Kendt terapeut tiltalt for voldtægt

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Kisser
Indlæg: 1055
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:42
Kort karma: 232
Likede indlæg: 2717

Re: Kendt terapeut tiltalt for voldtægt

Indlægaf Kisser » 24. jan 2019, 21:14

Thomas31 skrev:
Modesty Blame skrev:
Thomas31 skrev:Det er ikke 7% falske anmeldelser. Det ligger langt højere. De 7% er alene dem, hvor der er grundlag for sigtelse for falsk anmeldelse, men politiet henlægger mange flere sager, de vurderer som falske uden at kunne bevise det, og andre hvor det er er en mulighed.

Med så mange falske og tvivlsomme anmeldelser virker det vildt at ville dømme på et løsere grundlag, som jo er hvad det her handler om. Jeg kan ikke se hvordan det vil gavne kvinder. I praksis vil der formentlig kun ske en begrænset stigning i antallet af dømte, mens der samtidig givetvis vil opstå nogle spektakulære justitsmord, der vil fylde meget i medier osv og underminere al troværdighed

Det er ikke korrekt.
Udklip.PNG


http://www.dkr.dk/media/8187/voldtaegt- ... -falsk.pdf side 8


Jo det er korrekt. Prøv at læs længere frem i den kilde, du citerer. Under " skjulte falske" . Her fremgår at 11-12% af alle sager henlægges på baggrund af et politinotat om at anklagen formentlig er falsk. Det kommer så i tillæg til de 7%, der er de sager, hvor der er grundlag for sigtelse for falsk anmeldelse.
Dvs mindst 20% er klart falske efter politiets overbevisning. Hertil må der logisk formodes at være nogle falske blandt de mange uklare sager.

Jeg kan ikke komme til anden konklusion end at omfanget af falske anmeldelser ligger markant over 20%.


Prøv selv at læse på side 24 ;)

"For at forsøge at komme nærmere en afklaring af, hvorvidt der blandt voldtægtsanmeldelserne
findes et stort antal ”skjulte falske” anmeldelser, er der foretaget en delanalyse af et stort udvalg af voldtægtsanmeldelserne for mistanke om falsk anmeldelse. Ved en statistisk sammenligning af de falske anmeldelser med disse mistanke-sager konstateres, at mistanke-sagerne
på relevante punkter hverken ”ligner” de falske eller de sande anmeldelser helt. Man kan således statistisk ikke afvise, at der findes et antal skjulte falske anmeldelser af voldtægt blandt
voldtægtsanmeldelserne, men på den anden side kan det heller ikke bekræftes, at der findes
yderligere falske anmeldelser. Under alle omstændigheder kan dog konstateres, at der ikke er
noget, der taler for, at der er et stort antal skjulte falske anmeldelser. "
0
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Kendt terapeut tiltalt for voldtægt

Indlægaf Jedi » 24. jan 2019, 23:18

Kaffe skrev:
Jedi skrev:
Kaffe skrev:
Jedi skrev:
Kaffe skrev:Jeg synes, man skal være meget varsom med at kende skyldig uden rettergang. Jeg kan næsten ikke tro det, hvis det er trådens præmis, at manden er skyldig. Han er også et menneske.


Det er kun retten, som kan kende ham skyldig. Alle vi andre kan sagtens mene, manden er skudt i kysen, et dumt svin eller at han sgu nok har gjort det alene på hans udtalelser.


Jeg synes, det er en farlig sti at betræde. At vurdere skyld og anse nogen for et dumt svin på baggrund af diverse kommentarer og strømme på nettet. Det er lige peæcis een af faldgruberne ved nettet: Folkedomstol, sladder, gisninger. Jeg synes, man skal holde sig for god til at gå med. Men det er blot min holdning til det.
Hvis manden er uskyldig, et det ham, som er offeret her,


Hvorfor tror du, det handler om sladder, medløberi eller andet i den dur? Det kan jo også blot være, man lader mandens ord tale for sig selv. Han siger riiiiigeligt i de tråde - specielt dem, han selv har oprettet om emnet - at man fint kan danne sig et billede af hans væremåde, holdninger, osv.

Nej, man er ikke et offer, fordi politiet rejser tiltale mod en. Man er heller ikke et offer, når folk reagerer på det, man råber fra tagene. For manden råber altså virkelig. Rigtigt højt endda. Denne sag kunne have været under navneforbud og foregået nogenlunde diskret - det har han selv ødelagt. Hvorfor må stå hen i det uvisse, for det er ikke lige til at gennemskue.


