Vermund anmeldt for racisme

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16241
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1408
Likede indlæg: 30217

Re: Vermund anmeldt for racisme

Indlægaf TinaW » 1. mar 2019, 09:09

DenSyngendeLussing skrev:Hvis vi nu siger, det var kristne terrorister, der førte bilerne, ville det så også være racisme at kalde klodserne for bibelklodser?


Ja.
2
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6660
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18860

Re: Vermund anmeldt for racisme

Indlægaf Æble » 1. mar 2019, 09:11

DenSyngendeLussing skrev:Hvis vi nu siger, det var kristne terrorister, der førte bilerne, ville det så også være racisme at kalde klodserne for bibelklodser?


Ja naturligvis. Det er racistisk at insinuere at folk er terrorister på baggrund af deres religion, race, hjemland.

Koranklodser insinuerer at de skal holde (alle) muslimer ude. Dvs alle muslimer er særligt terrormistænkelife.
Senest rettet af Æble 1. mar 2019, 09:12, rettet i alt 1 gang.
3
Brugeravatar
Madam
Indlæg: 953
Tilmeldt: 7. jun 2018, 08:42
Kort karma: 21
Likede indlæg: 543

Re: Vermund anmeldt for racisme

Indlægaf Madam » 1. mar 2019, 09:11

DenSyngendeLussing skrev:
Stars skrev:
DenSyngendeLussing skrev:Men klodserne står der jo ikke, fordi vi har problemer med kristne eller buddhister, der pløjer lastbiler og ladvogne ind i menneskemængder. Det er fuldstændig korrekt observeret, at klodserne står der på grund af terrorangreb begået af muslimske terrorister. Det er sgu da ikke racisme at være nøgtern. Jeg kunne måske forstå anmeldelsen, hvis hun havde kaldt dem for "perkerklodser," da perker i sig selv er et racistisk ladet ord, men det er koran sgu da ikke?

Jeg skal ikke kloge mig på det juridiske grundlag, men jeg synes, det er superåndssvagt. Jeg bruger selv udtrykket "koranklodser," da jeg synes, det er både sjovt og rammende. Enhver er i sin gode ret til at være uenig med mig og finde ordet stødende, men det er dybt latterligt, at det åbenbart skal udløse en politianmeldelse for racisme i dagens Danmark, at man gør sig lidt lystig over et alvorligt emne.


Hvis Koranklodser skal være en nøgtern betegnelse, skal de stå der for at spærre vejen for koraner ... ikke terrorister/lastbiler


Okay, vi kan godt gøre det til et spørgsmål om semantik, hvis du synes. Hvem fører normalt lastbilerne?


En person, der måske tolker Koranen forkert... ;)
1
Den, der går i andres fodspor, kommer aldrig foran ;)
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20485
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43972

Re: Vermund anmeldt for racisme

Indlægaf paint » 1. mar 2019, 09:12

DenSyngendeLussing skrev:
Stars skrev:
DenSyngendeLussing skrev:
Stars skrev:
DenSyngendeLussing skrev:Men klodserne står der jo ikke, fordi vi har problemer med kristne eller buddhister, der pløjer lastbiler og ladvogne ind i menneskemængder. Det er fuldstændig korrekt observeret, at klodserne står der på grund af terrorangreb begået af muslimske terrorister. Det er sgu da ikke racisme at være nøgtern. Jeg kunne måske forstå anmeldelsen, hvis hun havde kaldt dem for "perkerklodser," da perker i sig selv er et racistisk ladet ord, men det er koran sgu da ikke?

Jeg skal ikke kloge mig på det juridiske grundlag, men jeg synes, det er superåndssvagt. Jeg bruger selv udtrykket "koranklodser," da jeg synes, det er både sjovt og rammende. Enhver er i sin gode ret til at være uenig med mig og finde ordet stødende, men det er dybt latterligt, at det åbenbart skal udløse en politianmeldelse for racisme i dagens Danmark, at man gør sig lidt lystig over et alvorligt emne.


Hvis Koranklodser skal være en nøgtern betegnelse, skal de stå der for at spærre vejen for koraner ... ikke terrorister/lastbiler


Okay, vi kan godt gøre det til et spørgsmål om semantik, hvis du synes. Hvem fører normalt lastbilerne?


Koraner, åbenbart?


Nej, muslimske terrorister. Muslimklodser ligger bare mindre godt i munden end koranklodser, fordi det ikke er et bogstavrim. :)


I Sydafrika, er en dansk mand blevet dømt og fængslet, fordi man fandt diverse kvindelige afskårne kønsdele i hans fryser. En hel pose af dem, formentlig fra et større antal kvinder. I Sydafrika, har man taget skidt til, at dén slags ikke kan ske igen - på dén måde det skete.

