Kendt terapeut tiltalt for voldtægt

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Kendt terapeut tiltalt for voldtægt

Indlægaf Aima » 23. jan 2019, 06:38

Mistermor skrev:
Aima skrev:Katrine Gisiger beskæftiger sig med sagen på sine sociale medier, jeg fandt i forbindelse med hendes opslag denne kronik:
https://www.bt.dk/blogs/det-er-som-om-m ... at-faa-sex

Jeg er ikke tilstrækkeligt inde i jura til at gennemskue, hvad der kan bruges og ikke bruges mod manden i retten, men hvis bare et fåtal af nogle af alle de udsagn fra kvinder der har følt sig krænket eller fået deres grænser overskredet af manden, kan bruges som underbyggende indicier i retten, og hvis den artikel ovenover, som immervæk er mandens egen fremlægning af sin virkelighedsopfattelse, også får lov at gøre sig gældende somehow, så tror jeg, det er sandsynligt, han kan dømmes.

Den kronik er btw så langt ude læsning, at jeg undres over, jeg ikke er stødt på den før.


Jeg er helt enig i, at det er langt ude, - og jeg synes også, han burde holde sig væk fra Katrine Gisigers facebookside, men hun burde nu også holde sig for god til at starte den heksejagt, hun gør. Han har skrevet til hende to gange og anmodet om venskab to gange. Resten er sladder. Det burde hun holde væk fra en side, der skal forestille at være professionel. Det er umodent og utiltalende, og for mit vedkommende nok til, at jeg ikke ville tiltro hende evner til at se ud over sin egen næsetip.


Jeg kan sagtens følge den holdning, selvom den ikke matcher min egen. Der ville med garanti også være tilfælde, hvor jeg i en tilsvarende situation ville synes, som du synes om KGs opslag :)
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Modesty Blame
Indlæg: 4367
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 524
Likede indlæg: 9501

Re: Kendt terapeut tiltalt for voldtægt

Indlægaf Modesty Blame » 23. jan 2019, 06:39

Kaffe skrev:Jeg synes, man skal være meget varsom med at kende skyldig uden rettergang. Jeg kan næsten ikke tro det, hvis det er trådens præmis, at manden er skyldig. Han er også et menneske.

Til gengæld virker han noget virkelighedsforladt.
2
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Kendt terapeut tiltalt for voldtægt

Indlægaf FormerlyKnownAs » 23. jan 2019, 06:41

Aima skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Aima skrev:Katrine Gisiger beskæftiger sig med sagen på sine sociale medier, jeg fandt i forbindelse med hendes opslag denne kronik:
https://www.bt.dk/blogs/det-er-som-om-m ... at-faa-sex

Jeg er ikke tilstrækkeligt inde i jura til at gennemskue, hvad der kan bruges og ikke bruges mod manden i retten, men hvis bare et fåtal af nogle af alle de udsagn fra kvinder der har følt sig krænket eller fået deres grænser overskredet af manden, kan bruges som underbyggende indicier i retten, og hvis den artikel ovenover, som immervæk er mandens egen fremlægning af sin virkelighedsopfattelse, også får lov at gøre sig gældende somehow, så tror jeg, det er sandsynligt, han kan dømmes.

Den kronik er btw så langt ude læsning, at jeg undres over, jeg ikke er stødt på den før.


Og jeg troede at han gik i selvsving på fb. Der er meget lidt i hans fremfærd der maner til besindelse synes jeg.


Hvis han tror, han hjælper sig selv og sin sag, tror jeg hvert fald, han tager fejl.


Der er jo også en årsag til st ingen i branchen vil arbejde sammen med ham. Jeg er selv uddannet i samme branche og hans ry er så vanvittigt dårligt. Hele sagen er slet ikke kommet bag på mig. Det hsr mere været et spørsmål om tid.
1
Kaffe
Indlæg: 2557
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 358
Likede indlæg: 4916

Re: Kendt terapeut tiltalt for voldtægt

Indlægaf Kaffe » 23. jan 2019, 06:46

Modesty Blame skrev:
Kaffe skrev:Jeg synes, man skal være meget varsom med at kende skyldig uden rettergang. Jeg kan næsten ikke tro det, hvis det er trådens præmis, at manden er skyldig. Han er også et menneske.

Til gengæld virker han noget virkelighedsforladt.