Mener du, at man kan vurdere ham skyldig ud fra hans ord og tråde? Der er andre steder i verden, hvor folk dømmes uden rettergang, men det er ikke en model, jeg synes vi skal efterstræbe her.

Jeg skriver: Hvis manden er uskyldig, er han et offer. En person under falsk anklage er et offer.

Hvis jeg uskyldigt blev anklaget for en sædelighedsforbrydelse, så ved jeg ærlig talt ikke, hvordan jeg ville reagere. Min verden ville bryde sammen. Hvis jeg var en offentlig person, ville jeg måske freake offentligt. Aner det ikke.

Bemærk gerne at jeg ikke ved, om han er skyldig eller skyldig, Jeg holder ikke med manden. Jeg holder med retfærdighed. Jeg synes heller ikke, at voldtægt er i orden. Det skal straffes ved lov.


Jeg er lidt i tvivl om, om du læser det, jeg skriver?

Jeg har skrevet, at det kun er en domstol, der kan kende ham skyldig. Det er iøvrigt også kun dér, man skal bevise hans skyld ud over rimelig tvivl- det skal man ikke over for alle mulige andre steder; der beror det bare på vurderinger, cost-benefit analyser, osv.
Mennesker kan vælge at trække sig fra ham, opsige samarbejde, mv., hvis man finder hans ageren problematisk. Hans opførsel er ikke trukket ud af den blå luft - hvis man læser det, han skriver i diverse tråde, kronikker, indlæg osv., så fortæller manden selv, at han bliver "sex-psykotisk" (svært grænseoverskridende/rapey fordi man(d) gerne vil have udløsning - hans egne ord), kan være meget nærgående trods afvisninger (hvis han synes kvinden er lækker nok - hans egne ord igen) og andet i den dur. Jeg har svært ved at se, at man skal se bort fra en mands egne ord?
Det er helt i orden, at man vurderer manden på hans egne ord og vejer ham for let.

Hvis en kvinde henvender sig til politiet, fordi hun mener sig voldtaget, så betyder det ikke, at blot fordi bevisbyrden ikke kan løftes i retten, så er han blevet udsat for en falsk anklage. Sådan fungerer det heller ikke inden for andre områder.
I
3
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Kendt terapeut tiltalt for voldtægt

Indlægaf FormerlyKnownAs » 25. jan 2019, 10:10

jeg er meget konkret. Man må ikke kysse, man må ikke berøre kvinder på brysterne eller tage tøjet af. Hvis nogen sniger en hånd op under en bluse, må man sige fra. Der er dog et mønster om, at kvinder ikke rigtig kan finde ud af at sige fra. Det er tit sket, at en kvinde kommer tre dage efter for at klage til mig over, at hun ikke har sagt fra i situationen. Eller også går de til politiet. Det er simpelt hen utroligt altså


Ja, det sagde jeg. Det har jeg sagt til mange. Jeg var i cølibat i 11 dage. Det var afsluttet inden den famøse aften, hvilket jeg i sagens natur har et vidne på.


- Det var hygge. Jeg havde ikke intentioner om sex. Jeg får så mange invitationer fra kvinder, der ønsker at have sex med mig, at det sidste jeg har brug for er kraftedeme at voldtage nogen.


- Da der lå en besked fra en kvindelig betjent på min telefonsvarer, troede jeg, at det var fordi, at Københavns Politi ville booke et kursus i kramning. Men der var så meget aggressivitet i den politikvindes stemme, som jeg snakkede med. Hun ville helt tydeligt kun lynche mig. Jeg er jo også politisk aktiv og forholder mig kritisk til politiets aktivitet.


Ja. Kondomet har jeg smidt ud. Ellers kunne det måske have været bevismateriale. Jeg har heller ikke videoovervågning af det.


- - Hun siger også, at det er længe siden, at hun havde haft sex med nogen. Og så ville hun i øvrigt gerne hjemDet ærgrede mig. Jeg var begyndt at udvikle følelser for hende, og så hende som en kommende kæreste. Nu begyndte jeg at tænke på, om hun helt fra starten havde haft helt andre motiver. Kvinder har jo magt over mænd ved at kunne rette falske anklager..


fyi

https://www.bt.dk/krimi/foelg-liveblogg ... -voldtaegt
2
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Kendt terapeut tiltalt for voldtægt

Indlægaf FormerlyKnownAs » 25. jan 2019, 10:20

Wtf?!

