EU og åbne grænser

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Brok
Indlæg: 670
Tilmeldt: 10. okt 2017, 16:05
Kort karma: 11
Likede indlæg: 374

EU og åbne grænser

Indlægaf Brok » 23. jan 2019, 19:04

https://www.bt.dk/politik/justitsminist ... s-straffen

For mig er det her beviset på, at ikke engang EU borgere kan stoppes i adgang til friheden over de åbne grænser.


Kan udviste ikke stoppes må vi lave total grænsekontrol.
0
Brugeravatar
Brok
Indlæg: 670
Tilmeldt: 10. okt 2017, 16:05
Kort karma: 11
Likede indlæg: 374

Re: EU og åbne grænser

Indlægaf Brok » 23. jan 2019, 20:17

Ja hvis EU ikke kan, Ud derfra, desvære.
0
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2926

Re: EU og åbne grænser

Indlægaf thomassneum » 23. jan 2019, 21:35

Cali skrev:
Brok skrev:https://www.bt.dk/politik/justitsminister-raser-over-serieforbryder-nu-skaerpes-straffen

For mig er det her beviset på, at ikke engang EU borgere kan stoppes i adgang til friheden over de åbne grænser.


Kan udviste ikke stoppes må vi lave total grænsekontrol.



Hvordan vil du lave total grænsekontrol?

Build a wall. And muslims will pay for it. :pompom:
1
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
Lover-Moses
Indlæg: 449
Tilmeldt: 6. jul 2016, 12:06
Kort karma: 19
Geografisk sted: Næstved
Likede indlæg: 498

Re: EU og åbne grænser

Indlægaf Lover-Moses » 23. jan 2019, 22:32

thomassneum skrev:
Cali skrev:
Brok skrev:https://www.bt.dk/politik/justitsminister-raser-over-serieforbryder-nu-skaerpes-straffen

For mig er det her beviset på, at ikke engang EU borgere kan stoppes i adgang til friheden over de åbne grænser.


Kan udviste ikke stoppes må vi lave total grænsekontrol.



Hvordan vil du lave total grænsekontrol?

Build a wall. And muslims will pay for it. :pompom:


Noget godt skal der vel komme ud af alle de penge vi betaler i halal afgifter :-p
0
Brugeravatar
Brok
Indlæg: 670
Tilmeldt: 10. okt 2017, 16:05
Kort karma: 11
Likede indlæg: 374

Re: EU og åbne grænser

Indlægaf Brok » 23. jan 2019, 23:25

Ja gerne en mur, hvis vi kan undgå disse ondskabsfulde Levakovski typer.

Hvad skal vi med lovgivning når vi ikke bruger den, til de virkelige kriminelle,
Og det gælder alle , selv ubåds manden, men han sidder da inde.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: EU og åbne grænser

Indlægaf Wizzze » 24. jan 2019, 00:02

Folk der tror mure hjælper bør studere lidt historie. Berlin og Tyskland havde en mur, endda en hvor de skød folk. Den holdt ikke folk inde. Israel har mure, endda hvor de skyder folk, den har ikke holdt folk ude. Alle mure gennem historien er i sidste ende blevet overvundet af mennesker.

Og grænsekontrol hvad har den hjulpet? mangel på betjente og massiv overbebyrdelse. Hvem fangede forbryderen? Betjente på patrulje! Lad os få nogen flere af dem. Det er betjente og opklaring af forbrydelser, som stopper forbryderne. Ved de at der store chancer for at blive fanget, så holder de sig i skindet. Nej lad os få flere betjente og mere internationalt samarbejde omkring kriminalitet og forbrydelse.
11
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9521
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7830

Re: EU og åbne grænser

Indlægaf Sophies-mor » 24. jan 2019, 00:11

Wizzze skrev:Folk der tror mure hjælper bør studere lidt historie. Berlin og Tyskland havde en mur, endda en hvor de skød folk. Den holdt ikke folk inde. Israel har mure, endda hvor de skyder folk, den har ikke holdt folk ude. Alle mure gennem historien er i sidste ende blevet overvundet af mennesker.

Og grænsekontrol hvad har den hjulpet? mangel på betjente og massiv overbebyrdelse. Hvem fangede forbryderen? Betjente på patrulje! Lad os få nogen flere af dem. Det er betjente og opklaring af forbrydelser, som stopper forbryderne. Ved de at der store chancer for at blive fanget, så holder de sig i skindet. Nej lad os få flere betjente og mere internationalt samarbejde omkring kriminalitet og forbrydelse.

Præcis.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: EU og åbne grænser

Indlægaf ExCoastal » 24. jan 2019, 00:16

Wizzze skrev:Folk der tror mure hjælper bør studere lidt historie. Berlin og Tyskland havde en mur, endda en hvor de skød folk. Den holdt ikke folk inde. Israel har mure, endda hvor de skyder folk, den har ikke holdt folk ude. Alle mure gennem historien er i sidste ende blevet overvundet af mennesker.

