Ny ferielov

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Lover-Moses
Indlæg: 446
Tilmeldt: 6. jul 2016, 12:06
Kort karma: 18
Geografisk sted: Næstved
Likede indlæg: 493

Re: Ny ferielov

Indlægaf Lover-Moses » 10. feb 2019, 16:41

Det er egentlig mest det om de hensatte feriepenge der får mit tis i kog. Hvorfor kan jeg ikke få det udbetalt med det samme? Hvorfor skal jeg spare endnu mere pension sammen, der alligevel bare modregnes folkepensionen, forudsat at jeg stadig er i live til den tid?

Jeg er så træt af det overformynderi :cuss:
3
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Ny ferielov

Indlægaf Wizzze » 10. feb 2019, 17:06

Lover-Moses skrev:Det er egentlig mest det om de hensatte feriepenge der får mit tis i kog. Hvorfor kan jeg ikke få det udbetalt med det samme? Hvorfor skal jeg spare endnu mere pension sammen, der alligevel bare modregnes folkepensionen, forudsat at jeg stadig er i live til den tid?

Jeg er så træt af det overformynderi :cuss:


Vælg nogle andre politikere
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Ny ferielov

Indlægaf Daine » 10. feb 2019, 17:08

Lover-Moses skrev:Det er egentlig mest det om de hensatte feriepenge der får mit tis i kog. Hvorfor kan jeg ikke få det udbetalt med det samme? Hvorfor skal jeg spare endnu mere pension sammen, der alligevel bare modregnes folkepensionen, forudsat at jeg stadig er i live til den tid?

Jeg er så træt af det overformynderi :cuss:

Enig. Når pengene alligevel skal betales ind til en pengetank, så kunne vi sgu da lige så godt få dem udbetalt nu (og potientielt kunne det jo give et boost som det bla gjorde da de udbetalte SP pensionen). Der er nogen der først får pengene udbetalt om 50-55 år!! De penge er sgu da ikke meget værd til den tid, specielt ikke fordi beløbet ikke kan være vildt højt til den enkelte - jo yngre man er, jo mindre får man (typisk) i løn og jo mindre er beløbet der bliver indefrosset i feriepenge.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Ny ferielov

Indlægaf Daine » 10. feb 2019, 17:10

Wizzze skrev:
Lover-Moses skrev:Det er egentlig mest det om de hensatte feriepenge der får mit tis i kog. Hvorfor kan jeg ikke få det udbetalt med det samme? Hvorfor skal jeg spare endnu mere pension sammen, der alligevel bare modregnes folkepensionen, forudsat at jeg stadig er i live til den tid?

Jeg er så træt af det overformynderi :cuss:


Vælg nogle andre politikere

Problemet med det er jo blot, at de kan vende på en tallerken så snart de er valgt. Tænk hvis det blev pålagt dem at holde løfterne efter valget ... (en umulighed, det ved jeg godt. Men en fed tanke :D )
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23204

Re: Ny ferielov

Indlægaf Mani » 10. feb 2019, 18:38

Altså som feriereglerne er nu er feriepengene jo også låst op mod 1 år og 4 mdr. Så lige den del gør ikke den store forskel for os der er i arbejde - og dem der først kommer på arbejdsmarkedet efter september 2020 slipper for den låsning.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3042
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5788

Re: Ny ferielov

Indlægaf Tux » 10. feb 2019, 19:06

Daine skrev:
Lover-Moses skrev:Det er egentlig mest det om de hensatte feriepenge der får mit tis i kog. Hvorfor kan jeg ikke få det udbetalt med det samme? Hvorfor skal jeg spare endnu mere pension sammen, der alligevel bare modregnes folkepensionen, forudsat at jeg stadig er i live til den tid?

Jeg er så træt af det overformynderi :cuss:

Enig. Når pengene alligevel skal betales ind til en pengetank, så kunne vi sgu da lige så godt få dem udbetalt nu (og potientielt kunne det jo give et boost som det bla gjorde da de udbetalte SP pensionen). Der er nogen der først får pengene udbetalt om 50-55 år!! De penge er sgu da ikke meget værd til den tid, specielt ikke fordi beløbet ikke kan være vildt højt til den enkelte - jo yngre man er, jo mindre får man (typisk) i løn og jo mindre er beløbet der bliver indefrosset i feriepenge.