Ja, han har da tydeligvis nogle problemer.
0
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Kendt terapeut tiltalt for voldtægt

Indlægaf FormerlyKnownAs » 23. jan 2019, 06:46

Modesty Blame skrev:Berøringskulturen og normerne er usunde, og han vil ændre kulturen. Get the fuck off!

tempsnip.png


Det siger uendeligt meget om et menneske som får at vide at han overskrider folks grænser, at han ikke vil ændre sin færden.
1
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9081
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21923

Re: Kendt terapeut tiltalt for voldtægt

Indlægaf Purple Haze » 23. jan 2019, 06:51

Modesty Blame skrev:Berøringskulturen og normerne er usunde, og han vil ændre kulturen. Get the fuck off.


Nu har jeg ikke læst andet end de vedhæftede billeder. Og synes udfra dem ikke hun virker utiltalende eller uprofessionel.

Han virker derimod noget virkelighedsfjern.
Han er blevet tiltalt for voldtægt, og insistere stadig på at han ikke gør noget forkert i sin tilgang til andre mennesker.

Selv hvis han bliver frikendt for voldtægt, så må han da kunne se at han opfører sig på en måde der gør folk utilpasse og utrygge (som minimum voldtægts-anklageren) - ellers var han ikke blevet anklaget for voldtægt FFS.

Med mindre han er SÅ virkelighedsfjern at han tror det er en stor konspiration imod ham. Men så igen, så burde han måske overveje hvorfor den konspiration er der?
Om det kunne være fordi hans tilgang gør folk utrygge og utilpas, og det er derfor de har samlet sig i en konspiration om at stoppe ham.
Evt så han ikke en anden gang “kommer til” at “dyrke sex” med en der føler det som et overgreb.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Kendt terapeut tiltalt for voldtægt

Indlægaf Aima » 23. jan 2019, 06:57

FormerlyKnownAs skrev:
Aima skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Aima skrev:Katrine Gisiger beskæftiger sig med sagen på sine sociale medier, jeg fandt i forbindelse med hendes opslag denne kronik:
https://www.bt.dk/blogs/det-er-som-om-m ... at-faa-sex

Jeg er ikke tilstrækkeligt inde i jura til at gennemskue, hvad der kan bruges og ikke bruges mod manden i retten, men hvis bare et fåtal af nogle af alle de udsagn fra kvinder der har følt sig krænket eller fået deres grænser overskredet af manden, kan bruges som underbyggende indicier i retten, og hvis den artikel ovenover, som immervæk er mandens egen fremlægning af sin virkelighedsopfattelse, også får lov at gøre sig gældende somehow, så tror jeg, det er sandsynligt, han kan dømmes.

Den kronik er btw så langt ude læsning, at jeg undres over, jeg ikke er stødt på den før.


Og jeg troede at han gik i selvsving på fb. Der er meget lidt i hans fremfærd der maner til besindelse synes jeg.


Hvis han tror, han hjælper sig selv og sin sag, tror jeg hvert fald, han tager fejl.


Der er jo også en årsag til st ingen i branchen vil arbejde sammen med ham. Jeg er selv uddannet i samme branche og hans ry er så vanvittigt dårligt. Hele sagen er slet ikke kommet bag på mig. Det hsr mere været et spørsmål om tid.


I kommentartrådene rundt omkring lyder det også som om, Gisinger har meget mere skrald på ham, og at det der er kommet for en dag, nærmest bare er toppen af isbjerget.

Personligt er min umiddelbare fornemmelse ikke, at manden helt bevidst bare skider højt og flot på at være en krænkertype, men derimod en mand med et virkeligt forkvaklet syn på kvinder. Jeg tror vitterligt ikke, han føler, han har opført sig forkert på noget tidspunkt, og jeg tror, at hele det der show med krammeklub og sexpsykoser og energisex og jeg ved snart ikke hvad, er selvopfundne begreber og forklaringsmodeller han har designet for, ubevidst, at legalisere sin adfærd og den kønskultur han ønsker. Jeg er sikker på, han langt fra er den eneste mand der er skruet sådan sammen, og selvom jeg synes, sager som denne er meget lidt kønne at glo på, særligt når de verserer på sociale medier, så håber jeg virkelig, de kan være med til at resette nogle hjerner rundtomkring.
3
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2926

Re: Kendt terapeut tiltalt for voldtægt

Indlægaf thomassneum » 23. jan 2019, 07:45

Thomas31 skrev:
Jeg er enig i, at øget fokus på samtykke er positivt, og det kan endda kan være i mænds egen interesse, da det udtrykkelige samtykke og det at vække hendes generelle interesse efter min opfattelse er to sider af samme sag. Mere konkret tror jeg, at en stor del af problemet kan ligge i mænds undervurderen af kvinders både rationelle og irrationelle frygt i visse situationer.