Hvordan ville du have det med, at man kaldte dette for 'Danskerloven', eller tiltag der skulle beskytte kvinder mod dén slags for 'danskerbeskyttelse'
9
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6660
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18860

Re: Vermund anmeldt for racisme

Indlægaf Æble » 1. mar 2019, 09:13

DenSyngendeLussing skrev:
TinaW skrev:
DenSyngendeLussing skrev:Hvis vi nu siger, det var kristne terrorister, der førte bilerne, ville det så også være racisme at kalde klodserne for bibelklodser?


Ja.


Nej. Det er at kalde en spade for en spade, det har ikke noget med racisme at gøre.

Jeg må ærligt indrømme, at jeg slet ikke forstår mennesker, der er så vilde efter at begrænse den frie tale på den her måde. Jeg forstår slet ikke, at man har trangen og jeg forstår heller ikke, hvad man forventer at få ud af det.


En spade for en spade? Hvis du vil udtale dig klart så brug da betegnelsen terrorbeskyttelse.
2
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2926

Re: Vermund anmeldt for racisme

Indlægaf thomassneum » 1. mar 2019, 09:17

Man kan ikke være i tvivl om at det er en nedsættende sætning.
Der er forskel på at snakke med veninderne i hyggeligt drikkelag, og så stille sig op på nationens talerstol og nedgøre folk.

Jeg håber hun tager ved lære af det.
5
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6660
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18860

Re: Vermund anmeldt for racisme

Indlægaf Æble » 1. mar 2019, 09:20

DenSyngendeLussing skrev:
Æble skrev:
DenSyngendeLussing skrev:Hvis vi nu siger, det var kristne terrorister, der førte bilerne, ville det så også være racisme at kalde klodserne for bibelklodser?


Ja naturligvis. Det er racistisk at insinuere at folk er terrorister på baggrund af deres religion, race, hjemland.

Koranklodser insinuerer at de skal holde (alle) muslimer ude.


Hvad ordet "insiniuerer" kan allerhøjst blive et spørgsmål om, hvad DU ligger i det. Jeg nævner ikke noget om, at alle muslimer skal holdes ude, jeg laver jeg blot følgende ligning: Muslimske terrorister begår terror ved at køre lastbiler ind i menneskemængder. Klodser stilles op for at forhindre en type terrorangreb, som stort set udelukkende begås af muslimske terrorister. Koranen er den islamiske bibel. Voila, koranklodser.

Vi kan sagtens diskutere, om det er god smag. Jeg synes, det er noller at kalde det for racisme, når det er en observation baseret på fakta.


Det er ikke baseret på fakta. Med mindre du mener de klodser er der for at holde muslimer ude?

De klodser er der for at holde terrorister ude. Det er fakta.
0
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4381
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 487
Likede indlæg: 10731

Re: Vermund anmeldt for racisme

Indlægaf BlueBunny » 1. mar 2019, 09:20

Folk er sådan på dupperne når koranen omtales skidt. De er så bange for ikke at blive opfattet rummelige og ikke-racistiske. Jeg kan ikke hidse mig op over “koranklodser”. Jeg har ikke hørt udtrykket før, men jeg synes det er lidt fedt. Fordi det er lidt sandt. Sådan er der meget humor/stand-up som i øvrigt er. Rammende, og let sårende for dem der vil se det krænkende.

Jeg er nok også bare træt af at det skal være så tabu at være mod islamisme og ekstrem religion i det hele taget.
5
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2926

Re: Vermund anmeldt for racisme

Indlægaf thomassneum » 1. mar 2019, 09:20

DenSyngendeLussing skrev:
Æble skrev:
DenSyngendeLussing skrev:Hvis vi nu siger, det var kristne terrorister, der førte bilerne, ville det så også være racisme at kalde klodserne for bibelklodser?


Ja naturligvis. Det er racistisk at insinuere at folk er terrorister på baggrund af deres religion, race, hjemland.

Koranklodser insinuerer at de skal holde (alle) muslimer ude.


Hvad ordet "insiniuerer" kan allerhøjst blive et spørgsmål om, hvad DU ligger i det. Jeg nævner ikke noget om, at alle muslimer skal holdes ude, jeg laver jeg blot følgende ligning: Muslimske terrorister begår terror ved at køre lastbiler ind i menneskemængder. Klodser stilles op for at forhindre en type terrorangreb, som stort set udelukkende begås af muslimske terrorister. Koranen er den islamiske bibel. Voila, koranklodser.

Vi kan sagtens diskutere, om det er god smag. Jeg synes, det er noller at kalde det for racisme, når det er en observation baseret på fakta.