De skulle gerne holde værdien, da de vil blive investeret.. Resten er jeg enig i..
0
Brugeravatar
Lover-Moses
Indlæg: 446
Tilmeldt: 6. jul 2016, 12:06
Kort karma: 18
Geografisk sted: Næstved
Likede indlæg: 493

Re: Ny ferielov

Indlægaf Lover-Moses » 11. feb 2019, 07:44

Wizzze skrev:
Lover-Moses skrev:Det er egentlig mest det om de hensatte feriepenge der får mit tis i kog. Hvorfor kan jeg ikke få det udbetalt med det samme? Hvorfor skal jeg spare endnu mere pension sammen, der alligevel bare modregnes folkepensionen, forudsat at jeg stadig er i live til den tid?

Jeg er så træt af det overformynderi :cuss:


Vælg nogle andre politikere


Det kunne være jeg skulle starte et borgerforslag om direkte demokrati. Hvis ikke der allerede er nogen der har gjort det.
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Ny ferielov

Indlægaf DenBruneMunk » 11. feb 2019, 08:20

Daine skrev:Når pengene alligevel skal betales ind til en pengetank, så kunne vi sgu da lige så godt få dem udbetalt nu (og potientielt kunne det jo give et boost som det bla gjorde da de udbetalte SP pensionen).

Tør man tænke på hvor mange miliarder der er tale om? Hvis alle arbejdende i Danmark skal indbetale 12.5% af deres løn over 3 måneder til den fond, det må blive en pæn opsparing som politikere kan bruge til et andet formål, og altså undgå at tage fra andet budget, og simpelthen bruge alle disse milliarder et andet sted, eller ligefrem gå ud og kalde det skattebesparelse i en anden ende, så folk tror de får noget igen,igen.

hmm, iflg. dk statistik, så var 1.9Mil i arbejdslønnet job i nov. 2018, og skal de hver give 12.5% af lønnen til den fond, så vil 1000kr fra dem alle, jo være små 1.900.000.000 , næsten 2 milliarder. Og får man 20.000 i løn, så er det 6000kr+ over 3 måneder, så mindst 12 milliarder sat ind og forrentes til hvad? Penge i statskassen som vi giver dem?

Smart træk af nogle vismænd, som har fundet 12 milliarder i et budget som manglede de penge.

Måske er der regnet forkert?
0
Hanseman
Indlæg: 152
Tilmeldt: 30. mar 2017, 19:09
Kort karma: 24
Likede indlæg: 501

Re: Ny ferielov

Indlægaf Hanseman » 11. feb 2019, 20:34

DenBruneMunk skrev:
Daine skrev:Når pengene alligevel skal betales ind til en pengetank, så kunne vi sgu da lige så godt få dem udbetalt nu (og potientielt kunne det jo give et boost som det bla gjorde da de udbetalte SP pensionen).

Tør man tænke på hvor mange miliarder der er tale om? Hvis alle arbejdende i Danmark skal indbetale 12.5% af deres løn over 3 måneder til den fond, det må blive en pæn opsparing som politikere kan bruge til et andet formål, og altså undgå at tage fra andet budget, og simpelthen bruge alle disse milliarder et andet sted, eller ligefrem gå ud og kalde det skattebesparelse i en anden ende, så folk tror de får noget igen,igen.

hmm, iflg. dk statistik, så var 1.9Mil i arbejdslønnet job i nov. 2018, og skal de hver give 12.5% af lønnen til den fond, så vil 1000kr fra dem alle, jo være små 1.900.000.000 , næsten 2 milliarder. Og får man 20.000 i løn, så er det 6000kr+ over 3 måneder, så mindst 12 milliarder sat ind og forrentes til hvad? Penge i statskassen som vi giver dem?

Smart træk af nogle vismænd, som har fundet 12 milliarder i et budget som manglede de penge.

Måske er der regnet forkert?


Regnestykket har ikke så meget at sige til - vil ikke til at tjekke op på tallene. Vil dog bare lige påpege at det er 12 måneders feriepenge der bliver hensat i fonden.
Hver enkelt der har penge stående i fonden skal have en opgørelse over deres indestående 1 gang årligt. Dels af tilgodehavendet, men også af den årlige regulering. Så Jeg tænker ikke politikerne "bare kan bruge dem til et eller andet formål".
3
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Ny ferielov

Indlægaf DenBruneMunk » 11. feb 2019, 21:06

Hanseman skrev:Regnestykket har ikke så meget at sige til - vil ikke til at tjekke op på tallene. Vil dog bare lige påpege at det er 12 måneders feriepenge der bliver hensat i fonden.
Tak, der tog jeg så fejl.