Men

Hvorfor skal dette gøres til jura? Det er svært at se, at det reelle formål er andet end at få dømt nogle flere mænd på et løst grundlag på et område, hvor der i forvejen dømmes løsere end vel på alle andre områder. Det virker som en fod i døren med henblik på gradvis erodering af retssikkerheden på det her område.


Jeg ved ikke om det ligefrem gøres til jura.
Det er vel nærmere praksis som ændres. Bevisbyrden er den samme, og vi står med samme dilemma som før, at det er ord- imod ord. Alligevel vil der være detaljer som retter lidt på spørgeteknikken når der afgives forklaring. Frem for at fokuserer på om kvinden sagde fra, så vil man mere lægge vægt på omstændigheder, som gjorde at manden følte at det var okay.

Jeg tror det mest af alt vil gøre forklaringsdelen letter at håndterer for kvinden, og jeg ser ikke at man i langt højere grad lægger ansvaret på manden - men man flytter fokus en smule. Der er ikke tale om at manden skal kunne "bevise" at kvinden var villig, men retter altså bare fokus i forhørs øjemed.

I sidste ende er det dog stadig ord, imod ord. Men ord betyder altså også en hel del. :)
9
Med bov skal man mad lave, men...
Thomas31
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 12. mar 2016, 01:47
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2398

Re: Kendt terapeut tiltalt for voldtægt

Indlægaf Thomas31 » 23. jan 2019, 15:16

Modesty Blame skrev:
Thomas31 skrev:
Modesty Blame skrev:
Thomas31 skrev:Det er ikke 7% falske anmeldelser. Det ligger langt højere. De 7% er alene dem, hvor der er grundlag for sigtelse for falsk anmeldelse, men politiet henlægger mange flere sager, de vurderer som falske uden at kunne bevise det, og andre hvor det er er en mulighed.

Med så mange falske og tvivlsomme anmeldelser virker det vildt at ville dømme på et løsere grundlag, som jo er hvad det her handler om. Jeg kan ikke se hvordan det vil gavne kvinder. I praksis vil der formentlig kun ske en begrænset stigning i antallet af dømte, mens der samtidig givetvis vil opstå nogle spektakulære justitsmord, der vil fylde meget i medier osv og underminere al troværdighed

Det er ikke korrekt.

http://www.dkr.dk/media/8187/voldtaegt- ... -falsk.pdf side 8


Jo det er korrekt. Prøv at læs længere frem i den kilde, du citerer. Under " skjulte falske" . Her fremgår at 11-12% af alle sager henlægges på baggrund af et politinotat om at anklagen formentlig er falsk. Det kommer så i tillæg til de 7%, der er de sager, hvor der er grundlag for sigtelse for falsk anmeldelse.
Dvs mindst 20% er klart falske efter politiets overbevisning. Hertil må der logisk formodes at være nogle falske blandt de mange uklare sager.

Jeg kan ikke komme til anden konklusion end at omfanget af falske anmeldelser ligger markant over 20%.

Der er ikke engang belæg nok i det, du peger på, til at forfatterne vil inkludere det i deres perspektivering. Jeg kan ikke komme til anden konklusion, end at du har en anden dagsorden end fakta.
Udklip2.PNG
(side 77 i http://www.dkr.dk/media/8187/voldtaegt- ... -falsk.pdf)


Hvorfor er forfatternes " perspektivering" væsentligere end deres egne helt konkrete tal? Og hvordan kan konkrete tal være mangel på interesse for fakta?
Det er rigtigt, at forfatterne har travlt med at fortolke tallene, som de nu synes, og ikke mene at de tal, de ikke kan lide ikke er " store" . . So what. Se på tallene.det er ikke mine tal, det er deres. Også selv om de er på vild flugt fra dem.

