Borgere i Odense siger nej tak: 'Dybt godnat' at belønne gravide rygere

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
annellaII
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 17. nov 2017, 13:17
Kort karma: 42
Geografisk sted: Europa
Likede indlæg: 950

Borgere i Odense siger nej tak: 'Dybt godnat' at belønne gravide rygere

Indlægaf annellaII » 10. mar 2019, 09:19

https://www.dr.dk/nyheder/regionale/fyn/borgere-i-odense-siger-nej-tak-dybt-godnat-beloenne-gravide-rygere

- Det er dybt godnat.

Berit Hansen fra Odense giver ikke meget for Sundhedsstyrelsens anbefaling om, at kommunerne bør give penge som belønning til gravide rygere for at de stopper med at ryge. Beløbet ville være på 1.000 kroner.

Torsdag den 14. marts skal forslaget diskuteres i sundhedsudvalget i Odense Kommune, men Berit Hansen håber bestemt ikke, det er noget, der bliver en realitet.



Hvad mener du, burde gravide rygere belønnes for at stoppe med at ryge?


Fra mig et STORT NEJ, hvorfor i alverden skulle de dog det, enhver gravid ryger må selv tage ansvar for både sig selv og sit ufødte barn, og hvem skal også kontrollere om rygeren virkelig stopper med at ryge?
0
Bergen
Indlæg: 7286
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11891

Re: Borgere i Odense siger nej tak: 'Dybt godnat' at belønne gravide rygere

Indlægaf Bergen » 10. mar 2019, 15:24

Jeg tænker at det er en glidebane. Hvad skal vi ellers belønne?
0
Goozilla
Indlæg: 575
Tilmeldt: 30. apr 2016, 13:46
Kort karma: 28
Likede indlæg: 1628

Re: Borgere i Odense siger nej tak: 'Dybt godnat' at belønne gravide rygere

Indlægaf Goozilla » 10. mar 2019, 15:37

Den er lidt svær, for ens barns ve og vel burde egentlig være motivation nok til at lade være og her tror jeg ikke, at 1000 bobs batter ret meget. Det er jo peanuts i forhold til besparelsen på tobak, hvis man lader være med at ryge i de 9 måneder en graviditet tager.

Så et eller andet sted er det for mig et effektløst område at sætte ind og man vil sandsynligvis ende med en masse, der prøver på at narre sig til pengene uden egentlig resultat.

Derudover har vi stadigvæk et politi, der ikke rykker ud, når folk ringer til dem og der er rigeligt med ældre, som sikkert kunne trænge til et bad. Som politiker sker der ikke noget ved at lave en prioriteringsøvelse, hver gang man trækker et nyt forslag op af hatten.
3
ALD MAKT TEL DI ORBLENE!!!
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Borgere i Odense siger nej tak: 'Dybt godnat' at belønne gravide rygere

Indlægaf vibbsen » 10. mar 2019, 16:21

Det bliver et rungende NEJ herfra.....

For jeg synes at det er en gigantisk glidebane at begynde at belønne folk kontant for at overholde Sundhedsstyrelsens anbefalinger....Hvad bliver det næste ??

At vi belønner kvinder der ammer mindst 6 måneder med en kontant bonus ??

At vi belønner personer som dyrker de anbefalede 30 minutters motion om dagen kontant ??

At forældre som sørger for at deres børns madpakke følger kostrådene får en kontant bonus ???

Og vaccination !!!!!! Lad os indføre en kontant bonus til de forældre hvis børn følger vaccinationsprogrammet.....

Og ville det rykke noget i det segment som drikker for meget alkohol, hvis der var en kontant bonus for at holde sig under det maximale antal anbefalede genstande ???
4
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Bergen
Indlæg: 7286
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11891

Re: Borgere i Odense siger nej tak: 'Dybt godnat' at belønne gravide rygere

Indlægaf Bergen » 10. mar 2019, 16:32

vibbsen skrev:Det bliver et rungende NEJ herfra.....

For jeg synes at det er en gigantisk glidebane at begynde at belønne folk kontant for at overholde Sundhedsstyrelsens anbefalinger....Hvad bliver det næste ??

At vi belønner kvinder der ammer mindst 6 måneder med en kontant bonus ??

At vi belønner personer som dyrker de anbefalede 30 minutters motion om dagen kontant ??

At forældre som sørger for at deres børns madpakke følger kostrådene får en kontant bonus ???

Og vaccination !!!!!! Lad os indføre en kontant bonus til de forældre hvis børn følger vaccinationsprogrammet.....

Og ville det rykke noget i det segment som drikker for meget alkohol, hvis der var en kontant bonus for at holde sig under det maximale antal anbefalede genstande ???


Og ekstra bonus hvis man tilvælger ekstra vaccination af barnet! Ej, vel....
Det jo decideret tåbeliggt.
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Borgere i Odense siger nej tak: 'Dybt godnat' at belønne gravide rygere

Indlægaf vibbsen » 10. mar 2019, 17:03

Bergen skrev:
vibbsen skrev:Det bliver et rungende NEJ herfra.....

For jeg synes at det er en gigantisk glidebane at begynde at belønne folk kontant for at overholde Sundhedsstyrelsens anbefalinger....Hvad bliver det næste ??

At vi belønner kvinder der ammer mindst 6 måneder med en kontant bonus ??

At vi belønner personer som dyrker de anbefalede 30 minutters motion om dagen kontant ??

At forældre som sørger for at deres børns madpakke følger kostrådene får en kontant bonus ???

Og vaccination !!!!!! Lad os indføre en kontant bonus til de forældre hvis børn følger vaccinationsprogrammet.....

Og ville det rykke noget i det segment som drikker for meget alkohol, hvis der var en kontant bonus for at holde sig under det maximale antal anbefalede genstande ???


Og ekstra bonus hvis man tilvælger ekstra vaccination af barnet! Ej, vel....
Det jo decideret tåbeliggt.


Naturligvis....Det glemte jeg....

Det er ikke bare tåbeligt....Det er decideret åndssvagt....
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5890
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14696

Re: Borgere i Odense siger nej tak: 'Dybt godnat' at belønne gravide rygere

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 10. mar 2019, 17:25

Jeg kan ikke se hvorfor man skal have en økonomisk belønning for at gøre det bedste for ens eget samt ufødte barns helbred. Det burde man gøre helt af sig selv når man ser de to streger på testen.
1

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"