- Nåh, jeg har en datter på 18 år, og hvis hun siger, at jeg har sagt min datter kom, så er det sikkert rigtigt. Men jeg plejer ikke at være så hemmelig, at jeg smider kvinder ud, fordi min datter kom. Jeg kan ligge med flere kvinder i min seng, når hun kommer på besøg, og det generer hende ikke, ud over at hun selvfølgelig er teenager og synes, at det kan være lidt pinligt, siger krammeterapeuten.
0
Nacaw
Indlæg: 209
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:56
Kort karma: 14
Likede indlæg: 357

Re: Kendt terapeut tiltalt for voldtægt

Indlægaf Nacaw » 25. jan 2019, 12:02

Der er enkelte mærkelige udtalelser, og generelt mener han helt klart at kvinder skal sige fra når de bliver berørt i krammeklubben, ikke at mænd skal spørge om lov først. Det er usympatisk. På den anden side virker resten af hans beskrivelse af hændelsesforløbet meget solidt, og han fremstår mere troværdig end på facebook (er min vurdering).

Intet tyder på at han har haft intentioner om at voldtage kvinden, men det kan selvfølgelig være sket alligevel. Det er bare en utrolig svær sag at bevise, også med en samtykke-lov.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Kendt terapeut tiltalt for voldtægt

Indlægaf FormerlyKnownAs » 25. jan 2019, 13:01

Jeg synes at det er svært at finde ham troværdig når han selv udtaler at han er ligeglad med at han overtræder andres grænser, at han vil blive ved med det indtil normen ændrer sig. At det er kvinderne der er forskruede når de føler at deres grænser er overtrådt, eller at de er blevet krænket af ham.

Hans måde at beskrive kvinden på hele generelt med en konstant liderlighed, at hun var så våd at hun gjorde hans bukser så våde med et underlivskram (!) at han troede at han havde tisset i bukserne, at hun var grænseoverskridende, at var blevet udsat for et overgreb, at hun var uligevægtig....og så samtidig komme frem til at han var forelsket i hende og ville gerne et forhold med hende...What the What?

Og bare det at det er tip top at ligge i sengen med flere damer imens at ens barn er tilstede. Det er fuldstændig absurd og totalt grænseoverskridende.
6
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Kendt terapeut tiltalt for voldtægt

Indlægaf Aima » 25. jan 2019, 13:06

Der er kun ét vidne, en kvinde fra krammeklubben.

Jeg bliver overrasket, hvis han bliver dømt...
3
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Kendt terapeut tiltalt for voldtægt

Indlægaf FormerlyKnownAs » 25. jan 2019, 13:12

Aima skrev:Der er kun ét vidne, en kvinde fra krammeklubben.

Jeg bliver overrasket, hvis han bliver dømt...


Kan mærke hans skadefro helt ind under huden
0
Kaffe
Indlæg: 2557
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 358
Likede indlæg: 4916

Re: Kendt terapeut tiltalt for voldtægt

Indlægaf Kaffe » 25. jan 2019, 14:52

FormerlyKnownAs skrev:Jeg synes at det er svært at finde ham troværdig når han selv udtaler at han er ligeglad med at han overtræder andres grænser, at han vil blive ved med det indtil normen ændrer sig. At det er kvinderne der er forskruede når de føler at deres grænser er overtrådt, eller at de er blevet krænket af ham.

Hans måde at beskrive kvinden på hele generelt med en konstant liderlighed, at hun var så våd at hun gjorde hans bukser så våde med et underlivskram (!) at han troede at han havde tisset i bukserne, at hun var grænseoverskridende, at var blevet udsat for et overgreb, at hun var uligevægtig....og så samtidig komme frem til at han var forelsket i hende og ville gerne et forhold med hende...What the What?

Og bare det at det er tip top at ligge i sengen med flere damer imens at ens barn er tilstede. Det er fuldstændig absurd og totalt grænseoverskridende.


Jeg forstår det sådan, at det han gerne vil ændre på - er folks tilbageholdenhed eller endda nervøsitet og utryghed overfor fysisk kontakt. Han mener, at vi som kultur har skabt et unaturligt forhold til kropskontakt (tror jeg).
Så jeg mener ikke, at hans pointe er, at han gerne vil blive ved at overtræde nogens grænser - men at han i stedet ønsker grænserne og normerne flyttet. Jeg kan godt se, at man også kan opfatte hans ord, som du gør, men jeg tror det afhænger af den optik man anlægger på ham.
Hvis jeg forstår det rigtigt, så er krammeterapi og kram i krammeklubben ikke-seksuelt motiveret i udgangapunktet. Så derfor kan man kramme uden at lægge noget seksuelt i det. En mand kan kramme en kvinde uden et seksuelt motiv. Derfor forstår han ikke, hvis en kvinde bliver stødt over at blive spurgt om kram. Og hun kan derudover sige nej. Her forventer han, at kvinden tager stilling og ytrer sig. Og det er egentlig en ganske rimelig forventning. Vi er allesammen meget afhængige af, at andre mennesker tager stilling og sætter ord på, når vi samtaler eller beder hinanden om noget.