Jeg gætter på, at du ville se nærmere på tallene, hvis det var et andet emne eller de viste noget andet. Men lad endelig være. Men drop dog i det mindste den Donald Trump stil. Du ved godt selv, hvem der ignorerer fakta
1
Modesty Blame
Indlæg: 4367
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 524
Likede indlæg: 9501

Re: Kendt terapeut tiltalt for voldtægt

Indlægaf Modesty Blame » 23. jan 2019, 15:22

Purple Haze skrev:
Modesty Blame skrev:Berøringskulturen og normerne er usunde, og han vil ændre kulturen. Get the fuck off.


Nu har jeg ikke læst andet end de vedhæftede billeder. Og synes udfra dem ikke hun virker utiltalende eller uprofessionel.

Han virker derimod noget virkelighedsfjern.
Han er blevet tiltalt for voldtægt, og insistere stadig på at han ikke gør noget forkert i sin tilgang til andre mennesker.

Selv hvis han bliver frikendt for voldtægt, så må han da kunne se at han opfører sig på en måde der gør folk utilpasse og utrygge (som minimum voldtægts-anklageren) - ellers var han ikke blevet anklaget for voldtægt FFS.

Med mindre han er SÅ virkelighedsfjern at han tror det er en stor konspiration imod ham. Men så igen, så burde han måske overveje hvorfor den konspiration er der?
Om det kunne være fordi hans tilgang gør folk utrygge og utilpas, og det er derfor de har samlet sig i en konspiration om at stoppe ham.
Evt så han ikke en anden gang “kommer til” at “dyrke sex” med en der føler det som et overgreb.

Det er sørme også ham, der er sindssyg. Helt adskilt fra voldtægtsanklagen, så er han absolut ikke afbalanceret i sine kommentarer.
0
Modesty Blame
Indlæg: 4367
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 524
Likede indlæg: 9501

Re: Kendt terapeut tiltalt for voldtægt

Indlægaf Modesty Blame » 23. jan 2019, 15:24

Thomas31 skrev:
Modesty Blame skrev:
Thomas31 skrev:
Modesty Blame skrev:
Thomas31 skrev:Det er ikke 7% falske anmeldelser. Det ligger langt højere. De 7% er alene dem, hvor der er grundlag for sigtelse for falsk anmeldelse, men politiet henlægger mange flere sager, de vurderer som falske uden at kunne bevise det, og andre hvor det er er en mulighed.

Med så mange falske og tvivlsomme anmeldelser virker det vildt at ville dømme på et løsere grundlag, som jo er hvad det her handler om. Jeg kan ikke se hvordan det vil gavne kvinder. I praksis vil der formentlig kun ske en begrænset stigning i antallet af dømte, mens der samtidig givetvis vil opstå nogle spektakulære justitsmord, der vil fylde meget i medier osv og underminere al troværdighed

Det er ikke korrekt.

http://www.dkr.dk/media/8187/voldtaegt- ... -falsk.pdf side 8


Jo det er korrekt. Prøv at læs længere frem i den kilde, du citerer. Under " skjulte falske" . Her fremgår at 11-12% af alle sager henlægges på baggrund af et politinotat om at anklagen formentlig er falsk. Det kommer så i tillæg til de 7%, der er de sager, hvor der er grundlag for sigtelse for falsk anmeldelse.
Dvs mindst 20% er klart falske efter politiets overbevisning. Hertil må der logisk formodes at være nogle falske blandt de mange uklare sager.

Jeg kan ikke komme til anden konklusion end at omfanget af falske anmeldelser ligger markant over 20%.

Der er ikke engang belæg nok i det, du peger på, til at forfatterne vil inkludere det i deres perspektivering. Jeg kan ikke komme til anden konklusion, end at du har en anden dagsorden end fakta.
Udklip2.PNG
(side 77 i http://www.dkr.dk/media/8187/voldtaegt- ... -falsk.pdf)


Hvorfor er forfatternes " perspektivering" væsentligere end deres egne helt konkrete tal? Og hvordan kan konkrete tal være mangel på interesse for fakta?
Det er rigtigt, at forfatterne har travlt med at fortolke tallene, som de nu synes, og ikke mene at de tal, de ikke kan lide ikke er " store" . . So what. Se på tallene.det er ikke mine tal, det er deres. Også selv om de er på vild flugt fra dem.

