Medierne æder mennesker op - Henrik Sass Larsen er det seneste eksempel

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
annellaII
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 17. nov 2017, 13:17
Kort karma: 42
Geografisk sted: Europa
Likede indlæg: 950

Medierne æder mennesker op - Henrik Sass Larsen er det seneste eksempel

Indlægaf annellaII » 28. feb 2019, 05:57

https://www.kristeligt-dagblad.dk/mediekommentar/medierne-aeder-mennesker-op

Længe er det blevet diskuteret, om danske politikere i for høj grad jages af journalister. Socialdemokraten Henrik Sass Larsen nærer dyb skepsis over for pressen, og det anspændte forhold er taget til, hvilket skyldes, at Ekstra Bladet har beskæftiget sig intenst med Henrik Sass Larsens mødeaktivitet som statsrevisor, der i nogen tid har været præget af fravær.

I den forgangne weekend fortalte Henrik Sass Larsen i dagbladet Politiken usædvanligt åbent om, at han har haft en depression, og at mange års følelse af at være jaget vildt har banet vej for sammenbruddet. Det interessante her er ikke blot, om Ekstra Bladet – som Sass Larsen hævder – har bedrevet menneskejagt. Det lige så centrale er, at en politiker melder så klart ud.

Ofte overvejer man, hvordan folk som Lars Løkke Rasmussen (V), Inger Støjberg (V) og Naser Khader (K) gennem årene har udholdt presset, og med Henrik Sass Larsens beskrivelse af ubehaget ved at handle i Netto, når man føler sig som en gennemlyst, fredløs figur, sættes der ord på det. Tilmed gælder vilkåret jo ikke kun for politikere, men også for popstjerner, skuespillere og andre.

Nogle bliver forfaldne til den evige opmærksomhed, mens andre hader den, men for alle er den usund.Og ja, jeg ved godt, at det går begge veje. Mennesker med synlighedsbehov udnytter selv mekanismerne, og Ekstra Bladets chefredaktør, Poul Madsen, ville her mene, at jeg er naiv og ikke skal have ondt af de privilegerede og magtfulde. Men det har jeg. For uanset, om man nyder eller afskyr det, er den gennemeksponerede tilstand nedbrydende.



Hvad mener du, 'æder medierne mennesker op'?


Et noget voldsomt udtryk, mener jeg, medierne kan være ubarmhjerteige i jagt på historier og sensationer om de kendte, der står i offentlighedem, men modsat er der mere end rigeligt med kendte, der direkte søger mediernes opmærksomhed til at komme i søgelyset for at blive omtalt, at al omtale ikke kun er positiv, må være enhver bevidst, der netop er en offentlig person, der til tider søger opmærksomhed.
0
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7327
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23139

Re: Medierne æder mennesker op - Henrik Sass Larsen er det seneste eksempel

Indlægaf Aragorn » 28. feb 2019, 06:33

Det er os, der æder mennesker op. Hvis man køber det og læser det, så fodrer man det.

Det sagt, så har Sass så vidt jeg er orienteret fået penge for arbejde han ikke har udført. Det synes jeg egentlig er pisse irriterende at tænke på.

Hvis manden var syg, som han siger han var, så måtte han sygemelde sig.
9

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Medierne æder mennesker op - Henrik Sass Larsen er det seneste eksempel

Indlægaf FormerlyKnownAs » 28. feb 2019, 06:43

Aragorn skrev:Det er os, der æder mennesker op. Hvis man køber det og læser det, så fodrer man det.

Det sagt, så har Sass så vidt jeg er orienteret fået penge for arbejde han ikke har udført. Det synes jeg egentlig er pisse irriterende at tænke på.

Hvis manden var syg, som han siger han var, så måtte han sygemelde sig.

Enig i det hele.

Der var en anden politiker der udtalte at det var uanstændigt som pressen havde behandlet Sass nu når han var syg. Men hvor faen skulle pressen vide det fra?

Nu siger Engelbrecht så at man stadig ikke må være kritisk

Socialdemokratiets Henrik Sass Larsen fortalte i weekenden i et interview, at han har været ramt af en depression. I den forbindelse tweetede partifællen Benny Engelbrecht, at pressen måske bare skulle lade Sass Larsen »være lidt i fred«. Pressen må gerne stille kritiske spørgsmål, men »man kunne bare lige mærke efter i maven. Hvor svært kan det være?« lyder det fra Engelbrecht.


Jeg forstår simpelthen ikke at Sass stadig har en chance i dansk politik. Der konstant et eller andet med den mand.
2
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Medierne æder mennesker op - Henrik Sass Larsen er det seneste eksempel

Indlægaf FormerlyKnownAs » 28. feb 2019, 06:45

Eller som Joachim B Olsen skriver (ja ja, alle hader JBO I know)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
10
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4848
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6416

Re: Medierne æder mennesker op - Henrik Sass Larsen er det seneste eksempel

Indlægaf Stars » 28. feb 2019, 06:51

FormerlyKnownAs skrev:Eller som Joachim B Olsen skriver (ja ja, alle hader JBO I know)


NU bliver jeg bange: Jeg er enig med JBO :shock:
4
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Medierne æder mennesker op - Henrik Sass Larsen er det seneste eksempel

Indlægaf FormerlyKnownAs » 28. feb 2019, 06:54

Stars skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Eller som Joachim B Olsen skriver (ja ja, alle hader JBO I know)


NU bliver jeg bange: Jeg er enig med JBO :shock:


Ja du er vel næppe den eneste der har det sådan. Det håber jeg i hvert fald ikke fordi det i min optik er korrekt skrevet.
0
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Medierne æder mennesker op - Henrik Sass Larsen er det seneste eksempel

Indlægaf Jedi » 28. feb 2019, 07:13

Jeg må sige, jeg er ganske enig i JBOs betragtninger. Politik er noget andet end alt muligt andet arbejde. Pressen skal være efter politikere - det er den måde, de bliver holdt ansvarlige og i skak på.
Hvis man er for syg (af depression eller anden lidelse) til at gå på arbejde, så må man overlade posten til en anden, indtil man er frisk igen.
4
Bergen
Indlæg: 7286
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11891

Re: Medierne æder mennesker op - Henrik Sass Larsen er det seneste eksempel

Indlægaf Bergen » 28. feb 2019, 07:28

Der er forskel på depression og pjæk. Meld dig syg, hvis du er syg - det er mere end fair, men lad være med at pive, hvis du bliver fanget i at pjække.
4
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Medierne æder mennesker op - Henrik Sass Larsen er det seneste eksempel

Indlægaf Akehurst2 » 28. feb 2019, 07:41

Det er jo ikke nyt, at Sass ikke rigtig gider journalister: https://www.berlingske.dk/kommentatorer ... naermethed

Med den tilgang kan det ikke undre, at pressen er særligt opmærksom på ham.
1
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7327
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23139

Re: Medierne æder mennesker op - Henrik Sass Larsen er det seneste eksempel

Indlægaf Aragorn » 28. feb 2019, 07:53

Det er selvfølgelig stadig bedre end at kyle en mursten gennem ruden hos en mor og tæve hende og hendes barn på 10 år til grus.

Og politikere med ambitioner har tendens til at gøre stor skade, så måske skal man bare på den anden side være glad når de ikke laver noget.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Medierne æder mennesker op - Henrik Sass Larsen er det seneste eksempel

Indlægaf Jedi » 28. feb 2019, 08:04

Aragorn skrev:Det er selvfølgelig stadig bedre end at kyle en mursten gennem ruden hos en mor og tæve hende og hendes barn på 10 år til grus.

Og politikere med ambitioner har tendens til at gøre stor skade, så måske skal man bare på den anden side være glad når de ikke laver noget.


Um, what?
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32427

Re: Medierne æder mennesker op - Henrik Sass Larsen er det seneste eksempel

Indlægaf icelady » 28. feb 2019, 08:05

Jedi skrev:
Aragorn skrev:Det er selvfølgelig stadig bedre end at kyle en mursten gennem ruden hos en mor og tæve hende og hendes barn på 10 år til grus.

Og politikere med ambitioner har tendens til at gøre stor skade, så måske skal man bare på den anden side være glad når de ikke laver noget.


Um, what?

https://politiken.dk/indland/art7059503/Venstre-politiker-tiltalt-for-drabsfors%C3%B8g-mod-eksk%C3%A6reste




Vil næsten gætte på, det er den sag der hentydes til :)
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32427

Re: Medierne æder mennesker op - Henrik Sass Larsen er det seneste eksempel

Indlægaf icelady » 28. feb 2019, 08:21

Sass kunne have meldt ærligt ud, at han havde en depression.


Men det valgte han ikke at gøre, sikkert fordi det er et hårdt klima på Tinge, og hvis du først har en depression, ja så bliver du set som svag. Og noget af det sidste du vil fremstå som på Tinge er svag.


Og så har Sass (i min optik) endnu engang skudt sig selv i foden ved at melde afbud til møder hos statsrevisorerne, men stadig finde tid til at deltage i Sass & PInd-tv programmet.


Især med et medie som EB, så burde folk vide at de bider sig fast, især når der ikke er en åbenlys grund.


Medierne skal fortsat undersøge og holde politikerne op på deres gøren og laden, hvem skulle ellers kunne?
5
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
KIM K
Indlæg: 1621
Tilmeldt: 17. sep 2017, 17:24
Kort karma: 59
Likede indlæg: 2677

Re: Medierne æder mennesker op - Henrik Sass Larsen er det seneste eksempel

Indlægaf KIM K » 28. feb 2019, 08:34

Pressen skal på borgernes vegne naturligvis have mulighed for at stille folkevalgte kritiske spørgsmål på deres arbejdsplads, og det gælder i særdeleshed ministre og toppolitikere. Er man syg bør man som Morten Messerschmidt sygemelde sig.

Jeg bryder mig ikke om den tiltagne udvikling vi har set gennem snart mange år, hvor man fra politisk hold på Christiansborg søger at skærme politikerne fra pressen når den bliver kritisk. Noget dansk presse desværre alt for sjældent er i forhold til toppolitikerne.
7
Brugeravatar
Madam
Indlæg: 953
Tilmeldt: 7. jun 2018, 08:42
Kort karma: 21
Likede indlæg: 543

Re: Medierne æder mennesker op - Henrik Sass Larsen er det seneste eksempel

Indlægaf Madam » 28. feb 2019, 09:19

Hvis Sass ikke har lidt af depression før, varer det nok et stykke tid, før man erkender, hvad man fejler.

Men når det er sagt, så kommer Folketingsarbejdet først, hvor den faste gage bli'r udbetalt, og så tv-optagelser med Søren Pind i anden række.

Og når han ikke er sygemeldt, passer journalisterne jo bare deres arbejde med at stille spørgsmål.
1
Den, der går i andres fodspor, kommer aldrig foran ;)

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"