Og grænsekontrol hvad har den hjulpet? mangel på betjente og massiv overbebyrdelse. Hvem fangede forbryderen? Betjente på patrulje! Lad os få nogen flere af dem. Det er betjente og opklaring af forbrydelser, som stopper forbryderne. Ved de at der store chancer for at blive fanget, så holder de sig i skindet. Nej lad os få flere betjente og mere internationalt samarbejde omkring kriminalitet og forbrydelse.


Kan du ikke forklare det til Donald Trump?
1
Thomas31
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 12. mar 2016, 01:47
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2398

Re: EU og åbne grænser

Indlægaf Thomas31 » 24. jan 2019, 00:27

Wizzze skrev:Folk der tror mure hjælper bør studere lidt historie. Berlin og Tyskland havde en mur, endda en hvor de skød folk. Den holdt ikke folk inde. Israel har mure, endda hvor de skyder folk, den har ikke holdt folk ude. Alle mure gennem historien er i sidste ende blevet overvundet af mennesker.

Og grænsekontrol hvad har den hjulpet? mangel på betjente og massiv overbebyrdelse. Hvem fangede forbryderen? Betjente på patrulje! Lad os få nogen flere af dem. Det er betjente og opklaring af forbrydelser, som stopper forbryderne. Ved de at der store chancer for at blive fanget, så holder de sig i skindet. Nej lad os få flere betjente og mere internationalt samarbejde omkring kriminalitet og forbrydelse.


Sikke noget fantastisk sludder. Berlinmurens formål var at spærre alle mennesker inde. Almindelige grænsers formål er at beskytte de samme mennesker.

De der grænseløse fantasier er netop det. Fantasier. Danmark vil uvægerligt have en grænse. Det er kun et spørgsmål om hvor meget man tør satse på EUs ydre grænser
1
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: EU og åbne grænser

Indlægaf Wizzze » 24. jan 2019, 04:57

ExCoastal skrev:
Wizzze skrev:Folk der tror mure hjælper bør studere lidt historie. Berlin og Tyskland havde en mur, endda en hvor de skød folk. Den holdt ikke folk inde. Israel har mure, endda hvor de skyder folk, den har ikke holdt folk ude. Alle mure gennem historien er i sidste ende blevet overvundet af mennesker.

Og grænsekontrol hvad har den hjulpet? mangel på betjente og massiv overbebyrdelse. Hvem fangede forbryderen? Betjente på patrulje! Lad os få nogen flere af dem. Det er betjente og opklaring af forbrydelser, som stopper forbryderne. Ved de at der store chancer for at blive fanget, så holder de sig i skindet. Nej lad os få flere betjente og mere internationalt samarbejde omkring kriminalitet og forbrydelse.


Kan du ikke forklare det til Donald Trump?


Jeg prøvede virkelig den gang tilbage i november, hvor I stemte, men ingen ville høre, Hillary fyldte for meget. Det var lige så meget et anti-hillary valg som et pro-Trump og pro-mur. Vi her udenfor USA undervurderede virkelig hvor meget amerikanerne ikke ville have Hillary.
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Brok
Indlæg: 670
Tilmeldt: 10. okt 2017, 16:05
Kort karma: 11
Likede indlæg: 374

Re: EU og åbne grænser

Indlægaf Brok » 24. jan 2019, 10:04

Og jeg prøvede bare, at fortælle jeg personlig gerne så Danmark som det smørhul vi har blev bedre beskyttet.

Om vi skal lade vore grænser være åbne som nu, eller vi på en eller anden måde vil beholde vores system med hjælp til alle trængende.
0
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2926

Re: EU og åbne grænser

Indlægaf thomassneum » 24. jan 2019, 10:53

Brok skrev:Og jeg prøvede bare, at fortælle jeg personlig gerne så Danmark som det smørhul vi har blev bedre beskyttet.

Om vi skal lade vore grænser være åbne som nu, eller vi på en eller anden måde vil beholde vores system med hjælp til alle trængende.


Problemet er din retorik.
Du overdriver dine bekymringer. Er man ikke for lukkede grænser, så er man for at Dk skal huse alle emigranter i verden. Men sådan er tingende jo bare ikke skruet sammen. Man kan sagtens mene at grænser ikke er effektive nok, eller er en større hindring, end de er til gavn. Vi har jeg en lang række forordninger som giver os muligheder for at behandle indvandrere/flygtninge i EU - bla. Dublinforordningen, som gør at vi kan returnerer flygtningen til det EU land de kommer fra osv. - Desuden kan folk ikke bare rejse til DK, og modtage ydelser, uden de overholder en lang række kriterier. Nogle af de flygtninge vi modtager, er vi forpligtede til igennem vores internationale aftaler. Og dem bør vi da overholde, eller lave om. Vi kan jo ikke bare ignorerer dem.