Hanseman skrev:Så Jeg tænker ikke politikerne "bare kan bruge dem til et eller andet formål".

Det tror jeg så godt de kan, og det skal også nok komme op, hvordan opsparingen forvaltes, hvis ikke en ny regering dropper det hele og udbetaler dem. Giver ingen mening at spare dem op.
0
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3042
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5788

Re: Ny ferielov

Indlægaf Tux » 11. feb 2019, 21:09

DenBruneMunk skrev:
Hanseman skrev:Regnestykket har ikke så meget at sige til - vil ikke til at tjekke op på tallene. Vil dog bare lige påpege at det er 12 måneders feriepenge der bliver hensat i fonden.
Tak, der tog jeg så fejl.

Hanseman skrev:Så Jeg tænker ikke politikerne "bare kan bruge dem til et eller andet formål".

Det tror jeg så godt de kan, og det skal også nok komme op, hvordan opsparingen forvaltes, hvis ikke en ny regering dropper det hele og udbetaler dem. Giver ingen mening at spare dem op.

Selvfølgelig kan de ikke det, hvor i historien er der nogensinde sket noget lignende?
2
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52048

Re: Ny ferielov

Indlægaf fisken80 » 12. feb 2019, 05:35

Tux skrev:
DenBruneMunk skrev:
Hanseman skrev:Regnestykket har ikke så meget at sige til - vil ikke til at tjekke op på tallene. Vil dog bare lige påpege at det er 12 måneders feriepenge der bliver hensat i fonden.
Tak, der tog jeg så fejl.

Hanseman skrev:Så Jeg tænker ikke politikerne "bare kan bruge dem til et eller andet formål".

Det tror jeg så godt de kan, og det skal også nok komme op, hvordan opsparingen forvaltes, hvis ikke en ny regering dropper det hele og udbetaler dem. Giver ingen mening at spare dem op.

Selvfølgelig kan de ikke det, hvor i historien er der nogensinde sket noget lignende?


Lad nu være med at sige h*n skal tage sin fine sølvpapir hat af...

Nej, selvfølgelig bliver pengene ikke brugt til noget som helst. De bliver investeret. Men konspirationsteorier er jo sjovere end sund fornuft især hvis det kan involvere de onde politikere.
Senest rettet af fisken80 12. feb 2019, 07:21, rettet i alt 1 gang.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Ny ferielov

Indlægaf Slettet bruger » 12. feb 2019, 05:46

DenBruneMunk skrev:
Daine skrev:Når pengene alligevel skal betales ind til en pengetank, så kunne vi sgu da lige så godt få dem udbetalt nu (og potientielt kunne det jo give et boost som det bla gjorde da de udbetalte SP pensionen).

Tør man tænke på hvor mange miliarder der er tale om? Hvis alle arbejdende i Danmark skal indbetale 12.5% af deres løn over 3 måneder til den fond, det må blive en pæn opsparing som politikere kan bruge til et andet formål, og altså undgå at tage fra andet budget, og simpelthen bruge alle disse milliarder et andet sted, eller ligefrem gå ud og kalde det skattebesparelse i en anden ende, så folk tror de får noget igen,igen.

hmm, iflg. dk statistik, så var 1.9Mil i arbejdslønnet job i nov. 2018, og skal de hver give 12.5% af lønnen til den fond, så vil 1000kr fra dem alle, jo være små 1.900.000.000 , næsten 2 milliarder. Og får man 20.000 i løn, så er det 6000kr+ over 3 måneder, så mindst 12 milliarder sat ind og forrentes til hvad? Penge i statskassen som vi giver dem?

Smart træk af nogle vismænd, som har fundet 12 milliarder i et budget som manglede de penge.

Måske er der regnet forkert?


Arbejdsgiverne behøver ikke at indbetale pengene, de kan få et lån forrentet med lønudviklingen. Det er kun de penge som arbejdsgiverne vælger at indbetale med det samme, som bliver investeret.

Går en arbejdsgiver konkurs inden den har betalt lånet, dækker lønmodtagernes garantifond.

Det samlede beløb er omkring 100 milliarder.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"