Jeg gætter på, at du ville se nærmere på tallene, hvis det var et andet emne eller de viste noget andet. Men lad endelig være. Men drop dog i det mindste den Donald Trump stil. Du ved godt selv, hvem der ignorerer fakta

Fordi de skriver, at de "skjulte falske" er gætværk.
0
Thomas31
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 12. mar 2016, 01:47
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2398

Re: Kendt terapeut tiltalt for voldtægt

Indlægaf Thomas31 » 23. jan 2019, 15:43

Modesty Blame skrev:
Thomas31 skrev:
Modesty Blame skrev:
Thomas31 skrev:
Modesty Blame skrev:
Thomas31 skrev:Det er ikke 7% falske anmeldelser. Det ligger langt højere. De 7% er alene dem, hvor der er grundlag for sigtelse for falsk anmeldelse, men politiet henlægger mange flere sager, de vurderer som falske uden at kunne bevise det, og andre hvor det er er en mulighed.

Med så mange falske og tvivlsomme anmeldelser virker det vildt at ville dømme på et løsere grundlag, som jo er hvad det her handler om. Jeg kan ikke se hvordan det vil gavne kvinder. I praksis vil der formentlig kun ske en begrænset stigning i antallet af dømte, mens der samtidig givetvis vil opstå nogle spektakulære justitsmord, der vil fylde meget i medier osv og underminere al troværdighed

Det er ikke korrekt.

http://www.dkr.dk/media/8187/voldtaegt- ... -falsk.pdf side 8


Jo det er korrekt. Prøv at læs længere frem i den kilde, du citerer. Under " skjulte falske" . Her fremgår at 11-12% af alle sager henlægges på baggrund af et politinotat om at anklagen formentlig er falsk. Det kommer så i tillæg til de 7%, der er de sager, hvor der er grundlag for sigtelse for falsk anmeldelse.
Dvs mindst 20% er klart falske efter politiets overbevisning. Hertil må der logisk formodes at være nogle falske blandt de mange uklare sager.

Jeg kan ikke komme til anden konklusion end at omfanget af falske anmeldelser ligger markant over 20%.

Der er ikke engang belæg nok i det, du peger på, til at forfatterne vil inkludere det i deres perspektivering. Jeg kan ikke komme til anden konklusion, end at du har en anden dagsorden end fakta.
Udklip2.PNG
(side 77 i http://www.dkr.dk/media/8187/voldtaegt- ... -falsk.pdf)


Hvorfor er forfatternes " perspektivering" væsentligere end deres egne helt konkrete tal? Og hvordan kan konkrete tal være mangel på interesse for fakta?
Det er rigtigt, at forfatterne har travlt med at fortolke tallene, som de nu synes, og ikke mene at de tal, de ikke kan lide ikke er " store" . . So what. Se på tallene.det er ikke mine tal, det er deres. Også selv om de er på vild flugt fra dem.

Jeg gætter på, at du ville se nærmere på tallene, hvis det var et andet emne eller de viste noget andet. Men lad endelig være. Men drop dog i det mindste den Donald Trump stil. Du ved godt selv, hvem der ignorerer fakta

Fordi de skriver, at de "skjulte falske" er gætværk.


Så altså alle sager, politiet henlægger, fordi de er overbevist om, at anmeldelsen er falsk, skal kategoriseres som sande anmeldelser, fordi det er "gætværk"

Der skal selvfølgelig ikke rejses sigtelse for falsk anmeldelse, hvis der er den mindste tvivl. Men det kan ikke betyde, at at alle sager, hvor politiet er 95% sikker på, at anmeldelsen er falsk skal tælles som en uløst sand anmeldelse.
0
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Kendt terapeut tiltalt for voldtægt

Indlægaf Jedi » 23. jan 2019, 16:15

Kaffe skrev:Jeg synes, man skal være meget varsom med at kende skyldig uden rettergang. Jeg kan næsten ikke tro det, hvis det er trådens præmis, at manden er skyldig. Han er også et menneske.


Det er kun retten, som kan kende ham skyldig. Alle vi andre kan sagtens mene, manden er skudt i kysen, et dumt svin eller at han sgu nok har gjort det alene på hans udtalelser.
0
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Kendt terapeut tiltalt for voldtægt

Indlægaf Jedi » 23. jan 2019, 16:38

Mistermor skrev:
Aima skrev:Katrine Gisiger beskæftiger sig med sagen på sine sociale medier, jeg fandt i forbindelse med hendes opslag denne kronik:
https://www.bt.dk/blogs/det-er-som-om-m ... at-faa-sex

Jeg er ikke tilstrækkeligt inde i jura til at gennemskue, hvad der kan bruges og ikke bruges mod manden i retten, men hvis bare et fåtal af nogle af alle de udsagn fra kvinder der har følt sig krænket eller fået deres grænser overskredet af manden, kan bruges som underbyggende indicier i retten, og hvis den artikel ovenover, som immervæk er mandens egen fremlægning af sin virkelighedsopfattelse, også får lov at gøre sig gældende somehow, så tror jeg, det er sandsynligt, han kan dømmes.