Den der Trump frembrusen med "Mur eller død", er ikke gavnlig for nogen debat. :)
2
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
Brok
Indlæg: 670
Tilmeldt: 10. okt 2017, 16:05
Kort karma: 11
Likede indlæg: 374

Re: EU og åbne grænser

Indlægaf Brok » 24. jan 2019, 12:14

thomassneum skrev:
Brok skrev:Og jeg prøvede bare, at fortælle jeg personlig gerne så Danmark som det smørhul vi har blev bedre beskyttet.

Om vi skal lade vore grænser være åbne som nu, eller vi på en eller anden måde vil beholde vores system med hjælp til alle trængende.


Problemet er din retorik.
Du overdriver dine bekymringer. Er man ikke for lukkede grænser, så er man for at Dk skal huse alle emigranter i verden. Men sådan er tingende jo bare ikke skruet sammen. Man kan sagtens mene at grænser ikke er effektive nok, eller er en større hindring, end de er til gavn. Vi har jeg en lang række forordninger som giver os muligheder for at behandle indvandrere/flygtninge i EU - bla. Dublinforordningen, som gør at vi kan returnerer flygtningen til det EU land de kommer fra osv. - Desuden kan folk ikke bare rejse til DK, og modtage ydelser, uden de overholder en lang række kriterier. Nogle af de flygtninge vi modtager, er vi forpligtede til igennem vores internationale aftaler. Og dem bør vi da overholde, eller lave om. Vi kan jo ikke bare ignorerer dem.

Den der Trump frembrusen med "Mur eller død", er ikke gavnlig for nogen debat. :)



Nu kommer jeg jævnlig i Bording og oplever nogle af de problemer der er med, dem der ikke burde være her.

Og her ses jo tydeligt, at vore aftaler ikke virker, mem som med så meget andet, hvis man ikke har problemet i egen baggård, så er det nemt, at være human og flink.

Jeg har den opfattelse, at vi først og fremmest skal hjælpe dem der har det svært i DK, og der er mange muslimer som skal hjælpes.
1
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2926

Re: EU og åbne grænser

Indlægaf thomassneum » 24. jan 2019, 13:35

Brok skrev:

Nu kommer jeg jævnlig i Bording og oplever nogle af de problemer der er med, dem der ikke burde være her.

Og her ses jo tydeligt, at vore aftaler ikke virker, mem som med så meget andet, hvis man ikke har problemet i egen baggård, så er det nemt, at være human og flink.

Jeg har den opfattelse, at vi først og fremmest skal hjælpe dem der har det svært i DK, og der er mange muslimer som skal hjælpes.


Det har intet at gøre med din retorik.
Tilbage står at lokummet ikke vælter - men det betyder jo ikke nødvendigvis, at man ikke kan opleve problemer ved grænsen. - Men vi har jo grænsekontrol idag, så jeg ved ikke rigtig hvilke problemer du vil imødekomme, ved .. hvad? Endnu mere grænsekontrol?

Hvilke aftaler er det som ikke fungerer? :gruble:
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
Brok
Indlæg: 670
Tilmeldt: 10. okt 2017, 16:05
Kort karma: 11
Likede indlæg: 374

Re: EU og åbne grænser

Indlægaf Brok » 24. jan 2019, 17:04

thomassneum skrev:
Brok skrev:

Nu kommer jeg jævnlig i Bording og oplever nogle af de problemer der er med, dem der ikke burde være her.

Og her ses jo tydeligt, at vore aftaler ikke virker, mem som med så meget andet, hvis man ikke har problemet i egen baggård, så er det nemt, at være human og flink.

Jeg har den opfattelse, at vi først og fremmest skal hjælpe dem der har det svært i DK, og der er mange muslimer som skal hjælpes.


Det har intet at gøre med din retorik.
Tilbage står at lokummet ikke vælter - men det betyder jo ikke nødvendigvis, at man ikke kan opleve problemer ved grænsen. - Men vi har jo grænsekontrol idag, så jeg ved ikke rigtig hvilke problemer du vil imødekomme, ved .. hvad? Endnu mere grænsekontrol?

Hvilke aftaler er det som ikke fungerer? :gruble:

Ja nu kender jeg ikke reglerne for, at have en retorik fejl, som jeg ser det er din bedreviden opførsel ikke til gavn for andreend din egen, jeg alene vide, hvad der er ret og. rigtig.

Du har ret til din mening om mine evner og retorik, men når jeg ser på verden så er min nuværende fremtids syn nok mere realitisk.

Og lige en oplysning, om kontrol fra mine oplevelser, altid kontrol ved grænsen, hvis man rejser i verden dog ikke i enlille del på 27 lande.
1

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"