Byt "muslimer" ud med "rødhårede"... så kan det være det giver mening for dig... hvis ikke... oh well..
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6660
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18860

Re: Vermund anmeldt for racisme

Indlægaf Æble » 1. mar 2019, 09:21

Så kald dem ISIS klodser eller Taliban klodser, så er vi nærmere noget der ikke fornærmer millioner af uskyldige mennesker.
7
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20485
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43972

Re: Vermund anmeldt for racisme

Indlægaf paint » 1. mar 2019, 09:22

DenSyngendeLussing skrev:
Æble skrev:
DenSyngendeLussing skrev:Hvis vi nu siger, det var kristne terrorister, der førte bilerne, ville det så også være racisme at kalde klodserne for bibelklodser?


Ja naturligvis. Det er racistisk at insinuere at folk er terrorister på baggrund af deres religion, race, hjemland.

Koranklodser insinuerer at de skal holde (alle) muslimer ude.


Hvad ordet "insiniuerer" kan allerhøjst blive et spørgsmål om, hvad DU ligger i det. Jeg nævner ikke noget om, at alle muslimer skal holdes ude, jeg laver jeg blot følgende ligning: Muslimske terrorister begår terror ved at køre lastbiler ind i menneskemængder. Klodser stilles op for at forhindre en type terrorangreb, som stort set udelukkende begås af muslimske terrorister. Koranen er den islamiske bibel. Voila, koranklodser.

Vi kan sagtens diskutere, om det er god smag. Jeg synes, det er noller at kalde det for racisme, når det er en observation baseret på fakta.


Betyder det, at hvis jeg, som ikke er læser af koranen, fik lyst til at pløje mennesker ned med en lastbil på strøget, ville jeg kunne køre lige igennem dem, fordi jeg ikke var læser af Koranen? Næppe vel?

Derfor ville terrorklodser, være en mere dækkende og korrekt betegnelse.
4
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2926

Re: Vermund anmeldt for racisme

Indlægaf thomassneum » 1. mar 2019, 09:23

paint skrev:
DenSyngendeLussing skrev:
Æble skrev:
DenSyngendeLussing skrev:Hvis vi nu siger, det var kristne terrorister, der førte bilerne, ville det så også være racisme at kalde klodserne for bibelklodser?


Ja naturligvis. Det er racistisk at insinuere at folk er terrorister på baggrund af deres religion, race, hjemland.

Koranklodser insinuerer at de skal holde (alle) muslimer ude.


Hvad ordet "insiniuerer" kan allerhøjst blive et spørgsmål om, hvad DU ligger i det. Jeg nævner ikke noget om, at alle muslimer skal holdes ude, jeg laver jeg blot følgende ligning: Muslimske terrorister begår terror ved at køre lastbiler ind i menneskemængder. Klodser stilles op for at forhindre en type terrorangreb, som stort set udelukkende begås af muslimske terrorister. Koranen er den islamiske bibel. Voila, koranklodser.

Vi kan sagtens diskutere, om det er god smag. Jeg synes, det er noller at kalde det for racisme, når det er en observation baseret på fakta.


Betyder det, at hvis jeg, som ikke er læser af koranen, fik lyst til at pløje mennesker ned med en lastbil på strøget, ville jeg kunne køre lige igennem dem, fordi jeg ikke var læser af Koranen? Næppe vel?

Derfor ville terrorklodser, være en mere dækkende og korrekt betegnelse.


men det er jo ikke "sjovt"... minus point til dig.. og du skylder en omgang. :træt3:
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2926

Re: Vermund anmeldt for racisme

Indlægaf thomassneum » 1. mar 2019, 09:27

DenSyngendeLussing skrev:
Igen, vi diskuterer ikke, om det er sjovt. Vi diskuterer, om det er racisme. At diskutere, om noget er sjovt ville være superåndssvagt anyways, for hvad folk synes er sjovt er meget forskelligt og kan næppe diskuteres objektivt.


Jamen.. jeg synes heller ikke det var sjovt.
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4381
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 487
Likede indlæg: 10731

Re: Vermund anmeldt for racisme

Indlægaf BlueBunny » 1. mar 2019, 09:27

Æble skrev:Så kald dem ISIS klodser eller Taliban klodser, så er vi nærmere noget der ikke fornærmer millioner af uskyldige mennesker.

Det har du ret i
1
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2926

Re: Vermund anmeldt for racisme

Indlægaf thomassneum » 1. mar 2019, 09:30

DenSyngendeLussing skrev:
Igen, vi diskuterer ikke, om det er sjovt. Vi diskuterer, om det er racisme. At diskutere, om noget er sjovt ville være superåndssvagt anyways, for hvad folk synes er sjovt er meget forskelligt og kan næppe diskuteres objektivt.


Synes du det er fedt at blive kaldt racist?..
Din landsforæder, dit højreorienteret, fedladen magtliderlig.. farcecistisk møgdyr.


Ytringsfrihed.... koste hvad det vil. :sarkasme:

"Yep!.. jeg ved det koster en anmeldelse.. men pointen burde være tydelig."
Senest rettet af thomassneum 1. mar 2019, 09:32, rettet i alt 1 gang.
0
Med bov skal man mad lave, men...

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"