Den kronik er btw så langt ude læsning, at jeg undres over, jeg ikke er stødt på den før.


Jeg er helt enig i, at det er langt ude, - og jeg synes også, han burde holde sig væk fra Katrine Gisigers facebookside, men hun burde nu også holde sig for god til at starte den heksejagt, hun gør. Han har skrevet til hende to gange og anmodet om venskab to gange. Resten er sladder. Det burde hun holde væk fra en side, der skal forestille at være professionel. Det er umodent og utiltalende, og for mit vedkommende nok til, at jeg ikke ville tiltro hende evner til at se ud over sin egen næsetip.


Hvis man på bookface læser tråden på hendes side, så har han selv kastet sig ind i en forklaring/diskusion, som er..............anderledes.
2
Modesty Blame
Indlæg: 4367
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 524
Likede indlæg: 9501

Re: Kendt terapeut tiltalt for voldtægt

Indlægaf Modesty Blame » 23. jan 2019, 17:04

Thomas31 skrev:
Modesty Blame skrev:
Thomas31 skrev:
Modesty Blame skrev:
Thomas31 skrev:
Modesty Blame skrev:
Thomas31 skrev:Det er ikke 7% falske anmeldelser. Det ligger langt højere. De 7% er alene dem, hvor der er grundlag for sigtelse for falsk anmeldelse, men politiet henlægger mange flere sager, de vurderer som falske uden at kunne bevise det, og andre hvor det er er en mulighed.

Med så mange falske og tvivlsomme anmeldelser virker det vildt at ville dømme på et løsere grundlag, som jo er hvad det her handler om. Jeg kan ikke se hvordan det vil gavne kvinder. I praksis vil der formentlig kun ske en begrænset stigning i antallet af dømte, mens der samtidig givetvis vil opstå nogle spektakulære justitsmord, der vil fylde meget i medier osv og underminere al troværdighed

Det er ikke korrekt.

http://www.dkr.dk/media/8187/voldtaegt- ... -falsk.pdf side 8


Jo det er korrekt. Prøv at læs længere frem i den kilde, du citerer. Under " skjulte falske" . Her fremgår at 11-12% af alle sager henlægges på baggrund af et politinotat om at anklagen formentlig er falsk. Det kommer så i tillæg til de 7%, der er de sager, hvor der er grundlag for sigtelse for falsk anmeldelse.
Dvs mindst 20% er klart falske efter politiets overbevisning. Hertil må der logisk formodes at være nogle falske blandt de mange uklare sager.

Jeg kan ikke komme til anden konklusion end at omfanget af falske anmeldelser ligger markant over 20%.

Der er ikke engang belæg nok i det, du peger på, til at forfatterne vil inkludere det i deres perspektivering. Jeg kan ikke komme til anden konklusion, end at du har en anden dagsorden end fakta.
Udklip2.PNG
(side 77 i http://www.dkr.dk/media/8187/voldtaegt- ... -falsk.pdf)


Hvorfor er forfatternes " perspektivering" væsentligere end deres egne helt konkrete tal? Og hvordan kan konkrete tal være mangel på interesse for fakta?
Det er rigtigt, at forfatterne har travlt med at fortolke tallene, som de nu synes, og ikke mene at de tal, de ikke kan lide ikke er " store" . . So what. Se på tallene.det er ikke mine tal, det er deres. Også selv om de er på vild flugt fra dem.

Jeg gætter på, at du ville se nærmere på tallene, hvis det var et andet emne eller de viste noget andet. Men lad endelig være. Men drop dog i det mindste den Donald Trump stil. Du ved godt selv, hvem der ignorerer fakta

Fordi de skriver, at de "skjulte falske" er gætværk.


