holdninger ind mellem at kvinder skal tildækkes, og at de skal bruges som sexsymboler. Det er den slags kommunikation som graver grøfter i stedet for at bygge bro.
Jeg mener at enhver kvinde skal gøre som hun vil, og at ingen skal være flove over at gå med tørklæde eller at være reklamesøjle for energidrikke, hvis de ellers gør det af egen fri vilje.
0
Bad Samaritan
Indlæg: 481
Tilmeldt: 1. maj 2017, 19:17
Kort karma: 172
Likede indlæg: 3089

Re: Vil ikke betjenes af tørklæde-pige: Nu vil Føtex ikke have Bjarne som kunde

Indlægaf Bad Samaritan » 21. jan 2019, 14:27

Det er lidt sjovt, at al den dér snak om "krænkelsesparathed" og what not forstummer totalt, når Bjarne fra Randers ikke lige kan kapere, at verden ikke roterer om hans røvhuls akse, og at der ER mennesker derude, som slet ikke ligner ham spor (gudskelov), og alligevel båder taler flydende dansk og betaler skat. Alt andet lige, så synes jeg Bjarne skulle tage at få sig en styrthjelm - og så er jeg glad for at Føtex i Randers har en bestyrer, som tager sit lederansvar seriøst...
2
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Vil ikke betjenes af tørklæde-pige: Nu vil Føtex ikke have Bjarne som kunde

Indlægaf vibbsen » 23. jan 2019, 12:00

Bad Samaritan skrev:Det er lidt sjovt, at al den dér snak om "krænkelsesparathed" og what not forstummer totalt, når Bjarne fra Randers ikke lige kan kapere, at verden ikke roterer om hans røvhuls akse, og at der ER mennesker derude, som slet ikke ligner ham spor (gudskelov), og alligevel båder taler flydende dansk og betaler skat. Alt andet lige, så synes jeg Bjarne skulle tage at få sig en styrthjelm - og så er jeg glad for at Føtex i Randers har en bestyrer, som tager sit lederansvar seriøst...


*SUK* :rulle:

Du burde da vide, at der i denne sammenhæng ikke er noget der hedder krænkelsesparathed fra Danskerne og UDAD.....Det findes ganske enkelt ikke.

Krænkelsesparathed i den sammenhæng går KUN den anden vej....Altså fra Dem Udefra og INDAD. Når det gælder Danskerne og UDAD, så er det noget andet.
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Thitida-No-Chey
Indlæg: 506
Tilmeldt: 11. apr 2016, 18:41
Kort karma: 67
Likede indlæg: 1532

Re: Vil ikke betjenes af tørklæde-pige: Nu vil Føtex ikke have Bjarne som kunde

Indlægaf Thitida-No-Chey » 28. jan 2019, 18:25

missme skrev:Når en kvinde dækker sig hår, er det mig bekedt fordi det er et religiøst bud, som handler om at kvinden ikke må friste manden. [...]

De fleste af de piger, jeg ser med tørklæder i min dagligdag, bærer det som et tegn på den pagt, de har med deres gud... Jeg havde sidste år to piger fra Somalia, og vi havde lange snakke (når vi havde smidt alle drengene ud, fordi de ikke havde lavet lektier... igen) om alt og intet, inklusiv deres tørklæder... En af drengene vovede en dag at kalde den ene af pigerne undertrykt, og hun gav ham så hårdt igen, at han stadig hører for det den dag i dag... Der var intet undertrykt over hende den dag, og jeg har heller ikke set det siden (hun er vist endda en af de bedste til det meste i sin klasse, og jeg savner at have de to piger i min klasse, for de var altid, ALTID, forberedt! Men det er en anden historie... )
3
It's a shark
shaking his tail
in his pink speedos....
What's not to like??
Billede

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"