Alt dette sagt så er der et antal kvinder - hvis man ser på facebook - der har følt deres grænser overtrådt af ham. Han gør eet eller andet, der skaber utryghed og afstandtagen. Det er f.eks en underlig ide at skrive til kvinder om natten, om de vil have et kram. Og det er upassende at spørge flere gange ved nej. Upassende er nok er godt ord om ham.

I morges var der et indslag på Radio 100 med en anden mandlig krammeterapeut, som fortalte om ideen i det. Han lød ganske fin og med en nobel måde at anskue det kropslige behov på. Personligt sidestiller jeg det med at aflæse fremtiden i kaffegrums eller bruge farvede sten eller hvad nu man kan bruge for at udfylde en tomhed. Og de mennesker, der opsøger det har måske snarere et behov for en mere videnskabeligt funderet vejledning. Og det er ikke en kritik af dem, der opsøger krammeterapeuter, for vi kan alle ind imellem være et sted, hvor der er brug for hjælp udefra, og hvor det kan være svært at finde ud af, hvor man skal gå hen. Jeg har selv prøvet en homøpat, selvom jeg synes, det er lidt skørt.
3
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
Kaffe
Indlæg: 2557
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 358
Likede indlæg: 4916

Re: Kendt terapeut tiltalt for voldtægt

Indlægaf Kaffe » 25. jan 2019, 15:05

Hov, mit indlæg er ikke en forsvarstale for tiltalte. Jeg sidder ikke og tænker, at han er uskyldig eller skyldig, eller at jeg har ret i den måde, jeg opfatter hans ord på eller at andre tager fejl, for den sags skyld. Måske er han den idiot, som flere ser ham som. Og hvis det er rigtigt, så håber jeg, at det bider ham hårdt i røven.
0
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Kendt terapeut tiltalt for voldtægt

Indlægaf FormerlyKnownAs » 25. jan 2019, 15:22

Han siger/skriver direkte at han ikke vil ændre sin opførsel, men ændre normen. Dermed siger han at han er ligeglad med at overskrider folks grænser. Det er dem der har et problem.
For normer er jo forkerte. Men det er HANS optik. Ikke hele verdens. Det er fint og nobelt at vil ændre normer man finder uhensigtsmæssige, men han vil trække det ned over hovedet på andre og overskride deres grænser. Jeg har f.eks. ikke behov for at få ændret mine- eller min omgangskreds normer. Jeg kan fint kramme dem jeg vil, og ikke kramme dem jeg ikke vil.

Ift det seksuelle, så bruger han enormt meget energi og spalteplads på at forklare hvor lidt det har med sex at gøre...men hvis man vil så må man gerne. Vidnets udsagn taler også temmelig klart om seksuelle undertoner synes jeg.
0
Kaffe
Indlæg: 2557
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 358
Likede indlæg: 4916

Re: Kendt terapeut tiltalt for voldtægt

Indlægaf Kaffe » 25. jan 2019, 15:26

Ja, men det underlige er, at de seksuelle undertoner kom fra både tiltalte og den forurettede (ifølge vidnet).
0
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Kendt terapeut tiltalt for voldtægt

Indlægaf FormerlyKnownAs » 25. jan 2019, 15:35

Jeg snakker helt generelt om hans tilgang til det og lange forklaringer om at det slet slet ikke handler om sex...altså med mindre at man vil.

I min optik har man et forkvaklet forhold til det seksuelle og særligt til grænser, når man finder det top dollar at ligge i sengen med flere kvinder når ens barn er der.
0
Kaffe
Indlæg: 2557
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 358
Likede indlæg: 4916

Re: Kendt terapeut tiltalt for voldtægt

Indlægaf Kaffe » 25. jan 2019, 15:41

Ja, jeg kan heller ikke forstå, at nogen vil deltage. Men altså hvis de nu reelt mener, at der ikke er noget seksuelt i det. I don’t know.
0
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Kendt terapeut tiltalt for voldtægt

Indlægaf Aima » 25. jan 2019, 16:25

Det ser ud som om der begynder at ske lidt på det lovmæssige område:

https://www.bt.dk/politik/efter-b.t.-af ... et-paa-vej
2
I'll stick with hell no's and headphones...

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"