Så altså alle sager, politiet henlægger, fordi de er overbevist om, at anmeldelsen er falsk, skal kategoriseres som sande anmeldelser, fordi det er "gætværk"

Der skal selvfølgelig ikke rejses sigtelse for falsk anmeldelse, hvis der er den mindste tvivl. Men det kan ikke betyde, at at alle sager, hvor politiet er 95% sikker på, at anmeldelsen er falsk skal tælles som en uløst sand anmeldelse.

Undskyld mig, har du læst de eksempler de hiver frem som er i den kategori? Ditte der er døddrukken, men det er nok manden, der siger, at hun gerne ville, der har ret? Eller Henriette, hvis ex tiltvinger sig samleje, men det er hendes egen skyld, for hun kunne bare gå sin vej.

De to eksempler, som fremhæves således:

Politiet sigter i de sidstnævnte sager ikke kvinden for falsk anmeldelse, selvom de mistænker det nok til at afslutte sagen mod den sigtede mand jf. § 721, stk. 1, nr. 1, ”sigtelse grundløs”.

”Fou er gjort bekendt med, at hun har bevæget sig på kanten af en falsk anmeldelse, og muligt vil der komme en sigtelse mod hende. Dette kunne hun godt forstå, men hun mente nu stadig, at (gerningsmands navn udeladt) havde tiltvunget sig samlejet mod hendes vilje, da hun flere gange havde sagt nej. Hertil gjort bekendt med, at hun jo selv kunne være gået, da hun ikke var blevet holdt tilbage og ej heller truet. Min helt egen konklusion er nok den, at fou ikke var ”klar” til samlejet, og da sigtede så blot forlod hende, da han havde fået udløsning, for at gå ned til vennerne igen, blev hun skuffet og ked af det, og derfor mente hun, at han havde gjort noget forkert. Da hun så skulle forklare sin far om sammenhængen, hvor hun ikke har fortalt den sande historie, vil faderen naturligvis, at forholdet skal anmeldes til politiet.”


Hvad fanden bilder den der politibetjent sig ind?

Eller eksempel 2:

Nogle dage efter henvender en mandlig festdeltager sig til politiet og fortæller, at han havde samleje med Ditte i haven, men at det var frivilligt – han mener stadig, kondomet ligger på stedet. Og det gør det. Han havde tidligere på aftenen kort talt med Ditte, idet der havde været en ”isterningeleg”, hvor man skulle give en isterning videre som ved et kys. Det bekræfter Ditte og et vidne. Derudover har der ikke været nogen kontakt, og Ditte mener ikke, han er personen, der voldtog hende.
Han mener ikke, Ditte var særligt fuld, selvom hun da var beruset. Foreholdt vidnets forklaring om, at han har sagt, han har lavet noget lort, siger han, at det var fordi, han var sammen med en, selvom han havde en kæreste. Et af vidnerne, der finder Ditte i haven, fortæller at hun er ”næsten totalt livløs”, hvilket stemmer dårligt overens med mandens forklaring om, at Ditte kun var lidt beruset – og med det faktum, at Ditte ikke kan
genkende ham som værende gerningsmanden. Ditte kaster op lige bagefter og 3½ time efter har hun en promille på 1,28.

Politimesteren slutter sagen på § 749, stk. 2 med henvisning til at flere vidner underbygger mandens forklaring end Dittes.
Af notat på sagen fremgår, at man har overvejet at sigte Ditte for falsk anmeldelse, men ikke mener at hun kan dømmes.


Det er eksempler på såkaldt skjulte falske.

Under udarbejdelsen af undersøgelsen har der ofte været kontakt til politikredse landet over.
Af samtaler med en del betjente fremgik det, at der findes en tilsyneladende ret udbredt opfattelse gående ud på, at antallet af falske anmeldelser af voldtægt er meget højt. Adskillige af de adspurgte mente bl.a., at der er tale om ”rigtig mange” falske anmeldelser. Nogle sagde
”halvdelen” – og en enkelt udtrykte det i samtalen således: ”Du ved godt, at næsten alle anmeldelser om voldtægt er falske, ikke?”. Modsætningsvis var der én betjent, der gav udtryk for, at han bestemt ikke mente, der var mange falske anmeldelser.


Så er der de sager, hvor anmelder sigtes for falsk anmeldelse, men senere kan det bevises, at der ikke var tale om en falsk anmeldelse.

Det er nok derfor, at forfatternes perspektivering fastholder de 7,3 % og IKKE understøtter din påstand.
7

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"